- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Fakt asi je povinnost zachraňovat potřebné, je ale nutné je vozit do Evropy
Itálie poskytla svá letiště pro francouzské a britské letadla, která bombardovala Kadafiho nedemokratický režim. Ale i přesto byla Lybie nejbohatší africký stát, a půjčovala peníze Francii a Itálii. Tak nyní mají Italové a Francouzi co splácet. Jenže Lybie neexistuje, tak není komu splácet. Komu se hodí to, že Lybie neexistuje?
Proti křiváctví nelze bojovat slušnými prostředky. To prostě nemá řešení.
A pasažéři na člunech nejsou jen oběti převaděčů. Jsem přesvědčen, že většina z nich ví co dělá.
Frontex je napojený na sieť pašerákov, inak by tieto akcie nevykazovali takú presnú koordináciu a vysokú úspešnosť dovozu nových klientov- ekonomických migrantov z krajín, kde vojna neexistuje. Všetko výborne klape, informácie a následné finančné ohodnotenie zainteresovaných. Podplatený politický aparát v Taliansku nie je žiadnym prekvapením. Dovoz Afričanov za peniaze EU je novým biznisovým odvetvím talianskej mafie.
Podle mně, je opravdu Frontex dceřinkou pašeráků. Zachraňovat ano, ale vracet zpět. Takhle Fronex a další " neziskoví " aktivisti jen legalizují pašování lidí. Jiné pašeráky naháníme a Frontexu zajišťujeme ještě servis? Myslím si, že je už na čase aby zákony platily pro všechny. Dovezeš nelegální migranty? Odsoudit za pašování lidí. Všechny pašeráky. Nejen ty Africké, ale i ty z Frontexu a spol.
navrhuji, aby frontex objižděl celé africké pobřeží těsně na kraji mezinárodních vod, tam ať sbírá lidi v pramicích a sváží je do evropských přístavů.
Ale velké prd musíme, ty lodě nemají vůbec u lybijských břehů co vartovat, že tam někdo vyplouvá na moře v gumovém člunu to jsou problémy Afriky a nikoliv Evropy, ty mají vartovat u břehů italských.
Tohle co dělají není žádné zachraňování trosečníků to je naprosto normální kriminální převaděčství, kdy oni u lybijských břehů přebírají od afrických převaděčů ilegály a vozí je do Evropy.
Loví je i 20 km od Libye. Do EU to je cca 450 km. Tzn. že je převážejí cca 95% z celé trasy.
To je jako pohraniční stráž???
Námořní právo mluví o povinnosti pomoci trosečníkům ale ani jediným slovem nic neříká o povinnosti je odvézt stovky kilometrů do Evropy. Takže pokud už Frontex mermomocí chce pomáhat u pobřeží Libye tak má povinnost trosečníky vyložit v nejbližším přístavu a těch je v Severní Africe opravdu hodně.
A pokud státy Severní Afriky odmítnou trosečníky převzít tak je to jednoznačné porušení Námořního práva a mělo by se to nějak razantně řešit.
Ono to v článku není úplně zřetelně napsáno,ale oni je prostě nalodí a migranti ihned požádají o azyl.
Dokud je nebudou vozit zpet do Libye nezmeni se nic, mame podobne zkusenosti u nas (Aus).
Lybie dopadla, tak jak dopadla jen díky USA a EU... Buď to byl záměr a věděli co bude následovat (Euromed) a nebo se potřebovali zbavit Kaddáfího,protože chtěl z Afrických "rádoby států" udělat státy prosperující a neválčící....Bohužel to by zase nebyl odbyt na zbraně....
Zdá se, že bude třeba dobýt Lybii