Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Řidička uvázla na přejezdu, za chvíli kolem prosvištěl rychlík

Závory uvěznily na vlakovém přejezdu v pražském Radotíně devětatřicetiletou řidičku. Když se žena pokoušela z kolejiště dostat a objet jednu ze závor, zapadla předním kolem do díry. Za moment pak projel po vzdálenější koleji rychlík. Vozidlo museli vyprostit hasiči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P97e20t19r 65V15o96ň64k77a 2317613359173

„Předně jsme okamžitě o překážce na trati informovali výpravčího v železniční stanici Radotín a posléze vyslali na místo policejní hlídku,“

Tak tohle mě dostalo, jak je možné že tam, potom projel vlak, když výpravčí byl informován a měl okamžitě v celém úseku nastavit návěstidla na signál stop!!!!!!

0/0
13.9.2016 22:03

J44o67s45e41f 73R93a59j44t94o96r61a 3592352780817

Aniž bych chtěl komentovat schopnosti řidičky, policie, či hasičů, tvrdím, že se SŽDC podařilo v Radotíně postavit jeden z výtečných přejezdů, z hlediska komfortu pro řidiče i chodce. Zájemci se také mohou pokochat situací na Street View Google map.

Jedete-li totiž Vrážskou od nádraží a odbočujete-li v pravém úhlu na přejezd do mírného svahu, máte přejezdová světla na téměř dvou hodinách a vysoko nad úrovní vozovky Vražské, zvláště při pohledu řidiče osobního vozidla. Sledujete přitom dále vozidla z protisměru z Vrážské a z vedlejší Na Betonce, včetně všech křižujících chodců. Signální světla přejezdu přitom mohou být dále poměrně dlouho cloněna autobusem na nedaleké zastávce. Chodci na přejezdu též mohou vstupovat řidičům do cesty ve snaze obejít stojan vjezdové závory, který je poněkud vytrčen, prakticky až do profilu chodníku na pravé straně. Chodci pokračují dále po místy zkrácené hraně betonových panelů přejezdu a bedlivě musí sledovat vozidla z obou směrů na relativně úzkém přejezdu. A navic na konci následuje lahůdka konstruktérů dráhy železné. Totiž zařízení výhybky téměř uprostřed profilu rádoby chodníku s dírou osudnou pro inkriminovanou řidičku. Viz detailní pohled na pravé kolo zapadlého vozidla, konfrontovaný s fotkou Street View z přejezdu.

Jsem mistní, takže dění zde mohu sledovat, jako chodec i řidič i několikrát do týdne. Domnívám se, že by to chtělo posunout výhybku a oblouky kolejí o několik metrů směrem do nádraží a doplnit signální světla závor i nad opačný chodník vjezdové závory z Vrážské pro příjezd směrem od nádraží.

+2/0
12.9.2016 19:33

M48i76l19a35n 59C63h13a79l54u65p66a 7474816337183

Zkuste to přeposlat na SŽDC.

0/0
16.9.2016 15:05

M55i25r15o39s14l53a72v 75K68o21č40í 5361521102583

A jinak, ať odborníci z ČD netlachají nesmysly o bezpečnosti na přejezdech, o nastavení bezpečných časů na projetí apod..Zažil jsem to již x-krát na různých přejezdech ( a určitě jsem nebyl sám ), blikla červená a závory šly dolů, ani jsem pomalu nestačil vypadnout, nebo spadly závory a do 10s proletělo Pendolíno, kdyby někomu zhasnul motor, tak by s tím rychlíkem nikdo vůbec nic neudělal a každá fíra ( strojvedoucí ) bokem řekne , že přece použitím rychlobrzdy nepobije ve vlaku plno lidí! To je bezpečnější smáznout jedno auto, tedy pokud to není kamion.

+1/−1
12.9.2016 16:51

F58i39l36i25p 25N11e22s35p75o53r 6417867898752

Vtipalku. Az si lidi uvedomi ze cervena znamena zastavit, tak se to stavat nebude. A o zhasnutem motoru jsem jeste nikdy neslysel,

+1/−1
12.9.2016 17:47

M16i55r76o20s85l50a45v 53K95o73č38í 5751101492243

se mi zdá , že jste přes přejezd ještě nejel...

0/0
12.9.2016 21:24

M29i36r59o78s95l16a37v 21K66o18č17í 5431881382853

myslím , že je svými názory a praktickými zkušenostmi z denními přejezdy přes "drážní těleso" zde v této diskuzi mnoho lidí zajedno... a pokud jste neslyšel, pak asi špatně "nasloucháte" ;-D

0/0
12.9.2016 21:29

J71i65ř81í 10N62o64v62o25t66n58ý 8229157438618

Jezdíte bez motoru?

0/0
18.9.2016 22:18

M86i48l11a72n 21C55h26a81l18u93p69a 7784446207123

Jaký rychlík? City Elefant. Po druhé, vzdálenější koleji. Opět nadpis, který má čtenáře šokovat? No nic. Zvykáme si a ušetříme za tištěný bulvár.

Spíše místo toho očumování měli policajti a pár týpků poblíž chytit autíčko za lehký zadek a odskákat s ním co nejrychleji a co nejdál z průjezdného profilu vlaku. Protože kdyby opravdu jel rychlík po bližší koleji, to pak by nikdo na přejezdu nesmál. Měli by "ucinknuto", jaká by to byla šlupka. Možná by dostali i kusem plechu nebo plastu, jak by to lítalo vzduchem. Tzn. místo postávání měli borci okamžitě vyklidit okolí dopadu trosek a pokusit se odstranit předmět obecného ohrožení.

No a pak dotaz na SŽDC pročpak tam byla ta díra? Že by došly lopaty na zaházení?

+2/0
12.9.2016 15:07

E77l17i56š25k20a 12K71u93č10e85r58o66v20á 7919292833103

zrovna tu na to taky zírám, proč je tam taková past na mamuty.

+1/0
12.9.2016 16:31

M93i58r79o68s16l69a77v 82K68o89č57í 5861391832293

já jsem byl stejného názoru, smýknout autem ve dvou chlapech , ale dostal jsem za něj kartáč, tak držím hubu, oni jsou odborníci na bezpečnost, oni musí vědět co dělají ;-(;-(;-(

+1/0
12.9.2016 16:41

M51i22l88a51n 65C89h32a59l24u54p11a 7854616887163

Je to o tom rozhodnutí, co je větší prů..r. Zda to, že vstoupím do kolejiště a budu spoléhat na to, že stačím uskočit (až někdo kdo bude dávat pozor zařve - pozor, důležitá podmínka akce) nebo to, že vlak rozmetá auto, které může zranit všechny okolo včetně někoho ve vlaku a i mne co tu tzv. bezpečně za závorou postávám. Resp. hodně lidí neudělá v kritický okamžik nic a jen jeden přistane na řece Hudson.

0/0
16.9.2016 15:03

P88e88t20r 68P84r85u39s 7437715469772

Hlavne ze v 1:10 se tam postavi manas s oktavkou na koleje a ceka na protijedouci auta. Rv

+7/0
12.9.2016 10:55

J41a51n 21J24e17m69e12l38k24a 1965130

Je vidět, že prostě označení čísel přejezdů je neúčinné. Když u toho stáli policajti, určitě to auto tam bylo zaparkované dlouho. Přesto vlaková doprava opět nezastavena. A to náš jeden přejezd stojí cca 10 milionů. Japonci mají senzory na překážku, zobrazení směru příjezdu vlaku, nouzové tlačítko.. Atd.

+2/0
12.9.2016 10:17

J77a27n 20V70a97l65o23u15c83h 6262927618100

Dovedete si představit tu čekací dobu, kdyby měly být závory už spuštěny ve chvíli, kdy je schopen zastavit vlak jedoucí 160 (či těžký rychlík 100)? To by musel být spínací bod třeba na tratích v okolí Prahy s hustými zastávkami i za 2 zastávkami, kterými než osobák proskáče, je to i 5 minut. A když tam je ve špičku interval 15, tedy obousměrně 7,5 minuty, do toho rychlíky a náklaďády, tak je to zavřeno několik hodin v kuse. To už je fakt lepší tyhle "inteligenty" nechat, ať se pozabíjí....

+1/−1
12.9.2016 11:04

J68a75n 69J97e43m22e78l26k14a 1865570

Tady šlo jednoznačně provoz zastavit. Auto parkující na přejezdu není normální věc, lze detekovat.. Na to žádné prodloužení intervalů být nemusí.

+3/0
12.9.2016 11:10

P80a47v98e46l 40O82b32d73r18ž85á20l91e57k 6246864738292

Přečtěte si pořádně, na co reagujete ...

Pokud by měl být systém nastavený tak, aby když auto zůstane na přejezdu i po uzavření závor, došlo k bezpečnému zastavení přijíždějícího vlaku - tak by se závory musely začít zavírat i o několik minut dříve, takže na hlavních tazích by byly zavřené stále.

+1/0
12.9.2016 12:13

J65a62n 60J47e88m21e55l40k10a 1135930

Nikoliv. Tu kontrolu lze dělat v předzváněcí době (často 50s), nebo kdykoliv nonstop. Auto stojící v kolejišti není normální stav. Tady ten vlak určitě nejel víc než 100. Jeho brzdná dráha zdaleka není tak dlouhá, jak někteří tvrdí.

0/0
13.9.2016 8:47

L12i28b85o73r 40V62e88s60e65l76ý 2739116922292

Doprava ale na osm minut zastavena byla.

0/0
12.9.2016 12:18

L52u23k57á82š 21N83o56v47á58k 1590515350195

No vidíte a my tu nemáme ani na pořádné silnice.

0/0
12.9.2016 13:48

Z90d35e53n15ě40k 78D37u71f89e10k 2464614948

Slečna moc inteligence nepobrala, nejdřív vjede na červenou na přejezd, kde nemá co dělat, když jí konečně vytáhnou, postaví auto tak, že kdyby padly závory, říznou je do střechy auta. Ach jo to je materiál.:-/

+8/0
12.9.2016 9:23

P34e35t18r 52V91a61l67e28č45k96a 6977578879

"...Zanedlouho poté prosvištěl podle informací policie po vzdálenější koleji rychlík..."

Video není celé, ale jestli jela na červenou, vyhýbala se závoře (která je na začátku videa zdvižená), poté přijeli policajti a vzápětí "prosvištěl" rychlík, tak musíme PČR pochválit za rychlost, protože se tam dostali za cca půl minuty, předjeli uvízlé auto (na přejezdu byla červená - nebo tam mohli zacouvat...) a vylezli z auta, řidička mimochodem na videu je také mimo auto už když jdou závory dolů.

Takto se to asi nestalo, ale podle popisu a videa to tak vypadá. To je zase článek na ... To by byl takový problém to trochu rozepsat, třeba jak dlouho tam stála, dát video samotného vjetí a zapadnutí (jak už někdo v diskuzi připomněl...) Hlavně, že máme titulek, podle kterého to vypadá dramaticky...

+4/0
12.9.2016 9:17

P29e47t63r 69T35y32č14k53a 6965342219702

Nejspíš to je už další průjezd vlaku. To auto stojí na slepé koleji.

0/0
12.9.2016 9:53

M43i31l64o56š 62K23r21u31m26p 2594307394

tak já čekal, že to pojede na té bližší koleji...:(

+2/0
12.9.2016 8:56

M15i67r89o67s89l55a37v 55K57o51č59í 5891181292733

Proč to auto ti čumilové nevyprostili, dva chlapi chytnou auto za blatník a dá se v pohodě vyprostit, dělali jsme to už v zimě x-krát. Kdyby jel rychlík po bližší koleji, to by byl článek ! A vy kteří argumentujete , že nesmí...co kdyby prasklo lano....a jinak......jak si mohli být jistí že tam zrovna po té koleji nepojede vlak? Takže čuměli a čekali, co se stane, jestli bude mít ženská jenom pokutu a papíry, nebo i nějaké zabití z nedbalosti? Samozřejmě odebrat papíry na doživotí za obecné ohrožení.

+5/0
12.9.2016 8:54

P24e57t50r 36S11p95a81t57z39i13e71r81e83r 7864352705684

proč zabití? jinak i kdyby jel po té bližší, tak bych ho štrejchnul, ale moc by se toho taky nestalo. A myslím ,že ti policisté dobře věděli po jaké koleji ten vlak pojede. Kdyby měl jet po té bližší tak by dělali něco zcela jiného. Zase tak moc je nepodceňujte. Jejich prvním úkolem je zjistit kdy pojede vlak a zde i po jaké koleji.

+1/0
12.9.2016 9:10

M27i33r63o66s42l45a63v 51K95o65č22í 5911701742483

Tak to jsou fakt frajeři , jestli mají telefonní čísla na všechna nádraží či stavědla a mohli tak rychle zjistit po které koleji ten rychlík pojede !!! To já se nestačím ani rozkoukat po spadnutí závor a už ten rychlík fičí....fakt frajeři....se jim za to omlouvám...;-(

0/0
12.9.2016 16:39

M42i48l95o72s74l32a28v 43S32e20d59l63á28č72e53k 6674314794891

PROČ? Protože by je pak nějaký vykuk mohl zažalovat že mu poškodili auto. Jeden můj známý musel odstavit auto kvůli alkoholu a když policistům řekl ať s ním odjedou na odstavné parkoviště které bylo jen 200 metrů vzdálené , tak to také odmítli s tím že nesmějí a tudíž si to tam musí odtlačit řidič sám.

+1/0
12.9.2016 8:47

P71e83t65r 17S81p21a86t83z14i39e69r64e68r 7384322495454

pro ty co tu píší proč policajti auto nevytáhli....ono prostě nesmí...mám podobnou zkušenost jen z armády...v zime u mostu zapadl do strouhy kamion. a koukal návěsem přes půl silnice...kluci z naší jednotky jeli kolem z vyprošťovací tatrou...ta je na to přímo stavěná...zastavili a napadlo je, že jen vezmou lano a kamion bude venku za chvilku...ale zavolali veliteli, ten to musel ověřit u velitele základny a ten jasně řekl, že takové věci nesmíme dělat a že to je neoprávněné použití vojenské techniky....toto se smí jen v případě, že nás k tomu vyzve kraj...tak kluci zbalili auto a jeli dál...taky to nepochopíte

+7/0
12.9.2016 8:20

J89a62n 95N45o97v88á40k 4556817813459

Jenze tohle byli cajti a ti maji pomahani primo v popisu prace. Ale chapu, ze by asi lepe a vhodneji reagovali, kdyby pani stala na hlavni koleji.

+1/0
12.9.2016 8:27

P78e52t96r 89S21p79a12t63z76i41e24r60e87r 7474242145624

pomáhat a chránit ano...ale ne s tím, že budou používat služební auto jako vlečné...ono tam jde totiž o bezpečnost. Když by to udělali a prasklo lano a někoho zranilo....tak kdo by to měl odskákat. A začalo by vyšetřování...měli k tomu povolení? Věděla o tom základna? Měli správné pomůcky? Byli dobře poučeni pro tahání vozidel..atd atd...víte jak to u nás bohužel chodí.

+1/−2
12.9.2016 8:30

J54a90n 35N94o33v18á77k 4686837533729

Kdyby rostly na stromě ryby, nemusely by být rybníky... :-P Ano, kdyby, ale kdyby to auto vytáhli za pomocí pár chlapů, tak se pak všichni rozejdou v poklidu domů a nemusí volat hasiče... navíc si všimněte, že stačilo 6 chlapů a auto bylo venku... ani ti hasiči nemuseli auto tahat lanem.

+2/0
12.9.2016 9:35

P94e34t60r 98S39p51a15t61z41i79e53r87e35r 7684712135744

ale to já vím...bohužel ale tyto složky žijí jen a pouze z předpisů...nesmí udělat nic co jim někdo nepřikáže nebo nepovolí......třeba v armádě jsme mnohokrát říkali....tam kde končí armádní logika začíná ta lidská..:D

0/0
12.9.2016 10:10

T11o17m96á83š 84V77l11a90s55á50k 4554449299306

PČR se teda předvedla. .......... chodil bych s rukama dózadů.........

+3/−1
12.9.2016 8:04

B37ě35l38a 68H52o80r25á31k46o42v61á 1728822119120

groteska

+4/0
12.9.2016 7:42

O98n35d60ř14e12j 67F76e56l87c20a55n 6592174821117

To nebyl rychlík, to byl jen "ešus".:-)

+3/0
12.9.2016 6:30

G59u26s22t58a26v 61K95u10č29e32r59a 8786705641315

pomáhat a chránitRvRvRv

+4/−6
12.9.2016 6:21

F21r94a98n87t55i24š94e39k 26F62l60i78n49t57a 1954310179473

Dvě poznámky pro všechny, kteří se navážejí do těch dvou policistů, že to měli přizvednout a ne jen tak postávat.

1) Hmotnost vozidel této velikosti je cca 850 - 950 kg, motor mají vpředu. Aby mohli policisté automobil přizvednout a posunout, musel by každý z nich zvednout min.225 - 250 kg. To asi není příliš reálné, nemyslíte?

2) Podivujete se, zač stojí naše policie, ale nikdo se nepozastaví nad tím, kolik projelo kolem aut a nikdo nenabídl pomoc.

+16/−2
12.9.2016 6:15

J44a81r45o60m33i84r 50C12h35a40l81o51u87p15k90a 4669977605597

Ta dodávka by to měla za minutu hotové...

0/0
12.9.2016 9:31

J29i36n85d64ř85i94c95h 65Č81í56ž51e33k 9110522416359

Franta Flinta nám právě oznámil, že hmotnost celého auta spočívá na pravém předním kole a zbylá tři levitují:-P.

+2/−3
12.9.2016 9:46

P81e85t60r 70T24y47č53k88a 6635572749742

Ve dvou by to fakt nezvedli.

0/0
12.9.2016 9:56

J54i87ř82í 59K44r70á87t20k58ý 3270582644

Tak nemuseli by to zvedat, stačilo by zařadit zpátečku a trochu tomu pomoct.

0/0
12.9.2016 14:51

J37a29r67d55a 82A16x79m97a56n 5791182794469

V jaký okamžik vjela na přejezd ? Před tímto vlakem ?

A pokud tam již stála delší dobu, předpokládám, tak proč rychlík nezastavil?

Policie byla na místě s majáky, závora teprve padá dolů, auto stojí, řidička je ven z auta a žádá o radu to by se během vteřiny, kdyby před tímto vlakem vjela na přejezd nestihlo.

+2/0
12.9.2016 5:47

J88a45n 80M82o96t10ů37r30e31k 7200932721909

Protože stavět rychlík na hlavní koleji, když stojí auto na vedlejší slepé koleji a ještě jen trochu, je celkem asi zbytečné......

+1/0
12.9.2016 6:35

L88i39b64o30r 76V64e37s94e43l94ý 2789966152562

To ale nebyla slepá kolej, u které auto stálo.

0/−1
12.9.2016 6:40

F76i75l27i74p 79H12r22b54e35k 2164360606260

Cituji z článku: "Situaci ubral na dramatičnosti jen fakt, že sice vozidlo zůstalo zadní částí stát v kolejišti, ale jednalo se o kolej slepou a tudíž minimálně využívanou."

+1/0
12.9.2016 8:42

L30i44b15o18r 73V82e90s27e50l43ý 2359126522522

Citace jsou fajn, ale realita jiná.

0/−1
12.9.2016 8:45

F50i55l49i12p 85H90r53b60e53k 2134450246690

Máte pravdu, ale zde pracujeme s informacemi z článku. Když tvrdíte něco jiného než je v článku, tak také odkažte na zdroj, jinak to vypadá, že hlupák jste vy, i když hlupákem je novinář. Z mapy je vidět, že to skutečně slepá kolej není a článek je zavádějící: https://mapy.cz/s/13D36

+1/0
12.9.2016 9:04

J77a43k13u57b 92Š25a48f16a59n37d86a 7155247231381

Nejprve číst, pak reagovat. Závora padá dolů pro 2. vlak. 1. vlak na videu není.

A jak má rychlík zastavit? Před přejezdem?

0/0
12.9.2016 7:16

J36a41n 91Z71i36m59a 1709989855145

To mela stesti, ze tam zrovna nesvistelo Pendolino.

0/0
12.9.2016 3:26





Najdete na iDNES.cz