- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ze základní školy pak odchází do praxe v MF DNES s matematickou a čtenářskou gramotností na úrovni, kterou Česká školní inspekce považuje za nepřijatelnou. Další podrobnosti přináší páteční MF DNES.
A co teda maturovat v 6. třídě. Alespoň se zvedne statistika úspěšných maturantů .
autorka pise nesmysly- ono to srovnani je JEN s ucni (bez maturity)
Měli to srovnat s nemluvňaty. Ta by dopadla nejlíp.
Ha, chyba hned v první větě! Správně tam patří spojovník: "jedenácti- a šestnáctileté děti". (Pro zvědavce: http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=164)
Až na to, že je to čtvrtá věta
1. VÝUKA MATEMATIKY V 50. LETECH
Dřevorubec prodá náklad dřeva za 100 dolarů. Náklady na produkci jsou 4/5 ceny. Jaký je jeho zisk?
2. VÝUKA MATEMATIKY V 70. LETECH
Dřevorubec prodá náklad dřeva za 100 dolarů. Náklady na produkci jsou 4/5 ceny neboli 80 dolarů. Jaký je jeho zisk?
3. VÝUKA MATEMATIKY V 80. LETECH
Dřevorubec prodá náklad dřeva za 100 dolarů. Náklady na produkci jsou 80 dolarů. Docílil zisku? Ano, nebo ne?
4. VÝUKA MATEMATIKY V 90. LETECH
Dřevorubec prodá náklad dřeva za 100 dolarů. Náklady na produkci jsou 80 dolarů a jeho zisk je tudíž 20 dolarů. Vaše zadání: podtrhněte číslo 20.
5. VÝUKA MATEMATIKY PO ROCE 2000
Dřevorubec pokácí krásný les, protože je sobecký, bezohledný a nezajímá ho ochrana životního prostředí. Činí tak proto, aby dosáhl zisku 20 dolarů. Co si myslíte o tomto způsobu obživy?
Až na to, že v 50. a 80. letech bylo naprosto nepřijatelné spojovat práci se ziskem. Zisk je záležitost ošklivých buržoustů a je fuj fuj. Zatímco pracující nemají nárok na zisk, ale na zaopatření podle svých potřeb.
Nadeji je, ze presne takovy absolvet treba zpracoval vyzkum a vysledky. Pak by to snad nemusela byt pravda:D
Jeste je jina nadeje (realita), ze v clanku je prezentovan vysledek uplne jinak, nez je ve zprave
I tady asi platí: Co se v mládí naučíš, k stáru jako když utne!"
Docela by mě zajímalo, jak by dopadlo tedy srovnání dnešní úrovně studentů s těmi minulými. Kdyby se prostě vzaly maturitní otázky z roku 1985 a nechaly se vypracovat dnešním maturantům. Jentak zkusmo. A u základních škol by stačily dát přijímačky z matiky a češtiny na střední. Na to ale má těžko někdo koule. To by se nikdo dnes neodvážil. Přitom by se jasně ukázalo, kam úroveň spěje.
Maturantu v roce 1985 bylo vyrazne mensi procento v populaci, nez jake procento z populace mate dnes. Z toho dostanete jedoduchy zaver i bez testu - dnes by byly mnohem horsi vysledky.
Docela dost záleží na tom, kdo a jak ty výsledky vyhodnocoval a jaká byla morálka studentů v době vypracování testu. Já jsem si na gymplu, když nás nutili psát podobnou hovadinu místo těláku, dal tu práci, že jsem vše dopodrobna spočítal a vyhodnotil, abych měl jistotu, že odpovím ve 100% otázek ŠPATNĚ.