Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jsme bez paliva. Bože! hlásil pilot letadla s fotbalisty před zřícením

Na základě předběžného ohledání místa tragédie nemělo letadlo, které v úterý spadlo ve střední Kolumbii, v době pádu v nádržích žádné palivo. Na to ukazuje i nahrávka s komunikací mezi posádkou a kontrolní věží těsně před pádem letadla. Z nedostatku paliva vyplynul i následný výpadek elektroniky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M44a54r96i48o 57H18l73a65s 3982371591696

U mne je rozhodující, že pilot měl v letovém plánu 2 možnosti mezipřistání k doplnění paliva. "Blbost chodí dokola, semtam trefí ... na pilota.":-/

+1/0
2.12.2016 11:12

O65n39d81r65e18j 30P49a89t13e43k 5160840469611

A co ukazatele stavu paliva? A proč pilot nevysunul vrtulku pro nouzové napájení základních systémů jako kap. Sullenberk před mazáckým sednutím na hladinu řeky Hudson?

0/0
2.12.2016 9:42

L89a43d36a 40N90o58v28a41k 4582493787

protože to nebylo v pohádce, ale ve skutečnosti...

0/0
2.12.2016 17:12

J75i43ř94í 15P45a61j90k 8193115750687

Zemřít protože někdo zapomněl natankovat? Blbý.

0/−1
2.12.2016 8:36

P61a22v51e66l 45S12o16b10o47t21k11a 5940284

To se mi stalo několikrát.

Ale naštěstí ne u letadla ;-D

+2/−1
1.12.2016 20:39

P39e39t67r 45O10t50r34u80b42a 6866428852535

Laicky dotaz, pokud by nevypadla elektronika, meli by vetsi sanci nejak lepe nouzove pristat? Pokud ano, tak se ptam, jak je mozne ze v letadle nejsou patricne zalozni zdroje. Dekuji za vysvetleni.

0/0
1.12.2016 20:16

M83a67r81i25á75n 44B85e30d80n23á88r34i23k 9261341570118

Jsou, musí být, vždy tam jsou baterie... stačí to takhle?

https://measure.feld.cvut.cz/groups/lis/download/prednasky/PSL/zdroje%20a%20site.pdf

+1/0
1.12.2016 20:21

P66e73t47r 76Ž75á15k 1927553188593

Pravdepodobne ne, protoze proste nebylo kam. Zalozni zdroje, ktere by utahly "cele letadlo" po nejakou rozumnou dobu by znamenaly budto velike mnozstvi tezkych a velkych akumulatoru, nebo nejaky generator na extra palivo, coz je blbost, protoze v takovem pripade by se namisto toho proste mohla zvysit kapacita nadrzi.

0/0
1.12.2016 20:23

M50a87r29i34á19n 80B90e28d48n28á32r45i66k 9191961570258

Baterie utáhnou řídící jednotky, klapky atd by měli fungovat i tak. Mají být tak konstruovány. A baterie v letadle jsou na to také stavěné. Je to jako auto, to taky jede na baterii chvilku.

0/0
1.12.2016 20:27

P78e20t86r 34Ž98á32k 1407303678473

Jasne, na zakladni systemy samozrejme zalohu maji.

0/0
1.12.2016 20:29

J76i17ř61í 87N69o66s83e44k 1413617872792

nevím jak to je, ale včera jsem koukal odkud kam letěli a jestli jsem to pochopil správně tak ta vzdálenost je řekněme na hranici doletu letadla...asi to bylo trochu víc maňána než obvykle....v civilizovaných zemích se na hranici doletu prostě nelítá:-P

+3/0
1.12.2016 19:41

M53a32r96i85á38n 78B30e17d38n79á27r88i23k 9441311350508

No lepší napsat, že nesmíte ani létat na dolet. Musíte mít dost paliva na přelet a dosednutí na jiné nejbližší letiště a to s bonusem na dalších 30 minut letu.

+1/0
1.12.2016 20:17

P64e87t14r 50M42i24c20h85a39l 2610784811732

Tohle asi fakt pohnojili piloti. Škoda zmařených životů.

+2/0
1.12.2016 19:40

M64a95r36i98á66n 63B36e23d93n61á10r60i18k 9961891710738

No nemuseli, někdo jim řekl, že mají letět bez dotankování, třeba funkcionáři, nebo někdo kdo jim řekl, že mají málo peněz a nezbude na jejich prémie :-/

0/−1
1.12.2016 20:23

P35a44v58e92l 76S72o83b38o20t18k86a 5100974

Za let zodpovídá kapitán.

+3/0
1.12.2016 20:41

P26e51t35r 63M24i30c62h24a76l 2670974371702

Navíc jeden z pilotů byl spolumajitelem společnosti.

+1/0
1.12.2016 22:34

T36o14m89á33š 26N29o23v65o36t44n32ý 4790878328527

Já pořád říkám, že piloti jsou trochu lepší taxikáři s nadstandartními platy.

+3/−4
1.12.2016 18:51

J70i55n55d49ř22i94c45h 57T35ů54m82a 1684192597578

V tom případě pořád říkáte nesmysly.

+6/−1
1.12.2016 19:05

P76e60t65r 15M46i79c48h85a90l 2660854421882

Správně. Dopravní letadlo je totiž spíš autobus než taxík. :-)

+1/−3
1.12.2016 19:38

I17v12o 83Ž35i97ž19k52a 8303217571241

Mockrát jsem letěl v letadle, kde bylo 5 míst a kromě nízkého stropu jako v autě jsem to nevnímal nijak neobvykle.

0/0
1.12.2016 19:41

P75e89t55r 63M78i43c60h14a15l 2770664701242

Existují i jednomístná letadla, ale nejsou dopravní. :-)

0/0
1.12.2016 22:13

I82v85o 71Ž31i68ž63k81a 8363617551501

Jenomže ten tryskáč měl k tomu dva profesionální piloty, takže musel být dopravní.

+1/0
1.12.2016 22:18

P32e70t56r 70M98i16c36h64a12l 2500384551342

Byzjet opravdu není dopravní letadlo.

0/0
1.12.2016 22:37

I83v17o 56Ž16i81ž37k21a 8493417681511

Máte pravdu, vyhledal jsem si definici a do 10-ti míst se jedná o aerotaxi, bez ohledu na konstrukci. Malé dopravní letadlo má od 10-ti do 30-ti míst.

0/0
1.12.2016 22:59

P21e47t31r 60M57i75c87h24a44l 2140414181852

Díky, to se tu tak často nevidí.

0/0
2.12.2016 7:44

S88t14a97n50i12s68l73a53v 39K47r46e61j16c74a54r 6347446113894

Nu at je to jak je to, tak je otázkou, jak se v Americe liší provoz letadel od provozu v EU potažmo v ČR. Možná si i tamní piloti mění sami pneumatiky a vodu do ostřikovačů. A předletová příprava snad platí všude od Ruska po Brazilii.

0/0
2.12.2016 10:41

J11i15n58d61ř84i75c16h 35T61ů24m21a 1294512987708

Víte, když o něčem nemáte ani minimální znalosti, neměl byste se k tomu vyjadřovat. V demokracii samozřejmě můžete, ale jste pak za hlupáka.

+2/−1
1.12.2016 20:03

P26e76t38r 69M46i71c94h96a81l 2980834981502

Nauč se chápat psaný text a nadsázku. Jinak budeš za hlupáka sám.

+1/0
1.12.2016 22:12

J10i43n89d98ř12i50c16h 80T40ů51m23a 1744952427218

My se známe, nebo jste soudruh? Nebo jenom hulvát?

0/0
2.12.2016 18:18

L39u28b28o94š 62R45e58n76k94a 6747641285160

Rutina a lehkovážnost tvoří nebezpečnou kombinaci.

+5/0
1.12.2016 18:46

F17r76a62n10t75i65s35e28k 34V21a26n10i91c88e85k 2359252939503

Pred par lety jsem letel z Bruselu do New Yorku a kdyz uz jsme za chvili meli pristavat tak pilot zahlasil, ze musi udelat "emergency landing"... Pristali jsme nekde v lesich asi na nejakem malem vojenskem letisti, kde jsme museli dotankovat palivo. pry pricina byla neocekavane silny protivitr celou cestu nad oceanem...

+3/0
1.12.2016 18:39
Foto

V39o82j67t63ě80c88h 45P14a51v65l93í34k 5474321984738

Pokud letíte v zimě B757 z Evropy do USA, tak se může snadno stát, že musíte dotankovat v kanadském Ganderu, což je přesně malé letiště uprostřed nikde. B757 totiž není původně stavěná na transatlantické lety a tak ji zimní protivítr může zvednout spotřebu tak, že vy v cíli neměla předepsanou rezervu paliva a musí tedy dotankovat po cestě. Gander je navíc dost přesně na trase.

+4/0
1.12.2016 20:14

L62i88b22o97r 39F17i91l14á16k 6111936690569

Od teď povinně na palubu 2 kanystry s palivem.

0/−2
1.12.2016 18:31

R71i51c79h79a24r88d 33K48á23b81a 8219398610830

Tak tohle nevypada na technicky problem, ale uvidime, myslim, ze to bude dobry kandidat na dalsi z dilu Aircrash Investigation

+1/0
1.12.2016 17:50

M62a40r86t77i77n 92H25u32d45e12c94e20k 3323899639563

talk to se nemuze stay ani v Rusku. a ja veril ze Rusko a Indii nic netrumfne. Jak starej tak najivni :(

+1/−5
1.12.2016 17:35

M78a93r75t57i78n 23V23a53j33s43a75r 5349493176106

Myslím, že náskok Ruska je dostatečně pojištěný tím druhým pilotem, který půjčil řízení svému šestnáctiletému synovi a ze vzniklých problémů už letadlo nedokázal vybrat (https://en.wikipedia.org/wiki/Aeroflot_Flight_593).

+3/0
1.12.2016 18:42

V77í32t 39O73d29l32o26ž75i40l49í15k 8776843137667

Asi je to v jižní Americe běžná praxe, že se letí takto na doraz, když se 2 taková letadla bez paliva našla najednou u jednoho letiště.

Další aspekt - vlastník letecké společnosti byl na palubě, takže to mezipřistání možná vypustil on, aby ušetřil.

+7/0
1.12.2016 17:07

Z84d65e12n26ě63k 13H14r48u26b42ý 5545438261906

Hmm, podle doletu letadla a vzdálenosti mezi letišti ani doletět nemohli 8-o

0/0
1.12.2016 17:04

P81e38t11r 36T42y98č59k88a 6375552779982

Mohli. Skoro doletěli.

+1/0
1.12.2016 18:22

A26l39o17i45s 68S29l76á42m48e83č14k82a 2146732272902

Příště se to určitě podaří. Tam, kde to bude z kopce, poletí na volnoběh (nebo rovnou vypnou motory) a to by bylo, aby nedoletěli. ;-)

+3/0
1.12.2016 18:33

I56v85o 77Ž81i58ž49k66a 8763757571701

U tohoto typu mohou vypnout jen dva motory, pokud vypnou všechny čtyři, přestane fungovat elektřina a spadnou. Snad už to alespoň po nějakou dobu nebudou zkoušet další. :-)

0/0
1.12.2016 19:45

V67a81c94l37a56v 48K63u86b74i40č80e72k 4347664830515

Stačí vítr do zad.

0/0
1.12.2016 20:49

L97u33d28m32i67l80a 68Š42i50n77d94e49l75á71ř40o69v21á 7582196592531

Prijde mi to jako hruba nedbalost. Kdo zodpovídá za dostatek paliva, pilot? Nebo ma na starosti tankovani a výpočet nutného množství paliva někdo jiny?

+2/0
1.12.2016 16:52

K56a57r44e49l 85H52a59u75p22t52v25o74g97e67l 3533572354124

Pilot. Jsou na to zavedené postupy a výpočty.

+2/0
1.12.2016 17:08

J85i22n62d85ř77i53c23h 21T12ů10m21a 1614752577338

Nemáte zcela pravdu viz příspěvek níže.

0/0
1.12.2016 18:42

J96a51k75u82b 81Š80a37f19a66n38d34a 7785747761141

Tak v tomto případě jim výpočet paliva pro tankování jaksi nebyl k ničemu když to nedoletí ani s plnými nádržemi.

0/0
1.12.2016 17:39

J86i22n84d55ř32i46c89h 69T78ů90m35a 1744492587648

U většiny společností to dělají speciální služby. Pilot nemá k disposici potřebná data a ten výpočet je poměrně složitý. Jen u malých letdel a malých společností si může zjednodušený výpočet udělat sám. Kapitán pak zodpovídá, že vypočtené množství bude mít před letem v nádržích. Pozor, není to tankované množství, tedy kolik si vezme z cisterny. Vzácně, ale přece, je někdy dokonce nutno palivo z letounu před dalším letem odčerpat (kvůli váze), což bývá obrovský problém (musí se to odčerpat do speciální prázdné cisterny).

+1/0
1.12.2016 18:40

A60l75e67x51a10n26d76r 73Š52í31r 5581130953

Předtím jsem četl. že duchapřítomní piloti vypustili před nárazem palivo z nádrží, díky čemuž se letadlo nevznítilo.

0/0
1.12.2016 16:31
Foto

V57o53j73t48ě43c97h 23P97a75v30l34í85k 5164801954918

Vzhledem k tomu, že to Avro 146.RJ85 neumí, tak to tak být nemohlo.

Leda, že bychom to brali čistě matematicky: Pilot vypustil veškeré zbývající palivo z nádrží a ani se u toho moc nenadřel.

0/0
1.12.2016 17:32

I55v16o 87Ž59i11ž76k57a 8213327751861

Vzhledem k doletu letadla mi bylo hned jasné, že i kdyby tam měl nějakou speciální úpravu na vypouštění paliva, stejně už by nic nevyteklo. :-)

0/0
1.12.2016 19:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.