- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
vysvetleni pro Vondracka, ktery nadale nechape oc jde, kdyz napsal "Pro mě je celkem nepochopitelné už to, že pilot jde do práce a neví, jestli poletí do Malajsie nebo do Melbourne. " a "Předpokládám, že piloti mají narozdíl ode mne povědomí o rovnoběžkách a polednících, takže seknout se o 5 a půl tisíce kilometrů a sedm letových hodin mi přijde malinko na palici. Vám ne, chápu. "Ne, Vondracku, nadale nechapes.
Podavam vysvetleni pro tebe co nejjednoduseji, s minimem technickych vyrazu.
1) piloti vedeli kam leti, nespletli si Kuala Lumpur s Melbourne
2) pri iniciaci pred odletem nezadali spatne souradnice cilove destinace ale DESTINACE ODKUD VYLETALI, tedy Sydney
3) jimi zadane souradnice byly o 11 tisic km vic na zapad, bei vocko na 15.18 poledniku E, nikoliv na 151.8 E.
4) navigacni system samozrejme rozpoznal ze se nenalezaji v souradnicich, jake piloti nastavili, tedy nekde nad Atlantikem na zapad od Kapskeho Mesta a vydal varovani. Kdyz to piloti ignorovali, system nakonec vpodstate zkolaboval.
5) Piloti presto vzletli, nabrali to doleva namisto doprava a teprve kdyz zjistili, ze jim v kokpitu vedle navigacniho systemu nefunguji dalsi systemy, zazadali o navrat zpet do Sydney.
6) Meli ale pouze vizualni kontrolu pro pristavani a vzhledem ke spatnemu pocasi nad Sydney nebylo mozne pristavat vizualne bez instrumentu. PROTO byli odkloneni na nejblizsi letiste, ktere je mohlo za danych podminek prijmout a kde meli dostatecnou techniku, ktera by jim systemy zprovoznila - tj Melbourne.
I tak meli s pristanim potize, museli dat "go-around", protoze na prvni pokus byli prilis vysoko a meli prilisnou rychlost.
Tak snad chapes, ze oni nemirili do Melbourne namisto do Kuala Lumpuru, protoze by nevedeli kam leti, ale ze tam byli za danych okolnosti preslani.
souhlas. snad až na jednu drobnost - já to pochopil tak (na australianaviation - odkaz níže), že doleva to po startu vzal (chybnými zadanými údaji zmatený) autopilot, nikoliv první důstojník na manuál. přeci jen, pilot velkého dopravního letadla asi ví, že když má po levé ruce paralelní runway, nemůže po startu točit doleva.
ano, takhle to bohužel vypadá, když novinář napíše nesmysl a diskutující to přesto berou jako svatou pravdu, aniž by si přečetli i jiné zdroje nebo již existující komentáře.
podobné to bylo předevčírem, když p. Sůra špatně přeložil článek o Gotthardském tunelu.
a ano i já jsem pár komentářů napsal jen na základě tohoto nesmyslného idnesího článku.
Pro všechny, tento článek se nezakládá na pravdě a psala ho asi docela hloupá slečna nebo paní, která možná rozumí lakování nehtů, možná i celkem slušně píše česky, ale letadlo zná jen od pohledu.
Je to trapné a na hranici žaloby ze strany leteckého přepravce, kterého tímto tento článek značně očerňuje. Být nadřízeným pisatelky, tak za tento článek letí okamžitě na dlažbu.
Obávám se, že to nadřízený neudělá, protože by pak asi brzo všechny články musel psát sám. Všichni, kdo technice aspoň trochu rozumí, zřejmě už mají lépe placená místa a redaktoři technetu se něčím takovým jako česky převyprávět anglicky psaný článek nebudou zatěžovat.
Btw. u toho článku chybí už jen "Hlasujte pro nás v křišťálové lupě!"
Koukam Air Asia zacina byti duveryhodnou aerolinkou...
je to asijska nizkonakladovka.
V Australii meli pred par lety potize s nizkonakladovkou patrici Singapore Airlines, Tiger Air. Prilis mnoho technickych problemu, nedostatecna kontrola, spatna udrzba. Nakonec jim australske aviacni urady zakazaly letat, dokud nebude radna naprava. Trvalo to nekolik mesicu
Nasi kluci s Tigerem nekolikra leteli v drivejsich letech, ale po tom, co v 2010 malem prisli o sestrencinu svatbu, na niz meli priletet o den drive a lety byly jeden za druhym zruseny, takze nakonec dorazili 10 minut pred zacatkem obradu nasledujici den, rekli, ze uz nikdy vice.
Air Asia si takhle koleduje o zastaveni pristupu do Australie.
Milí reportéři, jakými ŽVÁSTY se nás to tady zase pokoušíte krmit? Co takhle si před vypuštěním článku ověřit aspoň základní fakta?
15° 19,8' východní délky rozhodně nejsou souřadnice Melbourne, a ani žádného jiného letiště v Austrálii, Oceánii či Asii - tuto východní délku má např. letiště JIČÍN
151° 9,8' v.d. má Sydney (údajné výchozí letiště), Kuala Lumpur má cca. 144° 50' v.d. - takže by mě fakt zajímalo, jak omyl vznikl?
sorry, teď jsem to sám zmotal
151° 9,8' v.d. Sydney
144° 50' v.d. Melbourne
101° 40' v.d. Kuala Lumpur
takže Sydney a K.L. jsou podobné (151° vs. 101°), Melbourne o dost jiný.
..a pořád hledá Malajsie to ztracené letadlo? Že on se ten pilot taky překliknul?
Mě se již stalo, že v době horolezeckého festivalu v Teplicích nad Metují se mě dva mlaďoši před nádražím v Teplicích v Čechách zeptali: "Prosím Vás, jsme v Teplicích nad Metují, nebo v Teplicích v Čechách?"
Může se stát - když jsem za svých studentských let jezdil busem mezi Prahou a Jabloncem nad Nisou, pochopitelně jsem při koupi lístku u řidiče říkal vždy jen 'Jablonec'. Když jsem pak jednou jel domů z Vrchlabí, byl jsem překvapen dotazem řidiče 'a který?' - tam jich je holt cestou víc.
je trochu rozdíl splést se a splést se a potom ignorovat čtyři výstrahy, které se mě na to snaží upozornit. zvlášť když řídím velké dopravní letadlo.
Pro mě je celkem nepochopitelné už to, že pilot jde do práce a neví, jestli poletí do Malajsie nebo do Melbourne.
tohle vypada, ze jsi necetl clanek, ani diskuzi a reagujes na titulek
Tohle udělat brácha v autobuse tak určitě skončí. Třeba jedeme do Budějovic a tak ty České už zná, co takhle vyrazit do těch Moravských? Nebo strojvedoucí ve vlaku tak Třebová a která Česká nebo Moravská?
Školáci ve Šternberku marně čekali na na autobus. Do Šternberka dojel, ale do Českého.
no proste inicializovali pozici a namisto vychodni sirky odpovidajici letisti v Sydney udali pozici zapadne od Kapskeho Mesta, do Atlantickeho oceanu (stejna rovnobezka jako priblizne Veltruby u Kolina)
Neni divu, ze se system zblaznil, tim spis kdyz to nebyl nejnovejsi typ navigacniho systemu a tim spis, kdyz si piloti nevsimali varovnych signalu az kdyz bylo pozde.
Co hur, neprovedli potrebne predletove kontroly integrity dat (nebo to provedli v nespravnem nastaveni kontrolniho systemu).
Obraceni a navrat na letiste nebyl mozny vzhledem ke spatnemu pocasi nad Sydney, ktere nedovolovalo vizualni priblizeni bez funkcnich instrumentu.
Jestli Air Asia bude takhle pokracovat, dostanou zakaz letu do Australie dokud se jejich praktiky nezmeni.
oprava: ne rovnobezka, ale stejny POLEDNIK jako priblizne Veltruby u Kolina