Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za srážkou vlaků v Itálii je nejspíše lidská chyba, obětí je už 27

Počet obětí úterní srážky vlaků na jihu Itálie ve středu vzrostl na 27, nejméně dalších 50 lidí bylo zraněno, 15 z nich je stále v nemocnici. Podle italské agentury ANSA byla příčinou nehody lidská chyba, úřady již zahájily vyšetřování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90i58r43k83a 45S86v18e16j48k52o21v55s35k91ý 2519266601253

Zlatý časy v pravěku, kdy se míjení ve stanici řešilo štafetou. Fíra nafasoval kolík a vyrazil. Druhý čekal ve stanici a dokud kolík nedržel v ruce, nesměl na trať. Dneska by se řeklo, že jednal jako vlak druhý.

0/0
13.7.2016 19:20

J83i21r57k35a 85S24v51e21j86k54o63v89s76k34ý 2539956721363

Teď mě trklo, asi to byla tramvaj, ale i tak dobrý.

0/0
13.7.2016 19:23

P82e33t45r 90Ž68á54k 1108892305359

Komunikujeme prostřednictvím zvukových záznamů,“ prekladac google???

+1/0
13.7.2016 17:14

P74e20t67r 43Ž30á50k 1498772385479

Komunikujeme prostřednictvím zvukových záznamů,“ - prekladac google a idnes...

+1/0
13.7.2016 17:13

J19a40n 90Č72e96k47a44l 7349945464874

Tady je najednou odborníků na zabzař...

0/0
13.7.2016 15:57

R41a86d90k18o 36K91ř52i13v34á94n92e26k 7450753855300

Mnoho úvah o zabezpečení železnice na úrovni 21. sloletí a málo smyslu pro realitu.

- letadla padají i kvůli chybám pilotů, dosud nejsou nad zemí instalovány bezpečnostní sítě, které by zabránily jejich pádu :-)

- řidič usne a nic ho neprobudí, jede na červenou a nic ho nezastaví, kamion vyjede do protisměru a...

I při možnosti lidské chyby je železnice nejbezpečnější dopravou pro cestující. Navíc má způsoby, jak lidskou chybu téměř vyloučit. Jen to stojí velké prachy. Je to problém na celém světě a vyšší stupně zabezpečení se proto všude zavádějí postupně podle důležitosti tratí. V Itálii na tuto trať už došlo, je v přestavbě na moderně zabezpečenou dvoukolejku. Bohužel, mělo k tomu dojít o rok dřív...:-(

0/0
13.7.2016 15:18

P68e36t84r 74K67o34u61k73a92l 6533275703164

Jenže peněz je dost, přesněji, již nejsou ničím podloženy, stačí je natisknout . . . . on problém bude jinde . . . v trvale udržitelném rozvoji ? Potřebou držet vzrůstající, ale jen mírně, HDP ? Nebo ještě jinde ?

0/0
13.7.2016 16:45
Foto

J65i65ř35í 88B85a77b80i51n22s24k56ý 7357349238771

tak dlouho prochází šlendrián až se ucho utrhne , Itálie není vyjímka děje se to na všech tratích , problém je v tom že chudáci redaktoři už prostě nesmí psát pomalu o ničem a pracně hledají o čem psát , nějak se to budování socialismu vymyká z rukou Rv

0/−2
13.7.2016 10:26
Foto

P25e24t55r 95K20o27č74i96č19k70a 4309178346277

Matteo (faccia di merda), priletel vrtulnikem na misto nestesti projevit ucast a podekovani zachranarum...

http://video.repubblica.it/edizione/bari/scontro-tra-treni-renzi-ringrazia-i-soccorritori-ed-entra-in-un-convoglio/246173/246277

+1/0
13.7.2016 10:17

V25á81c73l80a96v 67D38o67k36s58a97n15s77k56ý 3228386491424

Poslední fotka i s komentářem je opravdu k tématu....

+4/0
13.7.2016 8:52

S21i83m57o77n97a 30B60ě88l89á68k26o27v65á 2700561339963

však proč by si to po sobě měl pisálek kontrolovat, že...

0/0
13.7.2016 8:54

P41a82v53e37l 54Ř49a57p86e95k 7972146489285

Lidská chyba to byla v každém případě, v tomto případě chyba toho, kdo takovou trať, se zabezpečením na úrovni 19. století, schválil do provozu.

+6/−1
13.7.2016 8:45

J84a80k30u86b 95N50o69v46o83t52n30ý 1174778690515

tak je otázka, kdy byl ten provoz schválen, jestli to náhodou nebylo již hodně dávno.

+1/0
13.7.2016 9:41

M18a92r36t58i53n 58V79e55s94e14l65ý 1440988897126

Problém vidím v tom, že se často šetří na nepravém místě. Jestliže je používán jednodušší systém zabezpečení, pak je zapotřebí víc signalistů, výpravčích, prostě víc lidí, kteří dohlédnou na to, aby vlaky nevyjely proti sobě. Nemůže to být závislé na jednom (často přetíženém) člověku - proti chybám nejsme odolní nikdo.

0/0
13.7.2016 10:05

J31a55n50a 70N82o44v96a77k74o16v63a 1609563390337

To zas bude v italske televizi hromadny pohreb a lidi na to budou cumet, prijde tam cela vlada a udelaji z toho satni svatek

0/−4
13.7.2016 8:42

A29l76e78š 16J77a12v71ů55r93e69k 2142359340820

spíše státní smutek, ty svátku

+8/0
13.7.2016 8:44

P39e15t69r 55K81n30ě74b66o16r85t 3161210

To zas bude popsanýho papíru opatřeníma aby se něco takovýho neopakovalo.

0/0
13.7.2016 8:36

P25a61v52e89l 97Ř32a25p71e83k 7882646929215

Ty lidi zabila úřednická mašinérie, která požaduje tolik certifikací a dalších papírů, že dnes neexistuje cenově přijatelné zabezpečení pro tyto tratě.

0/0
13.7.2016 9:11

P98a59v98e55l 11M77a19t71o94u44š10e93k 5140747188584

Zlý nedemokratický Putin má v sobě zřejmě víc lidskosti než všichni evropští demokraté. Na rozdíl od nich, neohrozitelných, si možná uvědomuje, že se něco takového může přihodit i jemu nebo jeho blízkým.

+7/−7
13.7.2016 8:16

J62i69ř91í 98B66r86a19d12a 5145708815195

Proč do toho taháte to, jestli je Rusko považováno za demokratické nebo hodné, ať už to znamená cokoliv? Putin je čelní představitel, u nichž je obvyklé, že za celou zemi vyjádří soustrast, i za lidi jako vy, kteří mají mozek nastavený tak, že do toho musí hned tahat politiku. Jestli špatně snášíte kritický postoj k Rusku, vyhýbejte se všemu, kde je o něm zmínka, anebo si nechte předepsat nějaké tlumící prášky.

+5/−1
13.7.2016 9:14

J62a97k50u50b 75S43e81m69e74r20á15d 2187956481301

Co to je za zblebt proboha? Samozrejme kondolovali vsichni vrcholni predstavitele vsech statu....

0/0
13.7.2016 11:13

Z27d52e95n93e57k 17B23e31d28n72a92r 7547226507969

v době GPS a počítačů je podobné neštěstí málo pochopitelné. Bohužel železničáři nejsou schopní, zvládnout velmi jednoduché zabezpečení.

Jinak strašné neštěstí.

+3/−8
13.7.2016 8:05

J51o39s95e10f 19G96a92r59g27u69l91a 3479838517640

Všichni si to představujete jako Hurvínek válku...

+9/−1
13.7.2016 8:13

M83i13l27o65š 91K59o17t76e34k 3129484

A vy si to představujete jak?

+2/0
13.7.2016 8:47

J75o32s76e82f 88G69a29r77g68u74l21a 3959398337330

Železnice je nejbezpečnější druh dopravního prostředku. A nějaká GPS určitě takovéhle neštěstí nevyřeší a nebo mu nezabrání. Bohužel mohl strojvedoucí jedné ze souprav projet návěst zakazující jízdu, mohla to být technická závada to ukáže vyšetřování, ale rozhodně nemůže doprava na železnici fungovat plně automaticky. Pokud bychom nechali železnici plně automatizovat, bez jakékoliv lidského faktoru, lze očekávat, že spousta vlaků nedojede kvůli srážce s automobilem nebo třeba přiveze do stanice kus těla po srážce s osobou, jelikož nebude nikdo, kdo by vlak zastavil.

0/0
13.7.2016 9:47

J92o78s33e64f 68H39á78j63e88k 6898370559572

Tak autonomní systémy u kterých jsou řešeny i kolizní stavy a jsou vhodné pro masové nasazení se v součastnosti pilně vyvýjí, ale není tak uplně triviální věc. A navíc to nebude laciná záležitost...

0/0
13.7.2016 10:11

M46i43r62o71s96l69a30v 70Z81i44k80m32u27n15d 6818892717168

Poznámka - nejbezpečnějším dopravním prostředkem jsou výtahy, u nich je počet usmrcených osob nejmenší ...

+1/0
13.7.2016 11:23

J86i42r67k65a 38S52v68e42j19k95o68v87s91k60ý 2249716401353

Vím o bezpečnějším - koloběžka. Ale zdaleka nejnebezpečnější je kolečková postel. Tam ročně zemře víc lidí, než na silnicích.

0/0
13.7.2016 19:10

J21o49s97e69f 12H62á21j43e51k 6428500339952

Představuju si to tak, že jakýkoliv systém, který není plně autonomní a musí tedy do jisté míry spoléhat na součinost s člověkem, nemůže být z principu nikdy 100% odolný proti lidské chybě...:-/

0/0
13.7.2016 9:55

M72a26r82t49i22n 89K79o14ž19í12n 1645596331110

Zvládnuto to je. Jmenuje se to ETCS. Jenže jedna jednotka pro jednu lokomotivu stojí cca 10 milionů Kč, plus samozřejmě infrastruktura na trati. Takže se to zatím osazuje pouze na koridory.

0/0
13.7.2016 8:22

M92i51c29h18a55l 74M56a77r31c18i27á40n 1149549931105

Co na té jednotce stojí 10 milionů Kč?

0/0
13.7.2016 8:32

M36a91r85t98i94n 71K18o21ž11í80n 1595306121460

Prostě stojí deset milionů. Já jsem si tu cenu nevymyslel, ale je to jediný systém, který je certifikovaný pro celou Evropu. Vyrábí se to v malých sériích, je to extrémně spolehlivé, odolné vůčí rušení, umí to aktivně zasáhnout do řízení vlaku, nahradí to výpravčí a návěstidla. Proto je ta cena asi taková.

0/0
13.7.2016 8:37

M43i19l77o60š 28K91o32t33e94k 3579494

Těch 27 mrtvých a asi 50 zraněných by jistě uvítalo i necertifikovaný ale též funkční systém.

+4/−1
13.7.2016 8:50

P94e93t74r 31N80o84v35o19t18n75y 1711720341

Jiných 27 nebo i víc by zas neuvítalo, kdyby necertifikovaný systém jiné nehodě nezabránil, nebo ji dokonce způsobil.

+6/−1
13.7.2016 8:55

P16a31v43e18l 16Ř74a25p35e74k 7842736179625

Vypnutí troleje a vypuštění brzdových válců při obsazování oddílů od obou konců by jistě způsobilo katastrofu... 8-o

+1/−1
13.7.2016 8:57

P52e36t12r 77N12o96v38o59t98n76y 1431880291

Ano, třeba kdyby ze stanice odjela na stůj souprava, kterou nelze zastavit(utržené vozy) a vy byste ten vlak, ktery by jim jinak ujel, zastavil.

0/0
13.7.2016 9:22

P94a33v21e92l 70Ř70a45p53e54k 7962586239275

A jak takové vagóny zastavíte dnes? Plnou rychlostí do nich necháte najet protijedoucí vlak. Já bych ho aspoň samočinně zastavil. Vy musíte pořád hledat nějaké důvody, proč něco nejde, pořád hledáte něco dokonalého, a tak do dnes nemáte nic, pane.

0/0
13.7.2016 9:25

P29e41t23r 30N19o10v24o28t41n98y 1161400721

Protijedoucí vlak musíte zastavit, vlak jedouci stejným směrem naopak musí ujet. Už to ten váš údajně zcela jednoduchý systém trochu komplikuje. Nehledě k tomu, kolik existuje dalších výjimek, kdy lze vjet do obsazeného oddílu zcela legálně.

+1/0
13.7.2016 9:32

P74a44v73e17l 53Ř10a29p85e78k 7902246809235

Píšu o zastavení při detekci vlaků jedoucích PROTI sobě. Ve vámi uvedeném případě, kdy vlaky jedou ZA SEBOU, by k zastavení samozřejmě nedošlo.

0/0
13.7.2016 9:39

P13e70t18r 97N39o53v64o84t76n95y 1451780661

No vidíte, jak se vám to komplikuje.

0/0
13.7.2016 9:47

P42a74v11e63l 34Ř14a62p97e94k 7112786479525

To se nijak nekomplikuje, na obou koncích tratě už je "zabezpečení", které dnes jen ovládá světýlka, z těchto systémů stačí vzít informace a vyhodnotit situaci, kdy dva vlaky vyjely proti sobě. Na základě toho pak konat.

Je to podobná situace jako Moravany - vlak "zmizel" z koleje a "zabezpečovací" zařízení nebylo vybaveno příslušnou logikou pro takovou situaci, nedošlo k okamžitému zastavení provozu. Až po nehodě to bylo do systému doděláno. Přitom to tam mělo být dávno. A zde je to podobné.

0/0
13.7.2016 9:52

J58o92s41e50f 50H98á48j94e96k 6528190439682

Že by zab. zař. ESA bylo schopné automaticky spustit generální stop je mi novinkou... :-)

0/0
13.7.2016 10:04

L62i74b87o97r 48V37e37s85e66l54ý 2849256652192

Proč by to ESA neuměla?

0/0
13.7.2016 10:07

J28o25s17e69f 39H60á85j94e70k 6528350559462

Protože nevím nic o existenci rozhraní, které by propojovalo ESA a radiopojítka potřebná k přenosu informace na lokomotivu?

0/0
13.7.2016 10:15

L40i71b45o31r 90V29e65s51e86l19ý 2959626512192

A přesto to existuje, například Radiovoice RV3 STOP TRS nebo RV3 TRS IP.

0/0
13.7.2016 10:22

J65o90s48e55f 35H83á88j30e78k 6888810799812

Tak to je poměrně novinka.

0/0
13.7.2016 10:32

P82e66t14r 44N72o92v89o96t24n31y 1321920941

Rozhodně ne všude. A dále musíte řešit nějaké ty výjimky. Nejlépe tak, aby ten váš systém nemusel byt vypunan lidskou obsluhou. A když tam takhle všechno zahrnete, zjistíte, že jste z ETCS.

0/0
13.7.2016 10:06

L10i67b40o16r 21V17e87s51e30l14ý 2319956102702

Vypustit vzduch z brzdových válců, aby vlak přestal brzdit? To je takové akční, máte asi rád horory, co?

0/0
13.7.2016 9:41

P57a20v91e56l 49Ř20a47p81e84k 7822746339695

Vlak brzdí poklesem tlaku, to se snad všeobecně ví.

0/0
13.7.2016 9:47

L60i21b50o69r 25V62e39s83e31l88ý 2729766742912

Jenže si pletete průběžné potrubí a válce, což je krapet rozdíl. Vypustit vzduch z válce znamená odbrzdění.

0/0
13.7.2016 9:53





Najdete na iDNES.cz