Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Praze po střetu s kamionem vykolejila tramvaj, řidiči jsou zraněni

Na pražském Břevnově vykolejila po sobotním poledni tramvaj. Mimo jízdní dráhu se dostala po srážce s kamionem. Provoz byl v místě nehody dvě a půl hodiny zastaven, linky hromadné dopravy jezdily odklonem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M41a83r97t45i97n 19R37u28z40i68c17k88a 1852208866917

"jezdily odklonem"... Kdo vymyslel tohle souslovi, to musel byt fakt myslitel, ... je to vubec spravne cesky?

Neni cesky spravne, ze linka je odklonena, linky byly odkloneny?

0/−3
6.11.2016 11:12

B26o36h29u93s40l91a72v 24K40r66á47l14í86k 2241430369336

Máte pravdu, že "linka" je primárně trasa - čára, a tedy doslovně vzato nejezdí, ale "vede" - na rozdíl od vozidel té linky. Nicméně vazba, že linka někam nebo někdy nebo někudy jezdí, je celkem běžná, byť je význam metonymicky posunutý. A na instrumentální vazbě (jet objížďkou, jen odklonem, jet jinou trasou) také nevidím nic špatného.

0/0
6.11.2016 11:45

M64a89r78t23i93n 74R72u17z38i12c85k34a 1452888376307

No ja pravidelne poslocham hlaseni ve voze "linka je vedena odklonem pres zastavky....", dost krkolomne na misto kratsino "linka je odklonena pres zastavky..."

+1/0
6.11.2016 14:23

M19a97r82e23k 14H39r11u27b60y 6407212941928

Klasika, namisto okruhu to chtel prubnout tunelem. A nebyt tramvaje, zase by to vyslo. Tak jeste ze tam je ten drahy informacni system, na ktery nepretrzite zira cela sada policajtu :-P

+2/0
6.11.2016 0:21

Š91t17ě14p26á19n 72F26r22a28n19c97l 8264179154550

Nejbližší tunel je od místa srážky 3,5 km :-))) Spíš zjistil, že jede blbě, a otáčel se přes koleje.

0/0
7.11.2016 10:24

Š82t86ě19p56á48n 31F72r20a13n34c15l 8134599674280

Aha, tak oprava - v místě je oprava, takže se jezdilo v protisměru a přejížděl zpátky přes koleje do obvyklého pruhu.

0/0
7.11.2016 10:28
Foto

P10e81t64e12r 21S92t23u18d33e70n28í32k 4915896769676

Uff to mam radost ze jsou jenom lehce zraneni .. jel jsem kolem autem a na zivo to vypadalo desive

+2/0
5.11.2016 22:15

J30a52n 90T69a21r18a47b83a 4886666129109

Klasické saboduché řeči oveček Česmadu.

Zkuste ve Vídni vyrazit s kamionem do Billy.... od cedule 6t ujedete max. 500m, kamion bude bez registračních značek, řidič v cele a dopravce se nedoplatí.

A nevšiml jsem si, že by ve Vídni měli prázdné regály.

+5/0
5.11.2016 20:36

M66i51l54a25n 39M62a16j85e33r93č96í32k 1220680854646

A není to spíš tak, že z centrálních skladů jednotlivých obchodních sítí obchody v příslušných "centrech" měst zásobují stejná vozidla s vyjednanými vyjímkami na RZ(SPZ) navíc s omezenou platností jen na určitý čas (případně i dny)?

Zkuste se podívat i v Praze na IPP/Tylák v nočních hodinách k Mekáči - a uvidíte tam velký náklaďák s polepy této sítě rychlého občerstvení a to někdy i s přívěsem = celkovou kapacitou návěsu tahače "kamiónu"!

0/0
6.11.2016 11:00

P58e54t14r 88B60á42č45a 8905506295435

Se mi libi jak je tady vzdycky jednou mesicne nejaky clanek o cizinci v kamionu a hned chytrolinu jak tady kazdej polak nebo rumun neustale boura ;-D

Ja vam poradim, zvednete se jednou z gauce a projedte si v pondeli D1 Brno Peaha a nebudete stihat pocitat kolik jich tady jezdi cizincu.Jejich nehody jsou naprosto zanedbatelne procento.

+1/0
5.11.2016 18:06

M20a25r62e12k 53H50r67u91b92y 6187212451688

V prepoctu na absolutni pocet kamionu jich zdaleka tak malo neni, v prepoctu na pocet _nehod_ kamionu je jich jeste vic.

A po prepocitani nehod kamionu na nesmyslnych mistech Rumuni a Polaci bez diskuse vedou.:-P

A to vse je mozne jenom diky totalni necinnosti policie.:-/

+3/0
6.11.2016 0:23

P94a79t45r18i83k 15E15g62e63r 2428930389331

Za nehodu může řidič kamionu. Nákladní automobil paní Martinková no nevím. Řidič se v Bělohorské chtěl otočit, aby pokračoval na Malovanku, ale v tom se objevila tramvaj která už nedokázala zabrzdit. Aspoň tak si to vysvětluji já.

+1/−1
5.11.2016 17:53
Foto

H65o19n25z31a 20P15r24o98v14a42z81n35í14k 8398131567507

Protože se na Bělohorské opravuje vozovka, tak byl směr dolů přesunut do jednoho pruhu protisměru (vlevo vedle kolejí) a právě v místě srážky se to vracelo zpátky přes koleje doprava.

+3/0
5.11.2016 18:00

B94o62h73u68s80l75a37v 39K38r86á85l48í81k 2901960919386

A co když se nechtěl otočit řidič, ale kamión? A co když nedokázal zabrzdit řidič tramvaje, i když tramvaj zabrzdit dokázala?

+1/−1
5.11.2016 18:13

J29a56n 86T77a19r17a13b85a 4686746159149

Mohl to vzít klasicky na férovku, jak známe dennodenně z našich silnic: "jsem velkej, jedu já, ostatní s tím dělejte co umíte",

+1/0
5.11.2016 20:39

B37o63h19u98s88l73a23v 61K95r35á79l38í45k 2711320329126

Kdo? Řidič, nebo kamión?

0/0
5.11.2016 21:19

F21i14l62i77p 26H60e93r48c46í19k 9939972627755

Brzké uzdravení všem.

Tramvaj holt nejde zabrzdit na fleku.

+4/−1
5.11.2016 17:34

B48o72h30u38s97l22a35v 29K94r70á22l98í82k 2841630549176

A právě proto musí řidič tramvaje k nebezpečným místům přijíždět takovou rychlostí, aby dokázal zareagovat na situaci. Naštěstí, jak je vidět ze stavu vozidel po nehodě, došlo ke srážce už v téměř nulové rychlosti, takže má tramvaj jen trochu pomačkané lamináty.

+2/−6
5.11.2016 18:14

P95e98t33r 89P57e54t20r 6873262108153

to opravdu nemusí, tramvaj má přednost. Vy taky křižovatkou, pokud máte ze všech stran přednost, jedete 50 a ne krokem. Dovedete si představit to zhoršení, kdyby všichni řidiči na křižovatkách brzdili a rozhlíželi se, protože ačkoliv mají přednost tak to někdo nemusí dodržet?

+9/−2
5.11.2016 19:00

B89o20h46u23s32l15a51v 40K33r45á13l37í41k 2981140789926

I řidič silničního vozidla je povinen jet opatrně a jen takovou rychlostí, aby dokázal zareagovat na situaci. Přednost v jízdě opravdu neznamená, že se můžete řítit jako tank.

"Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled."

Kdyby tohle řidiči dodržovali, nebyly by už potřeba skoro žádné dopravní značky.

+1/−4
5.11.2016 19:05

P62e15t86r 52N47e85t13o50l18i65c59k55ý 4308336174125

Počítat s tím, že potkám někoho, kdo mi nedá přednost? To bych daleko nedojel.

+2/0
5.11.2016 20:22

B88o15h72u64s69l68a59v 48K60r27á75l95í94k 2531960949496

Pokud byste nepočítal s tím, že se na ulicích vyskytují chodci, řidiči a vozidla a i ledacos dalšího, tak byste skutečně daleko nedojel. A nejspíš byste si rozmlátil vůz o první zeď, která by vám "nedala přednost". Aby vám někdo mohl dát přednost, tak mu to především musíte vy svým stylem jízdy umožnit. Jet přiměřenou rychlostí, upozornit na sebe (od toho má každé vozidlo zvukové znamení) a ujistit se, že vás ten řidič/chodec vzal na vědomí. Což samozřejmě nemůžete pokud jedete jako blázen a ani na něj nevidíte.

+2/−4
5.11.2016 20:29

P33e44t78r 24Č11e49r12m80á62k 9758845289320

Počítat nemusíte, ale pak jste holt podle současné legislativy spoluviník. R^

+1/−2
5.11.2016 20:33

P31e56t96r 64N75e38t44o29l53i12c87k21ý 4558526414155

Takže mám jet po celé magistrále dvacet, protože co když se na mě vyřítí zleva nějaký ožrala na červenou. Pak budu podle pána spoluviník, protože jsem to asi měl čekat

+1/−1
6.11.2016 9:30

B54o68h42u24s76l15a31v 67K10r17á51l95í79k 2511460389916

Pokud při větší rychlosti nejste schopný sledovat provoz a reagovat na něj, tak byste opravdu musel jet těch dvacet. Anebo radši odevzdat papíry a vrátit se do autoškoly.

+2/−2
6.11.2016 11:47

A62d62a98m 66P59o34c53h92e 7618226870365

Například telepaticky sledovat každého napravo ode mě, jestli netrhne volantem doleva. To nás v autoškole fakt neučili. To umí jen Králík.

+2/−1
6.11.2016 13:20

B81o95h93u42s47l47a98v 78K96r64á31l48í55k 2671950869976

Stačí sledovat provoz, být v kontaktu s ostatními jeho účastníky a jet takovou rychlostí, abyste stihl ovládat vozidlo a reagovat na situaci v provozu. Pokud vás tohle v autoškole neučili, tak to nejspíš nebyla autoškola. Nebo prostě nejste způsobilý být řidičem - i takových lidí je hodně.

+2/−2
6.11.2016 13:25

K89a61r49e34l 21P87o91d17h61o61r16s30k36y 3495323352725

Lze jednoduše nahlédnout, že jsou situace v provozu na které je za běžné rychlosti nemožné reagovat tak aby nedošlo k nehodě a to z fyzikálních a biologických důvodů.

+2/0
6.11.2016 14:07

P66e69t13r 96Č10e53r81m17á52k 9178935139790

Ano, a stejně tak me další skupina situací v provozu které naopak předvídat lze a reagovat se tak na ně tedy dá, a o těch tu řeč.

0/−3
6.11.2016 15:42

A61d43a91m 53P36o10c98h44e 7748436420365

Jak to asi ten tramvaják měl předvídat, co?

+2/0
6.11.2016 21:25

P27e21t58r 55Č71e90r64m78á51k 9708955429260

Pokud jsou vaše reakční schopnosti tak slabé že ve vyšší rychlosti už to nezvládnete tak ano.

+1/−4
6.11.2016 15:40

A82d18a41m 40P18o18c39h72e 7698176790295

To by mě fakt zajímalo, jak měl reakční schopností ten tramvaják tušit, že mu někdo během půl vteřiny vletí přímo před vozidlo. Asi měl být taky věštec jako Čermák.

+2/0
6.11.2016 21:24

Š36t15ě57p90á39n 40F51r91a47n53c81l 8894529724650

Tady se naštěstí rozjížděla ze zastávky, takže ještě moc rychle nejela.

0/−1
7.11.2016 10:29

L33á17ď46a 44M59a82l21ý 5947916905145

Ona ovšem tu zastávku projela.

+1/0
7.11.2016 12:54

M11i72l35a55n 97M84a53j97e79r60č33í37k 1590320524606

ano, zastávky Říčanova jsou Na znamení = při nepožadavku/nesignalizování výstupu a nevyskytování se osob na zastávce můžou tramvaje v Praze takové zastávky projet tak, že čelem míjí jejich označník rychlostí do 15km/h = hned za ním jejich řidiči mohou "našlápnout" plnou jízdu (tram nemají tzv. plyn) a jet plnou traťovou rychlostí!!

0/0
8.11.2016 0:25

J35a40n 45V75a17l11o70u93c22h 6862957848370

"Škoda je značná" na voze (byť modernizovaném) z roku 1962...

0/0
5.11.2016 17:16

B44o10h55u27s14l83a52v 16K93r54á12l38í28k 2451150109636

Říká se, že ty "rekonstrukce" v podstatě znamenaly, že byly postaveny nové tramvaje a po těch původních mají jen papíry. I když pravda, Kardausův geniální design byl do značné míry zachován.

+3/0
5.11.2016 18:17

B85o19h29u47s44l87a90v 29K19r87á85l38í70k 2701490529516

Na voze T3 vyměnili spřáhla? Jen tak na ulici? No tak to bych chtěl vidět. Spíš bych řekl, že na spřáhlo nasadili nějakou redukci.

+1/−13
5.11.2016 15:58

B61o56h49u83s52l38a96v 58K96r22á10l69í16k 2461840849926

Copak, slečno Bělo Horáková. Taky měníte spřáhla na počkání?

+1/−1
5.11.2016 16:04

R49o60m96a46n 25P90o67l41á74č23e81k 5656509135

Proč ne. U T3 tam není žádná elektronika a "Rychlá rota" to umí... Bylo to lepší než ji sunout za ní stojící 15T

+7/0
5.11.2016 16:39

L49á81ď78a 60M62a71l66ý 5377216175465

Spřáhlo je na jednom čepu. Pokud není zdeformované ukotvení, pak je to pro dva práce na deset minut.

0/0
7.11.2016 12:56

L73u80k53á44š 33Š94l46e77h73o33f34e61r 1833309805359

Jel jsem kolem a ano, vyměnili... ;-)

+5/0
5.11.2016 16:43

M11a85r87t93i18n 25S42t48a17n44ě78k 3561733840127

budete se divit , ale sprahlo se da vymenit "na ulici" je upevneno pod kabinou ridice. A co se tyce REDUKCE : jerab DPP sebou vozi tyc ktera ma na jedne strane protikus sprahla a na druhe "oko" jako vlek pro nakladak .

+1/0
6.11.2016 19:40

M85a25r91t80i66n 72C93a96j49t58h41a87m29l 3281108526580

Kamion se zahranicni poznavaci znackou. Vubec nebyl polsky?

+1/−4
5.11.2016 15:55

R75o82m72a28n 95P73a97v66l45i74c86a 9596190441901

Ne, je to rumun.

+7/0
5.11.2016 16:16

M57a41r52t94i20n 36C83a84j52t54h98a74m89l 3251898896410

Rumun, Polak- ti se navzajem v gramotnosti na silnici doplnuji. Jeden za 18 a druhej bez dvou za 20.

+9/−2
5.11.2016 16:23

M60a16r38c76e21l 14M29o78s27e93r 5173625591156

S tramvají je to jiné, vedou vás kolele, není kam uhnout, brzdná dráha je taky delší, z principu, dávám tramvajím, když to jde, přednost, nemají to lehké

+15/0
5.11.2016 15:51

J91a26n 88L92i18b91i25c66h 9162318825973

Opět je na vině zahraniční kamionista, skoro bych je na naše území radši nepouštěl, jezdí na červenou na přejezd, přerážejí závory...

+8/−6
5.11.2016 15:27
Foto

H38o80n83z18a 35P83r68o57v81a97z40n71í77k 8248581877577

Z toho počtu, kolik zahraničních kamionistů po našem území každý den jede, je jejich nehodovost na úrovni statistické chyby.

+7/−5
5.11.2016 15:33

J76i78ř92í 36N65o16v65á96k 3989331828194

Á, pán bude znalec! Co to je "nehodovost na úrovni statistické chyby" ?

+2/−5
5.11.2016 16:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.