Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéfa aerolinek spadlého stroje s fotbalisty zatkli, dispečerka utekla

Bolivijské úřady v úterý zadržely šéfa letecké společnosti LaMia v souvislosti s pádem letounu, při němž minulý týden zahynulo 71 lidí. Je podezřelý z porušení bezpečnostních předpisů. Bolívie rovněž vyzvala Brazílii k vyhoštění letové dispečerky, která odjela do sousední země ve snaze získat zde azyl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R83u48d42o59l35f 67K29o83m60á90r64e92k 7688159252879

rozhodnuti netankovat bylo na pilotech. zavirat jine je celkem nepochopitelne.

0/0
12.12.2016 22:28

P15e49t39r 93H59á50l34a 6204856495426

V jinem clanku bylo, ze letadlo melo v letovem planu mista pro mozne mezipristani. Dispecerka se akorat boji ze v takto medialne sledovanem pripadu ji exemplarne potrestaji bez ohledu na skutecnou vinu ci nevinu. A nejspis dost pravem.

+3/0
7.12.2016 16:45

M33a35r46i29n68a 97D90i17t83t70r89i72c34h82o85v93a 7596274434

Presne tak. Nemaj ji co vycitat. Na nedostatek paliva je upozornila meli po ceste natankovat

0/0
7.12.2016 22:45

J61o25s46e56f 51Z38d61r15á52h42a23l 2320720841358

Tohle brzy navrhne RyanAir v rámci šetření nákladů. Beztak je číselné označení jejich letadel vyjádřením jejich hodnoty v eurech. ;)

0/0
7.12.2016 16:39

M94i58c24h70a95e93l 76C97h41a27r25v75á14t 9219728553742

To je teď nový trend, snížit váhu letadla za každou cenu. To už ČSA dávají úžasné slevy, když si vezmete do letadla akorát doklady a na sobě budete mít jen spoďáry. Doufejme že nebudou šetřit i se "zbytečnou" zátěží, nouzovou rezervou paliva.

+1/0
7.12.2016 15:32

J91a52n 87N26ě86m78e93c 2900168916483

Vzpomínáte, jak nějaký ruský tatík s muslimskými či jakými kořeny si našel dispečera a zabil ho u jeho domovních dveří jako odvetu za smrt svého dítěte a manželky při pádu letadla, za který ale ten dispečer nemohl? Tehdy letěly nejchytřejší a nejtalentovanější děti Ruska či Sovsvazu do někam na dovolenou za dměnu, že jsou tak chytré a talentované. Jejich letadlo se srazilo s jiným a dopadlo to tragicky.

+2/0
7.12.2016 15:16

A73n69n48a 26H86o98l86o37u79b87k31o48v84á 7266146383362

Výborný nadpis!

0/0
7.12.2016 14:39

H61a57n93a 79P86r48o39k29o96p18o18v78á 8299780883111

Nadpis v pohodě - není to jednoduché, když se má do pár slov nacpat "všechno" - ale tady to fakt není nejhorší, jazykově správně a srozumitelnost taky celkem v normě. Zkuste pochopit tenhle:

Opilý zloděj houpal kočárkem plným kořisti, jindy bylo u dítěte kuře

Zdroj: http://olomouc.idnes.cz/zlodeji-zkousi-v-prerove-krast-s-kocarky-u-deti-lezelo-kure-ci-vodka-11w-/olomouc-zpravy.aspx?c=A161207_125339_olomouc-zpravy_stk

0/0
7.12.2016 16:52

B37o34h70u77s97l87a15v 33K44r74á85l69í13k 2121100819496

Dobře vědí, že v banánové republice může být letový dispečer obviněn i z něčeho, za co vůbec nemůže.

+7/−2
7.12.2016 14:08

R67u39d58o97l68f 86S31t18a96r89y 6898787578

Kdyz jsme leteli z Meridy na Cosumel to byl zazitek. V letadle nebyly plavaci vesty. Pry kdyby jsme spadli tak by nas zraloci tak jak tak sezrali. Letelo se asi 10 m nad hladinou, aby se usetril benzin. Pilot doporucoval, aby jsme se nedivali z okna. "Letiste", tam se pasli osli a deti hraly fotbal. Ptal jsem se pilota, prima clovek, jestli maji taky nejake predpisy. Rikal, mame, ale my je nedodrzijeme. Vzdyt letite skoro zadarmo.

+7/0
7.12.2016 13:58

P60a19v42e46l 57N91e43d59ě37l72a 5516690444211

Ale no tak :-). Už mám ty Vaše bulíky zase na nose.

0/0
7.12.2016 16:10

M62i69c25h94a18l 35K38r60e49j39č12a 5678466486693

Sice take varim z vody, ale ze vseho toho mi vychazi, ze odpovedny je ten, kdo schvalil let letounem, ktery byl na hranici doletu...

+2/−2
7.12.2016 13:57

L11u97k24á54š 85B24ě76h36o66u54n17e47k 4890408650167

Kapitán. Na toho však mohli tlačit zeshora. Což myslím i bude souviset se zatčením šéfa firmy.

+9/0
7.12.2016 14:07

P38a34v75e68l 48N80e93d81ě52l28a 5106680134431

To dost dobře možná ano, ale přeci jenom radši budu žít, i když s nějakým postihem na krku, než se rozplácnout pár km před přistáním.

0/0
7.12.2016 14:43

M88a54r93t89i35n 73D37u24f57e95k 3842427588494

No jo, jenže třeba to druhým kapitánům předtím už devatenáctkrát vyšlo...

+4/0
7.12.2016 15:13
Foto

V10o86j48t29ě82c32h 73P43a70v79l31í30k 5134421114678

Start letounu proti předpisům nebyl, lety které nemají dost paliva aby za všech podmínek doletěly do cíle létají vcelku běžně.

Nicméně pilot byl povinnen přeplánovat trasu letu v okamžiku, kdy měl palivo na dolet k nejbližšímu letišti s rezervou 30 minut. A na tomto letišti doplnit palivo. Zjevně tak neučinil.

+6/0
7.12.2016 14:27

E24r17i33k 32L65e62v53i98n15s90k78ý 8231754783825

At uz je vina "dispecerky" jakakoliv, nedivim se ji, ze utika. Dovedete si predstavit, jaky strasny osud muze v Jizni Americe ocekavat clovek, ktereho mnozi podeziraji ze spoluviny na smrti celeho fotbaloveho tymu?

+16/0
7.12.2016 13:56

M15i31l54a81n 64Š78v79a85g79r69o54v82s24k67ý 9142709945238

Dispečerka z Kijeva taky ušla, raději.

+1/0
7.12.2016 14:05

P89a81v77e19l 36M83e46j43s48t24r90i53k 2594663917956

asi blondyna kdyz utekla do Brazilie odkud ten tym byl8-o

+4/−1
7.12.2016 14:15
Foto

P26ř97e58m60e45k 87H43o30m53o61l20a 5798395415106

Každopádně tato nehoda asi odhalí velké množství špíny a bordelu v podobných malých společnostech na jihoamerickém kontinentu.

Na Avherald píšou o několika letech za poslední měsíc kdy se přistávalo na "výpary".... :-P

+10/0
7.12.2016 13:49

K30a83r10e85l 95N14o95v94o69t44n31y 2391645939350

Za kontrolu paliva odpovida letovy dispecer? To je snad odpovednost predevsim posadky, koneckoncu je to predevsim v jejich vlastnim zajmu, aby meli dostatek paliva v nadrzich, ne? Konecne rozhodnuti je nakonec vzdycky na pilotovi, zda to na ranveji zvedne, nebo ne. Me kdyby nekdo upozornil nebo kdybych si spocital, ze nemam dostatecnou rezervu paliva, tak se ani nebudu obtezovat spoustenim motoru, dokud mi to nedotankuji...

+4/−1
7.12.2016 13:32

J19a86k90u27b 51Š15a21f43a76n11d48a 7575647731731

Oni měli pravděpodobně plnou. Jen jaksi chtěli letět tam, kam to dolítne možná jen tak tak.

+3/0
7.12.2016 13:37
Foto

P66ř14e17m24e69k 69H59o80m94o91l29a 5138885255246

hlavně, že do toho vidíte, to je důležité!

0/−2
7.12.2016 13:43

M57i77r35a 27J51a32n87í21k 5883934195495

to byla konstruktivini reakce... mate snad jiny nazor?

0/0
7.12.2016 16:21

J33a83n 57F56o40r30g94á76č 7264321500333

R.I.P.;-(

0/0
7.12.2016 13:31
Foto

P65ř59e16m94e35k 32H12o32m28o61l53a 5698315475316

Proč by měla letová dispečerka řešit kolik mají paliva v nádrži? Jestli je tím myšlen někdo z jejich ŘLP tak řece nemají přístup k informacím o množství paliva a vůbec k výpočtům ohledně doletu. Proč by to řešili, nejedná se o jinou profesi? 8-o

+12/0
7.12.2016 13:17

J28a29k60u29b 36N95o47v44o88t82n92ý 1474978350375

různých dispečerů na letišti je moře. Těm z ŘLP se správně říká "řídící". Vidím to na klasickou novinařinu...

+2/0
7.12.2016 13:19
Foto

P60ř91e26m92e85k 66H91o86m31o70l40a 5878355915976

jestli to nebyla ramp agentka. Tak ta bude mít asi veliký průšvih...

0/0
7.12.2016 13:22

J54a98k34u13b 31N72o45v33o20t56n89ý 1424288380795

třeba ... ale pro novináře může být jakákoli profese na letišti vnímána jako "letový dispečer"

+1/0
7.12.2016 13:25

J63a28k42u29b 86Š39a34f83a15n60d36a 7735977641641

Ale ta to také neurčuje, ne? Měla by průšvih, kdyby natankovala méně než požadovali piloti. Ale vypadá to, že měli plnou nádrž.

+2/0
7.12.2016 13:39
Foto

P59ř18e95m83e48k 48H73o31m16o39l24a 5678165465956

tak za tankování odpovídá ten maník z cisternou, to agentka nemá šanci zkontrolovat.

0/0
7.12.2016 13:48

J33a72k57u50b 17Š22a55f16a15n67d30a 7245287511931

Vsaďte se, že množství paliva někam zapisuje. Minimálně to musí té letecké společnosti vyúčtovat.

0/0
7.12.2016 14:17

B97ě47l68a 54H96o80r45á43k88o40v88á 1958362899720

Zápis je jedna věc a kam přišlo třeba 200litrů paliva je věc druhá a jestli se musel dělit s tím co zápisy kontroluje...

0/0
7.12.2016 15:20

J70i28n47d19ř37i62c26h 56T56ů52m14a 1124902257288

Ano zapisuje a kapitán protokol podepisuje.. Jen množství paliva načerpané z cisterny je jiné (vždy menší), než má letoun v nádržích. Kromě posádky de facto nikdo nemá kontrolu, kolik paliva při startu skutečně mají.

0/0
7.12.2016 17:18

J34i54n78d21ř40i76c98h 60T48ů24m86a 1394682207278

To se mýlíte. Odpovídá kapitán. Maník s cisternou je odpovědný za jiné věci. Třeba za podepsaný papír o tom, kolik které společnosti načerpal, (aby mohli fakturovat ). Ale také za to, že jsou uchované vzorky paliva v cisterně apod.

0/0
7.12.2016 17:13

E25r29i26k 42L95e11v75i18n24s40k81ý 8891214113915

Guardian pise "air traffic controller", to by byl ridici. Wall street journal pise "employee of Bolivian airport authority". Kazdopadne ji obvinuji z toho, ze povolila odlet, i kdyz letovy plan byl v rozporu s predpisy. Ona se haji, ze pozadovala zmenu letoveho planu a byla odmitnuta.

+2/0
7.12.2016 13:30

J78a54k28u70b 15N44o27v24o58t94n71ý 1664978940495

tak řídící z ŘLP asi letový plán neřeší...

+1/0
7.12.2016 13:37
Foto

P33ř56e45m38e36k 84H84o58m28o26l58a 5458635795586

asi si to bude chtít počkat. Vyšetřování bude jako vždy dlouhé a mistři jednoduchých řešení asi musí jít jinam.

+1/0
7.12.2016 13:37

P85e86t58r 56M44u42n21z96a14r 1825971149676

Ještě je tu možnost, že "letová dispečerka" není úplně přesný překlad a ve skutečnosti jde o jinou profesní pozici. Četl někdo originální zprávy?

+8/0
7.12.2016 13:15

P46e34t44r 76D23l74o17u34h53ý 5827739174934

Pokud měla posádka letadla, jak se psalo dříve, naplánováno několik možností mezipřistání pro doplnění paliva, navíc je i dispečerka upozornila, že nemají rezervu, aby to vzali na jeden zátah, tak těžko za něco může. Otázkou je, jak jsou ty zprávy ucelené.

+9/0
7.12.2016 13:10

J94a98k53u56b 97N62o43v98o19t83n17ý 1514598160225

tak měl by existovat letový plán a dle tohoto plánu měli mít palivo včetně předepsané rezervy. To kdosi kontroluje.

V civilizovaném světě neexistuje to, že by se pilot/kapitán rozhodoval během letu, jestli mezipřistane nebo to doletí.

+1/0
7.12.2016 13:14

J59a41k54u38b 79Š27a22f93a81n80d32a 7875727341411

Jenže pokud se nemýlím, letový plán se podává ještě před tím, jež je známo, jak zatížené to letadlo bude. A od toho se zase odvíjí dolet.

Jinak během letu se kapitán rozhodnout může, třeba pokud je výrazněji silnější protivítr než se počítalo a zjistí, že s dostatečnou rezervou nedoletí.

+1/0
7.12.2016 13:42

M14i83r48a 50J46a21n52í57k 5843444705675

no jelikoz je dolet tohoto letadla stejny jako vzdaleost mezi letisti, tak toho paliva by mel dle predpisu malo i kdyby leteli prazdni a leteli po vetru

0/0
7.12.2016 16:26

P36e49t36r 35H63á68l93a 6734226375456

Dolet letadla se ale vetsinou uvadi včetně minimalnich rezerv.

+2/0
7.12.2016 16:52

J36a75k82u14b 71Š75a75f73a69n74d76a 7795327131191

Jak zde již bylo napsáno, není to pravda. Prázdné má dolet 3700km, vzdálenost je 2900km.

0/0
7.12.2016 16:57

R69u10d16a 82S69l92a19v58í84k 5533548556681

Ano, existoval letový plán s mezipřistáním.

0/0
7.12.2016 13:53

P29e78t59r 29Ž76á48k 1217733638173

Odkud to víte?

+1/0
7.12.2016 14:07
Foto

V80o80j19t70ě10c92h 58P69a13v32l53í98k 5924671394668

Psalo se o tom již při prvních zprávách o pádu. Letový plán obsahoval dvě možnosti mezipřistání, ani jednu pilot nevyužil.

+1/0
7.12.2016 14:30

J51i27n27d96ř59i26c30h 16T53ů90m24a 1574132837908

Jste na omylu. Tzv. přeplánování za letu se děje u delších letů zcela běžně.

0/0
7.12.2016 17:21

L44u15b92o34m11í60r 32S19a65z36e83č51e32k 7249308845913

Informace o palivu jsou buď vymýšlené, nebo nejsou správná data o typu letadla, uvádí se u něj dolet 2.735 km! Dle Google Earth je vzdálenost mezi letišti 2.975 km! Takže tam nemohli doletět tak jak tak! Leda, že by cestující měli s sebou každý kanystr s palivem na dolití!

+3/−2
7.12.2016 13:09





Najdete na iDNES.cz