Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Název Czechia se mezi Čechy neuchytil, píše po půl roce britský tisk

Nový anglický název pro Českou republiku nemají Češi v oblibě, upozornil britský list The Guardian. A to ani po půl roce, co ho čeští politici s velkou slávou prosadili. Jméno Czechia nepoužívá ani prezident Miloš Zeman na anglických webových stránkách Hradu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G89e26o33r25g 14K75o69m17b58e49r79e83c 9554741186401

kdyz se rekne "Czechia" tak se mi vybavi tohle a nejen me.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d2/Motocykl_B%C3%B6hmerland.jpg/1920px-Motocykl_B%C3%B6hmerland.jpg

0/0
31.12.2016 9:29
Foto

E12v68a 89H19o69r59o15v94á 2145624940466

To je hodně matoucí nadpis. Aby se mohlo jméno "uchytit", musí se používat. Když se Czechia bojkotuje a zesměšňuje (mimochodem, posměch kdysi stíhal i Československo), jak se má rozšířit mezi lidi méně informované? A co je důležité: Czechia je ANGLICKÝ překlad jména Česko. Kdo se nezabývá angličtinou, ať to neřeší.

0/−1
27.12.2016 20:28

M59i37l20o17š 12Ř11e14h79á47k 8916488267955

Morava je součástí Česka tak, jako je Slovensko součástí Magyarországh (Uher).

0/0
2.1.2017 9:37

L20u27c36i20a42n 35P70a26p16a19z18i13a18n 5324407201385

Proč také, my máme Česko.

0/0
16.12.2016 23:54

M20i50l80o32š 57Ř31e39h71á80k 8546698377925

Nepochybně: vy máte Česko (na západ od Vysočiny).

0/−1
18.12.2016 16:54
Foto

E19v29a 73H23o58r41o77v83á 2715374340306

Na západ od Vysočiny, pane Řeháku, jsou Čechy. Východněji je Morava, a nahoře Slezsko (tedy ta jeho část, kterou Habsburkové neprohráli ve válce). Jestli nedokážete rozeznat Čechy od Česka, řekněte si to latinsky a anglicky, v obou je to Bohemia. Když k tomu připojíte + Moravia +.(part of) SIlesia, tak je to dohromady Czechia, což se v angličtině vyslovuje [tʃɛkiə] /che-kee-ə/ (aby někoho nenapadlo říkat v angličtině CH). To je vše.

0/−1
27.12.2016 20:18

M52i27l11o14š 92Ř78e72h69á19k 8806978457725

Na západ od Vysočiny, paní Horová, jsou po staru Čechy. Východněji je Morava, a nahoře Slezy (tedy ta jeho část, kterou Habsburkové neprohráli ve válce). Po novu pak Česko, Moravsko a Slezsko (podobné časově podmíněné dvojice nalézáme i u viných zemí - Bavory/Bavorsko, Sasy/Sasko, Rakousy/Rakousko, Švýcary/Švýcarsko, Uhry/Uhersko a řada dalších). PROTO nedokážu rozeznat Čechy od Česka, ať si to řeknu latinsky nebo anglicky.

I akademická, mediální nebo podnikatelská obec si plete ČR s Bohemií (ČSAV před několika lety vydala publikaci Bohemia docta týkající se celé dnešní ČR za 555 Kč, Český rozhlas pořádá od r. 2013 celostátní soutěž Prix Bohemia radio, ale i některé názvy firem, sídlících na Moravě - HTBohemia Brno, TS Bohemia Olomouc, LB Bohemia Břeclav a některé jiné). I Czechia (s uvedenou výslovností) je jen varianta pro Čechy. Toť vše.

0/0
31.12.2016 9:25

I62v94a96n47a 61N80o10v88a23k10o88v39a 2942722989412

Mezi Ceskem a Cechama je pro cizince stejny rozdil jak mezi Nizozemskem a Holandskem. 99% lidi je a bude to jedno. Aspon, ze uz si nespojuji CR s byvalou Jugoslavii, nebo pozdejc s Cecenskem.

+2/0
16.12.2016 21:31

M53i48l23o56š 12Ř14e14h37á66k 8866748967675

Pro mnohé není rozdíl mezi Ruskem a Ukrajinou.

0/0
18.12.2016 16:53

M82i38l31u38š49e 95W46e80l46n20o55v33á 5404380266229

Jsem z moravskoslezska,ale czechia se mi absolutně nelíbí.Prostě Česká Republika a když chci skrátit tak jsem z česka.Jsme tak malí a ještě se rozdělovat!A už vůbec né měnit na czechii.

0/0
16.12.2016 18:48
Foto

E74v97a 15H73o37r65o41v84á 2885704570906

Paní Welnová, Česká republika čili Česko, to říkáte správně. Naproti tomu jméno CZECHIA se v češtině nepoužívá, je to ANGLICKÝ PŘEKLAD jména Česko. Mimochodem, vyslovuje se s hláskou K, neboť v angličtině hláska CH není. Pro nás žádná změna, jen doplnění mezery v systému jmen, a sice pro anglicky mluvící svět.

0/0
27.12.2016 20:36

M68i80l73o15š 13Ř30e40h70á67k 8116558767625

Do Československa (později ČR) jsme byli sdruženi ze tří rakouských zemí (Čechy, Morava, Slezsko) a neurčených území uherských (Slovensko, Podkarpatská Rus). Z tohoto důvodu je obava z následného rozdělování lichá. Respekt k původním zemím je podobný, jako respekt k Praze.

0/0
31.12.2016 9:46

V60l17a38d66i32m71í74r 86F25i91l88i69p 4321402279954

[>-] Argument pro české jména Česko i anglické (původně latinské) Czechia: Obě jména mají dlouhou historickou tradici. Nejstarší známá zmínka slova Česko je z roku 1704 - Atlas Marianus, autor: Wilhelm Gumppenberg.

A jméno Czechia se objevuje už v roce 1602. První historický záznam názvu Czechia se objevil v latinsky psané publikaci od Jiřího Bartholda Pontanuse z Breitenberka v knize Hymnorum sanctorum de beatissima virgine Maria et S. Patronis Bohemiae Libri Tres, Praha 1602.

Více zde: http://czechia-cesko.webnode.cz/czechia-od-roku-1602/

0/−3
2.11.2016 10:07

M78i47l54o21š 64Ř45e50h29á19k 8976558547735

Czechia z "Hymnorum..." souvisí s tehdejší jesuitskou provincií.

0/0
6.11.2016 19:49

V61l75a39d17i49m51í91r 26F13i61l76i41p 4701272469414

[>-] Níže uvedený seznam odkazů je důkazem toho, že se Czechia ujala. Kdo tvrdí, že ne, záměrně zkresluje situaci. Otázka je proč, když Czechia není poltické, ale zeměpisné jméno a nemá tudíž v politickém boji ambice komukoli jakkoli nadržovat. Seznamy se jménem Czechia:

Seznam států (volby v Evropě) http://parties-and-elections.eu/countries.html

UNESCO http://whc.unesco.org/en/statesparties/

WorldHealth Organization http://www.who.int/countries/en/

IndependentStates in the World http://www.state.gov/s/inr/rls/4250.htm

Seznam mezinárodních poznávacích značek https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_mezin%C3%A1rodn%C3%ADch_pozn%C3%A1vac%C3%ADch_zna%C4%8Dek

Mapase.com(Maps) http://www.mapase.com/europe/

GEONAMES http://geonames.nga.mil/gns/html/namefiles.html

Kin-ball účastníci turnaje http://www.kin-ball2015.es/pages/en/nations/women/women_menu.html

Modern Art Music-List of countries-Czechia http://www.theglobalclimatechangemusicproject.info/europe/

0/−4
2.11.2016 0:34

V63á68c91l27a82v 79Š64u50l66i76s61t15a 9484297850798

jen pitomec si muze myslet, ze se neco takoveho uchyti za par mesice, to bude trvat tak 10-20 nez se plosne prosadi a stejne se i potom najdou jiste lide, kteri se proti tomu budou vymezovat. Cesko-Slovensko (jak se psalo 1918-1920):-) bylo tez odmitane a vysmivane, doma i v zahranici

+2/0
31.10.2016 11:29

M22i75l97o13š 35Ř16e21h11á61k 8466158717815

jen pitomec si muze myslet, ze Cechy jsou neco jineho nez Cesko.

0/0
6.11.2016 19:59

S69t46a13n68i35s52l81a14v 77K95r73e65j81c74a39r 6217636413894

Česko - jsou ČECHY + MORAVA + SLEZKO !!!!!!

0/−1
16.12.2016 18:23

M60i48l15o70š 43Ř17e38h62á80k 8256318427595

Pouze tzv. "zbožné přání" nebo tvrzení bez přijatelného důkazu.

0/0
18.12.2016 16:51

J78a83n 16B25l11a78n92i43c97k27ý 2446786345472

Czechia je naprosto v pořádku. Pochází z latiny, původ má na pořelomu 16. a 17.století. I ostatní jazyky mají překlad česka v podobném, někdy prakticky totožném tvaru či fonetice. Proč by angliština měla být výjimkou. Moravistické bludy o tom, že v Czechia není Morava je nesmysl, protože v při této logice ji neuslyšíte ani v názvu Czech Republic. Czechia je název zeměpisný, Czech Republiuc politický. V běžné řeči je běžné používat název zeměpisný, který mám ostatně tu výhodu, že jej lze použít bez časového omezení. Politický název se u nás za poslední století změnil 8x. Je tedy velmi nepraktický. A na závěr běžně užívané překlady Česka v dalších jazycích: Tchéquie (FR), Chequia (SP), Cechia (IT), Cehia (R), Tsekkia (DK), Tjeckien (SW), Tschechien (D), Čechija (/rusky,, ukrajinsky, bulharsky), Tchequia (portugalsky), Tsjechie (HOL), řecky v přepisu zní Čechia

[>-]

+4/−4
31.10.2016 7:58

M52i41c80h89a97l 14M24i21l43l64e74r 9686612969882

samozrejme mas pravdu, to snad jen nejaci posedli fanaticti Moravaci to nechteji videt a priznat.;-)

+1/−3
2.11.2016 0:52

V10l88a55d62i24m86í96r 67F24i19l83i48p 4561612309704

[>-] A přitom rozumní Moravané, nezmanipulovaní propagandou, jméno Czechia naopak chějí, protože jim vadí, když se celému Česku říká Čechy, či Bohemia. Jméno Czechia Moravu zahrnuje, jméno Bohemia nikoli. Takže těch pár desítek fanatiků, kteří proti jménu Czechia protestují na náměstích, Moravě naopak velmi škodí. Dokud se nerozšíří povědomí o jménu Czechia, budou lidé říkat celé České republice spíše Čechy, či Bohemia. Moravané by si to měli vyříkat mezi sebou, Čechům z Čech je to absolutně jedno.

+1/−2
2.11.2016 9:33

S90t19a68n84i30s10l34a33v 37K44r66e50j51c49a41r 6277956533964

A chybí sovětské pojmenování Bohemia !!

0/0
16.12.2016 18:25

P38e87t26r 19K60r54á72l65í80č23e65k 9667587233929

Kdo neví, že se Česko řekne anglicky Czechia, je analfabet. Co na to říct. A ani v češtině zdaleka ne většina Čechů používá název Česko. Já ano, ale je nás necelá polovina, která tento název používá v běžné mluvě.

Tento krátký anglický název by se měl používat hlavně na mapách, lidé si na to budou postupně zvykat.

+3/−2
28.10.2016 16:43

M83i59l91o21š 67Ř10e63h32á34k 8786298567265

Pane Filipe, pokud by Czechia nebyla spojována s československou vlajkou (resp. vlajkou ČR), ale jen s Čechami (a červenobílou vlajkou), nebylo by námitek. Nevím, jak byste se zachoval, kdyby ČR měla mezinárodní název např. Slovakia? Snad Vám tento příklad osvětlí problém. Respektive Vámi uvedený termín Moravia pro CELOU Českou republiku?

+1/−5
29.10.2016 11:25

V74l76a66d52i13m63í91r 82F74i98l18i40p 4571432539194

[>-] Pane Řeháku, proč tady lžete? Nikdy jsem netvrdil, že by se celá Česká republika měla jmenovat Moravia. Proč by mělo mít Česko mezinárodní název Slovakia? Problém mi to osvětlilo. Moje domněnka, že jste demagog, se potvrdila.

+1/−2
30.10.2016 19:51

V71á77c17l37a57v 64Š81u35l83i84s96t73a 9644907400408

pan Rehak je fanatik a lze z principu. Jako zavily moravista by se radeji pripojil k Rakousku ci Rusku, jen aby se vymanil z podruci zlych Cechu...

+2/−1
31.10.2016 11:23

M97i55l89o13š 56Ř23e63h94á30k 8206188607825

Pane Filipe, odhlédnu-li od toho, že v dohledné době tato diskuse bude bezpředmětná (Váš termín Czechia i ůstavní termín Česká republika budou trvale nahrazeny jednoslovným termínem China), Czechia zde vytčená (se Slezskem, Moravou a Kladskem) analogická Hungarii (s dnešním Slovenskem, Chorvatskem a Sedmihradskem). Od té doby se politická mapa Evropy několikrát změnila a změny nás ještě čekají.

Rusové mají na Krym asi jiný názor, než Vy.

0/0
6.11.2016 19:46

M80i20l65o20š 22Ř62e11h21á29k 8686198947405

Pane Šulisto, pokud vztah Čechů a Moravanů, Čech a Moravy bude "rovný s rovným", nebudu mít důvod ke komentářům. Zatím to připomíná poměr metropole a kolonie (nebo , chcete-li Číny a Tibetu).

0/0
6.11.2016 20:03

M67i27l66o27š 27Ř82e67h76á42k 8116538497625

Pane Filipe, název Moravia pro celou ČR je analogický názvu Česko pro totéž (pars pro toto). Jak Czechia tak Slovakia pro ČR je jen výrazem odcizení. I o Vaší laskavé demagogii by se dalo uvažovat.

+1/−1
1.11.2016 18:12

V58l23a22d16i46m56í30r 51F13i74l41i62p 4511382399284

[>-] Názory pana Řeháka jsou k smíchu, doufám, že to vnímáte všichni. Už se k nim nebudu vyjadřovat. Nechápu, proč lidé jeho ražení mají vlastně vůbec potřebu kritizovat to, co je naprosto nezpochybnitelné. Česko a jeho anglický překlad je schválený vládou ČR, zapsaný jako oficiální krátké jméno v OSN, v normách ISO, objevuje se v nových vydáních slovníků, používá ho čím dál více institucí a firem, protože je z marketingového hlediska lepší, než politický název. Dokonce i pro Moravu je lepší, protože jméno Czechia (celé Česko = celá ČR) Moravu zahrnuje, ale jméno Bohemia (Čechy) nikoli.

Apropó, ve jménu Czechoslovakia nebyla Morava také vidět, a nikomu to nevadilo - naopak toto jméno lidé dodnes milují a nechtějí se ho vzdát. To, že Morava není vidět ve jménu Czechia je uměle vyvolaný problém pro zviditelnění různých Řeháků, Hýsků a Dohnalů.

Více na http://czechia-cesko.webnode.cz/

+1/−2
2.11.2016 0:44

M77i85l80o18š 25Ř54e46h37á13k 8916348927155

Bohuslai Balbini rerum bohemicarum scriptoris incliti

Bohemia docta

seu

virorum omnigena eruditione et doctrina clarorum Bohemiae, Moraviae et Silesiae nomina, elogia, et litteraria monumenta.

Opus posthumum pro historia litteraria bohema rite intelligenda systematicum,

quod notis et animadversionibus criticis ac praevia disseratione de fatis, censuris ac recensionis operum Balbini illustratum edidit

P. Candidus a s. Theresia

bohemus Henrico-Gradecensis eremita augustinianus discalceatus conventui s. Wenceslai ejusdem ordinis Pragae novae a bibliotheca...

Pragae veteris...

1777

0/0
6.11.2016 20:12

M47i18c22h70a59l 13M86i98l22l31e62r 9736882639522

nechapu, proc sem vubec motas Slovensko, ktera nema s predmetem zadnou souvislost.

A Cechy anglicke jmeno uz dlouho maji - je to BOHEMIA.

+1/−1
30.10.2016 22:18

V35l63a75d54i38m58í63r 24F71i40l47i13p 4761832139544

[>-] Pane Millere, děkuji za rozumné názory. R^ Panu Řehákovi toto ale nevysvětlíte. Vůbec nebere v potaz, že rozumní Moravané podporují jméno Czechia právě proto, aby se nestalo, že se celé Česká republice začne říkat Čechy, anglicky Bohemia, jak už se to bohužel občas děje. Jedině jméno Czechia toto může změnit. Pan Řehák si tak prohrává tento zápas vlastními góly.

+2/−1
30.10.2016 22:47

M31i37l45o64š 65Ř28e91h91á34k 8516298647645

Pane Millere, napřed myslete, pak pište!

0/0
6.11.2016 20:04

M27i44l35o89š 92Ř12e48h25á79k 8646568837925

Pane Králíčku, samozřejmě. Česko i Čechy jsou (mohou být) anglicky Czechia. Nikoliv Česká republika. Postupně si zvykat si na špatné věci není zrovna příjemné.

Těším se na to, až si budete postupně zvykat na to, že ČR bude nedílnou součástí Číny (chcete-li Čínska).

Téměř celá polovina UK si zvykne na brexit.

0/−2
29.10.2016 11:30

V49l40a21d98i20m24í19r 76F41i45l52i97p 4851162719834

[>-] Pane Králíčku, máte pravdu ve všem. Česko skutečně je anglicky Czechia. Jde o krátké oficiální jméno České republiky. Postupně si zvykat na dobré věci je totiž poměrně příjemné. Pana Řeháka nemá cenu poslouchat, zpochybňuje jméno Czechia a ani neví, že se už jako termín pro CELOU ČESKOU REPUBLIKU dávno používá. Nechápu, o co mu jde. To, že Czechia je anglcký výraz pro celé Česko, lze odvodit na mnoha příkladech - viz. http://czechia-cesko.webnode.cz/odkazy/

Má pan Řehák podobný seznam linků, kde by byla Czechia jako označení pro samotné Čechy, anglicky Bohemia?

+1/−1
30.10.2016 19:57

O30l85g38a 97P59a54v95l22í23k82o81v63á 6384518727872

Strčte si Czechii někam a nepleťte se nám laskavě pod nohama

+2/−5
27.10.2016 23:51

M80i72c78h61a79l 34M41i15l55l86e85r 9976812919172

dosud jsi nepochopila, ze Czechia je vyraz vylucne pro cizince, nikoliv pro Cechy

+2/0
30.10.2016 2:25

M95i75c41h58a77l 28M84i42l94l43e98r 9856362429542

ad- Miroslav Kaspar 26/10 v 19:09 ""Britská komise pro geografické názvy před měsícem vydala doporučení, aby státní úředníci začali používat pojmenování Czechia." Tak když název Czechia neužívají ani britští úředníci proč je mermomocí máme užívat i my"8-o

Trosku premyslivy clovek chape, ze hlavni duvod proc britsti urednici dosud neuzivaji Czechia ve velkem meritku je ten, ze k nim prislusne oznameni zmeny nedoslo pod hlavickou "urgentni". Proc ne?

Oni totiz maji v poslednich mesicich mnohem zavaznejsi rozhodovani a zmeny tykajici se jich samotnych (viz treba Brexit), nez aby se zajimali o trivialitu jakou je pro ne zmena nazvu jednoho maleho statecku uprosterd Evropy (nekteri dokonce rikaji ze ve vychodni Evrope).;-)

+2/0
27.10.2016 21:08

V88á72c64l27a23v 37Š20u13l94i54s33t52a 9714687970398

bude dloho trvat nez si lide zvyknou, National geographic nazyval Czechoslovakia osklivym jmenem v roce 1921 a bratri Capkove ho odmitali coby smesne v roce 1922, casem si take zvykli

0/0
31.10.2016 11:25

M31i75l84o87š 95Ř91e93h69á94k 8396838277805

Ale nebude trvat tak dlouho, než si lidé zvyknou na nový název EU : Čína. Zvyknete si jistě i Vy.

0/−1
1.11.2016 18:35

M47i14c72h10a48l 95M34i27l73l92e68r 9656382639332

pred 2 tydny, kdyz jsme prijeli ze zamori do Ceska na navstevu, jsme prave o tomhle detailne debatovali s manzelkou, jejiz matersky jazyk je anglictina.

Po rozboru vsech alternativ jsme, podobne jako dole pise Vladimir Filip, dosli k nazoru, ze pro cizince a zvlast pro anglicke mluvci je CZECHIA skutecne nejvystiznejsi nazev pro Cesko.

Koneckoncu, ono nejde tolik o to, aby se libil Cechum, protoze oni prece pouzivaji ceske nazvy a ne anglicky nazev Czechia. Ten je urcen POUZE pro pouzivani cizinci a tam je zapotrebi, aby se jim to snadno vyslovovalo a pamatovalo.

Manzelka jakozto anglicka mluvci naprosto jednoznacne hlasuje pro Czechii.

+2/0
27.10.2016 20:56

M94i42l70o36š 45Ř69e64h59á56k 8666518967775

Pro Česko (záp.část ČR) ano, pro celou ČR ne.

0/−3
29.10.2016 11:33

V93l31a83d53i91m32í56r 49F59i52l33i71p 4721212569824

Doporučuji, aby si MŘ (méně bystrý občan ČR) nastudoval zeměpis:

Česká republika (anglicky Czech Republic) = Česko (anglicky Czechia)

Jméno Česko, anglicky Czechia je tu mj. i proto, aby se celé České republice neříkalo Čechy (Bohemia).

Více zde: http://czechia-cesko.webnode.cz/

+1/0
30.10.2016 21:23

M26i32l67o38š 70Ř74e62h68á56k 8806218827535

Vážený pane, při svých vysokoškolských studiích (svého času) jsem musel proti své vůli studovat i předměty tzv.marxismu -leninismu. Nad určité názory se umím povznést - i nad Vámi uvedený web (podobných kvalit).

0/0
1.11.2016 18:17

V25l42a96d97i56m33í52r 19F25i72l15i16p 4831442899464

[>-] Pane Řeháku, to studium marxismu-leninismu, ke kterému se hrdě hlásíte, ve vás evidentně probouzí nějaké snahy zavádět diktaturu proletariátu. Například hesla "Kdo nejde s námi, jde proti nám", které jste si demagogicky upravil na "Kdo je pro jméno Czechia, je proti Moravě, nebo "Republiku si rozvracet nedáme", jsou vám zjevně hodně blízká. A přitom tu naší republiku svojí nesnášenlivostí vůči Čechům z "Bohemie" sám rozvracíte. To jsou paradoxy.

0/0
2.11.2016 1:10

M63i72l57o18š 76Ř40e44h82á68k 8176288677245

Pane Filipe, pravděpodobně jste to nepochopil. Zmíněným nedobrovolným studiem se rozhodně nechlubím, považuji je za ztrátu času (podobně jako diskusi s Vámi) a rozhodně se k němu nehlásím se žádnou hrdostí, spíš naopak.

Ta hloupá svazácká hesla, která uvádíte mi spíše připomínají Vaši zarputilou obhajobu neobhajitelného.

Pokud jde o rozvracení, měli bychom si všichni sáhnout do svědomí stran rozvrácení Rakouska i Československa. Ty nové pseudoaliance (Visegrád) vážnost starého Rakouska nenahradí.

0/0
6.11.2016 19:58

V95l20a20d73i94m44í19r 35F72i25l87i13p 4721112589614

[>-] Já diskusi s vámi za ztrátu času nepovažuji, protože jste mi poskytl spoustu materiálu, který lze souhrnně označit jako "Moravané nejsou Češi". Byl jsem varován, že jste agresivní extrémista, kterého nikdo o naprosto zjevných faktech nepřesvědčí. Já si to nemyslím. Podle mě jste jen příliš líný na to, abyste si o jménu Czechia přečetl nějaké rozumné argumenty a příliš zbabělý, abyste připustil, že jste tak dlouho a tak zarputile obhajoval hlouposti. Není chybou žít v bludu, ale setrvávat v tomto bludu i poté, co vás na to někdo upozorní, chybou je, a to kardinální!

0/0
6.11.2016 20:24

M31i85l40o72š 31Ř92e18h63á74k 8766848967235

Pane Filipe, Vámi doporučované weby jsem si nejen přečtl, ale i prostudoval. Tu poslední radu si můžete vzít k srdci i Vy.

0/0
6.11.2016 20:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.