Diskuze

Rozháraná inkluze. Počty postižených žáků se v krajích značně liší

Už za pár dní začne platit novela, která všem dětem se zvláštními vzdělávacími potřebami zajistí nárok na podporu v běžných školách. Inkluzivní vzdělávání však funguje již řadu let - přístup jednotlivých krajů se ale dosud významně lišil. Školám na postižené žáky dávaly kraje rozdílné množství peněz a lišily se i způsoby diagnóz. Vyplývá to ze závěrů nové studie Nadace Open Society Fund Praha.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jsem mile překvapena, že kraj, ve kterém žiji, je asi nejodpovědnější v přístupu k inkluzi a počty dětí se dokonce oproti loňsku snížily.

Jinak doufám, že se systém současného speciálního školství uchová alespoň jako underground, protože se bude muset zcela jistě co nevidět obnovovat. To jsou paradoxy!

0 0
možnosti

H75o67n38z16a 35V68r93á52n31a

23. 8. 2016 21:50

Ty voe... nadace Open Society Found... Proč já se nikdy k něčemu podobně zbytečnému, kam tečou z Norska prachy a zodpovědnost žádná nenachomejtnu... Trochu jsem přelétl jejich web a nějk se mi nepodařilo najít nějakou presentaci o tom, co opravdu dobrého pro českou společnost vykonali a co se jim opravdu povedlo. No, když jsem se u nich na webu dočetl o rasově motivované podpoře studentů, trochu se mi chtělo zvracet... No, ale české daňové poplatníky nesají, tak vlastně ať si vyrábějí studie až do alelůja...

1 0
možnosti

P89e17t48r 65Z19d85e33n50ě81k

23. 8. 2016 21:43

Inkluze je zločin, je to nesmysl. Ta Valachová to nemá v hlavě v pořádku.;-(

0 0
možnosti

Inkluze je zločin, který Valachová páchá na dětech. Na těch slaboduchých i na těch nadaných. Lepší by bylo, kdyby se ta "odbornice" zaměřila na zvláště nadané děti a snažila se jim pomoci. Ti nadaní budou jednou přínosní. Jen hlupák si může myslet, že zařazením do normální třídy, nenadané dítě zmoudří.

2 0
možnosti

P11e50t11r 92Z25d37e87n72ě24k

23. 8. 2016 21:51

Správně. Snažit se pokud možno objektivně vyhledávat nadané žáky a těm vybrat ty nejlepší učitele. Musí se ale dát pozor na to, aby z nich nevyrostli nafoukaní frackové s pocitem, že oni jsou něco lepšího. Mám dojem, že takoví nafoukanci vycházejí z francouzského lycea v Drtinově ulici v Praze 5. Oni jsou "lepší sorta", protože jim to rodiče mohou cálovat.

0 0
možnosti

Někdo chápe rychleji, někdo pomaleji. Někdo je dobrý ve psaní, druhý v počtech. Postup třídy jako celku se vždy řídil slabšími jedinci. Dodnes s hrůzou vzpomínám na ruskou povídku Sobaka Džulbars. Četli jsme jí snad 100x, dokud i ten největší pitomec ji nebyl schopen jakž takž reprodukovat.

Takže místo dnes již neexistující autority školy a místo speciálních škol pro jedince, neschopné zvládnout základní učivo ať již z jakýchkoli důvodů, vytvoříme systém "všichni projdou". Tedy samozřejmě budou v kurzu soukromé školy a to od prvého ročníku. Fotříku/matičko zaplať a když na to nemáš, máš smůlu.

Jestliže bych od někoho slyšel, že jme národ Komenského, asi bych se dopustil minimálně výtržnictví.

5 0
možnosti

M96i58r60e75k 39S61á93l

23. 8. 2016 16:07

rozháraný to bude zřejmě proto, že v některých krajích žije mnohem víc inkluzáků než v jiných ;-)

0 0
možnosti

P51e35t25e87r 65B47a71k92i57č

23. 8. 2016 15:00

Tie čísla mi prídu dosť veľké. Na to aby mohli byť po jednom v triede. Naše deti majú tiež v triede integrované deti roky, v podstate s nimi idú celú školu (tieto deti keď je spolupráca s rodičmi neprepadnú, majú rozvrh na mieru, ktorý sa čiastočne líši a majú zaradené hodiny s psychológom na psychohygienu a čo ja viem čo). Nie je to zlá vec ale má to pár háčikov. Môže si hovoriť ktokoľvek čokoľvek, je to veľká záťaž na triedu aj učiteľa a aby to fungovalo nesmiete umiestniť do triedy viac ako jedno integrované dieťa, hlavne ak majú nejakú poruchu osobnosti, jednak by sa nemuseli zniesť takéto deti navzájom a na triedu už by to mohla byť priveľká záťaž. Ak ich tam dáte 3 tak to zlyhá.

1 0
možnosti

Naprosto přesně. Rozdíl spočívá v odlišném přístupu poradenských zařízení v jednotlivých krajích. Jsem speciální pedagog - učitel na prvním stupni - jihočeský kraj. Můj adoptivní syn má dyslexii a dysortografii, což jsem poznala už před nástupem do školy. Přesto jsem 3 roky marně přesvědčovala pracovníky PPP, že skutečně jedná o specifickou poruchu učení a nikoliv hraniční intelekt. V první třídě se totiž testování prý neprovádí, takže si ho pozvali až 3. září tedy 3 dny po prázdninách. Testovali ho jako třeťáka, protože věkově spadá do této kategorie (odklad školní docházky), ačkoliv ještě neabsolvoval ani druhou třídu. Nakonec jsme změnili poradenské zařízení a ejhle. Máme už 4 roky asistenta a super. A takových příkladů ze své práce znám nepočítaně. Proto je důležité sjednotit podmínky a přístup ve všech krajích.

1 0
možnosti

J13a94n 65M76a22j43e61r

23. 8. 2016 14:47

Nic ve zlém, ale jména a příjmení jste žena a píšete o sobě, že jste "speiální pedagog, učitel"...

1 1
možnosti

Nějak tomu nerozumím. Znamená to snad, že ve v České republice stále více mentálně slabších lidí?

0 0
možnosti

V podstatě ano vezme-li se v potaz kdo nejčastěji rodí.

9 0
možnosti

Školství je vděčná laboratoř, tam se dá s něčím experimentovat každé volební období.

13 0
možnosti