Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vjel na nástupiště a zranil tři lidi. Soud stíhání strojvůdce zastavil

Obvodní soud pro Prahu 2 podmíněně zastavil trestní stíhání devětapadesátiletého strojvůdce, který loni v červenci vjel vlakem na nástupiště na Masarykově nádraží v Praze a zranil tři lidi. Muž dostal maximální zkušební dobu dva roky. U soudu se přiznal a s poškozenými se domluvil na úhradě škody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38o90s91e13f 33P38i20š94v80e86j12c 5146986338399

Jo jo, České dráhy - vlakem až domů ;-D;-D;-D

0/0
14.10.2016 9:38

P71e13t63r 40V51o13n85d74r75a42c66e80k 7675111423170

;-D;-D Tak strojvedoucí se u soudu se přiznal a s poškozenými se domluvil na úhradě škody - no - pokud dělá v depu , tak má cca 16tis/kč - škoda je 82 milionů - takže to bude splácet 427 let ... ;-D;-D

0/0
14.10.2016 4:40

I55v24o 63N91o93v32á21k 3781808326216

Takhle tedy vypadá "nezávislý soud".[>-] Vždyť je to jasné - musel to zavinit!!! A nebo soud neuvažoval spravedlivě??? Kdo vypracoval posudek k nehodě?? Byl nezávislý na ČD a na schovatelích uvedení instalace systému automatického brzdění do běžného provozu? Je jasné, že umístění vypínače automatické brzdy, tedy volba typu vypínacího prvku, jeho umístění na panelu a především absence varovné signalizace při vyřazení systému a taky, pokud byl nahodile změněn stav, to vše je jasným pochybením státních orgánů a neschopnosti drážního managementu. A taky odborů!, vždyť jejich síla je i v prosazení odstranění očividných technických nedostatků. Je mi líto, že k něčemu takovému došlo, pocit viny však předdůchdový fíra mít nesmí. Vždyť i kdyby byl zcela a jedině soustředěn na průběh automatického brzdění, tak zákonitě bude reagovat později, než nastal zlomový moment, kdy automatika nezačal brzdit. Ta je nastavena pro plynulý funkční dojezd. Později je to však ztracené - viz reakční doby lidského činitele a techniky. Viníci nebyli odhaleni a pojmenováni. Podivné soudy tu máme:-(. Soudí nevinného.!!

0/0
13.10.2016 15:00

J65i36ř44í 55P56r66ů82š28a 7435322755899

Doporučuji si doplnit vzdělání. Vyšetřovaní mimo jiné vedla Drážní inspekce (úřad pod palcem ministerstva dopravy) vozidlo schválil překvapivě jiný zodpovědný úřad. V závěrečné zprávě je doporučení že je třeba doplnit vizuální a akustickou výstrahu vypnutí AVV.

Jinak jde o druhou nehodu za více jak dvacet let používání AVV. Shodou okolností na tom samém místě se stejnou příčinou, což je špičková spolehlivost,ale opět selhal pouze lidský činitel.

0/0
13.10.2016 15:24

I98v32o 64N22o40v89á37k 3391628816376

Vašemu vzdělání vzdávám hold;-D Právě o tom je můj předcházející příspěvek! Alibizmus, se kterým nevidíme chyby ve schválení a neschopnost je napravit, to jsou těžké hříchy schvalovatele. Lidský činitel je vinen - to je docela roztomilý závěr vyšetřování. Prostě a polopatě: Špatně a z pohledu ergonometrie a bezpečnosti i nevhodně umístěný klíčový vypínač automatiky dojezdu je problém. Vlastně je v tom i chyba lidského činitele - schvalovatele, odborů[>-] a následně i vyšetřovatele. Tohle se stát nesmí, aby nevědomky došlo k tak zásadnímu narušení bezpečnosti drážního provozu. Vůbec pak nesmí nastat situace, že zodpovědný úřad není hnán ke zodpovědnosti a vina se svalí na obsluhu. Pro intelektuální elity, k jakým se budete řadit i vy pak dodávám, že i ústrojní kázeň je třeba vždy dodržovat a do sauny/práce musí fíra chodit zásadně se zapnutými rukávy :-)

0/0
17.10.2016 16:40

J23a38r21o78s18l41a28v 71K31a63d63l19e16c 5321349202431

R^

+1/0
13.10.2016 12:14

I59v87o 14J25a78n33á64č68e39k 8193803871532

Podmínka za 82 mega? Slušný.

0/−1
13.10.2016 12:12

N92i58k82o98l30a27j 45M87a74l85í25k 5594543360451

Peníze... to je to jediné podle čeho někteří měří vše?

Myslíte, že ve vězení by to zaplatit? A z čeho? Není společensky nebezpečný, nemá tam co dělat. Udělal chybu a určitě si ji vyčítá. Postavil se tomu čelem.

Navíc se dohodl na finanční spoluúčasti s Českýma drahama, které prozatím vše jako jeho zaměstnavatel zaplatí - i kdyby zapatil jen 10 %, tak je to dost a lepší než nic. Neštěstí se prostě stávají, to je život.

+6/0
13.10.2016 12:47

J23a57n 89P15š78e92n79i73č77k21a 2440148563192

A krome toho se da predpokladat ze v kriminale by se naucil "pekne" veci...

0/0
13.10.2016 13:25

P78e31t47r 83H77a69n14a 1364170119

Tak jako u letectva se každá nehoda přehodnocuje a jednoduše se nehodí vina čistě na pilota, mělo by i zde dojít k pořádnému přešetření jehož součástí by byly i opatření k předejití podobné události v budoucnosti. Zde například k umístění vypínače automatické brzdy, tak aby nešel náhodně přepnout a např. k výraznému varování na vypnutou brzdu. Při cenách vlaků by byla nanoskopická i cena zařízení spojeného s GPS, kde by přišlo varování na blízkost nádraží a potřebu zapnout brzdící systém. Samozřejmě by podobný systém zastával mnohem víc funkcí. Napadá mě dodržení rychlosti před nájezdem do zatáčky atd.atd.

V autech dnes něco podobného dokáže i natočit světlomety před vjezdem do zatáčky, ví o ní předem díky GPS a mapovým podkladům.

+4/−1
13.10.2016 11:20

T17o74m55á84š 12Ž88i65t34n96ý 6281550801291

Přesně tak, dle zákona je vina jednoznačně na fírovi. Ale to že tak důležitá systém lze vypnout jen ohrnutým rukávem, to není moc dobře... Pro takové systémy se běžně používají ovladaše s pojistkou, která vyžaduje např. současné stalčení ovladače, nebo podobně.

A že zrovna třeba v letectví se stalo dost průs..švihů když si pilot opřel kolet kam neměl...

Výrobce vlaku by se měl zamyslet

+1/0
13.10.2016 11:58

J74i18ř59í 23P83r15ů86š85a 7225872775949

Ale k závěrečné zprávě od DI je právě bezpečností doporučení že má dojít k nápravě současného stavu a vypnutí AVV a má doplněno minimálně akustickou výstrahou.

+4/0
13.10.2016 12:29

N63i76k75o75l65a40j 86M50a87l96í14k 5464943700871

Myslím si, že soud rozhodl správně. Kde je člověk, tam se může stát chyba. Nikdo neumřel a vězení by bylo zbytečné a jen by zničilo život další rodiny. Bývalý strojvedoucí svoji chybu už opakovat nemůže, navíc chybu přiznal a litoval ji, dle mého názoru je podmínka právě v tomto případě na místě.

+28/−1
13.10.2016 11:03

M55i19r17e37k 63K97r11o71u74p27a 8566299307292

Souhlasím.

+2/0
13.10.2016 11:09

P25e94t86r 76D88r47a21p88a57l 3405868683395

jestli to dobře chápu, tak podmínku nedostal, ale řízení bylo podmínečně zastaveno

+1/0
13.10.2016 11:33

N41i76k14o22l27a23j 27M40a76l14í59k 5244963610151

To je pravda podle článku, ale prakticky dopad to má stejný - nejde do vězení, ale když něco provede, tak se tam velmi pravděpodobně dostane...

+2/0
13.10.2016 11:38

P11a58t18r20i65k 31Š72e12b26e69s15t33a 4753662606765

musel by provést úmyslný trestný čin...

0/0
13.10.2016 12:57

Š49t93ě67p69á93n 69F15r38a16n13c88l 8484899364620

Nemusel. Mohlo by se jednat i o přestupek v oblasti dopravy a řízení. Stejně tak by bylo řízení obnoveno, pokud by neuhradil škodu, resp. nedodržoval dohodnutý splátkový kalendář.

Ale není to automatické, i přes přestupek nebo nesplácení lze rozhodnout, že se ve zkušební době osvědčil - záleží vždy na okolnostech, které musí soud pečlivě prozkoumat.

+1/0
13.10.2016 13:30





Najdete na iDNES.cz