Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leteckou záchranku v Česku mají provozovat i firmy ze Slovenska a Rakouska

Leteckou záchrannou službu v České republice by měly poprvé provozovat i zahraniční firmy. Podle informací České televize o tom v pondělí rozhodla ministerská komise. Tuzemskou DSA doplní slovenská Air Transport Europe a rakouská Helikopter Air Transport.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z32d20e35n93e65k 20S34e64i59d87l 6864255810107

My na to jediné kritérium nejnižší ceny jednou umřeme. Copak tohle má být hlavní argument? To si můžu sehnat starou, olítanou Mi4 a musel bych tu soutěž vyhrát. Tohle nemá vůbec žádnou logiku. Už dávno je známo, že to co je nejlevnější není to nejlepší.

0/0
11.9.2016 8:59

T63o24m98á20š 17C91h30r77a62s96t44n55ý 2611234321173

Nic proti ATE, ale za dobu jejich působení na SK (91-2016) jim spadlo osm vrtulníků a většina byla smrťáky pro všechny...

+3/0
9.9.2016 13:37

A63d83a89m 69W87e87i15s78s 2273887649911

...slováky nebrat!!!...

+2/0
9.9.2016 12:44

F94r17a24n68t82i83š58e22k 14S12v71a31č63i54n56a 3375596205587

Rakušany a další "jinokrajce" taktéž. Máme dostatek vlastních schopných pilotů i dalšího personálu. Nevyvážejme kapitál z naší země, chudneme.

+2/0
9.9.2016 14:36

V20i41t 52A34d13a34m22e21c 5755190306914

Za mě teda NE !! Nevidím důvod proč by takovéto zakázky měli získat zahraniční firmy, kterým navíc padají vrtulníky....

+4/0
9.9.2016 10:21

O27l37d38ř81i55c82h 74J71a77n64e20č13e61k 8219676153421

Pokud Air Transport Europe za poslední rok při zásahu spadly dva vrtulníky, tak by na místě opravdu byla opatrnost, než s ní uzavřu smlouvu ;-(

+5/0
9.9.2016 8:53

J40a76k28u17b 40F53e59i52f81a21r 7449709716819

tak podle všeho to byla technická závada a za další, Slovensko má nesrovnatelně složitejší podmínky co se týče terénu.

+1/−3
9.9.2016 9:26

J12o83s19e54f 93P35r72a10š54e83k 4485800544312

Tak kdo opět loboval, když Dalík je za katrem?8-o

+1/0
9.9.2016 8:23

J48a72k90u65b 16F77e44i42f11a84r 7859829786399

Mě by předeším zajímalo, proč nemůže mí ZZS svoje vlastní vrtulníky. Asi proto, že by to bylo levnější a nemuselo by se to každo volební období znova soutěžit:-/

+1/−3
9.9.2016 8:10

L72u70b40o11š 15D82o17l29e51ž66a73l 4785694403314

Asi naši politici potřebují pár důchodů ušetřit a možná i pár platů záchranářů.....když budou lítat Slováci...nějak jim to padá....;-D

+4/−1
9.9.2016 6:22

O44l68d59ř97i38c13h 19J29a77n63e93č46e68k 8819336673211

sice máte pravdu, ale nemyslím, že je to téma, o němž by se mělo žertovat ;-(

+1/0
9.9.2016 8:54

L56a42d36i83s52l47a74v 71H23a29d30r33a91v36a 7173147219652

Jižní čechy budou lítat z Bechyně, rád bych viděl ty smlouvy, nebude tam spousta kilometrů navíc?

+1/0
9.9.2016 0:32

J26i35r83k49a 36H63á50č62e46k 9215454488461

Naprosto ukázkový případ neschopných politiků a úředníků měnit zažité a funkční systémy. U DSA tady na Ústecku létají opravdu profíci, člověk žasne, co s tou žlutou "Barčou" dokážou a kam jsou schopni přistát. A teď prostě má najednou přijít někdo novej? Proč? Z tohohle už nic nekapalo do kapsy nebo co?

+9/0
8.9.2016 23:38

L27u97k62á32š 37M13a47l90í31č83e36k 3243822885957

Přesně! A navíc - Ústí na severozápadě republiky budou obsluhovat Slováci a Ostravu na severu budou obsluhovat Rakušani! V obou případech nejvzdálenější lokality od daného státu! Proč? Pochopil bych příhraniční spolupráci, tak jak už leckde funguje u pozemních složek záchranných systémů. Ale tohle mi přijde spíš jako cílená a záměrna likvidace fungujících firem! Navíc - letecká záchranka je ve své činnosti vysoce specifická a velmi náročná na místní znalosti. Zrovna Ústecko a Liberecko má velmi členitý terén, kde je nezbytný dlouhodobý a náročný výcvik pilotů. A po x-letech budování kvalitní společnosti a vynikajících posádek teď přijde někdo úplně nový, navíc z opačného konce republiky a bude poskytovat totožně kvalitní a hlavně bezpečnou službu??

Ajo vlastně - tady nebyla kvalita prioritou. Zde byla kritériem jen cena. Tak to potom jo. Divím se, že výběrové řízení nevyhráli Poláci s ruskými stroji Mi2. Asi o vyhlášeném řízení nevěděli. Jinak by určitě měli velkou šanci ;-)

+5/0
9.9.2016 7:07

O84l36d85ř42i57c26h 17J42a36n16e15č72e42k 8899106633361

Že je divné, aby Ústecko obsluhovali Slováci, zvlášť pokud dosavadní zajištění bylo perfektní (dle p. Háčka) a Slováci měli v poslední době vícero havárií, s tím naprosto souhlasím.

S Ostravou a Rakušany bych už tak striktní nebyl - Ostrava určitě není nejvzdálenější lokalita v ČR od rakouské hranice, je to nějakých 200km, navíc lehkým terénem, pro vrtulník hračka. A zatímco na Ústecku můžete argumentovat složitým a specifickým terénem Labských pískovců, na Ostravsku jsou krom roviny jen Beskydy a Jeseníky a s tím Rakušani asi problém mít nebudou.

+1/−1
9.9.2016 9:01

F74r82a12n34t39i14š79e11k 73S74v94a50č57i35n53a 3735546765197

Pokud mluvíte o lehčím terénu, tak to se týká Horno a Dolno moravského úvalu, tedy střední a jižní Moravy - okolí Olomouce, ale v žádném případě ne severní Moravy t. j. Oderské vrchy, Nízký Jeseník, Hrubý Jeseník, masiv Kralického Sněžníku (rozhraní východních Čech a severní Moravy), Rychlebské Hory, Zlatohorská pahorkatina, Moravsko-Slezské Beskydy, na pomezí se Slovenskem Bílé Karpaty. Jakou řečí budou Rakušané komunikovat? Jedná se o Rakousko-"olomouckou" (majitel p. Müller) bez historie a Slovenskou firmu se zastaralými a nevyhovujícími vrtulníky, která využila zastaralé techniky k dampingové nabídkové ceně. Firma DSA, která investovala do leteckého zázemí, včetně personálu, dostala přes prsty a byly upřednostněna nejnižší cena, přestože výběrová komise by měla znát reálnou cenu (vč. odpovídajícího vybavení), za kterou je možno LZS seriozně provozovat. Dávám výběrové komisi RvRvRv!!

+2/0
9.9.2016 9:47

D34a12v89i30d 20H65e35r26i31a39n 2149109302300

Dobra zprava v den,kdy na Slovensku spadl jejich vrtulnik...

+8/0
8.9.2016 23:02

J10i49r10k86a 70H54o32n16c41ů 2834514221908

Není nad to, když co nejvíc peněz mizí v zahraničí, že?

+4/0
8.9.2016 22:43

F78r80a61n98t86i23š89e39k 33S83v62a90č68i13n87a 3575706685737

Výběrová komise musí znát reálnou cenu, vedle ní by měla rozhodovat spolehlivost a kvalita ověřena letitou praxí. Jak může v tak závažném výběrovém řízení rozhodovat nejnižší cena?!?!?! Jak může být vybrána nově vzniklá Rakousko-"olomoucká" firma?!?!RvRvRvRvRv

+9/0
8.9.2016 22:14

J73i30ř56í 84S52t86r83á31n86s28k70ý 4161777979744

No za východní Čechy rozhodně zůstat u DSA a jejich pilotů (bývalých armádních), kteří s tím prostě sednou všude, i na světelnou křižovatku mezi lampy...

+10/0
8.9.2016 22:13

J56i44ř69í 40R27y86s 3394907756654

Do prčic,to nemáme peníze na pár helikoptér.

+3/0
8.9.2016 21:49

L46u94k12á51š 43M57a69l24í76č47e69k 3313942185227

Helikoptéry jsou. Velmi kvalitní a s vynikajícími piloty, bývalými vojáky, kteří díky svému výcviku dokáží neuvěřitelné věci.

Tady ale nejde o počet strojů. Účel změny bude spíš v záměrné likvidaci toho, co někdo buduje dlouhou řadu let a co naprosto bezchybně funguje!!

+5/0
9.9.2016 7:14

J13i90ř13í 20J61í76l83e92k 8923562527

to bylo socanských řečí, když to měly provozovat soukromé společnosti....

+4/−1
8.9.2016 21:33

P86a40v51e85l 44S39o79b29o16t91k80a 5790524

Stejně jako socani protestovali proti privatizaci VAK Veolii ;-D

0/0
8.9.2016 21:34

J69i10ř90í 11J59í14l34e49k 8603282237

Julínek v roce 2008 podepsal smlouvu, podle níž mají osm z deseti stanovišť vrtulníkové záchranné služby obsluhovat od ledna 2009 do konce roku 2016 soukromé firmy Alfa-Helicopter a DAS. Policie tvrdí, že tak politik způsobil státu škodu 792 milionů korun. Státní subjekty, tedy policie či armáda, by podle kriminalistů tuto službu provozovaly mnohem levněji. .....2013 Nejvyšší státní zastupitelství (NSZ) zrušilo policejní usnesení o trestním stíhání exministra zdravotnictví Tomáše Julínka (ODS) v kauze provozování letecké záchranné služby.

+2/−1
8.9.2016 21:36

P95a35v79e24l 87S62o11b18o93t90k69a 5390724

jj, běžný občan tedy armádní ani policení vrtulníky k ničemu nepotřebuje, tj. nemá důvod je financovat ze scvých daní a tak bychom je měli zrušit.

(tedy, pokud ne nebude financovat NATO, to by mi nevadilo)

+3/−1
8.9.2016 21:23

L89u12b39o50š 75M12a29r31e20k 1602495616841

Když to pojišťovny zaplatí..:-/

0/0
8.9.2016 20:58

F81i42l87i31p 13N36e22s37p89o18r 6587657418522

Nekvalitni vrtulniky? To ma byt jako vtip? Wtf?

0/−1
8.9.2016 20:54

R89o72m85a61n 98P70o28l20á57č73e82k 5726579975

Na Slovensku už dva spadly...

+1/0
8.9.2016 21:17

J90i84ř74í 39J61í12l79e67k 8303712877

Bell 429

0/0
8.9.2016 21:47

J43i26ř44í 98J92í80l83e44k 8583392587

Vrtulník Bell 429 je v současnosti nejmodernějším strojem v kategorii lehkých dvoumotorových vrtulníků.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/bell-429-vyuziji-zachranari-i-vip-zakaznici-fig-/ekonomika.aspx?c=A151013_144837_ekonomika_chrs

+2/0
8.9.2016 21:55

T34o97m49á89š 66C71h84r23a47s39t77n24ý 2461154421283

No, Eurocopter EC145 je modernější...

+1/0
9.9.2016 13:40

J14a38n 72B31r52a23u72n65e53r 7825204633929

To není vtip. Slováci si koupily nové Bely 429 a ty mají nahradit Augusty 109, které nespňují některá kritéria pro leteckou záchranku. No a právě s těmito A-109 chtějí držet záchranku u nás.

+5/0
8.9.2016 22:01

R98o38m98a67n 41P59o75l89á70č44e18k 5826169335

Ale zrovna u letecké záchranky jde spíš o zkušenosti pilota a kvaitní údržbu strojů ;-)

+2/0
8.9.2016 23:05

L57u64k12á97š 93M60a61l79í15č85e17k 3163212355837

Přesně. Agusta A109 se absolutně nehodí pro LZS! Pilot přistává velice často v obtížném a nepřehledném terénu. A s tím čumákem, co má A109 a s absencí velkých bočních oken to je jako řídit Tatru 148 na cyklostezce!

http://www.tyden.cz/obrazek/201507/55a95971ed20d/crop-845946-fo01130128.jpeg

+1/0
9.9.2016 10:30





Najdete na iDNES.cz