Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Itálii se zřítil pod kamionem nadjezd nad dálnicí, zabil jednoho řidiče

Na severu Itálie se v pátek zřítil pod těžkým kamionem nadjezd nad rušnou dálnicí. Nehoda si vyžádala jeden lidský život a čtyři zraněné, z nichž stav jednoho je vážný, informoval list Corriere della Sera.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J28i63n94d93ř24i28c74h 80Š22k35o68p86e35k 4855291760625

a pak se divte, že některým je proti strsti, aby italské firmy stavěly komunikace v ČR

0/0
29.10.2016 22:03

J55a90n 12H32r23u24z60a 8124298849337

U nás staví BÖGL a KRÝSL a těm nikdy nic nespadlo.;-D

+1/0
30.10.2016 10:09

J19o89s64e43f 77H38o68n96e55š 7191442860453

70 tun přece kamion nemůže vést-je to nadměrný náklad.Myslím,že celková hmotnost může být do 48tun včetne tahače a návěsu

0/0
29.10.2016 19:16

P87e23t46r 88V32o16ň24k96a 2517583489213

Ale může, tento kamion má sice standardní tahač se třemi nápravami, nicméně návěs má 5 náprav s dvojmontáží a je určen právě pro převoz 70 a více tunových nákladů. Nesmíte koukat na foto co poskytuje zdejší pisálek pod taktovkou mf, nejsou schopni totiž ani přiložit odkaz na zdroj s videem a sadou fotografií, natož sem vložit fotku dotyčného návěsu.

+2/0
29.10.2016 19:56

J71o34s15e49f 43H91o94n43e50š 7711312690353

Pokud vím,tak v silničním zákoně je zakázáno.Pokud chcete vést větší hmotnost,tak jak nadměrný náklad a na toto musí být povolení na konkrétní trasu.V Itálii si myslím,že jsou požadavky obdobné

0/0
30.10.2016 12:43

P18e96t26r 32M31u52n21z13a65r 1445981779716

No a co když to povolení měl? Jak tu už někdo psal...

0/0
30.10.2016 18:46

J78o22s70e36f 67H40o25n31e16š 7131622570223

To si myslím,že povolení neměl,protože by ho na most vůbec nepustili

0/0
30.10.2016 19:08

J27i49ř53í 93K25o91c76u63r23e19k 6965744295168

Šteští, že to dopadlo takhle. Neštěstí, že to mohlo být jinak, kdyby se úřad kopnul do zadku a na tom mostě včas omezil hmotnost.

+1/0
29.10.2016 17:10

P37e18t15r 88M15a71r71š22o82u72n 5235148896536

Nebylo by lepší dát jako ilustrační obrázek té cívky, než obyč. kamion, podle kterého tu všichni pak vypočítávají?

Ale bojím se, že by to byl obrázek cívky nití, a pak by se tu zase zpochybňovala váha nákladu na počet cívek ;-D

0/−2
29.10.2016 14:43

J13i12ř92í 63S73a18p35o70u59š70e29k 2178118183656

70 tun na normálním návěsu?Nechtělo by to tu váhu přehodnotit?

+1/−6
29.10.2016 14:23

P12e72t61r 47M34u86n23z11a23r 1565851509146

Kdo mluví o "normálním" návěsu? Koukal jste na fotky z místa nebo jen na zdejší ilustrační foto?

+5/−1
29.10.2016 14:39

J66i79ř79í 20K11o32c59u20r26e43k 6105214795668

Pět náprav, všechny s dvojmontáží. To je něco jiného než tři nápravy s jednomontáží, které jsou obvyklé. Nebo dvě nápravy s dvojmontáží, co je také obvyklé.

Ostatně i dvě nápravy vzadu na tahači nebývají pravidlem, mnoho tahačů má jen jednu.

+1/−1
29.10.2016 17:00
Foto

I57m43r69i97c70h 62S56u79c98h61a66r65s65k88ý 8116783165871

Na Italy je vždy spoleh viz. nádraží v Praze ;-)

+2/0
29.10.2016 14:14
Foto

J67i30ř14í 78D89v18o16ř77á57k 5555859390618

Viz. koloseum .

+4/0
29.10.2016 15:02

J36i53ř30í 64K66o53c58u25r86e57k 6855794285538

Panteon, věž Pise, nějaké ty akvadukty i silnice, které stále stojí.

+3/0
29.10.2016 16:55
Foto

P44e65t69r 19K46o37č22i52č59k62a 4789528616907

Zde je VIDEO ze zriceni mostu:

http://video.corriere.it/crollo-cavalcavia-milano-lecco-ecco-momento-cui-ha-ceduto-ponte/f7aec334-9dc7-11e6-9ab9-47f866be7cc7

+6/0
29.10.2016 14:08

M91a15r11t92i69n 10T40e21s45a34ř 2435351565727

70 tun? To jako fakt? 8-o

+1/0
29.10.2016 13:40
Foto

J80i72ř27í 97D71v64o70ř22á86k 5455499120498

Není to běžné , ale takové náklady jezdí .

0/0
29.10.2016 14:10

B82l93a67ž85e24j 91M66o32t80y56č92k20a 8287227335300

asi ano, ten návěs má 5 náprav.

+1/0
29.10.2016 16:00

T45o74m21á79š 48H71r85d44ý 9798790959301

Mosty přes naší D1, které nedávno demolovali, byly kvalitnější. Tady z těch trosek ani nečouhá armatura, to tam snad bylo jen tak položený? 8-o

+1/0
29.10.2016 13:24

P79e28t64r 53M66u60n56z26a76r 1475281429886

Tak teď nevím jestli vás dobře chápu. Z těchto fotek http://www.corriere.it/foto-gallery/cronache/16_ottobre_28/disastro-milano-lecco-crolla-cavalcavia-a9cd280c-9d29-11e6-baae-ba981bf8dcd8.shtml je jasně vidět armatura, spíš mě zaráží ta subtilnost těch podpěr, co drží ten střední díl mostu. Jinak ten střední díl snad bývá jen položený - ten se musí volně hýbat kvůli tepelné roztažnosti.

+2/0
29.10.2016 14:04

J49i98ř26í 34K87o53c51u46r91e50k 6705374315108

Ano, bylo to uložené na ozub. Jako by to byl tesařský spoj.

0/0
29.10.2016 16:58
Foto

P21e18t32r 16K44o94č46i52č62k91a 4489528676657

Takze pro upresneni:

Kamion nebyl obycejny trinapravovy tahac s navesem se tremi napravami s jednoduchou montazi, ale naves s peti napravami s dvojmontazi. Takze tech 70 tun mohl mit klidne nalozeno. Co se stalo, tipuju to na souhru dvou faktoru.

Vek mostu, postaveneho na prelomu let 60. a 70. se slabou udrzbou, a pak pretizeni. Nikde na foto nevidim dopravni znacky, ale nemyslim, ze mel nosnost 70 tun.

Kompletni fotogalerie zde: http://www.lecconotizie.com/cronaca/disastro-ad-annone-cede-il-ponte-sulla-ss36-un-morto-e-4-feriti-345394/

+5/0
29.10.2016 13:13
Foto

J17i52ř97í 55D77v89o98ř71á69k 5205919360548

Pro "odborníky" : Existuje standartní přeprava , která ji limitována rozměry , celkovou hmotností a hmotnosí na nápravu . A taky existuje : Přeprava nadměrných a nadrozměrných nákladů , která je limitována takzvaným " povolením " , které vydávají místní úřady . A ty určují max. hmotnost , zatížení náprav , rozměry , trasu , případný doprovod . A pokud toto povolení bylo vydáno pro tuto trasu , zodpovědnost nesou úřady , provozovatel komunikace .

+4/−1
29.10.2016 13:11

I82v87a 77V92a25l44č59í45k18o54v41á 3830479529

http://milano.corriere.it/notizie/cronaca/16_ottobre_29/anas-accusa-provincia-lecco-allarme-lanciato-prima-crollo-57e94792-9db9-11e6-9ab9-47f866be7cc7.shtml

+1/0
29.10.2016 13:11

D96a46n34i84e44l 84R85o39z49s52n24y59o 5410119485478

Tvl, dole je tam uzavirka na jeden pruh a nekdo nataci prujezd toho nakladaku - ne ze by cekal ze ten most padne, ale to fakt neslo pozastavit dopravu kdyz jde evidentne o nadrozmerny naklad?

0/0
29.10.2016 13:50

B22o24h17u50s62l64a83v 97M32a18c17e29s97k96a 5661713399469

Zajimal by me oficialni uredni postup v takovem pripade.

0/0
29.10.2016 13:06

P11a35v44e35l 57Š51e68v52č48í34k 6770645139580

Maňána, maňána....

+1/0
29.10.2016 13:09
Foto

P96e69t42r 26K76o96č89i42č61k35a 4619368766657

A to je co?

Pac italsky to neni... :-/

0/0
29.10.2016 13:14

P40a51v84e52l 30Š93e98v23č13í86k 6660655809190

pravdu díte, je používané ve španělsky mluvících zemích, používám to ale i v Česku, mojí známí i zákazníci mi rozumí...

+1/0
29.10.2016 13:26

R26o59m29a66n 14C58a32e38s64a49r 9933420560687

jakože zítra?

0/0
29.10.2016 14:05

P72a19v72e30l 73Š12e22v95č48í35k 6440195589820

já to spíše chápu, jakože potom, zítra, někdy, později.....

jako odložení, když se zrovna nechce

+4/0
29.10.2016 14:23
Foto

P66e55t59r 20K25o79č25i12č15k93a 4319288436127

Ok, ale v Italii to nikdy nikoho vyslovit neuslysite.

Popravde, ani opravdu italske "domani" neni nijak caste.

0/0
29.10.2016 17:22

J85a45n 57H86r46a40d49e92c23k45y 5910788963297

Podle fotografie se jedná o standardní kamion, kde celková váha tahače je 18t, zatížení každé nápravy návěsu je max. 8t, celkem 42 tun. Může se mírně lišit dle národních předpisů. Takže novinářský údaj, že náklad byl 70 tun je naprostý nesmysl. Co je ale horší, je přístup státní správy k řešení problému. Stejné, jako u nás. A pak si úředníci neustále stěžují, jak jsou na tom platově špatně za výkon, který předvádí. Jako odstrašující příklad mohu uvést dopravní odbor Magistrátu hl. města Prahy. Arogance, sprosté jednání, neochota. A na to odvádíme daně?

+5/−8
29.10.2016 12:33
Foto

J20i93ř31í 93D10v48o70ř19á88k 5835269760528

Nevím , jakou fotku máš na mysli ? Já vyděl třínápravový tahač a pětinápravový návěs .

+4/0
29.10.2016 12:39

I70v13a 77V98a54l67č19í20k13o76v57á 3710289439

-y- ?8-o

+1/0
29.10.2016 13:07
Foto

J72i41ř24í 28D46v82o95ř90á21k 5715369280948

To je už zase hodina češtiny ? Já bláhový myslel , že je to hodina statiky .

0/0
29.10.2016 13:14

M40a76r55t73i70n 69N86e78r89m45u45t 9467207878199

Nějaká shoda přísudku s podmětem, nebo velká/malá písmena, čárky mezi větami, to je fakt jenom pro hnidopichy. Ale vydět je dost hrozná a asi nejčastější chyba, kromě toho to slovo blbě vypadá.

+3/0
29.10.2016 13:52

I17v26a 73V32a80l15č97í76k74o64v79á 3930559789

Klasická výmluva.

0/0
30.10.2016 20:57

M71a36r72t77i43n 56N13e85r12m40u63t 9827957778809

Tahač vzadu dvě dvojmontáže, návěs tři dvojmontáže

0/0
29.10.2016 13:52

P20e47t19r 75M59u23n86z29a49r 1505241809956

Zajímavé... slovo "vydět" vidíte (fakt hrůza) a těch fotkách na tom návěsu 5 dvojmontáží nevidíte? (ještě větší hrůza)

+1/0
29.10.2016 15:04

M53a98r68t93i95n 17N66e88r82m45u44t 9757937958369

asi to bude tím, že slovo vidět píšu několikrát denně, ale tu fotku jsem viděl jedenkrát a to hodinu předtím, spletl jsem se, měl jsem si to ještě ověřit, pořád ale blíž pravdě, než obyč. kamion

0/0
29.10.2016 18:17

B63l83a66ž13e70j 87M84o21t34y80č19k84a 8957487275270

já tam vidím 5 nevímkolik montáží;-)

0/0
29.10.2016 16:00

H83o34n45z76a 70B16e11d31n16á30ř 9636733412830

To foto je jen ilustrační. Mrkni na fotky zahraničních novin, těch 70t tam bylo.

+1/0
29.10.2016 12:42

M28a90r91t49i86n 40K24u91n22č65i23c57k69ý 3248966819910

Nesmysl.Nemohl vest 70 tun. Na takove vozidlo se vejde max 26 tun nakladu.Celkova vaha muze byt max 40 tun. Vazeni novinari je treba si informace overit a ne jen bezhlave opisovat. Cest praci.

+1/−14
29.10.2016 11:52

P43e27t26r 90L69u59d59a38n56e81k 1447964507333

Jestli se tam vejde 26 tun nákladu, tak to musí vypadat dost zajímavě, když veze zrovna 26 tun polystyrenu.

+3/−1
29.10.2016 12:03

M21a79r49t62i28n 91K55u61n86č13i90c22k79ý 3628236459860

Ludanku vis o tom prd. Precti si Zakon o provozu na pozemni komunikaci 361/2000.Doporucuji 52/2,9.Tahac vazi asi 7,5 t. ,naves 7 t. To je 14,5 t. A do 40 t celkove vahy chybi 25,5 t.To je maximalni hmotnost. Pokud veze vozidlo lehke materialy vazi vozidlo min. Pochopil jsi ,nebo treba opakovat?????? Hezky den preji.

+1/−3
29.10.2016 12:33

M33i34l37o29s55l24a91v 58P41r42o21c39h57a78z94k71a 7414118776298

Dle toho co napsal sotva rozpozná den od noci.....

0/−1
29.10.2016 12:35

P61e78t88r 46M81a40r22š98o56u78n 5955248216946

Tak nám povezte jak vypadá 26 tun železa versus 26 tun polystyrenu ;-).

0/0
29.10.2016 14:40

T21o71m22a14s 65D64r56a13j85s59a44j31t38l 9349947508480

;-D Ze predpisy rikaji neco o maximalni hmotnosti, neznamena, ze je zrovna tenhle kamion dodrzel!

+3/0
29.10.2016 12:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.