Diskuze

Středoškoláci dopadli v češtině i matematice hůř než žáci 6. tříd

V češtině a matematice jsou na tom středoškoláci překvapivě hůř než děti na základní škole. Ukázal to test čtenářských a matematických dovedností žáků 6. tříd a studentů 1. ročníků čtyřletých středních škol a učňovských oborů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ze základní školy pak odchází do praxe v MF DNES s matematickou a čtenářskou gramotností na úrovni, kterou Česká školní inspekce považuje za nepřijatelnou. Další podrobnosti přináší páteční MF DNES.

2 0
možnosti

R46a36d54e14k 26P41u68d29i51l

25. 11. 2016 13:35

A co teda maturovat v 6. třídě. Alespoň se zvedne statistika úspěšných maturantů ;-D.

5 0
možnosti

autorka pise nesmysly- ono to srovnani je JEN s ucni (bez maturity)

3 0
možnosti

J34a43n 95C49h56o42d89u66r73a

25. 11. 2016 12:57

Měli to srovnat s nemluvňaty. Ta by dopadla nejlíp.

0 0
možnosti

Ha, chyba hned v první větě! :-) Správně tam patří spojovník: "jedenácti- a šestnáctileté děti". (Pro zvědavce: http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=164)

0 0
možnosti

Až na to, že je to čtvrtá věta ;-)

0 0
možnosti

1. VÝUKA MATEMATIKY V 50. LETECH

Dřevorubec prodá náklad dřeva za 100 dolarů. Náklady na produkci jsou 4/5 ceny. Jaký je jeho zisk?

2. VÝUKA MATEMATIKY V 70. LETECH

Dřevorubec prodá náklad dřeva za 100 dolarů. Náklady na produkci jsou 4/5 ceny neboli 80 dolarů. Jaký je jeho zisk?

3. VÝUKA MATEMATIKY V 80. LETECH

Dřevorubec prodá náklad dřeva za 100 dolarů. Náklady na produkci jsou 80 dolarů. Docílil zisku? Ano, nebo ne?

4. VÝUKA MATEMATIKY V 90. LETECH

Dřevorubec prodá náklad dřeva za 100 dolarů. Náklady na produkci jsou 80 dolarů a jeho zisk je tudíž 20 dolarů. Vaše zadání: podtrhněte číslo 20.

5. VÝUKA MATEMATIKY PO ROCE 2000

Dřevorubec pokácí krásný les, protože je sobecký, bezohledný a nezajímá ho ochrana životního prostředí. Činí tak proto, aby dosáhl zisku 20 dolarů. Co si myslíte o tomto způsobu obživy?

14 0
možnosti

Až na to, že v 50. a 80. letech bylo naprosto nepřijatelné spojovat práci se ziskem. Zisk je záležitost ošklivých buržoustů a je fuj fuj. Zatímco pracující nemají nárok na zisk, ale na zaopatření podle svých potřeb.

0 1
možnosti

T71o29m 51D25v82o41r12a52k

25. 11. 2016 11:19

Nadeji je, ze presne takovy absolvet treba zpracoval vyzkum a vysledky. Pak by to snad nemusela byt pravda:D

2 0
možnosti

Jeste je jina nadeje (realita), ze v clanku je prezentovan vysledek uplne jinak, nez je ve zprave ;-D;-D;-D;-D

2 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
9 0
možnosti

I tady asi platí: Co se v mládí naučíš, k stáru jako když utne!"

0 0
možnosti

Docela by mě zajímalo, jak by dopadlo tedy srovnání dnešní úrovně studentů s těmi minulými. Kdyby se prostě vzaly maturitní otázky z roku 1985 a nechaly se vypracovat dnešním maturantům. Jentak zkusmo. A u základních škol by stačily dát přijímačky z matiky a češtiny na střední. Na to ale má těžko někdo koule. To by se nikdo dnes neodvážil. Přitom by se jasně ukázalo, kam úroveň spěje.

5 0
možnosti

Maturantu v roce 1985 bylo vyrazne mensi procento v populaci, nez jake procento z populace mate dnes. Z toho dostanete jedoduchy zaver i bez testu - dnes by byly mnohem horsi vysledky.

1 0
možnosti

M88a97r40e80k 92S28e26i35d92l

25. 11. 2016 10:39

Docela dost záleží na tom, kdo a jak ty výsledky vyhodnocoval a jaká byla morálka studentů v době vypracování testu. Já jsem si na gymplu, když nás nutili psát podobnou hovadinu místo těláku, dal tu práci, že jsem vše dopodrobna spočítal a vyhodnotil, abych měl jistotu, že odpovím ve 100% otázek ŠPATNĚ. ;-D

1 0
možnosti