Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na železničních přejezdech porušuje předpisy 60 procent lidí, říká expert

Dopravní předpisy porušuje na železničních přejezdech v Česku 60 procent účastníků provozu, řidiči nejčastěji nerespektují výstražné signály a přes zákaz vjíždějí na přejezdy. Na čtvrteční konferenci to řekl Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti. Většina lidí, kteří na přejezdech utrpí smrtelná zranění, jsou podle něj ti, kteří daný přejezd dobře znají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72i84n65d41ř74i60c68h 51Š98k69o36p39e97k 4865201290385

pomůže jediná věc: fotit a pokutovat, natáčet na kameru a pokutovat. A v maximální možné výši

Lidi totiž slyší akorát na peníze, ostatní je jim ukradený

+1/−4
1.12.2016 19:40

P24e27t75r67a 23K22o17l16o41u81c93h85o85v51á 8374407115977

to se nezmění, český národ už je takový, jedině trestat a trestat a na to nejsou lidi, takže to bude furt stejný

+1/−4
1.12.2016 19:07

V59í10t 91M65r81h65a57l 1415949383100

Kdyby se měli udělat přezkoušky všech řidičů, nestačili by jsme se divit, kolik by jich přišlo o papíry. Téměř denně se setkávám na silnicích z řidiči, kterým bych papíry sebral na místě.

0/0
1.12.2016 18:13

T94o64m92á69š 47V78e34l53č16o43v26s14k59ý 4923788909398

Třeba tam počítal i to, že řidiči na přejezdech nadávali, což by mohl být přestupek proti občanskému soužití ;-D

+3/0
1.12.2016 17:17

J14a50k29u36b 13R40e17i48t90e80r 2565920398104

Podívejme se na to, jaký že to je Budský expert: je to bakalář hotelnictví a bakalář managementu a marketingu. Má moc hezký profil na Linkedin.

Čili je to jen arogantní podvodník, který nemá z oborů souvisejících s dopravou žádné vzdělání. Přesto je v médiích nazýván expertem. Možná expert na cucání dat z prstu.

+4/0
1.12.2016 15:22

L71i17b81o78r 97M47o23u28č12k16a 1708267825872

verim tomu, ze 60% je proste blabol

+4/0
1.12.2016 15:05

O16n87d86ř66e11j 90Č87a79p72k14a 6641571543774

Když bude počítat i takové věci, jako že auto mělo 80 metrů před přejezdem rychlost 51 km/h, tak by těch 60% nasbírat mohl. Případně jestli dal kameru před nějaký profláknutý přejezd na jednokolejce a chytal místní, co jdou ještě na červenou po průjezdu vlaku.

0/0
1.12.2016 15:13

T65o32m40á24š 16V70e18l31č79o93v40s76k21ý 4123438579198

Je to 50 metrů, ale o rychlosti zde řeč není. Samozřejmě mne to taky napadlo. Těch 60% je nesmysl.

0/0
1.12.2016 16:21

T29o52m10á59š 14K24u54c12h51a29ř 3987131278311

Koukám, že hodně lidí tu naletělo na to, že přředpisy na přejezdu porušuje až 60% lidí a vztáhlo to jen na řidiče. To se ale v článku netvrdí, u řidičů to bude tak kolem 10%. Potíž je, že statistika vychází z toho, že umístili kamery na problémové přejezdy, to znamená ty, kde 30 minut jsou závory dole, vlak nikde a pak se závory zvednou na dvě minuty. Na takových přejezdech přechází na červenou 100% chodců a cyklistů, protože tak dlouho se dá možná sedět v teple v autě a bouchat hlavou o volant, ale nevydržíte stát na nohách u závory, když máte za pět minut vyzvedávat děcko vze školky.

+5/0
1.12.2016 14:51

J53a68n 56L94u70k91á64š 7547733663362

Ja myslim, ze pokud to vezmou doslova, tak tech 60% snadno najdou. Napr. 30 km/h se ma jet nejen pres prejezd bez svetel, ale uz u te posledni znacky pred nim a to vetsina ridicu nedela a priznam se, ze ackoliv prejezd projizdim predpisovou rychlosti a vzdy se rozhlednu, tak u te znacky pred prejezdem tam kolikrat tech 30 jeste nemam.

0/0
1.12.2016 16:09

R92o55b88e89r87t 53V32i62l83i21m57o93v73s51k76ý 1389715864718

Další expert, co si cucá z prstu.Rv

+4/−1
1.12.2016 14:44

J15a13n 57N50o71v30á26k 9417502927637

Možná necucá. Stačí nejspíš započítat i překročení rychlosti (což je u některých přejezdů poměrně nesmyslné) a asi tam budeme. Sám mám na jedné trase, kterou jezdím častěji, přejezd vprostřed širé roviny, je dobře udělaný, na všechny strany je vidět více než kilometr a zpomalovat tam na 30 km/h se chce opravdu málokomu, takže pokud se nějaký "expert" postaví k podobnému místu, tak mu těch 60 % řidičů pachájících přestupky vyjde celkem snadno.

+2/0
1.12.2016 15:11

P54e84t73r 65K58o35r64b23e96l 9966457280152

Velký hazard, který často pozoruji, je rozjíždění se dvoukolejce hned jak se začnou zvedat závory a kdy ještě nepřestanou blikat světla. Přejezd sám sebe bere ještě jako zavřený (viz vyhláška) a pokud do ovládacího úseku v ten moment vjede protivlak závory okamžitě padají zpět.

+6/0
1.12.2016 14:36

J73a59n94a 14N27ě41m29e77č82k68o62v77á 3523824671726

Porušuji a porušovat budu nadále. Ve Zlíně je TAK MIZERNĚ seřízená světelná signalizace, že na přejezdu u nádraží lidi čekají desítky vteřin, aniž by vlak byl někde v dohledu na rovné trati! Běžně při svítící červené ujdu 100m od obchodního centra a vlak JEŠTĚ nejede a není vidět. Zejména v dešti to je lahůdka, fakt. A o kus v dál v Malenovicích výstražně řve přejezd, i když vlak STOJÍ v kilometr (změřeno!!!) vzdálené zastávce.

Pokud se shodneme, že člověk má narozdíl od zvukového výstražného zařízení mozek, tak netuším, proč nemám právo ho použít a bezpečně přejít.

S autem bych to neudělala nikdy v životě, nejsem sebevrah, ale pěší přechody jsou něco zatraceně jiného.

A jen technická - opravdu mě dojímá péče PČR o přecházení lidí na zelenou na silnicích. Vždycky si na to vzpomenu, když v obytných čtvrtích přecházím nespočet křižovatek, NE rovných silnic, s auty ze všech směrů a bez jednoho jediného přechodu. A ejhle, nikdo tam neumírá. Divné, ne?

+7/0
1.12.2016 14:34

L56u12b39o97m39í35r 82S37a24z26e22č24e73k 7889368865963

Ještě záleží na tom, kolik toho mozku v té hlavě je!

+1/0
1.12.2016 14:35

P83e89t76r 26Č97a98p31e24k 3807858326942

Jednoznačně vůbec nechápete princip, jak signalizace funguje. Spínač musí být v dostatečné vzdálenosti, i přesto, že je v blízkosti závor stanice. Všechny osobní vlaky v té stanici nestaví a nákladní už vůbec ne.

+3/0
1.12.2016 14:41

S23t75a66n90i65s94l67a46v 88S78e89d31l79á86k 1155279547

Problém je, že spoučtění závor (signalizace) se musí provést s velkým předstihem dost daleko od přejezdu, protože vlak na pár desítkách metrů nezastaví. Tímjsou dány ty dlouhé prodlevy. Klidně porušujte. Na železničním přejezdu to má výhodu v tom, že pokud se potkáte s vlakem, tak už nebudete mít žádné problémy.

0/0
1.12.2016 16:50

P87e56t80r 65M92a61x16a 8516742577809

Jak souvisí brzdná dráha vlaku se spouštěním výstrahy na přejezdu?

0/0
1.12.2016 17:45

T24o27m53á13š 86V24e48l59č31o57v78s31k88ý 4973278939688

Chytré to tu psát. Zítra si to pohlídají s zkasírují.

0/0
1.12.2016 17:14

J95i38n92d80ř75i35c33h 14Š66k12o60p69e25k 4255181230525

spínač po spuštění signalizace je umístěn v takové vzdálenosti, aby i nejrychlejší vlak co na trati jezdí, zapnul signalizaci v dostatečném předstihu potřebným na vyklizení přejezdu.

Logicky když pak tam jede motorák místo rychlíku, čeká se na přejezdu déle

0/0
1.12.2016 19:54

M29i45r75o12s17l41a37v 82K68a75š66p66a82r 3472987921191

Udivilo mě množství neštěstí na přejezdech a oni jsou na vině v drtivé většině sebevrazi. Řeší problémy skokem pod vlak a ti líní prostě přijedou autem.

0/0
1.12.2016 14:29

J22a81n 75M15r87k92v48i46č84k62a 9783436165498

No, 30 km/h pres prejezd nejezdim, to je fakt. Takze asi porusuju.

+3/0
1.12.2016 14:27

M64i77r69a 62L51o90v61e 3634100198224

60% lidi porusuje predpisy na zeleznicnich prejezdech? ...neni to prehnane?

+2/0
1.12.2016 14:26

P98e68t65r 30D28r12a67p59a12l 3425418183645

pan Mrkvička nad Vámi se právě přiznal;-)

0/0
1.12.2016 14:33

S35e95i38d26l 53P62e93t76r 1291201875964

Pan ekspert by se měl nejdříve než otevře svá ústa doučit co znamenají procenta ... Ať se postaví někam ke šraňkám a osobně si to spočítá.

6% by bylo reálnějších, i když i z toho bude 4/5 bagatelních přestupků typu: "začalo cinkat když bylo auto 10 m před přejezdem a řidič nechtěl gumovat silnici" ...

U nás tyhle chudáky buzerují městapáci avšak sami trvale porušují zákon když stojí hned za závorami bez majáku ...

+6/0
1.12.2016 14:21

M30a94r17t40i54n 22K71o63l15l28e36r 7281273815934

Když byste už nestihnul zastavit, tak to snad přestupek není?

0/0
1.12.2016 14:26

S28e41i72d17l 56P23e43t65r 1231731175114

Vím já co je pro toho eksperta přestupek?:-)

Celá tahle banda lehkoživků z BESIPu měla být především už 25 let rozpuštěná ..

+1/−1
1.12.2016 14:32

P15e42t91r 88D80r68a98p32a94l 3365148883695

přestupek je asi to, co odporuje zákonné normě...tak si to přečtěte

+1/0
1.12.2016 14:34

M77a12r45e97k 76Š20e44s58t43á62k 4135221626731

To je zas dělostřelecká příprava na nějakou represi? Pokud předpisy porušuje chodec nebo cyklista, tak oproti řidiči je tam jeden velký rozdíl - chodec ani cyklista pravděpodobně na přejezdu neuvízne, navíc v připadě nehody ohrozí především sám sebe, narozdíl od řidiče. A moc řidičů, co by na přejezdech předpisy porušovalo tedy nepotkávám, pokud tedy nepočítají i nezhasnutí světel.

+11/−1
1.12.2016 14:16

M62i63c81h42a33l 53Č16e39r70n26ý 8463679297946

ano, pokud jedete pres prejezd jednou denne a z toho jednou za tyden tam potkate vlak a ztoho pak usuzujete jak se chovaji ostatni ridici, pak uz chapu ze nikoho neptkavate... koho se to netyka, toho se to netyka

+1/0
1.12.2016 14:28

S85e66i24d51l 12P38e54t76r 1441881125394

Fajn. Co napíšete mně, když přes 3 přejezdy jsem nucen jet 2 x denně, potkám tam pokaždé min. 2 vlaky, někdy při velké smůle i šest a za posledních 10 let jsem nezažil nikoho, kdy by nějakým flagrantním způsobem cokoli porušil .. 8-o

+1/0
1.12.2016 14:37

J57a66n 52H38r79u35z16a 8154448509627

Expert BESIP s. Budský ať jde se svými statikami do zádele. Dosud jsem nezažil kromě několika chodců a cyklistů nikoho kdo by vjel na přejezd na červenou nebo si zvedal závoru. 60% je mimořádná pitomost experta zbytečné organizace MD. Troufám si tvrdit, že 90% řidičů se chová slušně i přes všechen silniční fašismus, který nám MD i obce svými omezujícími naschvály a někdy neumětelstvím dělají. A tito řidiči, kteří se popasují s kolonami, zákazy, objížďkami, akcemi auto*matu a dalšími trucpodniky se stejně dobře popasují i s železničrními přejezdy. Asi pan Budský soudí podle sebe.

+11/0
1.12.2016 14:13

L13u59b82o40m16í85r 98S40a57z25e57č91e29k 7219118825183

A co ty záběry? To druhé auto v tom prvním videu to projelo ještě extra pomalu. Zatímco to ten jeden "proletěl" za dvě sec., druhý to jel 11 sec!

0/0
1.12.2016 14:38

J96á27n 74K79o12t74ú86č 2626114908896

Neviem kde žijete, ale moje zážitky sú diametrálne odlišné. Zdvíhať závory nie je také časté (ale cyklistov a chodcov to vidím robiť bežne), ale úmyselný prejazd autom na červenú, pred sklopením závor? To vidím snáď každý deň. Že by to bolo na Slovensku inak?

0/0
7.12.2016 9:51

J39i61ř83í 53N33o62v63á67k 3712320674776

No, ono by možná taky bylo dobré se zaměřit i na to, proč ty předpisy řidiči porušují. Každý den jezdím přes přejezd se závorama a dost často se stane, že závory spadnou a pár minut (opravdu pár minut se nic neděje) a vlak projede až třeba za 5 minut,. Pokud by tam nebyly závory, tak se určitě najde pár řidičů, co kašlou na světla přejezd projedou. Pokud by bylo vše nastavené tak, že vlak projede do 20-30s od spuštění závor, nebo rozblikání červených světel, tak si to většina těch kaskadérů sakra rozmyslí. Ale ono je často jednodušší řešit následek, než příčinu....

+1/0
1.12.2016 14:11

D14a40v86i81d 65K46o41s37t95e27l19n86í68k 9705596381

Objíždět závory nebo vjet na přejezd při blikajících červených světlech může jen sebevrah. Nevím proč, ale těchto lidí mi nějak není líto - každý svého osudu strůjcem. Horší je, když to kvůli nim odskáče někdo nevinný.

Radši si 5 nebo 10 minut počkám než být v černé kronice.

0/0
1.12.2016 14:10

J72a29n 39H25r94u68z77a 8724708339387

V dnešní době jsou, alespoň ty modernější, obsluhovány kolejovými stykači a vjet na přejezd s blikajícími červenými světly je mimořádná pitomost. Zdržení je spíše ve vteřinách jak minutách pokud se jedná o jeden vlak (který neposunuje).

0/0
1.12.2016 14:16

D65a52v38i60d 49K28o23s43t91e30l19n49í31k 9725936721

Zdržení - jak kde. Znám přejezd, kde bliká červená několik minut, když stojí vlak v nádraží, které v těsné blízkosti přejezdu. Ale i když vidím stát ten vlak v nádraží, zůstanu taky stát, protože nevím, zda se nepřiřítí vlak z druhé strany.

0/0
1.12.2016 14:29

A30n74t24o82n73í34n 89Z48e42l17i71n19k35a 5674258575370

6o % je nesmysl. 10% lidí za volantem řeší své problémy, a jsou nesoustředění na jízdu. Cca 1 stotisícina na to doplatí životem. Pokud se budou přejíždět koleje, tak to tak vždycky bylo a také bude.

+2/0
1.12.2016 14:06

M79a88r97t45i76n 89Č72e35r77v38e29n32ý 3976657301321

Tak většina těchto porušování pravidel je na přejezdech bez závor nebo v místech, kde jsou závory ovládány manuálně z nádraží. Pokud ridiči ze zkušenosti vědí, že to bude cinkat minutu a pak že tam budou trčet 15minut, než projede motoráček a než se to někdo uráčí zvednout, tak prostě riskují a projíždějí.

Nevěřím tomu, že se tohle děje na přejezdech, kde jsou závory ovládány senzory a doby čekání jsou minimální.

0/0
1.12.2016 13:58

J48i13ř57í 87S58t13e75h13l95í52k 9767196875752

Závory nejsou ovládány senzora ,ale kolejovými obvody.

+1/−1
1.12.2016 14:00

R76o72m80a69n 41S74t57o95n39e11k 1889153459151

děje a docela často

0/0
1.12.2016 14:06

J66i50t75k85a 49T69v31r19d37á 3971338146849

Jestli je přejezd opatřen světly,není o čem diskutovat.Pokud ne a je špatně vidět na trať ,ani stopka nestačí.Co takhle dát na takové místo zrcadlo ? Navíc ne každý vlak houká,když se k takovému přejezdu blíží .Je vážně milé když začne houkat až ve chvíli ,kdy vás strojvedoucí uvidí a máte ještě půlku auta v kolejišti.Rv

0/−1
1.12.2016 13:57

V12l91a98s80t84i58m10i65l 47F62i65a90l72a 1362191124

To je odvážné tvrzení že ne každý vlak houká. Spíš možná, že to přes radio neslyšíte

+1/0
1.12.2016 14:22

V68l81a23s96t18i62m29i66l 37F48i66a66l49a 1732561654

Možná pisálci pochopili, že účinnější náprava bude apelovat do nekonečna na řidiče, aby dodržovali na PZS předpisy a ne pořád obviňovat SŽDC nebo Čd, že mají smrťáky na přejezdech.

+1/0
1.12.2016 13:54

J55i71ř64í 95S57v25a40š14e79k 9674148833849

Spíš bych řekl, že většina lidí tam nedodržuje třicítku (na některých přejezdech), než že by jezdili na červenou.

0/0
1.12.2016 13:46

J23a23r60o28s50l54a84v 36L94e32b81e35d71a 3416289917600

Na přejezdech bez bílého světla, je-li dobrá viditelnost, je taky takové omezení k ničemu. Raději budu pořádně sledovat obě strany trati, než čučet na tacháč.

A naopak, pokud je viditelnost mizerná, raději zastavím i bez stopky.

+1/0
1.12.2016 13:57

L90u89b96o19š 28O17b39r60u86č38a 6771434396141

a to kde si pan expert precetl .. tech 60% .. to bych si rad nechal vysvetlit .. ja osobne pred prejezdem zastavuju a uprimne neznam snad nikoho, kdo by to prejizdel .. ani jsem s nikym takovym v aute nikdy nesedel .. ano, je par takovych "hrdinu" ale rikat ze jich je 60% je neco jako Babis a jeho "vsichni kradnu"

+15/−2
1.12.2016 13:44

J77i43ř53í 23P86r47ů25š93a 7885302695339

Tak si občas k nějakému přejezdu stoupnete a uvidíme ty co neznáte. 60% je ještě hodně podstřelený údaj.

+2/0
1.12.2016 13:54

J89i39ř34í 26S96t47e52h87l76í16k 9747666165832

Já jako strojvedoucí říkám,že těch 60% je tak akorát.Sedni si na lokomotivu a uvidíš,co se děje.Já už držel umírající ženskou,kterou jsem srazil na přejezdu před Přerovem a nemohl nic dělat.Má z toho trauma na celý život.

+2/0
1.12.2016 13:59





Najdete na iDNES.cz