- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To, že chodí žáci do školy neradi, je vcelku normální. Ale to, že ji nesnáší zřejmě nejvíc na světě, je už na zamyšlenou.
Deti dneska zíraj do mobilů spousty hodin. To se musi nejak projevit.
Ke zlepšení matematiky stačí přestat selektovat nadání žáků podle češtiny a amgličtiny.
Mnoho se nezměnilo, i my jsme četli se zastřenými zraky titulek Verneovy knihy "Dva roky prázdnin".
Dnešní školáci mají však nejenom víc materiálu, který musí zvládnout, ale mají i víc času- různé brigády, jako týden vybírat brambory nebo dva týdny sklízet chmel odpadly.
Také učitelé jsou dnes kvalifikovanější, používají moderní pedagogické metody.
Problémy dneška, které jsme 1948 třeba neměli: tehdy ještě Kikáni nedorazili, byli jsme sami mezi svými. Dnes přibývá těch cizinců, ne všichni jsou tak snaživí a milí, jako vietnamské děti. A bude hůře, zejména s češtinou.
Inkluze bývala však už tehdy. Pepíček Šeredů se nám v tříde počural, bál se říci, že musí nutně na záchod. Naše třídní učitelka měla silnou skoliózu, lidově "hrb". A právě proto jsme ji vždy bránili proti posměváčkům z jiných tříd. Mládež dost dobře nerozezná, co je surovost, pedagogové vám to jistě potvrdí.
Pane Steinere, netuším, který jste ročník (já 1957), ale domnívám se, že se toho hodně změnilo.U dcery roč. 1975 ani ne. U vnuka - ročník 2002, který chodí do tercie osmiletého gymnázia, tak skutečně ano. Ty děti opravdu nechodí na bramborové či chmelové brigády (často to bylo o prázdninách a až na SŠ), ale těch akcí během roku je takové množství (různé team buldingy, hory 1 - 2x, exkruze, školní výlet /ne na 2-3 dny do jižních Čech jako za mých časů, ale týden třeba do Skotska či Itálie/), že marně dumám, kdy se ty děti vlastně učí. Asi fakt míň biflují něco co stejně za chvíli zapomenou a pokud potřebují, tak najdou na internetu, ale i tak.
Nebojte. Však ona ta inkluze paní ministryně určitě ukormidluje. Průměrné získané znalosti si bude klesat, učitelé z toho zblbnou, ale zato bude ve školách pěkně "veselo".
Oprava: znalosti sice budou. Omlouvám se.
Paroubkova blogovala, ze jsme na tom spatne....zaci, kantori, osnovy...
Nevzpomínám si že by do školy chodil někdo s nadšením už za mých školních let(i když už je to dost dávno) ! *Výsledky se zlepšují ale jsou horší než před dvaceti lety*, tak to je pokrok
To znamená, že české školství je v hýždi v porovnání se stavem před 20 lety, ale ne v zas tak velké.
Žáci ale nadále nedosahují takových výsledků jako před dvaceti lety.
----------
Mám tomu rozumět tak, že před 20 lety bylo školství kvalitnější?
Nejspíš ano,ale teď za p. ministryně to začíná šlapat,akorát je škoda že bude končit
"Podařilo se nám ukormidlovat špatný směr..." Takovou větu vypustí z úst ministryně školství?
Neznamená obrat "ukormidlovat něco," že se nám něco podařilo pozitivního, i když to bylo těžké?
Člověk by z toho chtěl nějak vyplout, ale ukormidlovat to už nejde.