Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pilot zmizelého letu MH370 nacvičil trasu nad oceán na počítači

Kapitán malajsijského boeingu z letu MH370, který se pohřešuje od 8. března 2014, nacvičil na svém domácím leteckém simulátoru trasu do míst, kde se letadlo ztratilo, ale nemělo se tam původně vůbec objevit. Vyplývá to z interních informací vyšetřovatelů, ke kterým se dostal americký časopis New York.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M11i17c25h19a38l 72M28i55l15l26e74r 9746512919482

Velcovsky a Port:

do Prahy vam letaji Emirates a pokud nevite, mezi nimi se sem tam nejaky kapitan jmenem Ahmed take najde

0/0
25.7.2016 8:26

J91i72ř83í 94T56e24p30r 4937160455555

Zprávě FBI nevěřím:

1.) FBI sama aktivně nabídla účast při vyšetřování. PROČ?

2.) FBI si vyžádala počítač pilota a OBJEVILA data která objevit potřebovala.

3.) Žádný americký satelit neposkytl data pro pátrání. Pokud vím, tak se tahaly data z kanadských, francouzkých a jiných satelitů, ale žádná z amerického.

Tady od začátku něco smrdí.

0/−5
25.7.2016 5:51

F11r21a43n29t82i82š36e63k 39L71u33p37í33n50e19k 8271696486852

Takze muslimske prase, od ktereho odesla zena.

+6/−2
24.7.2016 23:30

M64a62r48t73i28n 38P54r25á79š79e54k 8925931240313

Nesmysl. Každý hlupák přece vé že MH370 unesl iameričané aby je naplněné mrtvolami rozbil na ukrajině ! :-P:-P

+3/−3
24.7.2016 23:01

L36a72d54i93s81l55a90v 68L65a83k61e10r 2603669325726

Jeden z diskutujících se ptá: "Co ale tedy udělal se zbývajícími členy posádky? Jak je zpacifikoval, aby mu nebránili letět jinam?"

To se přece zjistilo už v roce 2014. Netřeba objevovat co bylo už objeveno. Letadlo mělo maximální technický dostup 43100 ft (něco přes 13 km). Podle radarových záznamů vystoupalo na počátku do výšky 45000 ft a letělo zde po dobu 23 minut. Pilot mohl v té době ručně vypnout tlakování kabiny.

V případě ztráty tlaku se v kabině cestujících automaticky uvolňují kyslíkové masky, ale zásoba pro dýchání je omezena. Cestujícím vystačí kyslík na dobu max. 10 minut. Pak rychle následuje bezvědomí a smrt, nebo těžké nevratné poškození mozku. Důležité však je, že zásoba kyslíku pro pilotní kabinu je větší a vydrží minimálně na 20 minut pro dva piloty. Pilot byl ovšem v kabině nejspíše sám za zamčenými dveřmi, takže měl dostatek času usmrtit v letadle vše živé.

+4/−1
24.7.2016 22:57

M21a75t45ě96j 68V45á57c94h54a 6645539810487

Zajimave

0/−1
24.7.2016 23:02

J59o91s77e44f 39Š35o87l90t96e93s 8914828170563

Taková situace by ovšem způsobila automatické nouzové volání, které nelze vypnout.

0/0
24.7.2016 23:46

L15a62d54i91s25l29a22v 32L29a82k48e84r 2393139185456

Pan Šoltes napsal: "Taková situace by ovšem způsobila automatické nouzové volání, které nelze vypnout."

Nu, teoreticky máte pravdu. Já jsem ale praktik a vycházím z toho, co je o letu MH370 známo. Letadlo odstartovalo v 16:41 UTC. Vysílač technických letových údajů ACARS byl na palubě letadla vypnut v 17:06 UTC a následovalo vypnutí letového odpovídače v 17:22 UTC.

+1/0
25.7.2016 0:10

L85i10b36o24r 83Ž44ů12r17e81k 2323916470328

Další konspirační teoretik kterému nepatří sirky do ruky.

Co tvrdíte o technickém dostupu je nesmysl, co tvrdíte o radarových záznamech je nesmysl, co tvrdíte že pilot mohl udělat je nesmysl.

Stačí se podívat co se píše(respektive nepíše) na avheraldu a vygooglit mh370 45000.

A jen tak by mě zajímalo, pokud se chce sejmout, proč má potřebu letět dalších X km když sám kontroluje letadlo, tudíž se může rozbít kde chce, ideálně (pokud mu jde o slávu in memoriam a o maximální počet mrtvých) o nějaké město.

0/−1
25.7.2016 11:51

J84a48n 13F76i61a50l48a 7494117985889

Třeba zanechal i zprávu, snad se někdy najde černá skříňka se zvukovým záznamem z kabiny.

0/−1
24.7.2016 22:23

D33a39n 79P55o24s56p86i13s61i92l 3849568956164

Jedna z domněnek mezi lidmi, co se podrobněji zajímají o civilní letectví je, že se jednalo o tak zvaný "dry run", to znamená, že si někdo chtěl vyzkoušet s pomocí posádky nebo její části unesení většího letadla s cílem využití uneseného letadla coby zbraně, jako 11.9.2001. Jednomu pokusu o "dry run" se podařilo zabránit před pár lety na Filipínách. Považuji to jenom jako jednu z vícero možností, co se skutečně stalo.

+3/0
24.7.2016 22:19

D29a89n 78S19v89o17b46o89d39a 9810590625456

jihozapadne od australie ? to uz jste jednou tak spatne psali takze kopie ze stareho clanku ?

0/0
24.7.2016 22:11

M36i36c56h93a46l 59M34i25l93l21e71r 9376362179452

jihozapadne od Australie je spravny smer

0/0
25.7.2016 8:25

J59a29r33o54s27l29a64v 44P29o58r32t 7889977269925

S Ahmedem bych teda neletěl ...

+2/−4
24.7.2016 21:43

T89o25m41á96š 33V66e35l65č38o61v58s55k93ý 4743838969288

Kapitán Ahmed, to stačí, dál číst netřeba R^R^R^

+16/−6
24.7.2016 21:14

Z78i20k81m92u31n39d 39K89a18s16i90k 4593276106119

Kopilot byl svým známým imámem hodnocen jako "dobrý chlapec, dobrý muslim, pokorný a tichý". Taky se našly fotky potvrzující výpověď jedné spolupracovnice, že byl i dotěrný a slizký [http://www.bbc.com/news/world-asia-26628684]. Takže kopilot se chtěl vykoupit ze svých hříchů zabitím káfirů.

Pilotovi to v dané situaci mohlo připadnou jako zajímavé řešení rodinných problémů. Vzhledem k jménu syna pilota (Ahmed je varianta jména Mohamed) bych řekl, že i pilot byl muslim.

Takže jako poměrně pravděpodobná hypotéza se mi jeví islámská klasika - vražda bezbranných civilistů.

+4/−7
24.7.2016 19:42

M35i95c94h78a47l 20S75e48m35r62á97d 3882886667159

Zapomínáte na jeden detail... terorista má vždy snahu, aby se ukázalo, že to byl on, bojovník proti nevěřícím, jdoucí si pro panny do nebe...

Je prostě divné, že se nenašla nahrávka, nebo, že se nepřihlásila některá z teroristických skupin...

Terorismus chce šířit strach, ne vytvářet záhadné situace..

+11/0
24.7.2016 19:46

Z87i34k83m48u91n79d 46K82a18s32i19k 4663936756269

Odhaduji, že hlavním kritériem pro Alláha je zabití káfirů, nikoli získaná reputace.

Taky asi situace může být jiná díky poměrně odlišnému společenskému statutu obou potenciálních vrahů od průměrného vraždícího džihádisty.

0/−3
24.7.2016 19:55

M58i47c12h41a54l 91S49e87m12r49á41d 3982156547949

Tak je možné, že stát se hrdinou není pro bojovníka prioritou, nicméně pokud bojuji, tak chci, aby bylo jasno, že bitva proběhla...

Já tyhle magory trošičku nechápu... když už jsem pilot, mám v ruce letadlo, tak proč to hned po startu nepoložit někam do velkého města plné paliva... Tohle je přece mrhání potenciálem toho stroje...

+4/0
24.7.2016 20:03

J76a41n 11P29r49i84c70h92y26s62t43a25l 8581948393

"Krátce předtím se mu rozpadlo manželství, žena od něj odešla."

A to ho nechali letet? To je jasna nezodpovednost ze strany letecke spolecnosti. V Japonsku v podobne situaci nesmi strojvedouci primestskeho vlaku ani usednout do kabiny, natozpak ridit.

+1/−3
24.7.2016 19:35

S87t65a81n41i85s80l39a50v 64P73ř42i41b44y60l 1889398151826

na druhou stranu - co by v té kabině taky dělal :-)

Dost se ale divím, že ty vlaky má ještě kdo řídit.

0/0
24.7.2016 20:04

J12a76k24u89b 61S74e96m19e62r40á47d 2387396161711

jasne.... kazdy den se ptaji lidi jake to je s partnerem

+5/−1
24.7.2016 21:17

B53a53r12t21o49l72o63m90ě60j 71K77u83s 2205386601813

Je to nějaký divný. Neříkám nemožný, ale divný.

Žádný dopis na rozloučenou, žádná "je to kvůli tobě" zpráva exmanželce, žádná teroristická skupina se k tomu nepřihlásila, ani on se k žádné nehlásil, měl (jako každý pilot) tisíc možností zabít se sám v nějaké Cessně a místo toho si vybere tohle? Tichou masovou vraždu? Je to divný.

0/−2
24.7.2016 19:30

J12a53n 85Z53a22p36l20e51t90a79l 4206832295874

Tak divný je to každopádně. Už z toho titulu, že se to stává naprosto mimořádně vzácně.

0/0
24.7.2016 20:18

F33i36l14i11p 37V88a45l85d12e71r 1618148604974

Za poslední roky jsou málokdy příčinou neštěstí tech. problémy. Víc a víc se jedná o chybu pilota nebo o sebevražedný akt. Nechť se více v leteckém průmyslu orientují na myšlení pilotů, ergonomii strojů a duševní pohodu.

+5/0
24.7.2016 19:11
Foto

V11o13j28t34ě51c12h 85P55a37v61l85í98k 5404741104978

To vyřeší plně automatická letadla. Ve skutečnosti je to mnohem jednodušší úkol, než postavit plně automatické auto.

+1/0
24.7.2016 19:21

F80i82l79i76p 51V89a60l83d33e59r 1538228174984

Nejsem proti, ale lidský element jako poslední instance - ta tendence bude vždy.

Nebo vy byste si třeba do takového stroje bez jakékoliv obsluhy sednul?

Něco jiného je totiž třeba kabinová lanovka....

0/0
24.7.2016 19:27

M50i50c74h16a90l 92S78e17m64r93á46d 3302496577739

Dokud bude master povel od pilota, nemáte šanci podobným excesům zabránit...

0/0
24.7.2016 20:10

F75i13l45i54p 37V71a62l33d76e28r 1338608384734

Proto radši svěřím život lidskému elementu, který ve většině případů disponuje pudem sebezáchovy a při dostatečném tréninku a zkušenostech vynalézavostí (přistáni na Hudsonu), než stroji, který lze v dnešní době všelijak kompromitovat.

Sebevražedných excesů je minimum, rozhodně méně než chyb pilota.

+3/0
24.7.2016 20:26
Foto

V66o78j36t12ě24c54h 85P58a89v10l93í17k 5874141724218

Docela ochotněji, než to letadla s unaveným pilotem.

0/0
24.7.2016 22:37

M56i52c39h44a75l 84S77e19m70r54á23d 3782216817239

Já myslím, že nám hackeři předvedli dostatečně dobře jak špatný nápad je připojit auta k internetu... prozatím jen znehybnili jedno Volvo...

Pro plně automatické lety by letadlo muselo používat datové linky pro přenos pozic okolních letadel a spousty dalších údajů... představa, že by terorista vůbec nemusel do letadla a stačilo mu jen ovládnout systémy řízení se mi moc nelíbí...

+2/0
24.7.2016 19:27

D74a54v56i36d 30H78i51l22l55e 9582304264868

Ale no tak, co to melete? Sak uz to je davno vymyslene. Kazde letadlo za sebou potahne kabel, tak nehrozi ze by nekdo mohl bezdratovou sit napadnou, protoze bude dratova.... jednoduche jako facka

+2/0
24.7.2016 20:20

F63i36l77i54p 45V72a54l22d13e84r 1438328124504

"Za pád letu XYZ123 po může podle prvních zjištění zaměstnanec letiště, konkrétně zahradník pověřený zastřižením živého plotu v areálu během startu havarovaného stroje."

+1/0
24.7.2016 20:37

F33i14l82i41p 45V21a87l21d93e23r 1588268844364

Představa stroje jako poslední instance = X-násobně větší lákadlo pro teroristy.

Člověka buď musíte pro sebevražedný čin přesvědčit, nebo s ním na palubě bojovat. Moc složité, zdlouhavé, potenciálně zhatitelné.

0/0
24.7.2016 20:31
Foto

V73o87j31t29ě35c56h 92P83a89v85l11í65k 5464501294428

Není sebemenší důvod, aby letadlo plně spoléhalo na jakákoli přijatá data. Naopak, musí zpracovat všechny méřené i přijaté údaje a případná měření či data, která neodpovídají vyřadit. Jen tak se vyrovná s poruchou nějakého čidla - a stejným způsobem i s "poruchou" na externích datech.

0/−1
24.7.2016 22:40

V52á50c86l55a48v 70D31o54k47s84a50n52s47k65ý 5600315236388

O jeeee tyhle účelový zjištění většinou smrdí. Tak copak za tím asi bude?

0/−4
24.7.2016 19:10

S36t76a20n54i11s82l25a76v 21P98ř50i58b20y32l 1739538921266

co je na tom účelového?

+3/0
24.7.2016 19:22

J72a44k48u28b 48S59e97m80e18r17á42d 2477476441141

ty myslim taky smrdis :-D

0/0
24.7.2016 21:18

V24á36c89l15a75v 39D41o54k65s55a53n42s48k43ý 5910415256918

Ty hlavně vůbec nemysli, nedělá ti to dobře.

0/0
3.8.2016 22:32

M17i37l96a65n 91H37e91j15n50a83l 8436670132657

Stát se mohlo cokoliv. Od té doby, co jsem viděl kanadskou dokumentární sérii, kde američtí vyšetřovatelé zcela zjevně manipulovali s důkazy po letecké havárii svého 737 v Indonésii, aby tím skryli sériovou závadu na jedné součástce, už o oficiálních verzích pochybuji. Tam se to pokusili hodit na zkušeného pilota asijského původu, který prý spáchal s naloženým dopravním Boeingem sebevraždu stylem kamikaze, protože se nedokázal vyrovnat s odchodem do důchodu..8-o;-D (Silkair 185)

+4/−9
24.7.2016 18:57
Foto

V13o20j75t27ě58c26h 13P21a96v14l17í72k 5824141534478

Až na to, že Silkair 185 už onen vadný díl neobsahoval, byl vyroben až poté co se na problém s ventilem řízení kormidla přišlo a v době, kdy už byla celá jednotka řízení kormidla přepracovaná tak, aby k této závadě nemohlo dojít. A také na tomto novějším typu již nikdy nedocházelo.

+11/0
24.7.2016 19:18

I73v50a 15V32a51l96č86í39k34o22v47á 3460359149

+ jste ode mě obdržel omylem.

0/0
24.7.2016 19:46
Foto

M80i22c85h39a81l 39G80r65e96š43l90i34k 9841676872306

No niekomu stačí málo, niekomu nič aby sa dal na konšpiračnú dráhu. ;-D

+2/0
24.7.2016 20:44

T28o32m45á40š 94K97u39c25h97a87ř 3337301718861

Koukám, že ani zmínka o tom, že pilot Zaharie Ahmad Shah byl praktikující muslim a na netu se o odálosti už píše například jako o "muslimském kamikaze"..:-/

Já nevím, jestli vám to dochází, ale zatím je většina těchto útoků zpravidla velmi úspěšná v poměru počtu obětujících se muslimů a jejich obětí. No a vzhledem k tomu, že muslimů je pěkných pár set milionů a to procento z nich, kteří jsou ochotni se takto obětovat vůbec není malé, tak pokud to necháme být a budeme se jen dívat, tak brzy už jednoduše nebudeme.:-/

Oni mají tisíc a jeden důvodů nás nenávidět už od počátku jejich náboženství, boj o svatá místa, křížové výpravy, koloniální období, po válce neokoloniální období a nakonec válečné hrátky USA a NATO, včetně toho, že jim USA likvidují speciálními akcemi a bezpilotními drony vůdce.

Když si je po tom všem pouštíme k tělu a do Evropy, chováme se jako úplní hlupáci.

+3/−5
24.7.2016 18:55
Foto

V78o98j58t66ě80c68h 11P91a67v18l86í43k 5684491344188

Ochotných jít do sebevražedného útoku je z muslimů určitě méně, než jedno procento, takže podíl vychází ve prospěch přežití Evropy, nikoli k sebevražedných atentátníků.

+6/0
24.7.2016 19:21

T15o61m53á65š 34K27u28c13h67a50ř 3267871988651

Vy budete velký optimista. :-) Muslimů je 1,5 miliardy. I kdyby k oběti bylo ochotno jen to vaše jedno procento, je to 15 milionů sebevražených atentátníků! A jaké mme současné "skóre": 1:20 ? Ale to už máme 300 milionů lidí a to už je víc jak půlka Evropy. Navíc i pro ty co zemřít nechtějí je povinností likvidovat nevěřící.

Ale tak to to samozřejmě počítat nelze, k rozvrácení našeho řádu totiž stačí mnohem méně mrtvých a teroru. :-/

0/−2
24.7.2016 19:55

T41o92m41á76š 70K13u55c85h19a30ř 3497581308531

Pak jsou zde ale samozřejmě i muslimští "břídilové", kteří místo aby akci co nejlépe naplánovali, zabijí jen tak v afektu, čímž to skóre kazí, třeba čerstvá zpráva:

http://zpravy.idnes.cz/nemecko-zadatel-o-azyl-vrazda-maceta-d7e-/zahranicni.aspx?c=A160724_185940_zahranicni_ane

Ale na druhou stranu tihleti nebudou z toho vašeho jednoho procenta odhodlaných k oběti, těm to prostě jen tak ujede. :-P

0/−1
24.7.2016 20:00

M71i86c20h95a56e58l 62W24e24i19s42s22e73n40s48t76e11i60n 7746796181318

Druhého pilota musel zlikvidovat v kabině, nechat jej dobývat se zpět šest hodin v kuse s tím, že by to jistě zmobilizovalo i všechny lidi na palubě, to se mi nezdá...

Napadá mě, jestli nemohl vypnout lidem vzduch jako v tom řeckém "Letu duchů" (Helios Airways č. 522).

+1/0
24.7.2016 18:44

B11o74h17u57s47l12a16v 67H55a13v77r68á81n23e77k 6383767132

Na to by stačilo varování, že když se budou dobývat, tak to otočí čumákem dolů a přidá plyn.

+2/0
24.7.2016 18:50

B19o82h40u26s62l61a70v 42H21a77v81r71á56n68e77k 6913777882

Kapitán, který je pilotem 30 let, si takovou trivialitu musí nacvičovat na simulátoru?

0/−3
24.7.2016 18:24





Najdete na iDNES.cz