Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zúžená D1 jako magnet na nehody. Řidiči tam bourají až pětkrát častěji

Statistika hovoří jasně. Zatímco v průměru připadá letos na jeden kilometr dálnice D1 mezi Prahou a Brnem 3,6 nehody, na řadě míst v opravovaných úsecích dálnice se jich odehrálo už mnohem více. Podle odborníků je na vině špatná disciplína řidičů, rozptýlení pracemi na silnici, ale i nedostatečný dohled ze strany silničářů a policie, píše se ve čtvrteční MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M73a66r32e19k 63T69e40t75u11r 9879234826

Proč to neopravujete 24h denně na jednom úseku??! ;-€ Raději rozkopete všechno a děláte na jednu směnu - idiocie, fakt nechápu.

0/0
19.8.2016 14:56

P19e62t68r 93B51á61č81a 8925236615105

Dalnice se pomale neda projet bez kolony, clovek treba v soucasne dobe od Vyskova skoro az nonstop do Brna jede v zuzeni 80 a za tohle si platim? A pak si tady jeste prectu podobny kecy jak jsou zase ti hrozni ridici zli a agresivni.

Uz me tahle masirka fakt nebavi. To potrebujte Tok vystavet dalsich 50 radaru na dalnici, aby vam to ovcane zase s radosti odkyvali jak se s tema "piratama" jezdici o 10 km/h v hodine vice zatocilo?

Misto toho abyste psali, ze je dalnice jedno velky staveniste a nejbezpecnejsi silnice v zemi diky statistikam, tak tady plodite tohle Rv;-O

+2/0
18.8.2016 15:28

Z14d26e65ň28k24a 76V14e33s91e40l12á 8129595787980

"za tohle si platim" - Platíte za to, aby se po tom vůbec dalo jezdit. A k tomu jsou zapotřebí opravy. Nadáváte, když to opravují, nadával byste, kdyby tam zůstal původní povrch, po kterém se už skoro nedalo jezdit. Tak si vyberte.

0/0
18.8.2016 22:11

M25a95r19e86k 26T98e29t88u95r 9129294226

Dříve to šlo a nebyli dálniční příplatky apd. Tak proč to nejde teď??

0/0
19.8.2016 14:57

Z21d55e65ň74k65a 21V66e28s91e96l51á 8269975967640

Kdy "dříve"?

0/0
19.8.2016 16:37

J31a52n 17P60r19o25c51h46a84z83k36a 1457105849377

Když jsme ze všeho mohli vinit komunisty.

0/0
19.8.2016 16:45

Z69d25e93ň64k91a 76V35e64s45e89l91á 8609175277530

Asi... ;-)

0/0
19.8.2016 17:04

P91e88t28r 44B96á46č88a 8515196965685

Je nenadavam, ze se to musi opravit nikde, si laskave jeste jednou prectete o cem vubec pisu.

0/0
19.8.2016 19:45

Z19d79e90ň39k74a 65V42e64s37e36l32á 8429155867940

"Dalnice se pomale neda projet bez kolony, clovek treba v soucasne dobe od Vyskova skoro az nonstop do Brna jede v zuzeni 80 a za tohle si platim?" - Nadáváte, že jsou kolony a zúžení. Kolony a zúžení jsou kvůli opravám. Stačí?

0/0
19.8.2016 20:01

P86e71t70e26r 64S44m28u40t90n46ý 2275650860903

a ješte jeden příspěvek k tématu ZIP:

Legislativní rámec

Zákon č. 361/2000 Sb., o silničním provozu, se této problematice věnuje v § 12, který k pravidlu zipu stanoví:

„Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu."

+1/0
18.8.2016 12:30

J80a72n 83F67r32o67l55í72k 6166240355274

Myslím, že se paní Pošvářová mýlí. Kamery, respektive radary jsou zcela určitě u obou úseků D1 u Brna. Rychlost se často pohybuje od 0 do 30 a přesto tam nehody jsou. Měli by si soudruzi experti konečně připustit, že není vše o rychlosti. Naše sílniční síť je přetížená a jen stavět cyklostezky to nevyřeší i když by si to socialističtí inženýři strašně přáli. Lidé drze jezdí autem místo na kole a MHD. Musí to někdo prostě zařídit. Třeba zakázat osobní auta.;-D

+2/−1
18.8.2016 9:24

L52i89b27o69r 55F23o56l12t58ý27n80e92k 2416345907484

Trochu to na rychlosti závisí. Pokud jedu spořádaně 80-100 (podle aktuální maximálky) v pravém pruhu a zleva mě každou chvíli někdo předjíždí tak, že mě nutí se pomalu otírat o svodidla, tak to je jen a pouze jejich překročení rychlosti, co by způsobilo nehodu.

+3/−1
18.8.2016 9:48
Foto

M98a91r57t10i55n 72K56o62k47e74š 3818294491230

Možná by to chtělo, aby pravý pruh byl, v případě, že jde o původní povrch odstavného pruhu, provizorně vyspravený tak, aby řidič kamiónu (a že mezi nimi jsou piloti, co mají problém udržet se v rovině i na perfektním povrchu a za bezvětří) neměl potíže v něm naloženou soupravu udržet. Občasnou revizi by si zasloužil i ten levý zúžený - přesahují do něj nejen svislé dopravní značky, ale občas i stavebními stroji posunuté betonové zábrany, které nejsou ve štrůdlu a do zatáček vidět.

Dále by dopravní policie měla kontrolovat nejen rychlost (což je jistě nejpohodlnější) ale i bezpečné rozestupy u automobilů > 3,5 t. Osobně se klidně přiznám, že než abych se kolem kamiónu jedoucího 75-80 plížil ve zúžení předpisovou 80, raději na to na chvíli, co jej předjíždím, a pokud mám před sebou prostor, šlápnu, abych riziko eliminoval na minimum - takový jsem "pyráth".

+1/0
18.8.2016 9:21

P64a55v89e46l 91Š37v23a31r90c13e19r 1840418632917

Rozestupy jsou u nás nepokutovatelné - chybí zákon

0/0
18.8.2016 9:23
Foto

M90a35r97t76i16n 73K23o65k35e71š 3788424641310

Zákon nechybí, http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361#p19 je jasný, chybí jeho vymáhání.

0/0
18.8.2016 9:34

J79a41n 36F62r44o61l34í12k 6936410625354

Takže ta policie co si ji tak vroucně přejete by pokutovala zejména Vás?;-D

0/0
18.8.2016 9:26
Foto

M76a10r54t90i69n 41K92o69k55e49š 3838514421490

Pokud mě přistihnou a pokud se ve správním řízení neobhájím, tak ano. Nemám s tím problém.

0/0
18.8.2016 9:28

P51e89t64r 74S23p94a57t10z21i71e81r31e96r 7114672885404

to je zase diskuze..:-) tak se na to má stát vybodnout a na celou dobu opravy uzavřít celou dálnici...ať si lidi vyzkouší jezdit zase po okreskách..:D pak by jim i ta horší dálnice začala chybět a přestali by tak nadávat....jsme moc rozmlsaní....a co se týká nehod a předpisů....každý tu obhajuje své...a to i jejich porušování...a proto se těším na jedno...na autonomní auta, kde řidič nebude řídit...auto pojede dle předpisů a ti co to nevydrží na nervech budou v blázinci....:D jen aby jsme jich tady měl dost..protože mám pocit, že co čech řidič..to nervák..:D

+2/−2
18.8.2016 9:13

M65a24r79e95k 23T21e44t11u47r 9499944746

Já sjel z dálnice, protože už to na mě bylo moc - uzavřené cesty či rozkopané taktéž.;-€

0/0
19.8.2016 15:00

M39a56x 83Š29a94l20a43m46o29u28n 9671770769876

No super - ve vláknu o ZIPu si začali lidi nadávat, takže je tím pádem zřejmě definitivně smazané - tedy ještě jednou pro pana Karfíka!!!

ZIP se uplatňuje jen při SOUBĚŽNÉ JÍZDĚ! Souběžná jízda je situace, kdy je doprava tak hustá, že jsou všechny pruhy plné, vytvoří se souvislé pruhy vozidel a rychlost vozidel závisí na rychlosti vozidel ostatních. Až v tom případě se zipuje. V zákoně je to napsané jasně. Bohužel, pokud se všichni jak ovce zařadí do průběžného pruhu a pan Karfík zůstane jediný v pruhu připojovacím, tak to dle definice není souběžná jízda a o zip se nejedná - není to fér, ale je to tak. :-P

+1/−1
18.8.2016 9:03

G81a18b48r44i90e11l 66H19o27r37t62e53n 9371779303734

Levý (průběžný) pruh jede, vpravo v připojovacím stojí osamělé auto. Je to v Brně, takže ho nikdo nepustí. Jak jste napsal, je to podle předpisů, čili nemá nárok.

A teď toho čekajícího dojede postupně několik dalších aut - levý pruh jede, pravý stojí, nejde tedy o souběžnou jízdu, pravý pruh tedy bude stát věčně...:-(

+1/0
18.8.2016 9:14

P74e54t62r 34S80k24á96l12a 2127904330510

Pokud se jedná o připojovací pruh, pravidlo ZIPu neplatí. Na začátku připojovacího pruhu je značka dej přednost v jízdě.

0/0
18.8.2016 9:22

G20a46b56r11i28e34l 38H35o62r13t58e92n 9181309393564

Chtěl jsem se zeptat, nemáte vy hnidopichové nějaký klub, kde se scházíte a trumfujete se, kdo vymyslí větší pí... pitomost?:-P

0/0
18.8.2016 9:29

P65e50t81r 64S26k55á52l22a 2247514170670

Já bych se zase rád zeptal, jestli opravdu považujete upozornění na dopravní značku za pitomost. Situaci v Brně neznám, často se ale setkám s tím, že v připojovacím pruhu někdo zastaví zcela zbytečně. Z nulové rychlosti se pak do mezery mezi jedoucími auty dostává hůř, než z jízdy.

0/0
18.8.2016 9:43

G20a45b42r98i77e24l 97H79o80r60t34e13n 9491939213714

V kontextu zipu a vymezení souběžné jízdy jsem použil lidový výraz, pane Skálo, a domnívám se, že jste jediný, kdo to nepochopil, protože vaše hnidopišská povaha to prostě nedovoluje. Zaměňte si tedy v mém prvním příspěvku spojení "v připojovacím" za spojení "v pruhu, který přestal být průběžným".

0/0
18.8.2016 9:51

P95e69t26r 60S84k50á45l60a 2197674350640

Ok, to jste mohl napsat rovnou bez zbytečných řečí.

0/0
18.8.2016 10:00
Foto

I93v43a85n 75K27o70p25t26a 5707582241927

To máte pravdu, v připojovacím to neplatí. Ale tak nějak očekávám, pokud není extra krátký, ohleduplnost ostatních že mne pustí. Netřeba brzdit stačí trochu zvolnit a vytvořit těch pár metrů navíc.

+2/0
18.8.2016 9:34

P32e58t74r 15S26k77á25l31a 2437794260540

Samozřejmě, tak by to mělo být. Někdo to tak udělá, někdo ne. A jak píšu výše, někdo zase v připojovacím pruhu zastaví i když to není nutné a situaci zkomplikuje.

0/0
18.8.2016 9:47
Foto

I35v55a81n 69K10o80p89t19a 5877422851467

To spíš co se připojovacího pruhu týče vnímám jako horší ty experty co ho nevyužijí a hned na začátku vlítnou do průběžného pruhu.

0/0
18.8.2016 10:09

P73e57t85r 77S78k93á11l46a 2547324380360

I to je samozřejmě špatně. Máme ovšem silnice pro motorová vozidla s nájezdy prakticky bez připojovacího pruhu. Například R7 od Kněževse.

0/0
18.8.2016 10:46
Foto

I74v39a43n 40K51o14p30t23a 5267412501707

Jistě ale jako řidič v průběžném pruhu to vidím a přizpůsobím se tomu. Zpomalím, na chvíli zrychlím či přejedu do levého.

0/0
18.8.2016 14:14

P88a55v25e88l 67Š15v15a88r71c38e40r 1680918472527

;-DJe to v Brně takže ho nikdo nepustí ;-D Jezdím po celé republice a jsem z Moravy, a v tom Brně je to fakt katastrofa, co tam lidem za volantem přijde normální

0/0
18.8.2016 9:28
Foto

I49v77a78n 98K13o27p55t93a 5697472591667

Ten zákon neříká kolik aut má stát v tom končícím pruhu. Hovoří o zipu před zůžením, navíc většinou jsou tamo zipu i informativní značky. To že někoho baví se zařadit do kolony a stít v ní třeba dva km může být panu Karfíkovi ukradené. On prostě jen pokračuje volným pruhem, žádný zákaz neporušuje. To ani ti co se zařadí do toho průběžného x stovek metrů předem, jen je to nelogické.

+1/0
18.8.2016 9:25

P83a21v72e29l 42N16o25v88á33k 4783228775491

nevim, o co vam presne jde. ale ikdyz zakon o zipu opravdu nemluvi v souvislosti s pripojovacim pruhem, plati jeste selsky rozum a obycejna slusnost. nekdo totiz to auto driv nebo pozdeji pustit musi a nejak mi nedava smysl, ze by to melo byt jinde, nez na konci pripojovaciho pruhu. pokud tam tech aut stoji vic, uplatnuji ti, co maji v hlave mozek, pravidlo zipu i tam. bez ohledu na vas strojovy vyklad zakona.

0/0
18.8.2016 9:34

P27e48t64r 46O98t74ý48p14k60a 8802443478412

Nebude spíš problém někde jinde..???...Proč je směr Brno hotová jenom D1, proč není třeba dokončená D11 s propojením na Pardubice-Olomouc-Brno a dál...Mě připadá, že se řeší jenom spojení pro Pražáky a nutíte všechny jed přes Prahu...i když to nepotřebujeme

+1/0
18.8.2016 9:00

P47a53v42e60l 55N50o18v47á30k 4773978185971

pro prazaky nikdo nic neresi. prazaci ke svemu zivotu v 99% casu dalnici opravdu nepotrebuji. ale to by vam melo dojit. kdyby chtel nahodou nekdo ulevit praze, ale hlavne tem, kteri ji potrebuji minout, mel by se zamyslet nad prazskym okruhem.

+2/0
18.8.2016 9:03

P61e76t58r 29O70t65ý11p59k84a 8772903578702

Určitě jezdíte třeba do Německa....znáte tam nějakou dálnici, která jede městem...ne. Klidně město objede 20km kolem, proč to nešlo i zde..???

0/0
18.8.2016 9:07

P72a21v62e32l 39N38o81v10á68k 4703558715321

no dyt rikam. prazsky okruh nam chybi. ale v 99% ne prazakum, to je takova rozsirena blbost ;)

+2/0
18.8.2016 9:13

J70a69n 12F95r70o65l37í11k 6226700555414

Dávám + a to nejsem z Prahy. Cpou se miliardy do kdejaké zadnice v třeba v jižních Čechách a tam, kde je největší koncentrace dopravy na to hází všichni ministři dopravy bobek. Na ČT pláčou ovčani, že jim přejede kolem baráku i 5 kamionů za hodinu a místa, kde jich 5 přejede za minutu nikdo neřeší.;-O

0/0
18.8.2016 9:30
Foto

I20v78a46n 81K61o74p51t13a 5837772961837

Na druhou stranu je potřeba aby se i ti lidé v Praze a okolí konečně dohodli kudy že ten zbytek okruhu povede. Vždy to totiž bude někomu za humny. Dálnice sice chtějí, ale nesmí vést blíž jak za sousední vsí.

0/0
18.8.2016 10:13

P97a47v69e35l 96Š91v15a12r56c47e93r 1400568882167

To ti lidi z Uhříněvsi dají za pravdu :-/

0/0
18.8.2016 9:30
Foto

I34v29a68n 59K49o17p89t29a 5587452281177

No třeba A113, A111 Berlín, A28 Oldenburg, A40 Essen, A73 Nürnberg. Všechno dálnice skrz města.

0/0
18.8.2016 9:31

T94o13m68á47š 92M71a27t96ě33j 9955128143292

Mno okruh je specifický problém. Peníze na něj jsou... jenže furt ho někdo blokuje... a díky dlouhodobému blokování, přišel o EIA ... a musí celý znovu.

Máme tu prostě naprosto idiotský systém vyvlastňovacího a stavebního řízení, do kterého může kecat každý v každém stupni ... a kde se každý může několikrát odvolávat a pak to ještě přezkoumávat ve správním soudnictví...

Takže právní jistota nula.

+1/0
18.8.2016 9:17
Foto

M65a52r84t72i84n 15K34o71k68e26š 3838254271560

Kdyby to úředníci na MD ČR a MŽP ČR nezmrvili s tím plánovaným hlukovým pásmem (ve stylu "nám se nechce stavbu odhlučnit, my radši vyhlásíme +10dB hlukové pásmo, vy si za svoje chechtáky při nejbližší příležitosti vyměníte okna u stávajících staveb a žádné nové si na svých pozemcích už nepostavíte"), mohla ta stavba dávno stát.

0/0
18.8.2016 9:26

P76a17v28e20l 88N77o84v19á97k 4873988105671

no ja bych to nevidel tak cerne. zrovna nedavno - pred mnichovem je 15km zuzeni do dvou pruhu v kazdem smeru a rychlost omezena na 60. V pravem se jede disciplnovane 60, v levem 80. Vsechno v pohode. Ale ta konstantni rychlost a nedostatek podnetu je doslova hypnotizujici. Vsichni pasazeri v aute behem toho useku usnuly jak na povel a ja jako ridic jsem mel co delat. Uplne rozumim tomu, ze nekdo proste z nepozornosti v uzkem pruhu vyjede o par desitek cm a je zadelano. A jde fakt jen o vteriny. Ridic nemusi byt ani ho**do, ani agresivni, ani blb, proste jsme lidi.

+4/0
18.8.2016 8:52

J39a90k82u38b 26K64ř39í83ž 8639159557733

Patek D1 z Prahy - jizda po dalnici se meni v souvislou jizdu kdy oba jizdni pruhy jedou stejne. Ano chtel bych jet rychleji ale co nadelam kdyz 30 aut prede mnou jede 120. Dodrzuji bezpecny rozestup. Nahle se za mnou objevi blikajici hnup (vetsinou audi) - poustim. Kdyz je zuzeni tak tohle nemehlo blokuje levy pruh protoze umi jezdit jen rovne a v 80 nedokaze predjet kamion.

0/0
18.8.2016 8:51

S40t93a44n36i86s83l32a74v 24S49r89b15a 4845224358444

nevím nakolik jsou dva pruhy, z nichž jeden má 2 metry a druhý sotva 2,5 metru na šířku zrychlením dopravy oproti jednomu širokému. Ale tipoval bych, že to dopravu příliš nezrychlí, takže proč nemůže být jen jeden normální pohodlný pruh? Dva jsou tam stejně jen kvůli Jančurovi a jeho žlutým autobusům, které se "nebojí" jet i tom dvoumetrovém. A další otázkou je, proč se musí uzavírat najednou třeba 10 kilometrový úsek, proč nelze uzavřít 5 krát pouze dvoukolimetrový?

+1/−1
18.8.2016 8:50

J55a53n 95N72o83v46á94k 6794854

Jenže případná vyšší cena za opravy by byla v kategorii "neviditelné" a to si nikdo nelajzne. ... Kdo by souhlasil s tím, že se za opravu zaplatilo více (vyhrála jiná firma), protože levý pruh s ní bude o 50 cm širší?

0/0
18.8.2016 8:55

T86o66m59á86š 72M23a12t71ě45j 9585838503822

Protože jedno zmenšení počtu průhů nadělá méně problémů než 5 ...

Prostě zdrojem zácpy je to seřazení před zúžením ... ne ta samotná jízda v tom zůžení.

A když to u děláš 5krát (pokud tam necháš prostor, aby se auta rozřadila) - tak jen uděláš další zácpu.

0/0
18.8.2016 9:15

S21t13a75n35i52s88l11a77v 53S14r39b94a 4385194188814

no v tom článku se píše o větším počtu nehod v tom zúžení, nikoli ve frontě před ním. tak nevím, jestli máte pravdu vy nebo ty statistiky.

0/0
18.8.2016 10:35





Najdete na iDNES.cz