Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zvedl jsem se a viděl peklo, popsal svědek srážku italských vlaků

Svědci vlakové nehody na jihu Itálie popisují srážku jako nejhorší věc, jakou v životě viděli. Cestující, kteří se ze souprav dostali, viděli kolem sebe plačící raněné i utrhané končetiny. Při srážce byla zcela zničena polovina obou souprav, ve kterých dle poslední bilance zahynulo nejméně 25 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90i47ř49í 46K62o94c16u48r20e93k 6235544465128

"200 vlaků za den ... Železničáři plánují druhou kolej." Být tam ta druhá kolej, tak se to pravděpodobně nestalo.

Začíná to čím dál více připomínat neštěstí na jednokolejce Hradec - Pradubice v šedesátém roce.

+2/0
13.7.2016 0:07

V52l12a89s80t77i24m48i24l 36S45v29o14b61o11d26a 7113358755954

Což je v roce 2016 docela ostuda. Mám trochu pocit, jestli to nezpůsobila taková ta jižanská "preciznost", zejména v oblasti modernizací tratí.

0/−4
13.7.2016 2:00

J81a63n 12V89e87l33i75k73ý 4355619328685

Cestoval jste někdy v Itálii vlakem? Po Francii a Španělsku mají asi nejlepší tratě v Evropě.

0/0
13.7.2016 4:00

M49a75r14e22k 44B33e82n90e30s 9653766206

A co Svycarsko? ;-)

0/0
13.7.2016 5:59

V13l27a57s42t14i31m18i68l 46S57v64o48b49o21d12a 7563128495224

Tak tady zjevně ne. To by ty vlaky o sobě přeci musely vědět dřív, než několik vteřin před srážkou.

0/0
13.7.2016 10:18

A61n13d76r79e38j 57K88o81v77á51ř 5842755269868

Je to pri meste Corato, ale nie smerom na Ruvo di Puglia, ale Andria.

Súradnice 41.19763 16.36023

Presne tu: https://goo.gl/1wK7c9

0/0
12.7.2016 23:42

M91i85l70a74n 42N68o14v52o63t31n91ý 3210651711321

Tak proto jsem to včera na fotomapách nemohl najít ... teď je jasné, že je to za mírnou zatáčkou a že se zřejmě opravdu uviděli až na poslední chvíli.

0/0
13.7.2016 11:32

Z31d35e88n80e52k 24Š16i36t47i29n84a 2253488400275

Sedněte do auta jednou nohou jste v hrobě a druhou v kriminále.

Vlaková a letecká doprava jsou relativně stále nejbezpečnější dopravní prostředky.

+8/0
12.7.2016 23:19

P61a81v47e61l 57Ř35a40p81e68k 7792186199495

Máte pravdu, o to se nikdo nepře.

0/0
12.7.2016 23:21

L55a86d26a 91N26o59v56a25k 4942943737

v poměru k najetyým km, nebo k přepraveným osobám....?

0/0
12.7.2016 23:24

M71a84r59t33i54n 57K53o64ž22í45n 1685206721130

Tady máte celkem pěkné statistiky:

http://technet.idnes.cz/jak-bezpecne-je-letani-letecke-nehody-statistiky-f64-/tec_technika.aspx?c=A150324_175335_tec_technika_pka

0/0
12.7.2016 23:40

R24a96d89e52k 29J10a43n15a66t80a 9595126924982

K obojímu. Nebezpečnější než doprava autem je už jen motorka a kosmické lety :-)

+2/0
13.7.2016 0:21

Ř88e83h11o66ř 85V72l88a71s74á17k 2374214361536

Ty kosmické lety, to je i na počet ujetých kilometrů? Ve vesmíru ty kilometry nabíhají hodně rychle. Taková MVS dá miliardu za nějakých deset dní.

0/0
13.7.2016 1:02

M95a13r85e76k 52B87e12n62d65a 4710750939

Ta čidla co zde lidé píší, by samozřejmě nemohla být tak jednoduše, protože by leckterý trouba mohl zastavovat vlaky tím, že by ten systém sabotoval. Na druhou stranu, těch šifer dnes je taková spousta...

0/0
12.7.2016 23:14

P39a66v28e78l 73Ř51a63p53e74k 7382446129335

Ta čidla už tratě dávno mají. Chybí logika, která by vyhodnotila, že vlaky jedou proti sobě a chybí zařízení, které by zastavilo drážní vozidlo.

0/0
12.7.2016 23:18

T10o24m51á31š 82P25ř17i73b89y18l 7628937818592

Nesedat do prvnich ani poslednich vagonu....ale byt nekde uprostred soupravy

0/0
12.7.2016 23:00

J14o96s36e27f 38Š89o91l43t31e53s 8954428840573

Tady by vám to moc nepomohlo.

+1/0
12.7.2016 23:02

P81e77t67r 68N82o53v52o72t59n40y 1811560681

A když jedou dva? :-)

+1/0
12.7.2016 23:05

M29a49r58t64i83n 91K91o58ž56í48n 1205166221400

Jára Cimrman navrhoval první a poslední vagon z důvodu bezpečnosti do soupravy vůbec nezařazovat.

+18/0
12.7.2016 23:05

M66i92r96e35k 49G40a59j91e21r 5491936209370

Pamatuju, ze onehdy misto vlaku sestaveneho ze dvou vagonu odjel (nebo neodjel?) presne takovy vlak (bez prvniho a posledniho vagonu).

0/0
13.7.2016 0:20

V16l41a46d94i45m81í31r 72Š92n72e87k 9214508916971

Říkám to pořád, že drážní doprava je sto let za opicema. To tam jako nemůže být nějaký čip nebo něco, co elektronicky vidí vlak v protisměru a automaticky šlápne na brzdu a oba vlaky zastaví... ?

V 21. století, ve století počítačů, GPS a dalších vymožeností a pořád taková předpotopní technologie a takové hloupé nehody. Rv;-€

+9/−6
12.7.2016 22:40

M34a38r57t61i70n 23K85o79ž61í15n 1415256181360

Může, ale je velice velice drahý.

0/0
12.7.2016 22:54

R37a18d70e73k 63J85a27n19a53t74a 9345896674722

Ani ne. ETCS3 tohle umí. Je sice drahé ho zavést, ale když už je, tak taková pokročilá automatizace šetří náklady (nejsou potřeba semafory, nejsou potřeba výpravčí, ...).

0/0
13.7.2016 0:23

M30a19r24t98i47n 61K66o82ž91í41n 1485246291610

Jednotka na jednu lokomotivu stojí cca 10mio Kč. To je dost drahé. Navíc to šetří náklady spíš správci cesty než dopravci, který si ji musí pořídit.

0/0
13.7.2016 0:57

F84i88l13i65p 22V45a65l63d27e46r 1858168794254

Napíšu to znovu: Je to JEN o ceně jízdenky a riziku, které je každý jednotlivec ochoten podstoupit tím, že nastoupí do prostředku hromadné dopravy.

0/0
12.7.2016 22:55

J84a82n 37W80a55c23l58a52v 7894425777568

Kdyby jste se na ZŠ učil fyziku, tak pochopíte, že nemůže.

0/−2
12.7.2016 22:55

P69a54v26e38l 34Ř49a65p64e34k 7632706679775

Vy se svým "kdyby jste" radši o ZŠ moc nemluvte...

+6/0
12.7.2016 23:07

Ř31e16h65o91ř 76V22l40a80s51á96k 2184144671686

Většina spotřebních technologií má poměrně nízkou spolehlivost. Takže byste nad tím musel provozovat složitý a drahý protokol, co dělat s tím, že už se zase ztratil signál atp. Ono to tak jednoduché není. Opravdu to dost leze do peněz.

0/0
13.7.2016 1:06

A16d12a41m 97H69o87u64b75a21ř 2479878215467

Teoreticky je velmi jednoduché udělat system, který by fungoval. Dve cidla prujezdu na obou stranách a vypnuti napajeni, pokud projedou dva vlaky na stejnou kolej. Fakt nechápu v čem je problem. Díky za vysvetleni od odborníku místo minusu

+6/−3
12.7.2016 22:39

L25i89b31o21r 68V13e33s16e91l60ý 2239296462752

Však to existuje a jmenuje se to Výstraha při nedovoleném projetí návěstidla.

+2/0
12.7.2016 22:42

P27a56v17e34l 66Ř79a58p62e91k 7642106789225

Ty vaše výstrahy a návěsti jsou k smíchu, tady se mluví o fyzickém zabezpečení, ne o nějakých světýlkách. Dnes, když se chce, ty systémy umí spolehlivě detekovat, že vlaky jedou proti sobě, ale chybí vazba na samočinné zastavení drážních vozidel. To uměla i železnice za dob páry, kdy návěstidlo bylo opatřeno mechanickým zařízení, které při "stůj" zasahovalo do jízdního profilu lokomotivy a vypustilo ventil, loko zastavila.

0/−1
12.7.2016 22:50

L93i28b13o64r 75V89e64s60e75l96ý 2449646442982

Takže chcete říct, že je k smíchu to, co žádáte o trochu níže, tedy automatický STOP TRS nebo vypnutí napájení troleji při projetí návěstidla? Proč ale chcete detekovat jen vlaky jedoucí proti sobě. Důležité je odchytit vlak i samotný vlak, který projel.

+1/0
12.7.2016 22:56

P19e80t84r 50N51o88v57o64t40n63y 1541650901

Radši si zjistěte, co je to ta VNPN.

+1/0
12.7.2016 23:01

P61a97v65e20l 88Ř89a77p21e73k 7562576539565

VNPN je přidaná logika, de facto softwarový modul, který funguje v souladu s tím, co píšu, ale za prvé to snad nikde není nainstalováno a za druhé je to pořád jen výstup ve formě signálu. Bez odpovídající výbavy na straně drážních vozidel je to skoro na nic. Systém GSM-R nemá funkci generálního stopu a TRSka může být naladěna na špatný kanál.

+1/0
12.7.2016 23:17

L20i65b79o20r 88V11e45s59e52l21ý 2789596372322

První VNPN bylo uvedeno do provozu už v roce 2010. Je vidět, že jste v obraze. :-)

0/0
12.7.2016 23:22

P96a39v87e49l 20Ř19a97p13e62k 7202856549735

To jste celí vy všichni. Pořád chytří, ale vlaky se dál srážejí. :-P

Díky za debatu a dobrou noc.

0/−1
12.7.2016 23:27

L66i86b45o34r 37V95e93s77e90l83ý 2299736522302

Pá pá

0/0
12.7.2016 23:29

P41a19v85e85l 60S61v66í80t81i85l 4173473449

Jedinej chytrej šel konečně spát.

0/0
13.7.2016 8:44

M57i17l13o69š 33V43o37n77d71r17u85š51k63a 5435541157544

Ale toto již funguje od 60tých let, jen se při vyhodnocení průšvihu nevypíná proud, ale vypouští vzduch z brzdného systému, tedy je to stejné jako by jste zatáhl za záchranou brzdu.

0/0
12.7.2016 23:22

P67a74v66e87l 66Ř92a75p33e35k 7922166859155

Nepřehánějte, tohle skoro vůbec nefunguje.

0/0
12.7.2016 23:28

L58í27d89a 61M46a69r87e24l95o39v25á 4510682129101

Vzpomněla jsem si na Stéblovou...:-/

0/0
12.7.2016 22:20

P44a95v28e22l 74Ř36a28p41e79k 7552906249365

Smutné je, že za těch skoro 60 let se úroveň zabezpečení většiny tratí vůbec nezměnila.

+1/0
12.7.2016 22:26

Z46b97y50n30ě91k 66P57o68p61o11v95s83k26ý 9406718447513

Vy jste šprýmař... Stéblová byla velká tragédie, která se neměla stát

0/0
12.7.2016 22:38

P46a97v89e75l 87Ř38a74p93e20k 7772406849205

A ta dnešní nehoda je co? A stovky dalších? Jednokolejným tratím chybí fyzické zabezpečení, tedy detekuji problém -> nejedeš (vypne se trolej, vyšle se AUTOMATICKY generální stop (to ten náš neumí) atd.

0/−1
12.7.2016 22:43

Z16b54y55n60ě77k 96P88o93p59o11v53s40k82ý 9946318377583

Pokud je system vypnut?

0/0
12.7.2016 23:24

M95i56c95h37a19l 91D33o60l57e68ž75e36l 8809883271837

tak tohle je nocni mura nas vsech, kteri nekam nekdy cestovali. Takze vlastne uplne vsech. Strasny.

+8/0
12.7.2016 22:12

M50a94r50t38i64n 62K73o55ž57í85n 1965466451150

To sice ano, ale je mnohem větší pravděpodobnost, že vás ta smrt potká při přecházení silnice.

0/−1
12.7.2016 22:16

M43i53r65e61k 81G82a87j81e96r 5621326109290

To nemuzete vedet. Pravdepodobnost smrti pri prechazeni silnice zavisi na tom, jak casto a kde clovek prechazi a jak je pri tom ostrazity a predvidavi. Na druhou stranu pravdepodobnost smrti pri zeleznicni nehode zavisi pouze na tom, jak casto clovek jezdi vlakem a po jakych tratich. Tuto pravdepodobnost nemuze prilis sam ovlivnit svym chovanim po nastupu do vlaku.

0/0
12.7.2016 22:54

M37i23r66e78k 22G36a56j41e10r 5791986929430

Snad jen vyhybat se prvnim dvema vagonum. To delam a zatim dobry.

0/0
12.7.2016 22:55

J81a50n 78S32v94o86r24a51d35a 7310707

a kolik srážek vlaků jsme takhle přežil, když píšete "zatím dobrý"?

+4/0
12.7.2016 23:19





Najdete na iDNES.cz