Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mrtvých na přejezdech je dvakrát víc. Na vině je i rutina, míní expert

Zatímco počet obětí nehod na silnicích je letos zatím nejnižší za dvě desetiletí, na železničních přejezdech je vývoj opačný. Do září na nich zemřelo dvakrát víc lidí než za stejné období loni. Jasné vysvětlení to nemá. „Jako by na některých působila vyšší moc,“ říká Pavel Skládaný z Centra dopravního výzkumu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K43a96r96e47l 53H59o65r13á20k 2448279983643

Dokud nezačneme zavírat úředníky odpovědné za bezpečný provoz železnice, tak se to nezmění.

0/−4
25.9.2016 14:30

B95ř22e23t71i85s31l11a45v 85Š70í20m43a 9524771692

Karel Horák

Racte být úredník a domníváte se, ze to vsichni flákají jako na vasem úrade nebo patríte mezi ridice, kterí netusí, co znamená cervená?;-D

Zeleznice je zabezpecená dle platných mezinárodních standardu, bezpecnost narusují nezodpovední ridici!V západních zemích mají také nezodpovedné blby jako u nás, ale tam jim hrozí mnohem vyssí pokuty, tak si dávají víc pozor.

Osobne bych zacal tím, ze bych posílal pocet policistu, aby mohli sledovat kamery na prjezdech a vsem primitivum, kterí vjedou na cervenou, naparili porádne mastnou pokutu, vydelali by si na své platy.

Nás stát nemá dostatek penez pro pomucky a léky pro handicapované a chronicky nemocné deti, ale bude vyhazovat peníze na mimoúrovnové krízení v kazdé Horní dolní, jen aby se místní lemplové nemuseli zabývat nejakou cervenou?Rv

+1/−1
25.9.2016 20:42

M74i28r13o73s45l65a94v 96R84a47t15a30j 5571243924125

závory a sv. signalizaci dát minimálně 50 m před přejezdem....jak jednoduché řešení....

0/−7
25.9.2016 11:45

L42i51b13o37r 62V70e70s24e49l15ý 2239566362852

Jednoduché a k ničemu. Prodloužením délky přejezdu o 50 m prodloužíte potřebnou dobu k uzavření přejezdu bez závor a s polovičními závorami o 36 s a přejezdu s celými závorami (2 x 50 m) o 72 s.

+6/0
25.9.2016 11:53

L13i11b81o95r 37V91e41s52e62l97ý 2119256382342

A pokud tam budou mít přístup chodci, tak o 60 s nebo 120 s.

+1/0
25.9.2016 11:56

L79u10b53o30š 92M67a76r91e48k 1492175146571

Na nechráněném přejezdu bez závor by se mělo světelné signalizační zařízení vizuálně změnit.

Nějaký více blikající maják.

Ve sluneční záři dobře vidíte blikající nanitu, či policejní vůz, ale to utlumené světýlko na přejezdu není žádná zázrak.

+3/−5
25.9.2016 10:47

B87ř34e40t52i47s70l97a43v 13Š47í61m85a 9114701882

Nemáte ridicák, ze nevíte, jak se máte chovat, kdyz svetlo u prejezdu dobre nevidíte?

Byl jste nekdy v Nemecku a Rakousku, abyste si povsiml, ze tam nesvítí dve cervená svetla, ale jedno?Zrejme pocítají s vetsí ukázneností ridicu ... a také tem nezodpovedným ukládají mnohem vetsí pokuty!:-)

+2/−1
25.9.2016 11:21

I87v14a 35V47a41l45č43í48k60o92v63á 3680199219

Vypadá to snad, že neví jak se tam má chovat? 8-o

+1/0
25.9.2016 11:27

B61ř41e87t33i44s52l28a32v 55Š63í53m40a 9904751612

Ano, na mne to zapusobilo, ze neví, jak se chovat u prejezdu anebo nechce, a proto jsem to napsal s otazníky. Proc by jinak vymýslel nejaký maják?8-o

0/−1
25.9.2016 11:55

I91v43a 91V95a86l13č43í24k68o71v21á 3530849789

Já s ním docela souhlasím. Ta červená světla někdy nejsou dobře vidět a lze je přehlédnout. Jejich svit by mohl být silnější. Chápu, v jaké době se to zavedlo, dnes je světelná technika na zcela jiné úrovni a tato podoba je podle mě překonaná. Ta zmiňovaná modrá světla významnou změnou prošla. Nic to nemění na tom, že i kdyby tam byla výrazně upgradovaná signalizace, sebevrahy to nerozhází a stejně pojedou.

0/0
25.9.2016 12:21

B59ř83e12t87i32s51l16a72v 62Š65í28m69a 9654581712

Já s ním vubec nesouhlasím, protoze clovek, který nepozná (nebo se tak tvárí), ze se blízí k prejezdu, nemá mít ridicák, protoze ohrozuje bezpecnost!Pokud nevidí svetla, má zpomalit nebo zastavit. Necetla jste, jak je to v Rakousku a Nemecku?

Mimochodem, v nasí republice nejsou zádné vysokorychlostní trate, kde musí být mimoúrovnové krízení, a prejezdy jsou povoleny tam, kde se nejezdí rychleji nez 160/hod. Divím se, ze to nevíte, kdyz to bylo jiz mnohokrát zverejneno v televizi, v novinách i v diskuzích.

+1/−2
25.9.2016 20:33

I92v10a 54V66a85l67č58í71k72o31v17á 3270279299

Ach jo, je to marný, je to marný, je to marný.

Zcela úmyslně tam dali limit 160kmh, jen kvůli těm přejezdům. Jsou viníci tohoto děsivého stavu. Železniční svršek je tam ale vysokorychlostní. Pendolino tam jelo i 237 kmh.

http://ekonomika.idnes.cz/rychlomer-pendolina-se-zastavil-na-237-km-h-f1p-/ekonomika.aspx?c=A041118_104620_ekonomika_ven

+1/0
26.9.2016 22:51

I60v33a 97V43a52l94č79í51k51o67v34á 3550299799

http://www.zelpage.cz/zpravy/7062?oddil=1&lang=cs

0/0
26.9.2016 22:56

B35ř76e26t47i84s52l74a70v 65Š85í97m21a 9104221392

Objevila jste "ameriku"?:-)To jsem vám prece psal v predchozím príspevku, zajisté, ze je rychlost stanovena na 160 km/hod, aby tam mohly být prejezdy a nebylo nutné mimoúrovnové krízení. Nasi politici mají na svedomí mnoho vecí, ale tohle bylo rozumné resení. Do doby, nez bude mít nás stát mnozství miliard na stavbu nadjezdu, nez vykoupí vsechny pozemky a nekde se treba zasekne jako s tou selkou kvuli dálnici, zakázete Pendolíno?;-D

A co dalsí trate a jejich prejezdy, snad víte, ze nezodpovední lemplové jezdí vsude. Budeme vyhazovat peníze za nejaké majáky, protoze negramotný ridic netusí, ze se blízí k prejezdu a pokud nevidí svetla, musí snízit rychlost?

Az vás nabere "dárce orgánu", budete ráda, ze stát nevyházel vsechny finance na silnice a zeleznice... a mohou vám poskytnout v nemocnici odpovídající lécbu.

Kultura národa se pozná dle toho, jak se umí postarat o své handicapované a chronicky nemocné obcany!Pri nedostatku financí je dulezitejsí prevence nemocí nez prevence toho, co by zase nejaký blb se znacne podprumerným IQ mohl vyvést, kdyz se rozhodne nedodrzovat predpisy. To se totiz nikdy nedá úplne ohlídat, trochu by pomohly jen prísné tresty a ohromné pokuty.

0/0
27.9.2016 11:05

I66v24a 33V88a52l11č42í29k36o23v62á 3910519589

Ano, je to marný, je to marný, je to marný.Rv

0/0
27.9.2016 19:40

I85v42a 40V48a77l45č94í14k69o42v73á 3540899669

Píšu, že ta červená světla se žárovkami, která bývají špatně vidět při nízkém slunci, jsou technologicky sto let za námi.

A ta křižování koridoru se silnicemi jsou politické rozhodnutí diletantů.

To poslední rozflákané Pendolíno a zranění lidé jsou jejich dílo. Systémová chyba.

0/−1
27.9.2016 19:44

B22ř44e41t94i67s22l84a53v 10Š66í75m78a 9914571892

Je to marný, ale u vás, mluvíte do vecí, kterým nerozumíte. Prejezdy v nasí republice jsou zabezpecené dle mezinárodních standardu!Koridory jsou u nás jen staré, známé hlavní trate, a trochu zmodernizované.

I v bohatejsích západních státech mají trate s prejezdy a jezdí tam rychlostí do 160 km/hod, a u prejezdu mají dokonce vzdy jen jedno cervené svetlo. Problémy s tím, ze ridici údajne spatne vidí, spatne slysí, oslnuje je slunce atd. tam vyresili jednoduse, naparí takovým ufnukaným, nezodpovedným lemplum vysoké pokuty za nedodrzování dopravních predpisu.:-)

Ptám se znovu, jak byste to vyresila do doby, nez bude mít nás stát mnozství miliard na stavbu nadjezdu a nez vykoupí vsechny pozemky?

Máte predstavu, ze jeden nadjezd stojí mozná víc nez prístroj, který nyní nainstalovali v nemocnici v Jihlave a dnes o tom hovorili v televizi?Podle nekterých diletantu je zrejme nepodstatné, ze onkologictí pacienti museli jezdit z Vysociny do Prahy nebo do Brna, a dulezitejsí je, aby zádný nezodpovedný ridic nemusel snizovat rychlost pred prejezdem. Anebo tam chudák i cekat.Rv

0/0
27.9.2016 22:42

J33a31n 60L33á22n78i52k 7671714321750

Ve svém okolí mám spoustu přejezdů, kde 10 minut čekáte a pak projede vláček, vzhledem k tomu, že většina obětí jsou místní, tak bych jako vysvětlení viděl v špatně nastaveném zabezpečovací zařízení.

+1/−8
25.9.2016 9:39

L43i61b54o90r 24V97e21s74e17l90ý 2819676342382

Místní hlavně často tvrdí, že žádný vlak tu tou dobou nejezdí a pak bum.

+5/0
25.9.2016 9:50

P73e42t42r 73Š71i98m53r47a24l 4457207235315

Dobrý den pane Láník. Zkuste vypsat přejezdy ve svém okolí, na kterých pravidelně čekáte deset minut, než projede vlak. Děkuji.

+7/0
25.9.2016 10:53

I76v87a 68V76a68l72č90í77k32o97v18á 3510779669

Nadáváme na ty, co vidíme jet na červená světla. Oběti těch nehod jsou z 99 % právě tito nesmrtelní. Takže ono tu bude mít sestupnou tendenci, až se to pročistí. Brala bych to jako přírodní výběr.

+1/0
25.9.2016 8:08

B26ř50e97t51i63s36l93a48v 45Š20í92m98a 9324311952

Bohuzel ne, ti primitivní blbci zabijí jiné lidi a sami to nekdy prezijí.

+1/0
25.9.2016 10:29

I46v19a 79V10a76l43č86í47k23o22v94á 3420609509

Chyba, měla jsem tam dát sarkastický smajlík.

0/0
25.9.2016 11:29

B43ř33e31t93i41s37l95a25v 92Š56í86m37a 9384511572

Ten sarkasmus byl zjevný.

Ale prislo mi to nespravedlivé vuci nevinným obetem, napr. cestujícím a strojvedoucímu v Pendolínu ve Studénce.

+1/0
25.9.2016 11:53

I82v69a 49V69a80l84č88í37k51o11v33á 3380129849

jj, irituje mě ta ignorance. Ten Polák, ten za volant nepatří. Vinu mají politici, že připustili rychlostní trať se závorami. Studénka je jejich vina. Pana Černého je mi nesmírně líto.

0/0
25.9.2016 12:24

D39a68v92i42d 96P12e86c71a 1145904931986

Je normální, že na červenou jede rozjetý náklaďák, kterému začne blikat výstraha 10 M před přejezdem. To není trakař, aby stál na fleku. Taky by se měla stanovit maximální doba zavření přejezdu a po překročení to aktivně řešit. Je to o myšlení lidí na obou stranách.

+1/−8
25.9.2016 7:03

I31v25a 33V22a48l14č44í89k39o52v54á 3710789649

Pan Peca zatím ještě jezdí na červenou.

Zopakujte si předpisy, možná přijdete na závažné informace.:-P

+4/0
25.9.2016 8:09

D54a94v79i92d 18P97e93c40a 1635874921936

Zastavte náklaďák ihned a zjistěte si k čemu slouží predzvaneci doba na přejezdu. Hodně Vás to obohatí.

0/0
25.9.2016 8:27

I40v49a 70V21a64l58č75í80k63o73v14á 3380619289

Na těch videích, tam to není o reakční době ale o naprostém diletanství. Na světlech bez bílé má jet 30kmh. Pokud je tam bílé světlo, tak 50kmh. Předzvánění, vyklizovací čas je tam právě na tu reakci a hlavně ještě bezpečný průjezd.

V reakci na vás jsem se unáhlila, omlouvám se. Cítila jsem tam výmluvu a pořád vidím ta videa a ty výmluvy... Myslel jste to jinak.

+1/0
25.9.2016 9:25

P21a54v86e23l 31O63b42d56r90ž91á21l82e94k 6146894618442

Maximální doba je dána provozem na železnici a normami kdy předem musí být přejezd uzavřený, pokud se k němu blíží vlak.

Auto je na přejezdu host a má se podle toho chovat.

+4/0
25.9.2016 9:14

M29i54r73e94k 29G28a86j95e95r 5961106799890

Pro redakci: Ty zelene sipky u poctu prejezdu v prilozenem obrazku moc v orientaci nepomahaji. Obzvlaste, kdyz nejsou vsechny spravne. Muzete to opravit?

+1/0
25.9.2016 4:06

J50a40n 88B14l82a85h75o74u71t 8408970914782

já bych zrušil signalizaci i závory...ono by se to za pár let proselektovalo :) řidiči by si sakra dávali pozor...

+3/−3
25.9.2016 0:49

M29i52r74o79s76l72a21v 69N19o17v54á97k 8918350981270

To není o rutině ale o hlouposti,spěchu a nezodpovědnosti řidičů.

Nic víc, nic míň.

+10/0
25.9.2016 0:11

J34a65r41o75m10í50r 79S92n90í31ž14e84k 8685565230743

Mrtví na přejezdu jsou demneti. Je lepší aby byli pryč dřív, než později! ha ha :D

+3/−4
24.9.2016 23:47

J12a49r98o43s30l25a30v 37M68a29r41t33í44n16e89k 6599764572465

Kdyby se ve vozovce před přejezdem nainstalovala vjezdová zábrana (kanálek se zvedacím krytem, synchronizovaný s výstražnými světly-při započetí blikání by se kryt zvedl a po skončení by se opět položil do úrovně vozovky a umožnil by vjetí na přejezd), nemuselo by to stát moc peněz a bylo by to účinné. Již jsem asi před rokem poslal fotku takového zabezpečeného přejezdu (z Ruska) na ministerstvo dopravy, ti se mi vysmáli. Možná, že to bylo ruské, ale určitě by to bylo účinné.

+1/−6
24.9.2016 23:06

P74a65v25e77l 77O71b81d88r54ž67á36l10e61k 6926784948522

Tohle je častá myšlenka, ale většina nechápe jak to funguje.

Problém ČR není, že by lidé projížděli závory, když jsou dole (což jediné tenhle systém řeší) - to je problém v Rusku.

Problém v ČR je, že lidi jezdí na přejezd v době, kdy světla právě začala blikat (a případné závory by ještě byly nahoře).

Pokud snad navrhujete, aby se deska vysouvala opravdu ihned se začátkem výstrahy, zkuste navrhnout jak vyřešit situaci, kdy auto jede 50km/h a když bude 2m před přejezdem, začne přejezd blikat a zábrana půjde ihned nahoru. Případně pojede přes přejezd náklaďák, kabina už na kolejích, návěs před nimi a v tom začne výstraha a zábrana půjde ihned nahoru?

+6/0
24.9.2016 23:59

J64a95r19o44s14l17a80v 19M56a58r84t40í54n18e21k 6209484182865

Proč na přejezdu v Karviné, kde jsou šraňky, nejou šraňky dolů, když začne blikat červená ? Z videa je jasně vidět, že jsou šraňky nahoře ! Řidič pak musí mít dojem, že na přejezd může vjet.!!!!

+1/−16
24.9.2016 22:59

P70e30t71r 48J36a75r68o41š 2294781405647

Protoze se pocita s reakcni dobou a nemuze to zavrit kamion ktery tam je metr vjety pote co to zacne blikat. Prave tento predstih umoznuje ridicum, aby ten nezustali. Clovek co tam vjede na cervenou protoze ma dojem ze muze, je bIb, co mu nepatri do ruky ridicak.

+9/0
24.9.2016 23:16

J20i47n32d21ř60i37c39h 61Š17k96o68p25e33k 4145231230285

protože možnost vjezdu dělá červené světlo. Pokud svítí, nemáš na přejezdu co dělat. Závory jsou jen doplňkové zabezpečení pro tupce a slepce

+6/0
24.9.2016 23:26

P87a51v53e69l 18O80b16d92r57ž81á68l44e75k 6606404268922

Tuhle argumentaci zkusil snad naposledy ten polák. Řidič, který si myslí, že když bliká červená a závory jsou nahoře, tak že může na přejezd ... by měl okamžitě odevzdat papíry.

+8/0
25.9.2016 0:00

I73v92a 32V95a60l81č18í56k78o72v61á 3550249329

R^

Ale vidíte tu pronikavou inteligenci, i tomuto materiálu dají papíry na nákladní auto.

+2/0
25.9.2016 8:20

I61v55a 23V40a36l85č94í11k65o25v27á 3130549709

Závory mohou jít dolů kdy? No až vyjedou auta, která tam vjela ještě za neblikající červenou.

Trošku přemýšlejte, já vím to bolí...

:-P

+3/0
25.9.2016 8:12

R27a41d45e38k 98N40e39u30m89a31n37n 5692452238395

v Karviné máte všichni nižší IQ nebo jenom ty?

+3/0
25.9.2016 9:23

J17o54s46e42f 59H16r87u61b30e13š 1390961720

Zrušme zbytečné železnice. Je jich tu hromada a nic se po nich nepřepravuje. To sníží počet přejezdů. Zbytek přejezdů budeme moci lépe zabezpečit.

0/−13
24.9.2016 22:21

J36i16n78d57ř36i47c38h 46Š37k32o56p83e92k 4415651910125

nesmysl

Pro železnicích, kde se nic nepřepravuje není logicky provoz a nehrozí tam střet auta s vlakem

+6/0
24.9.2016 23:27

J66i50r80i 71R57u70s80n69o94k 4635382787253

Osobne si myslim, ze duvodem je zcela spatne postavany prejezd, kdy je krizeni prilis ostre. Vsichni vime, ze pri kolmem krizeni, kdy je dostatecny rozhled, se nehody temer nestavaji.

Ale klonkretne ve Straznici (a jestli jsou Vnorovi tam, kde si to myslim) ty prejezdy podporuji moji teorii o spatnem krizeni.

Problemem je, ze takhle to bylo vyprojektovano snad jeste v dobach volskych stezek a nikdo nemel ani predstavu o hustote dnesni automobilove dopravy.

Dalsi vtipny prejezd (byt se zavorami) je v Moravskem Pisku, kudy jezdi mezinarodni rychliky bez zastaveni, a kde pokazde na jednu stranu vidite pouze na 10-20 m. A obcas tam svetla neblikaji. Ten prejezd se v takove situaci neda objektivne bezpecne prejet.

+1/−2
24.9.2016 22:19

P34e68t42r 66J92a82r52o79š 2424961845917

Pokud je spatny prehled, je tuplem na miste, aby si clovek daval o to vetsiho majzla. Prave i kvuli tomu, ze zminena signalizace nemusi fungovat.

+2/0
24.9.2016 23:17

P79a31v88e58l 66O74b32d69r27ž45á88l26e10k 6776454978862

Přejezd je pozemek dráhy, auta jsou tam na návštěvě. Pokud přes něj vede silnice nevhodně nebo nebezpečně - musí se upravit silnice, případně zrušit.

+2/0
25.9.2016 0:02

M41a82r10t67i21n 97S87t51r35n47a81d 8489321347526

Já bych se zkusil zeptat i na další věci. Jak je to s čekací dobou u nás a v rozvinutém světě. Nikdy jsem nejel na červenou, ale už se mi stalo, že jsem po 45 minutách čekání odjel a jel jinudy. Také jsem začal v Praze u Rudné ignorovat stopku u přejezdu, kterou tam postavili poté co tam byl smrťák. Ten se ovšem stal v situaci, kdy celá trať byla zarostlá a to včetně značení, že tam vůbec přejezd je. Pak tam dali stopku a všechno křoví vykáceli, takže výhled je z dálky cca 500m na obě strany. Stopka je tedy opravdu zbytečná. Bohužel zmatečné značení potkávám často. Běžné je dočasné označení neprůjezdné zóny, kde ale důvod neprůjezdnosti dávno zmizel včetně navazující značky o zákazu a zůstalo to několik měsíců. Zmatek ve značení pak způsobuje, že se někteří snaží značení ignorovat :-(.

0/0
25.9.2016 9:14

P95e78t77r 48M90i21c38h88a15l 2180964871782

Na čtyřech tisících přejezdů osazených pouze kříži se stane nehod jen zlomek.

........

Nebylo by lepší nechat na přejezdech pouze kříže?

+2/0
24.9.2016 22:13





Najdete na iDNES.cz