Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlu mohlo dojít palivo, soudí vyšetřovatelé nehody v Kolumbii

Úterní pád letadla ve střední Kolumbii přežilo podle aktualizované bilance šest lidí. Zbylých 71 lidí na palubě při havárii zahynulo. Vyšetřovatelé už našli obě černé skříňky se záznamy o letu. V Brazílii platí třídenní státní smutek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P38e43t49r 93Ž63á62k 1848112395709

rozhovor s pilotem letu, který byl v době nehody poblíž:

He says that, as he approached for landing in Medellin, the LaMia pilot was warned by the tower that an Airbus of VivaColombia had declared emergency due fuel leakage, which would give him maximum priority for landing.

The controller would have asked if the LaMia plane could wait for his landing, receiving a positive signal from the pilot.

After taking two 360o turns, the LaMia pilot contact the tower, asking for priority for landing due 'fuel problems' and the tower reported that he was the No3 for landing: after the Airbus of VivaColombia, LATAM Chile and COPA planes.

Three minutes later, with no fuel left, the pilot told the controllers that he had a full electrical fault.

"He said that to be fined. Lack of fuel can lead to the payment of very high fines, which is not good for airline. No fuel, he crashed"

It's important to remember that the LaMia pilot is one of the two owners of the airline.

0/0
30.11.2016 15:03

P86e83t67r 90Ž11á85k 1288972895109

takže kdo si to přeložil až dokonce, je jasné, proč hlásili elektricky problém a ne málo paliva.

Doufám, že tato společnost dostane stop na to své druhé letadlo...

0/0
30.11.2016 15:05

P73e74t68r 49Ž97á10k 1348892225789

jinak ale v podstatě souhlasí to, že se většinou stanou alespoň dvě příčiny nebo okolnosti. Kdyby ten VivaColombia neměl problémy s únikem paliva, zřejmě by to stihli...

0/0
30.11.2016 15:07

L96u66b80o76š 15T29i96c97h44ý 3167788214303

To vypadá dost logicky. A patrně to také odpovídá záznamům letu. Letecké společnosti to ovšem na důvěryhodnosti nepřidá.

0/0
30.11.2016 15:19

V75í37t 95O35d29l56o72ž86i75l15í45k 8276633747107

Mně se to zdá dost neuvěřitelné či nezodpovědné, že by měli paliva "tak akorát", tedy žádnou rezervu pro případné kroužení kolem letiště, ke kterému nakonec došlo. Zdá se však, že tomu tak skutečně bylo.

0/0
30.11.2016 13:45

P94e63t37r 93Ž87á59k 1728302135899

Sakra co je neuveritelneho na tom,kdyz letadlo s maximalnim doletem 3000 km po letu dlouhem 3000 km dojde palivo?Neuveritelne je,ze takovy let timto letadlem podstoupili bez mezipristani...

+1/0
30.11.2016 14:00

V85í81t 87O30d62l82o31ž62i53l91í21k 8126743157437

Ano, to je jinými slovy totéž.

+1/0
30.11.2016 14:17

V48l90a30d60i44m59í51r 54C96h12r79o77u83s32t 6705122160916

I když jsou to stále jen dohady, všechno nasvědčuje problémům s palivem. Letadlo nemělo kdovíjaký dolet, s plnou zatěží jen 2130km a podle vyjádření přeživší letušky: "letadlo se kompletně vyplo, následoval rychlý sestup a obrovský náraz". Navíc 15minut před pádem posádka hlásila kontrolní věži nízký stav paliva a žádala o prioritní přistání.

+1/0
30.11.2016 13:14

V44l43a74d84i66m22í31r 24Š63t19e81p87á92n88e32k 3602483679

"Rychly sestup"? Lietadla maju zostup cca 10% ako som niekde cital. Takze z 10km vysky by malo byt schopne doplachtit este zo 100km a to teda nie je strmy pad...

0/0
30.11.2016 13:21

J51a68k67u39b 43M37i89k27u82l14a46c39e82k 8887141197394

To je v idealnich podminkach. Krouzili a byla bourka, takze si umim predstavit rychly sesup.

0/0
30.11.2016 13:24

V71l68a63d34i18m38í30r 94Š42t71e19p19á90n55e33k 3822123599

Zalezi ako vysoko leteli. Letel som mozno 50 krat ale vsetky burky boli velmi nizko, pod 1-3km. Nad 5-8km bolo vzdy cisto. Takze na zaciatku bez paliva sa este mohli rozhodnut kadial letiet aby nepadli do burky...

0/0
30.11.2016 13:34

V47l33a15d98i47m93í49r 39Š27t76e34p35á91n82e82k 3592603919

Boeing 747-200 can glide for 150 kilometres (from a cruising altitude of 10,000 metres

0/0
30.11.2016 13:30

R84u43d43o40l47f 43K11o64m80á18r90e58k 7238569802399

takže je to jasny, souhra náhod. dali je na hold, zašli kroužit - to vysvětluje ty kružnice na radaru došlo palivo a žuchli. akorat mi neni jasny, proč nehlasili věži palivo nula, logicky jako konsekvence byla ta elktrika. nejspíše tedy další neštastná náhoda byl zasekly palivomer, protoze jinak by se a-nerozhodli preskocit mezipristani a b-v klidu by nekrouzili. Jinymi slovy jine letadlo v emergency a zasekly palivomer.... :-/

0/0
30.11.2016 12:41

V66í84t 34O71d30l68o83ž77i21l52í70k 8166783357357

Že by chtěl pilot zamachrovat a počítal s tím, že to v klidu dokrouží i bez paliva? Pak se mu ale vypnula elektřina, nastal zmatek a ztráta orientace.

0/0
30.11.2016 13:50

V40l94a40d96i67m26í16r 85Š70t97e81p23á40n47e67k 3622763539

Na elektrinu maju generator - vrtulku. Takze pokym letia elektrinu maju.

0/0
30.11.2016 14:34

V62í25t 96O35d87l70o26ž58i64l29í93k 8726933857547

Třeba se jim ta vrtulka nějak zasekla, problémy s elektřinou hlásili.

0/0
30.11.2016 14:40

M82a60r63t82i58n 23N23e60p98l 4634732486548

Jsem tedy vážně zvědavý, jak vyšetřování dopadne... Samostatné problémy s elektřinou by neměly způsobit pád letadla, když zrovna elektřina je několikanásobně dobře jištěna. Nedostatek paliva bez vědomí pilotů je také divný. Nedivil bych se, kdyby to byla kombinace více příčin (tak, jako obvykle). Umím si představit problémy s elektřinou, kterým piloti věnují takovou pozornost, že ignorují (nezpozorují) třeba i ten nedostatek paliva.

0/0
30.11.2016 12:39

P53e40t52r 89Ž92á61k 1258192375159

já bych to spíš viděl, že ty problémy s "elektřinou" vznikly až po zhasnutí motorů...

0/0
30.11.2016 12:59

M17a69r79t18i60n 86N90e96p13l 4944672576868

Že by jim došlo palivo a v reakci na to nahlásili pouze problémy s elektřinou? To se mi nějak nezdá... A nedovedu si tedy představit situaci, že by při standartním průběhu letu piloti zpozorovali prázdné nádrže až poté, kdy se jim zastaví motory. Vždyť se to palivo přepočítává a kontroluje i několikrát během letu.

0/0
30.11.2016 13:06

P14e79t28r 40Ž49á64k 1968712235319

Uz se to stalo,ze se piloti zabyvali podvozkem a krouzili tak dlouho,ze jim doslo palivo..A problemy s elektrikou?Kdovi co hlasili v tom zmatku...

0/0
30.11.2016 14:03

M70i15c34h75a14e78l 41C70h44a54r54v56á22t 9779158613722

Šmelit s palivem se asi nevyplácí. A už rozhodně ne před letem.:-/

0/0
30.11.2016 11:57

P18e65t70r 53Ž86á94k 1527483208743

Tady asi nešlo o šmelení, ale o to, že letěli na hraně doletu...

+1/0
30.11.2016 11:58

M31i74c53h40a43e92l 47C19h12a36r21v86á28t 9709348323132

Na to také existuje několik krásných českých přísloví, ale a zájmu kultivované diskuse a hlavně duševního zdraví některých diskutujících, je nebudu zmiňovat.

0/0
30.11.2016 12:06

J42i56n66d49ř35i87c91h 88K15u52c77h83a19ř 4806363928

Doplním pár informaci z airliners.net - vše neověřené info:

- letadlo mělo plánované mezipřistání pro doplnění paliva, po startu se ale rozhodli letět napřímo

- podle fotografii se motory v době dopadu netočily (nejsou deformované lopatky)

- před dopadem podle jednoho přeživšího vypukl v kabině chaos, lidé pobíhali uličkou

- jeden z pilotů byl zároveň majitelem aerolinek

- na cílovém letišti vyhlásilo jiné letadlo těsně před přistáním emergency - přílety byly pozastaveny a zřícene letadlo bylo navedeno na "čekání" (kroužení poblíž letiště)

- piloti nevyhlásili MAYDAY ani neinformovali o nedostatku paliva

+7/0
30.11.2016 11:52

P14e20t94r 89Ž24á21k 1628742685129

tak je to zřejmě jasné...Mimochodem ty fotky motoru jsem viděl taky a první co jsem si řekl, že ten se určitě při dopadu netočil...

0/0
30.11.2016 11:56

P35e61t31r 47Ž98á29k 1637913208903

Tak zajímavé a dosud pro mne neznámé info je, že letiště nepřijímalo a proto kroužili...

0/0
30.11.2016 11:58

P52e35t95r 86Ž61á50k 1378502685349

takhle to vypadá, že odpovídám sám sobě...

0/0
30.11.2016 12:55

V91l54a83d92i24m60i38r 41S88o30u93k91a79l 4320611391666

Většina lidí přežije náraz, ale nepřežije výbuch a požár takže pokud letadlo nemělo palivo, je počet obětí velmi vysoký :-(

+1/0
30.11.2016 11:21

L67u52b58o30š 27T70i44c50h77ý 3237178384723

Už při nárazu v rychlosti 70km/h vznikají závažná vnitřní zranění, neslučitelná se životem. Letadla létají ještě o něco rychleji.

Tady to máte vysvětleno:

http://www.rozhlas.cz/zelenavlna/motoporadna/_zprava/662838

+2/0
30.11.2016 11:29

P82e22t15r 43T20y79č76k38a 6335472899312

No ono to tak úplně neplatí. Jinak by skoro každá nehoda v F1 byla smrtelná.

0/0
30.11.2016 11:32

L13u88b96o59š 54T73i35c31h82ý 3687968194143

Ono to tak úplně platí. Akorát jsou některé nárazy ztlumené (zpomalené) různými deformačními zónami nebo tím, že náraz není čelní...

0/0
30.11.2016 11:40

J74i83n48d51ř45i46c30h 13K25u46c81h86a45ř 4226803628

Ono to tak platí, ale zázraky se občas dějí. Jsou zaznamenány případy lidí, kteří přežili vypočtené přetížení přes 200G

0/0
30.11.2016 11:45

P38e44t15r 68T97y24č80k47a 6895332499812

Ano je to hodně individuální.

0/0
30.11.2016 11:47

P16a88v24e24l 94Ř39a44p95e37k 7852876109695

Pokud dojde palivo, logicky začne být problém s elektřinou.

+4/−2
30.11.2016 11:03

J28a86n 51N25o72v18á60k 7535684548337

jsou tam nějaké záložní turbíny copužíjí proudění vzduchu. Aspoň u nekterých letadel..

+3/0
30.11.2016 11:18

P91e50t16r 60Ž13á11k 1608212965479

to sice ano, ale ty řeší pouze základní funkce.

0/0
30.11.2016 11:41

P96a36v32e66l 90Ř16a76p84e34k 7522566149975

Ano, ale ty nenapájí všechny systémy.

+1/0
30.11.2016 11:42

J79a36k38u31b 26M25i87k38u46l44a89c31e53k 8337831927354

A chvili trva nez to nabehne.

0/0
30.11.2016 13:25

L34u75b13o31š 30T59i29c57h81ý 3117838684433

Letadlo klesalo celkem asi 20 minut. To za tu dobu nemělo žádnou komunikaci s letištěm, ke kterému se blížilo?

+1/0
30.11.2016 10:56

V11á76c86l51a35v 33P73c78h44á94l18e19k 8596912411452

Opět tragédie (přesto zůstává letecká doprava statisticky jednou z nejbezpečnějších).

Včera se hovořilo o tom, že při hlášení MAYDAY bylo uvedeno, že piloti vypouštěli palivo za letu - teď se spekuluje že došlo palivo, což mi nějak nesedí.

Poznámka - pilot Black Hawku je machr - na všech fotkách je v částečném visu R^

+3/0
30.11.2016 10:41

J46a82k91u90b 97M28i79k11u76l58a75c19e73k 8447231147694

Toto letadlo nema mechanismus na vypousteni paliva

+5/−1
30.11.2016 10:45

M13i42r23o44s11l96a60v 28K56o89n80e93c22n70y 2679861226448

to jak to říkali v televizi bylo na pěst a nebo okamžitou výpověď toho redaktora, resp. redaktorky!

0/0
30.11.2016 11:00

P28e90t76r 44Ž82á95k 1858742755569

to je u novinářů zcela běžné...

+2/0
30.11.2016 11:41

J64a15k98u80b 14M48i55k58u28l11a45c84e41k 8727511377984

I za takovy fakt dostanu minus? Pekny ;-D

0/0
30.11.2016 13:26

J16o64s87e18f 31K60a10r94f22í92k 7672595276570

Třeba druhý pilot vyskočil s akučkou a provrtal nádrž, takže vypouštět klidně mohl;-)

0/0
30.11.2016 14:59

J36a30n 13H63r50u89z98a 8894728249187

Zprávy v masmédiích jsou občas neuvěřitelné hoaxy. Zejména tam, kde se jedná o nějaké technické údaje, který novinář nerozumí. S oblibou poukazuji na standardní titulky "zemní plyn opět zabíjel" kde podle obsahu článku zjistíte, že se dotyčný otrávil CO nebo udusil CO2.

+2/0
30.11.2016 10:55

R68u21d97o42l58f 13K91o54m95á78r20e87k 7488439532989

zajimave ze se neresi, ze letadlu dosel proud. nejspis to byl ten vlastni problem, kdy nefungoval knipl, zasekl se, letoun zacal krouzit, az doslo palivo tak se prudce k zemi a bylo to.

0/−5
30.11.2016 10:40

R85a91d55a87n 98K10u52b19a64n38t 1193110469100

Proudové letadlo. Tak co jiného mohlo dojít. Proud.

+14/0
30.11.2016 10:41

P26e91t73r 98Ž61á49k 1118622625889

tohle je doufám myšleno ironicky?

0/0
30.11.2016 11:42

K74a14r31l78a 26N41o64v29á95k90o23v96á 4264362195687

Došel proud ? On většinou letadlu "dojde proud" proto, že se netočí motory, které ten proud vyrábějí. To máte jako v autě - tam taky dobíjíte baterii tím, že běží motor. Takže zcela jistě nejprve došlo palivo a pak došel proud ;-)

0/0
30.11.2016 12:28





Najdete na iDNES.cz