Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Srážku auta s traktorem na Pardubicku nepřežila mladá řidička

V neděli dopoledne zemřela mladá řidička po nehodě osobního automobilu a traktoru u obce Jankovice. Provoz v místě nehody je řízen policisty, kteří nehodu stále vyšetřují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D55i40t82a 22K40u47č85e67r54o71v35á 8436503776328

Nehodu zavinil traktorista, nedal řidičce jedoucí od Přelouče přednost. Info přímo od viníka nehody.

0/0
14.11.2016 12:11

O39n34d61ř11e58j 18M49a59c21h 2700402461892

Křižovatku znám dobře, dělal jsem tam autoškolu. Zemědělci tam jezdí hodně bezohledně. Na jedné straně křižovatky pole a na druhé straně statek. Hold věděj, že když někoho vezmou, tak jsou bez škrábance. Při podzimním slunci není ani z hlavní pořádně vidět, zda tam traktor je nebo ne. Myslím si, že paní ani nevěděla, co se stalo.

+2/−1
13.11.2016 19:59

S57t46a95n60i78s89l63a48v 85P69ř44i84b76y38l 1849678711496

Ano, klidně někoho přejedou, protože si skoro neodřou traktor 8-o

+2/0
13.11.2016 20:34

P82a13v20e84l 90P92i65l11á49t 8161799715504

Traktor jel po hlavní, měl sluníčko do očí - ten ji skutečně mohl vidět hůř. Ale proč řidička nedala přednost, navíc měla slunce zprava a traktor jel zleva, tedy jeho viditelnost byla maximální - to je otázka...

0/0
14.11.2016 10:11

M10i10l94o20š 18K74o73l63m59a23n 6836533637272

Pokud je křižovatka označena dopravními značkami, tak je to jasný, stejně jako kdyby tam značky nebyly, je tam přednost zprava. Pokud projíždím po takových silničkách, tak nespoléhám na to, že mám přednost. Spoléhal jsem na to do té doby než nás řidič z vedlejší málem zabil, je to už 45 let, ale stále si to pamatuji.

+6/0
13.11.2016 19:31

J26a81r78o63s91l49a31v 56K43a79d71l54e13c 5931779502571

Vždy když vidím rozzuřený "džondýr", tak zpozorním... Nechápu, jak ho mohla přehlédnout, i kdyby jel po vedlejší... ale spěch byl asi přednější...

0/0
13.11.2016 19:04

R67o23m29a43n 83K80r28a75t91o96c84h32v89í36l 6406367746484

Ta fotka je autentická?

0/0
13.11.2016 18:58

P29e69t51r 87M32a28r53š66o25u47n 5625718786856

Ano

0/0
14.11.2016 4:20

P19e65t25r 39Ž44á83k 1428102605869

no nevim co se tu řeší, jestli je ta křižovatka klasický téčko a auto s traktorem je tak jak se nabourali, tak je jasné, že řidička jela z vedlejší a bud traktor neviděla nebo si myslela, že to ještě stihne. Kdyby jel z vedlejší traktor, tak by musela jet z prava a takhle by nemohli skončit.

+3/−4
13.11.2016 18:54

J98a51n 46H33o52r53s41k28ý 2376540577795

Stačí se podívat na mapu, aby člověk zjistil, že to není "téčko", ale kříž.

0/0
13.11.2016 20:01

T15o79m90á11š 88V26a65l79d23e30r 7283980239

A ono to bylo přesně obráceně, Řidička po hlavní a traktorista po vedlejší.

0/0
14.11.2016 21:16

H33o20n10z91a 90J16e28ž19e63k 4874790814296

Paradoxně, kdyby nebyla připoutaná, tak jí to vahadlo mohlo šoupnout na druhé sedadlo. Takovouhle havárii jsem osobně zažil - tramvaj s autem v Motole pod mostem. Cestoval jsem v ní. Chlap měl zranění, ale přežil to. Seděl na místě spolujezdce. Strašný pohled, ale nepřipoutání mu zachránilo život.

+5/−1
13.11.2016 18:16

F23i71l16i44p 43S33o37k39o60l 2450481430

Měl jste říci, že kdyby to auto bylo vypolstrované ( opytlíkované airbagy ), tak by to nejspíše přežila.

Tím byste lidem dával na vědomí, že se mají lépe zabezpečit ( opatřit si bezpečnější auto ), a tím se ochrání.

0/0
13.11.2016 18:32

M93a25r44t80i73n 78J33u46r20e29č42k40a 2353464481391

V tomto případě si nejsem jist, zda by zrovna airbagy pomohly. Osobně s p. Ježkem souhlasím, že dotyčné by zachránilo možná život, kdyby nebyla připoutána. Z jeho textu mi nevyplývá žádné navádění, pouze konstatování zkutečnosti. Aspoň osobně mám tolik rozumu, abych si z dané situace udělal vlastní závěr, což není, že bych na základě této nehody jsem ode dneška jezdil neupoutaný. Tato nehoda je pouze jedna z mála, kdy by absence pásů možná pomohla. U většiny nehod tomu tak však není. Jste příliš zbrklý v závěrech k tomu, co čtete.

+12/0
13.11.2016 18:37

T69o51m90á20š 29Ž69i12t93n72ý 6771850931701

v tomhle případě by ji pomohlo leda kdyby jela v BVPčku...

+2/0
14.11.2016 16:49

J82i72n74d61ř58i95c89h 82Š38k88o19p56e44k 4195931380745

to by jí při takové váze železa nepomohlo

+2/0
13.11.2016 18:35

P18e96t84r97a 68L18a53c37i24n34o22v50á 9173943914383

Znam osobně 3 lidi, co jim nepřipoutání zachránilo život. Přesto se poutám i na kratičké vzdálenosti a trvám na připoutání všech spolucestujících. Stačí jedna zkušenost- vyrazit vlastní hlavou čelní sklo u Žigula v malé rychlosti při srážce s opilým řidičem. Pamatuju si to 25 let velmi živě. A byla to jen boule, modřina na měsíc a bolavá krční páteř.

+3/0
13.11.2016 20:04

E78v76z49e58n 55S41o61u81k62u83p 1607184646968

Vahadlo ??? 8-o

+1/0
13.11.2016 21:48

L68u88d19ě72k 24J63e30l33í44n70e76k 5427307929270

Tak to je dost hrozný, když člověk vidí ten "trn" na místě řidiče. :-( Zajímalo by mě, jestli je to protažení traktoru napevno nebo je demontovatelné. Možná by se i takovými věcmi měla zabývat policie a zákonodárci. Přece jenom pokud by z vozidla, tady traktoru, netrčela takováto "taranovací kosa" jako u galéry, možná by střet dopadl méně tragicky. :-/

0/−5
13.11.2016 17:47

L28u68b81o46m70i95r 41M56a35c51h37o 2552700735397

co potom tramvaje

+1/0
13.11.2016 17:51

J73a14n 84H19o36r12s29k12ý 2226910467545

Dovolil bych si odhadnout, že tramvaje nemají spřáhla ve výšce hrudníku řidiče osobního auta...

0/0
13.11.2016 17:57

L42u77b80o22m20i67r 64M44a25c77h71o 2932100375417

to je pravda, vo výške bedrového kĺbu vodiča v oktávke napr.

0/0
13.11.2016 18:15

P82e30t86r 17B58á58č14a 8965726565205

Rika se tomu zavazi a jen tak ze srandy to tam opravdu neni.

+6/0
13.11.2016 17:52

L66u24d97ě65k 69J54e33l51í98n77e54k 5387267879160

Jistě, pokud je za traktorem návěs či pluh, tak samozřejmě. Já se jen ptám, zda je to demontovatelné a případně jak snadno. Pokud to lze relativně snadno oddělat, potom je na zamyšlenou, zda je nutné, aby s tím traktor jezdil v běžném provozu, když nemá nic připojeného. Prostě obdoba demontovatelného tažného zařízení.

0/0
13.11.2016 19:36

P39e23t94r 42B90á18č97a 8695466805355

Obdoba tazneho zarizeni ;-D

Vite kolik to vazi? Zrejme ne, kdyz pisete tohle.

0/0
13.11.2016 20:34

R84o87m94a37n 80K18r65a98t11o50c45h58v18í27l 6706587386634

Demontovatelné to určitě je!

a běžně se to sundavá.

0/0
14.11.2016 8:18

R37a91d69i29m 52H29o89l11í40k 8658118688535

To závaží si tam nikdo nedává jen tak z frajeřiny a projde samozřejmě technickou. ;-)

+3/0
13.11.2016 18:09

J61i83n43d69ř44i56c70h 95Š46k72o27p85e65k 4935641860255

je to schválená součást traktoru, stejně jako např. závaží v zadním závěsu, kolech nebo čelní nakladač

0/0
13.11.2016 18:15

M29a59r69t16i18n 88J65u64r44e74č46k79a 2763984961411

Zemědělské a pracovní stroje jsou obecně nebezpečné pro nehody, protože mívají tyto "atypické" části a obávám se, že policie toto zrovna nevyřeší

0/0
13.11.2016 18:40

J95a82n 73T73a56r35a12b66a 4666906289519

Diskuze jsou boží. Sledovat ty spekulace a imaginární kalkulace je opravdu zajímavé, bohužel tady šlo o život.

0/0
13.11.2016 17:30

K42a86r35e35l 24E25r46b51e98n 1478539944779

Nejvíc tady diskutuje, ale vy.

0/−4
13.11.2016 17:55

M14i10c80h33a26l 68H73i29r54k68a 4207896220673

zranění neslučitelná se životem - hrozný terminus technicus ...

+7/0
13.11.2016 17:26

J57a12n 48T26a69r23a31b57a 4496206649619

Ale výstižné a rozhodně lepší než explicitní popis reality. Nebo byste chtěl číst detaily o míře destrukce lebeční kosti?

+4/0
13.11.2016 17:31

F62i55l42i58p 38V78a95l52d35e31r 1428498324544

Zkusím to ještě shrnout, jestli to taky někomu bude dávat smysl při pohledu na foto a na mapu: https://mapy.cz/s/1d4qJ

Traktor (T) jede nebo stojí na křižovatce z VEDLEJŠÍ (opačný pohled než je na fotce) a po jeho pravé ruce po HLAVNÍ přijíždí os. automobil (OA). Řidička OA registruje, že traktor nebrzdí, rozjíždí se, prostě jí nedává přednost a tedy se řidička OA snaží natlačit co nejvíce vpravo ve svém směru jízdy (až skoro do rohu hlavní/vedlejší, kde vidíme na fotce značku "dej přednost"). Řidič T na poslední chvíli začne brzdit, kola jdou do smyku, hmotnost je na přední nápravě a v tu chvíli nabere již pomaleji jedoucí OA (to se díky toho nerozpáře), ale otočí ho jen o skoro 90° doleva (kola T ve smyku nemají přilnavost k vozovce, tudíž stačí mnohem menší síla k otočení T, navíc ona hmotnost na přední nápravě).

+5/−5
13.11.2016 16:43

O31n87d28ř24e45j 11Š57t52ě92p95á97n37e35k 5649810528409

Filipe Filipe ;-D To už je opravdu ad absurdum, pomalu v podobě vrtěti psem.

+3/0
13.11.2016 16:49

J61a17n 20H73o21r19s80k20ý 2266240677365

Udivuje mě, kolik času a energie dokážete věnovat detailnímu rozboru události, o které víte, s prominutím, prd. Tedy, kromě jedné fotografie (která mohla vzniknout jak na místě střetu, tak i po delším "dojetí" a protočení obou vozidel, tak i po následném odtlačení toho spojeného shluku plechů ke krajnici) a pár řádků neověřených textů.

+6/0
13.11.2016 16:58

F68i98l93i24p 90V43a38l35d74e63r 1138208614454

Jde o to, že zde bylo dost "hlasů" pro to, že se jedná o vinu řidičky. Sám jsem hned ve svém prvním příspěvku takto reagoval (příp. si dohledejte níže) a docela mě to mrzí.

Chci poukázat na to, že první dojem je někdy dost klamný.

0/−2
13.11.2016 17:05

F60i11l53i40p 69V81a89l29d87e24r 1448578764184

Navíc jsem podobný scénář, kdy mi nějaké pako vjelo z vedlejší a já jsem se uhýbal vpravo, předevčírem zažil (naštěstí se to obešlo bez nehody) a mám z toho stále docela nepříjemný pocit.

0/−1
13.11.2016 17:14

O43n34d83ř42e83j 66Š37t97ě42p20á72n48e23k 5159470968139

A otočil jste tím traktorem předevčírem, nebo byl na to moc těžký?

0/0
13.11.2016 17:25

J10a22n 74T58a79r66a84b54a 4856456489219

;-D

0/0
13.11.2016 17:28

P78e79t43r 65B30á91č49a 8785706365935

Asi dost nudna nedele ;-D

+1/0
13.11.2016 17:15

P18e61t67r 43M66u30n68z84a80r 1895201439446

To je dost nepravděpodobný scénář, aby OS otočilo s traktorem o 90°. Neříkám, že je zcela vyloučen, ale prostě něčemu takovému bych moc nevěřil, pokud by nebyly další důkazy.

+2/0
13.11.2016 17:21

J59a62n 67T98a87r97a30b87a 4866636399399

To auto vypadá jako postarší francouzská plechovka, že by něco měkkého s 12 metráky dokázalo otočit čtyřtunový traktor...????

+1/0
13.11.2016 17:33

F82i92l23i97p 28V42a72l27d65e95r 1218338274334

Pokud ten traktor za sebou něco vlekl, tak to tomu otočení hodně pomohlo, což? Viz dnešní další foto k této nehodě jinde.

0/0
14.11.2016 20:13

P26e60t66r 30M67u45n97z63a69r 1385811799816

Tak jsem si přečetl ten odkazovaný článek, kvůli které je zde rozpracovaná tahle teorie s otočením traktoru a spíš bych nevěřil tomu deníku. Podle té fotky to nevypadá na otočení traktoru. Někdo tu mluví o brzdných drahách, ale na té fotce žádné brzdné dráhy vidět nejsou a jinou fotku jsem na webu nenašel.

0/0
13.11.2016 17:48

O38n72d30ř73e14j 13Š37t47ě75p71á82n71e77k 5699270458629

Petře, to že Vy je nevidíte, tak to neznamená že tam nejsou.

0/0
13.11.2016 17:56

P51e43t80r 63M80u69n30z66a94r 1925411289326

Vy je na té fotce vidíte? Kde?

0/0
13.11.2016 19:50

O84n25d48ř59e44j 54Š45t31ě17p29á89n85e50k 5889830588899

PDR

0/0
13.11.2016 19:53

P75e79t28r 17M85u47n98z28a57r 1125981179186

Ondro, já myslím, že oprava karoserie metodou PDR už tomto případě nezabere.;-D

0/0
13.11.2016 19:59

O20n94d28ř52e85j 67Š32t27ě35p72á98n40e44k 5239890768399

Pravý Dolní Roh ;-D

0/0
13.11.2016 20:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.