- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Auta a hlavně jejich jsou horší než teroristická hrozba
Většina fatálních nehod je přejetí do protisměru a čelní střet., ať už vědomě šlo o předjíždění nebo o nepozornost/únavu, tomu nezabrání ani policejní hlídka u silnice.
Přidal bych nedání přednosti. Souhrnně nejhorší je, když se někdo neoprávněně vydá do dráhy jinému vozidlu.
Částečně je to dáno nezkušeností a chybějícím výcvikem (a nemyslím tím jen autoškoly). Kolik řidičů absolvovalo jakýkoliv nácvik k eliminaci smyku? Kdo jim vysvětlil, jak se mají proti mikrospánku bránit? Kdo s nimi nacvičil správnou reakci při vběhnutí zvířete do vozovky? Kdy a kde zorganizovala dopravní policie nějaké školení (leda možná se školáky)? Kdy naposledy vysílali v TV nějaký pořad, jak předcházet nástrahám a kritickým situacím v provozu?
Když není skutečná vůle opravdu snížit nehodovost, je alespoň třeba mít velké auto. Tam má člověk alespoň jakou takous šanci přežít.
Na jedné straně se buzerují řidiči, za každou prkotinu naskakují body, pokutují, fotí, kamerují, propočítává se jim rychlost ...
A na straně druhé se řidičáky kupují, ze zákazů jízdy někteří mají srandu, po nehodě se nemusí dýchat, ani jít na krev .... kupují se auta s najetím 50 tisíc km a ono má najeto 300 tisíc, auto má tedy úplně jinačí opotřebení a technický stav, než se domnívá majitel. A je zajímavé, že toto policii nezajímá. Přitom pro bezpečnost to má zásadní význam.
Máte samozřejmě pravdu.
Ale podotkl bych, že podíl na nehodách, co se týče stáří vozu, je mizivý. Skoro vždy je to vadný článek mezi volantem a pedály.
Je to tím, že řidičský průkaz vlastní skoro kdekdo.