Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Kolumbii spadlo letadlo s brazilskými fotbalisty, zahynulo 76 lidí

Ve střední Kolumbii se cestou z Bolívie zřítilo letadlo s 81 lidmi na palubě. Letoun přepravoval brazilský fotbalový klub Chapecoense. Kolumbijská policie uvedla, že nehodu nepřežilo 76 lidí, zbylých pět cestujících je vážně zraněných. Podle dostupných informací mělo letadlo problémy s elektřinou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K15a86r66e64l 86B72a68r51t18á56č32e34k 9502419942705

Alan Ruschel #89 se podruhe narodil...uprimnou soustrast pozustalym....

0/0
29.11.2016 21:48

P57e54t80r 16Ž36á28k 1628412755959

Kazdopadne je fakt,ze pro takhle dlouhe lety toto letadlo urcene neni.Jeho maximalni dolet je necelych 3 tisice km,coz je i vzdusna vzdalenost mezi obema letisti.Je to dost podezrele.Pri spekulacich,ze kapitan byl soucasne majitel spolecnosti,bych se nedivil nicemu.

0/0
29.11.2016 18:09

K34a41r27e69l 54N65o72v95o48t18n20y 2191185149210

Uprimnou soustrast pozustalym :-(

0/0
29.11.2016 17:06

P20e83t49r 85Ž57á84k 1908582935759

No podle všeho to zatím opravdu vypadá na palivo...

Na avherald už někdo psal, že let měl ještě plánovanou zastávku tuším v Bogotě a piloti to nějak přepočítali, že by to mělo stačit.

A odpovídalo by tomu i to, že na fotkách není žádná známka po ohni....

0/0
29.11.2016 16:11

R29o34m63a80n 85S34t35o88n89e48k 1369343479111

pokud by došlo palivo, piloti by měli dost času to ohlásit

0/0
29.11.2016 16:48

P66e60t54r 91Ž86á59k 1488452755939

Vime prd co hlasili...

0/0
29.11.2016 17:06

V26l44a22d55o 27K20o43r82m32e93n35d41i 1185240618839

Ono zas nie je pravidlom,aby pri každej havárii začali trosky horieť.

+1/0
29.11.2016 17:09

J84a30k27u64b 84G85r45é48n29a96r 9404975713430

někde jsem četl, že piloti palivo vypousteli, aby pri padu trosky nezacali horet

+1/0
29.11.2016 17:15

V37l82a57d69o 64K51o21r78m70e79n15d52i 1115520748349

Pokúsili ste sa o vtip, ale dosť slabý pokus....

0/0
29.11.2016 17:24

I52v39a40n 12S73l28á27m21a 6186405971738

Proč vtip? Já bych tomu věřil (kdybych neměl informaci od p. Žáka, že to to letadlo neumí), protože to zní rozumně.

0/0
29.11.2016 23:44

V35l30a79d44o 21K88o66r51m83e48n59d20i 1715150588479

Vypúšťanie paliva sa primárne robí pre to ,aby sa lietadlo v núdzových situáciách dostalo pod limit MLW, čiže max.pristávaciu hmotnosť. U strojov s kratším doletom sa to dosiahne vylietaním paliva .Vypúšťanie paliva sa praktizuje u velkých lietadiel kde je toho paliva viac ,teda zaoceánske a iné dlhšie lety,

0/0
30.11.2016 7:21

P58e41t83r 91Ž72á93k 1548102675689

Tohle letadlo neumi za letu vypoustet palivo...

0/0
29.11.2016 17:28

M69i18c64h45a60l 33B53r47ň53á50k 6984694417228

Hm a to jsem si zrovna nedavno rikal, ze uz dlouho nic nespadlo :-/

+1/0
29.11.2016 12:29
Foto

M85i32l50a13n 79S29o40u67š69e78k 9616757551152

Po článkem mne zaujala reklama:

"Jednoduché kousky pro každý den. Nyní doprava zdarma na Tchibo.cz."

0/0
29.11.2016 12:29

J10á40n 75H79r76a51b29i57k 6860477869350

Tady je moc hezký popis situace, která mohla nastat na palubě...

Inflight, Engine N°1 and N°4 failure, Generatur ENG N°1 and N°4 out, APU not working, green hydraulic system lost, no STBY GEN available, Electrical System runs on EMERGENCY LEVEL, only on battery power, STBY inverter online (Engine Panel -> Start Master is ON -> SDC online!!)

tedy pro nechápavé, jestli jim došlo palivo (stačí na dvou krajních motorech), jako že je to díky bouřce a délce letu hodně pravděpodobné, tak se jim zastavili motory a jelikož v tu chvíli neměli ani APU ani hydrauliku, a elektrika byla v emergency (tedy aby aspon letadlo samo o sobě vědělo, že ještě existuje) tak jim vcelku nezbylo nic jiného než spadnout....v bouřce se z letadla kluzák dělá hodně špatně....takže bud jim došlo palivo a nebo piloti udělali chybu při final approach...

0/0
29.11.2016 12:24

M66i33c61h17a48l 87B10r71ň16á50k 6534504307478

Nema tento typ motory 4? 2 mohly jet dal, ne?

0/0
29.11.2016 12:31

V38l11a48d84o 82K83o77r47m47e23n74d29i 1915880928389

Dobre predpokladajme že vypadli motory 1 a 4 a tým pádom aj generátory, no ale motory 2 a 3 nie sú schopné dodávať el. energiu ? Chápem že nahodiť APU niečo potrvá, takže muselo to tam kolabovať všetko dosť rýchlo....

0/0
29.11.2016 12:35

P45e12t26e53r 62P16a16u61c40o 7724752835981

pri havarii lietadiel je takmer vzdy viac faktorov ktore sa stanu rychlo a preto lietadlo spadne ..

0/0
29.11.2016 13:59
Foto

V59o85j35t58ě39c23h 27P19a11v64l12í57k 5284851484428

Pokud nemáte palivo, nenahodíte ani APU. Maximálně RAT a ta nevím, jestli na Avru je.

0/0
29.11.2016 22:57

V28l95a20d78o 77K15o50r33m75e83n31d93i 1865540198189

To je mi jasné,že bez paliva APU nenabehne,ja som reagoval len na to,že ak by tam nejaké palivo aj bolo,tak kým naskočí APU ,uplynie nejaký čas .Tiež neviem či má toto lietadlo RAT ,ale tá zabezpečí max.tak niečo elektriky hydrailické systémy ostanú beztak nefunkčné.

0/0
30.11.2016 7:30

T93o48m87á36š 49K69o62t75í74k 9286443473246

Vzdálenost mezi ranvejemi obou letišť: 2972 km. Dolet letadla: 2909 km. Letadlo spadlo ve vzdálenosti 2955 km.

0/0
29.11.2016 11:45

V95l43a29d67a28n 22Č76e65r15n30ý 8532446113826

Tak takoví tupci to asi nejsou...

+5/0
29.11.2016 11:55

T54o90m32á32š 55K54o93t62í79k 9976223923576

Myslíte že měli přídavné nádrže? Nestandardní palivo? Využívali vzestupné proudy?

0/0
29.11.2016 12:09

J42a43n 13Z58e69m13a19n 6796497121361

No, už to vypadá, že ano.

Dolet Avro 146-RJ85 je podle airliners.net 2965 Km na plnou nádrž. Vzdálenost ranvejí vzdušnou čarou je 2960 km, tj. pokud tam letadlo dvakrát zakroužilo na hold patternu jak ukazuje flightradar24 nejspíše mu pak už prostě došlo palivo.

0/0
29.11.2016 12:18

K67a42r41e51l 88L27a43n90g47r 2862177830518

statement the Rionegro/Medellín airport authority reported that the flight declared an emergency between La Ceja and La Unión, stating problems with the electrical system.

0/0
29.11.2016 12:21

J95a87n 92Z30e42m63a30n 6556357631441

Nějakou emergency by vyhlásit museli, pokud chtěli prioritu na přistání. Až tam, co říkáte, že ji vyhlásili, letadlo ale podle radaru zjevně nikdy ani nedoletělo a spadlo už asi 15km jižně od onoho pomyslného bodu mezi La Ceja a La Unión. Prohlášení z toho letiště je tedy celkem evidentně nepravdivé a podle mě může jít o snahu vyhnout se zodpovědnosti v případě, že piloti vyhlásili emergency z jiného důvodu, třeba nedostatku paliva, a ATC je poslalo na ten hold.

0/0
29.11.2016 12:37

P31e11t71r 83Ž41á90k 1138152885959

no ono když zhasnou motory ani ta elektřina nejde...

0/0
29.11.2016 16:12

J63a23n 22Z51e73m61a64n 6306547701351

No, to nejde, to už jsem tu někde psal. O nedostatku paliva by ale piloti měli vědět podstatně dříve, než jim ty motory chcíply. Je ale klidně možné, že s celým tím mužstvem kopálistů na palubě nemuseli být úplně střízliví...

0/0
29.11.2016 16:16

P59e60t61r 81Ž20á88k 1468852805809

Na avherald spekuluji,ze cpt. byl vlastnik spolecnosti.Takze chteli usetrit mozna...

0/0
29.11.2016 18:12

J42a77n 96Z30e86m54a58n 6586557831121

No, společnost tak přišla možná nejen o jedno ze svých dvou letadel, ale i o majitele.

0/0
29.11.2016 18:16

V94l55a41d73o 79K77o68r12m64e34n79d91i 1185710498199

Ano, futbalový mančaft čo mal zajtra odohrať jeden z najdôležitejších zápasov svojej historie bol určite na šrot.........

0/0
29.11.2016 19:26

V11l31a12d65o 28K17o24r31m44e24n30d85i 1165150718979

To je hlúposť,alebo maximálne diletantstvo,aby si niekto dovolil takto zariskovať... K palivu potrebnému pre daný let sa ešte pripočítáva palivo pre prípadný diverz,alebo do vyčkávacieho obrazca.

+1/0
29.11.2016 12:25

P86e32t63r 14T29y17č39k20a 6775832269562

Třeba počítali s příznivým větrem.

0/0
29.11.2016 12:28

V61l85a88d58o 46K45o57r37m53e27n82d87i 1415200398659

Nie , to nemyslím. Priaznivý vietor je tak max. bonus pri úspore paliva, ale vedome s ním počítať a podla toho brať na zemi palivo, to asi nie...

0/0
29.11.2016 12:42

K57a81r94e58l 62L80a15n84g17r 2452897920908

Presne dolet letadla je udavan se standartnim mnozstvim paliva a to je 2909 km. Otazka je kolik se mu vejde do nadrzi navic nad bezne mnozstvi.

0/0
29.11.2016 12:33

P91e86t44r 90T66y69č58k35a 6715482709572

Je pravda, že pokud neměli plně naložené letadlo tak možná natankovali o něco víc.

0/0
29.11.2016 12:36

J43a54n 69Z49e75m72a19n 6776737621941

S fotbalovým mančaftem na palubě by člověk bohužel spíše předpokládal, že letadlo bylo přetíženo.

0/0
29.11.2016 12:48

P87e66t93r 79T80y13č50k11a 6555632459612

No bývá to právě naopak.

0/0
29.11.2016 12:58

K39a47r95e73l 50L79a39n84g43r 2332117280368

82 lidi i s posadkou kapacita 100 a posadka. Normo clovek 80 kg tj cca 1600 kg minus.

0/0
29.11.2016 13:11

P45e45t41r 71T79y25č27k39a 6915562349722

+ samozřejmě zavazadla.

0/0
29.11.2016 15:02

K88a77r31e31l 46L25a92n96g92r 2392117780988

Zavazadla procházejí odbavením a víc než je povoleno by personál na letišti nenaložil, byli by první kdo by šel za katr.

0/0
29.11.2016 17:32

P67e96t43r 76T61y64č64k74a 6535452669182

Ale do nosnosti letadla se s nimi počítá.

0/0
29.11.2016 22:42

J39a74n 48Z28e32m47a90n 6716107611121

Dolet toho typu letadla letadla je udáván na plnou nádrž 2965 km - viz. http://www.airliners.net/aircraft-data/british-aerospace-avro-rj7085100/47 , což je tak přibližně vzdálenost těch dvou ranvejí vzdušnou čarou a pokud mrkneme na skutečnou flightpath toho letadla podle radaru i přibližně právě vzdálenost, kterou ono letadlo skutečně uletělo než spadlo.

0/0
29.11.2016 12:44

K17a63r95e17l 17L30a43n15g43r 2612727210278

Ten dolet je standart range na standartni mnozstvi paliva, otazka je kolik skutecne na plnou po spunt uleti. To jsem nikde nenasel.

0/0
29.11.2016 13:01

J82a61n 39Z90e68m96a45n 6416647221171

Nezapočítává.

0/0
29.11.2016 16:19

D50u54š78a70n 91S20o16c97h16a 9936351223641

Pravdepodobne, po narazu vypada, ze nebyl zadny vybuch, nehorelo..asi nemelo co...

0/0
29.11.2016 19:04

M56a57r54t19i39n 32J55i65r62o30u45s69e17k 7106135135258

Dolet letadla s maximálním zatížením: 3.020 - 3.295 km

0/0
29.11.2016 12:06

T69o52m51á88š 66K61o51t72í23k 9336543743146

Zdroj? Já vidím 2174-2909 podle provedení.

0/0
29.11.2016 12:15

J33a56n 49Z74e43m21a52n 6356127411651

tady je jeden zdroj na airliners: http://www.airliners.net/aircraft-data/british-aerospace-avro-rj7085100/47 -tam udávají u RJ85 verze dolet 2965 km na plnou nádrž. Což podle flightradaru byla právě přibližně ta vzdálenost, kterou letadlo uletělo, než začalo rychle klesat z těch 21000ft na kterých do té doby letělo - už tedy na tom hold patternu. Pokud by takovému letadlu došlo palivo pak ztráta elektřiny by zřejmě byla, co by nastalo ztrátou těch motorů.

0/0
29.11.2016 13:00

V50l86a34d43o 10K83o20r13m94e90n33d81i 1705750898949

Teoreticky máte pravdu, ale mohlo sa jednať o stroj s predlženým doletom. Pretože pochybujem ,aby si nevedeli prepočítať palivo na let a prípadný diverz na iné letisko,alebo holding...

0/0
29.11.2016 12:10





Najdete na iDNES.cz