Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na uvolněná kola sanitek upozorní pražské záchranáře kroužky se šipkou

Nehody pražských sanitek, kterým za jízdy upadla kola, přiměly záchranáře k novému bezpečnostnímu opatření. Jsou to plastové kroužky se šipkou, které se nasazují na matice. Je pak na první pohled vidět, zda jsou kola upevněna. Případy, kdy sanitkám za jízdy upadla kola, vyšetřuje policie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P67e72t39r 43K93e50ř 8333664482248

Nejen že jsou indikátory chybně zvoleny, jsou i špatně namontovány a je jich zbytečně mnoho. Správná montáž musí umožňovat volné protočení, aby se uvolnění šroubu nebo matice projevilo. Dále je nezbytné, aby byla jednoznačně určena původní pozice indikátorů. Pokud jsou na jednom kole i jen dvou páry indikátorů proti sobě, je zřejmé, že kolo neupadne. Obrázek naopak ukazuje že indikátor nemůže nikdy na nic upozornit, neboť je zapřen o sousední matici a ještě je každý indikátor jinde.

+2/0
31.10.2016 8:37

M73a77r33t54i74n 69N63e18r55m94u63t 9477587508879

Jsou moc velké, dvě proti sobě se jim nevejdou

0/0
17.12.2016 11:29

K39a59r47e73l 10D71r43d66a 6774862237

Sanitky parkují pod kamerou. Zatím nikde nepsali, co je na záznamu. Rv

0/0
30.10.2016 23:33

L75a97d69a 20N85o91v13a14k 4372643567

pro pana zemana, vášnivého obdivovatele šipeček 13,- kč za kus bez DPH, bych rád závěrem uvedl.., že uvolněná kola jsou znát, (ať už díky vibracím, tak po zvuku) opravdu mnohem dříve, nežli náš automobil definitivně opustí...

Chce to extra tupouna, aby to nechal do této krajnosti dojít....;-)V

+1/−1
30.10.2016 18:44

O80n49d36ř57e63j 12Z37e31m22a18n 5630824178379

Vy máte zkušenosti se řízením tohoto typu vozidla?

Vy máte zkušenost s tím, jak je znát uvolněné kolo na konkrétním typu vozu, určité značky. Proč předpokládáte, že s tím mají zkušenosti všichni, že to všichni prostě musí poznat, je to přece jasně poznatelné, hlavně v jiným typu vozudla. Vy jste s tím jezdil celý mesi a nenapadlo vás, že to může být kolo.

A ještě jednou, je to opravdu nutné. Nezabrání to někomu, aby to povolil. Eliminuje, značně to eliminuje aby se mu ta sabotáž povedla.

0/0
30.10.2016 19:03

L24a83d48a 53N94o90v20a77k 4762983527

ano, když mi bylo osmnáct a začal jsem jezdit s autem u kterého se nedalo říct, jsetli jsou podezřelé zvuky normální, nebo podezřelé..., protože mu bylo víc než mně... :-P Nedá se srovnávat s profesionálním...? řidičem, který má výjimku z pravidel silničního provozu a má v zádech profesionální...? servis...

0/0
30.10.2016 23:55

O31n62d90ř58e19j 93Z93e16m88a32n 5880194968439

Na jiném typu vozidla...

Jste prostě pokrytec.

+1/0
31.10.2016 5:52

M22a54x 68B33r40a68u70n 1543363467471

Nechci být rejpal, ale jak jsem pochopil, vždy byly povoleny tupláky. Dvojmontáž je na správné dotažení prevít a je lépe ji dotáhnout o něco více než předepsaným momentem, obzvlášť jeli na dosedacích plochách rez nebo nečistoty. Nakonec proč by si případný pachatel přidělával práci a povoloval jen zdvojená kola?

0/0
30.10.2016 17:36

L18a23d27a 85N79o80v96a14k 4932723527

na známého hudebního skladatele docela dobrý technický postřeh...., ano jde pravděpodobně pouze o lemplovství servisáků a řidičů.. Ale zase než vyhodit dneska zaměstnance, je mnohem jednodušší investovat nějakou tu kačku, aby se lidský faktor mohl obejít...;-D

0/−1
30.10.2016 17:52
Foto

P28a37v27e12l 73Č59e27r27n27í49k 1368975360670

Na šipky bych se moc nespoléhal. Pokud má někdo čas otočit všema šroubama, pak nebude mít nejmenší problém nejdřív na těch pár šipek kápnout lepidlo aby zůstaly držet na místě.

Je to hnus a dokud dotyčný nebude chycen, těžko se lze na cokoliv spoléhat.

0/0
30.10.2016 16:49

L78a19d15a 54N26o84v25a82k 4452913177

to je právě ten častý omyl, kdy si zdejší diskutující myslí, že se tam ty šipky nějak záhadně utahují spolu s matičí... Nikoliv.., jsou nasazovací a drží tím tisícihranem na šestihranné matici...

0/0
30.10.2016 17:30
Foto

P81a42v32e79l 72Č33e50r70n69í18k 1988675610260

V tom případě je to ještě jednodušší - stačí povolit přesně o jednu otáčku a dokud se auto nerozjede, bude to vypadat jako by byly utažené.

0/0
30.10.2016 17:44

L39a74d74a 11N88o53v40a50k 4972213967

no ono to asi nepůjde dvakrát moc utahovat s těma šipkama..., ty se tam pravděpodobně nasazují po dotažení (nebo v našem případě při sabotáži až po povolení...:-P )

0/0
30.10.2016 17:50

O25n56d45ř89e64j 34Z89e76m47a28n 5720634628689

Gravitace...

A taky se to potom pozná i letmým pohledem, že je něco v nepořádku, kdykoliv. To tohle tady tolika lidem Opravdu nedochází?

0/0
30.10.2016 18:08

O18n21d20ř49e54j 13Z87e27m81a87n 5600774698449

A pokud to někdo sabotoval tak, aby měl jistotu, tak je povolí úplně, ne že povolí přitáhne a nedotáhne.

0/0
30.10.2016 18:21

L70a52d22a 67N27o17v76a72k 4212173127

no tady to hlavně vypadá, že bdělí technici potřebují šipečky, aby po několika týdnech ježdění pochopili, že maj povolená kola...

0/0
30.10.2016 18:31

O21n48d37ř29e82j 41Z40e15m86a67n 5320574728489

A ten můj druhý příspěvek, co hned následujte vesele ignorujete. Proč asi? Neodpovídejte, ta byla řečnická.

0/0
30.10.2016 19:09

M76i65r32e89k 97G90a93j65e19r 5351186729670

Prinejmensim je to dobre na to, aby v opakovanem pripadu poznali, zda jde o sabotaz nebo ne.

0/0
30.10.2016 16:44

H75o46n36z65a 89K29r24e26n59s67t56e59t71t69e76r 1893539259

Napadlo to výrobce ;-) Ten původní je z anglie ;-)

0/0
30.10.2016 12:35

H98o35n70z51a 22K86r95e74n16s23t81e78t54t64e80r 1573599989

VE spoustě zemí již dávno, zkuste si zajet do Anglie ;-)

0/0
30.10.2016 12:33

R20o88m32a29n 16D72o51m22u43r44a26d 5925335121273

Treba to dela vyrobce sipek.

0/0
30.10.2016 12:03

L86a88d50a 61N59o76v47a44k 4712943857

no podle mého šipky se nevyrábí proti záměrné sabotáži..., takže tak hloupý jako vedení záchranky výrobce asi nebude...

0/0
30.10.2016 12:04

L97a10d71a 70N71o78v64a91k 4792293977

hezkých vyhozených 16 tisíc... Pokud to někdo dělá záměrně.., je to o to nebezpečnější, že tam zpátky nasadí tu šipku jako by bylo vše v pořádku...

Jinak, uvolněné kolo o sobě dává dost dlouho a dost výrazně znát, než "upadne" Musí to být velký frajer, kdo s tim jezdí až do upadnutí...8-o

+1/−3
30.10.2016 12:01

L98a10d53a 60N57o22v88a79k 4612443777

tím opatřením se mimochodem omezí kontrola, protože se budou všichni chlácholit, že je vše ok, než aby sundavali každou šipku a pak jí tam zase nandavali při kontrole...

0/−2
30.10.2016 12:03

L91a16d97a 49N31o66v74a26k 4372423177

pan Zeman se domnívá, že šipky jsou dobré řešení proti sabotáži...?;-D

0/0
30.10.2016 12:08

O71n78d50ř70e65j 61Z10e53m82a29n 5190864458899

Dost výrazným způsobem mohou zabránit tomu, aby se ta sabotáž povedla.

0/−1
30.10.2016 12:10

L13a46d86a 66N82o37v27a93k 4902123327

ano, dávají o vteřinu méně času na jednu matici.. ale o to větší dávají šanci, že to nikdo nebude kontrolovat...

0/0
30.10.2016 12:12

O49n14d13ř47e64j 46Z21e35m29a58n 5810944948229

Vy se v tomto typu sabotáže nějak vyznáte.

0/0
30.10.2016 12:13

L45a95d41a 34N90o56v26a93k 4132443987

no když jsem kdysi začínal, jezdil jsem asi měsíc s uvolněným kolem a pořád se divil, jak to tam vzadu podivně skřípe... Kolo už se doslova vaklalo a nějak ne a ne upadnout... (4 matky) Nějak neskočim nikomu na to, že se povolí všechny najednou a že kolo upadne po prvních řekněme 30 km jízdy...

0/0
30.10.2016 12:26

O91n87d19ř47e26j 69Z56e10m65a61n 5230454168709

A jak vy byste tomu chtěl bránit a kolik by to stálo?

0/0
30.10.2016 12:12

L92a89d37a 62N93o18v34a50k 4692503137

každý řidič by si ráno zkontroloval svoje auto..., takže nic, protože to musí udělat podle zákona tak jako tak...

+1/0
30.10.2016 12:21

O36n47d73ř17e29j 15Z15e21m59a54n 5980944648729

Ta vozidla tam pravidelně kontroluj a mají na to i lidi, ale když je někdo povolí po té kontrole, co s tím? A zrovna že tohle píše někdo, jdo měsíc jezdil s uvolněným kolem?

0/0
30.10.2016 12:37

L57a26d42a 81N76o38v35a48k 4442623937

když je někdo povolí po té kontrole vyjde asi tak nastajeno, jako když je někdo povolí po té kontrole a nastaví správně šipky...

Nenahrával jsem ti s tou svojí historkou na smeč.. Jen naznačuju, že to s tím upadnutím kola není tak jednoduché, jak si leckdo myslí... jsou tam silné vibrace, zvuky.., kdo s tímhle vydrží jezdit do upadnutí kola si to asi zaslouží... (včetně mne tehdá, ale byl jsem mladé ucho s mokrým řidičákem, kdežto tady by měli být profesionální řidiči)

0/0
30.10.2016 14:40

O32n85d77ř92e38j 50Z84e82m10a51n 5620374948609

Vy stále nechápete o co jde? Proč se to tam dává?

Ještě jednou, u některých lidi to je prostě nutné opakovat, díky tomu se z běžného, rychlého pohledu pozná, že ty šrouby jsou volné. Ještě jednou, ano , u vás je to obzvláště nutné, díky tomu se z běžného, rychlého pohledu pozná, že ty šrouby jsou volné.

0/0
30.10.2016 14:46

L50u63d89v17í75k 38G27a78j46d61o36š57í22k 2445123684722

NEPOZNÁ, pokud šrouby někdo povolí úmyslně a šipku poté nastaví tak jak má být.

+2/0
30.10.2016 16:30
Foto

P53a51v31e50l 21Č75e70r74n70í97k 1538125440610

šipka na uvolněném šroubu asi držet nebude, nemyslíte? Musel by ji tam nějak přidržet (lepidlo atd.)

0/0
30.10.2016 16:51

O64n91d27ř85e30j 58Z19e27m82a56n 5700584308809

Nerad to říkám, ale někoho tak natvrdlého, jajo jste vy jsem dlouho, dlouho neviděl.

+1/0
30.10.2016 18:10

O93n47d25ř19e55j 98Z40e86m83a83n 5780884288189

Ou, to patřilo k panu Novakovi, ikdyž...

0/0
30.10.2016 18:11

L32a36d81a 26N80o68v18a71k 4902843927

zeman jako zeman...:-P

0/0
30.10.2016 18:32

O51n89d95ř80e71j 30Z40e81m32a58n 5610524538719

A hlavně že vy jste s volným kolem jezdil celý měsíc...

0/0
30.10.2016 14:47

L56a77d79a 22N38o66v22a36k 4822443657

dobře, tak to zkusim pomaleji.... Oni předpokádají sabotáž... Toto opatření se NEPOUŽÍVÁ kvůli sabotážím.. Je to POUZE orientační pomůcka, aby se v BĚŽNÉ situaci rychle poznalo uvolnění šroubů.

Pokud to bude někdo dále dělat jako sabotáž, nasadí tam během vteřiny i ten klobouček... Nebezpečí se nám tedy zvyšuje o to, že kolo vypadá na první pohled v pořádku...

Bylo to dost pomalu, aby to i ZEMAN pochopil...?

Ne, jistě to nebude stačit.., odpovím si sám.

+2/0
30.10.2016 16:14

O50n58d88ř18e54j 73Z29e59m28a67n 5660524128559

Vám stále nedochází, ze to nezabrání, aby to někdo povolil, ale aby kdykoliv v terénu to šlo poznat? Tedy aby se ta sabotáž nezdařila? Víte o něčem lepším, jak rychleji přijít na to, že to je povolené? A pokud porovnám vás první a druhý odstavec, tak jsem dlouho, dlouho nikoho nevidel si Tak protiřečit.

0/−1
30.10.2016 18:18

L40a66d65a 77N64o35v48a10k 4552783147

a hlavně že vyj jste s tím celý měsít jezdil....;-D Bože, já to sem napsal jen jako příklad toho, že kolo neupadne z minuty na minutu, ale spíš tak po týdnu ježdění s povolenýma matkama.. a že to dělá pěkný bengál, už když je to povolené opravdu málo... Ti kterým to upadlo museli být LEMPLOVÉ, nebo stejný ucha jako já, když jsem začínal jezdit.

+1/−1
30.10.2016 16:17

O78n58d19ř17e33j 30Z78e31m71a50n 5730774838419

Bože, promiň že tě jako ateista beru do huby, ake Takového trolla Opravdu pohledat...

0/−1
30.10.2016 18:23

L91a35d13a 89N35o77v66a97k 4102553587

je fakt, že zatahovat do této problematiky Boha bylo trochu nešťastné..., stačilo by trocha toho logického uvažování...

Pokud to někdo sabotuje.., vyjedou se šipečkama správně natočenýma a pokud vycházíte z toho, že se při jedné takové jízdě kolo urve.. tak šipečky ničemu nepomohly... Pokud vyjede poněkolikáté s uvolněnýma kolama..., je to chyba řidiče a mechaniků bez ohledu na polohu šipeček.

0/0
30.10.2016 18:36

O28n18d27ř74e55j 70Z53e20m59a44n 5660954398489

Můžete citovat predpisy ohledně toho, kdy se to dotažení normálně kontroluje?

Dekuji.

0/0
30.10.2016 19:05
Foto

V45á93c11l38a77v 55C35h72u51c60h44m22a 6325881808146

Pokud jde o přesvědčení o sabotáži, neměl by být přece problém si to ohlídat a dotyčného chytit, pokud je to vícekrát za sebou ze stejného místa.

0/0
30.10.2016 11:09

Z32b98y90š97e15k 54Š33v59e27c 8394233424275

Šipky

Řešení možná jen poloviny problému.

Příčina je v šipkách.

Může pachatel povolit matici/šroub o jednu otáčku bez sejmutí šipky?

Může pachatel po uvolnění matice/šroubu nasadit šipku bez jejího poškození?

0/0
30.10.2016 11:08
Foto

M44i62c86h66a94l 33N48a88j51m73a81n 7169673736150

Může pachatel povolit matici/šroub o jednu otáčku bez sejmutí šipky?

- nemůže, před povolením matice se musí šipka sejmout

Může pachatel po uvolnění matice/šroubu nasadit šipku bez jejího poškození?

- ano, může ji nasadit bez poškození

Ale bude na tuto činnost potřebovat daleko více času.

Ale tady jde hlavně o to, že řidič při další zastávce vozu pohledem zjistí, že se některé povolené matky protočily a může zareagovat (matky dotáhnout, zavolat jiný vůz.....)

+2/0
30.10.2016 11:20

Z52b66y89š49e86k 59Š53v67e90c 8844253854765

Tím jste mi potvrdil, že šroub/matici pachatel uvolní, při výjezdu a během jízdy řidič nic nepozná, až mu upadne kolo.

Řešením by bylo zařízení, které průběžně vyhodnotí již pootočení prvního šroubu/matice, například změnou elektrických parametrů na zabezpečovacím zařízení. Podobná zařízení jsou určena ke snímání tlaku vzduchu v pneumatice. Tudíž zařízení je realizovatelné.

0/−2
30.10.2016 11:36





Najdete na iDNES.cz