Diskuze

Na jihu Itálie se čelně srazily vlaky, zemřelo nejméně 23 lidí

Nejméně 23 a přes padesát zraněných si vyžádala srážka vlaků nedaleko italského letoviska Bari. Čtyřvozové soupravy do sebe čelně narazily ve venkovské oblasti mezi městy Ruvo di Puglia a Corato, polovina vagonů je zcela zničená. Jeden z vlaků zřejmě ve stanici nepočkal na křižování a vjel na obsazenou trať.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Když vidím tu fotku z vrtulníku (č. 5) a na ní stěží 4,5 vagónu a uvědomím si, že těch vagónů bylo původně 8... fuj. Zbylých 3,5 vagónu je ta jedna velká hromada šrotu.

0 0
možnosti

Štěstí, že mezi mrtvými nebyli Moraváci.

0 0
možnosti

neexisuje snad nějaká krabička co by tomu zabránila? a když ne tak proč ne?

letadla mají TCAS, vlaky mají většinou spoustu zabezpečovacích zařízení, někde se asi stala chyba..škoda že zrovna za tuhle chybu zaplatila spousta nevinných lidí životem nebo nohama :-(

0 0
možnosti

J88a60k60u81b 64Ř25í86h85a

12. 7. 2016 21:56

Ale o tom zde již dobrou čtvrthodinu hovoříme, Mlho!

5 0
možnosti

Divím se, že ještě nikoho nenapadlo (po vzoru odminovacích tanků) před lokomotivu nebo první vagon se strojvůdcem zapojit dva speciálně upravené vagony s nízkou stavbou, aby přes ně bylo vidět, a upravené tak, aby byly schopny pohltit náraz, tj. s deformačními zónami. V našich podmínkách by tyto vagony sloužily i k odstraňování polských kamionů z kolejišť, případně spadlých mostních konstrukcí. Následky nehod by pak byly rozhodně méně tragické.

0 2
možnosti

Kdyby se do těch vašich vagonů z každé strany opřela osmdesátitunová lokomotiva vedoucí pětisettunový vlak rychlostí sto km/h, tak ty vagony odletí padesát metrů daleko od trati. Takovou energii není možno absorbovat a to se nebavíme o násobně těžších nákladních vlacích.

3 0
možnosti

J25a57n 30L68i71b51i12c55h

12. 7. 2016 20:25

Nedávno se u nás srazily dva vlaky taky a tehdá jsem psal, že u nás už to není nic zvláštního, že je to týdenní tradice a teď koukám, že si ji vzali za svou i v Itálii. Tradice jsou fajn, ale některé je lepší oželet, mrtví za to nestojí. Přesto se i nadále budou vypravovat a vjíždět vlaky na stejnou kolej proti sobě ve stejnou dobu. Lidi jsou totiž chybující a nepoučitelní.

0 0
možnosti

da se rict, ze kdyby te poslouchali, predesli by nestesti

2 0
možnosti

Neřešil bych teď ty technické vymoženosti, které jsou možné, ale které tam prostě nejsou, stejně jako nejsou na většině dalších podobných tratí. Spíš mi je záhadou, že je to až takový masakr. Ta trať je tam docela rovná a přehledná, žádný z vlaků tam nevyjel někde ze zatáčky z lesa, resp. nenašel jsem žádnou fotografii, která by ukazovala, že tam je někde ostrá zatáčka, neviděl jsem ji pak ani na mapě. Je tu spousta odborníků, kteří mi to rychle vyvrátí a řeknou, že ty vlaky nemohly ani přibrzdit, ale stejně mi to nedá. Asi to ukáže vyšetřování, ale nezdá se mi, že by oba vlaky před nehodou brzdily, jakože brzdit měly.

0 2
možnosti

Systém, který tu mnozí navrhují, tedy sledovat vlaky přes GPS a podobně, se už vyvíjí. Je to ETCS Level 3, který bude pracovat s tzv. plovoucími oddíly, tedy vlaky pojedou na zábrzdnou vzdálenost. Problém ovšem je v tom, jak kontrolovat jestli je vlak celý.

0 0
možnosti

Proti lidskému faktoru je jakékoli zabezpečovací zařízení téměř bezbranné.

A ke všem, kteří tady v diskusi lkají nad tím proč se to stalo i přes veškeré elektronické a jiné bezpečnostní zařízení mám jednu otázku: vy jste nikdy nejeli či nešli na červenou? Opravdu, ruku na srdce! A to je křižovatka také zabezpečena, že? :-P

4 1
možnosti

Tak u vlaku jsou prostředky, které jej mohou zastavit, pokud třeba překročí rychlost nebo projede "na červenou", tím se lidská chyba eliminuje. Ale holt to není všude.

0 1
možnosti

P91e71t45r 62K50l38a22u58d36a

12. 7. 2016 18:07

Řada diskutujících se tu diví, proč v 21. století dochází k takovýmto nehodám, proč když se dneska dají zaměřit vozidla na metry, tak přesto dojde k srážce s tragickými následky. Na to odpoví až vyšetřování. Ale, jak u nedávné nehody v Bavorsku, tak v Praze na Masarykově nádraží zabezpečení bylo, ale vždy ho někdo vypnul. A pak, když dojde k chybě obsluhy, tak prostě takováhle nehoda je nevyhnutelná. A taky ještě záleží, jestli zejména regionální dopravci dbají vždy na bezpečnost a instalují a udržují zabezpečovací systémy v provozu. Zase příklad z Velké Británie, kde došlo po masové privatizaci železnic k několika smrtelným nehodám, právě proto, že soukromník bral zabezpečení na lehkou váhu.

0 0
možnosti

Ty nehody v Británi po privatizaci byly v podstatě dědictvím po státních BR. Strojvedoucí byli naučení ofenzivnímu způsobu jízdy, což na tratích řízených počítačem za nižšího provozu v dobách BR "nevadilo" - počítač na poslední chvíli ten provoz zorganizoval. Po privatizaci počet vlaků stoupnul a počítač už nestačil včas stavět vlakové cesty, ale strojvedoucí dál jezdili plnou rychlostí proti stůj.

Jedinná velká nehoda která má původ v privatizaci je vykolejení v Hatfieldu, z důvodu nedostatečné údržby trati ze strany Railtracku (tehdejší obdoba SŽDC), který byl vytvořen jako a.s.

1 0
možnosti

J65a20k85u15b 73Ř20í51h70a

12. 7. 2016 17:41

Tedy nerozumím jedné věci. Existují systémy na průběžné snímání polohy věci na trati. A je jedno jestli jde o výrobek v továrně na pásu, nebo vlak na trati. V podstatě odpovídač na vlaku a "skenovací" zařízení na koleji. Jaký je problém toto nainstalovat vždy kolem návěstí? Návěstí jsou snad co kilometr. je snad jednoznačné, že po projetí výhybkou už vlak nemůže nikam odbočit, a tak pokud projede skenerem, ten ho přesně určí na kolej. A pak dát pokyn do protisměru na návěstí stop. Jakmile by přesto do protisměru vjel vlak, dá stop i prvnímu. Případně, pokud už mezi vlaky není další skener, tak dá vlakům pokyn zastavit i bez zásahu strojvedoucího. V čem je takový problém toto nainstalovat i na starší tratě? Pokud se nepletu, takové systémy běžně existují.

1 3
možnosti

A co když jej ten váš skener nepřečte?

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

V Baltimoru obří loď zbořila dálniční most. Selhal motor, kolos byl neovladatelný

26. března 2024  8:17,  aktualizováno  27.3 1:10

Aktualizujeme V Baltimoru na východním pobřeží Spojených států se v pondělí zřítil čtyřproudový silniční most, do...

Střelba, výbuchy a požár. Ozbrojenci zabili na okraji Moskvy přes 62 lidí

22. března 2024  18:41,  aktualizováno  23.3

Přímý přenos Nejméně 62 mrtvých, včetně dětí, a 146 zraněných si vyžádal ozbrojený útok v koncertním centru na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

K útoku u Moskvy se hlásí Islámský stát, teroristé prchli v bílém renaultu

22. března 2024  22:04,  aktualizováno  23.3 7:01

K zodpovědnosti za útok v Krasnogorsku u Moskvy se na ruské sociální síti Telegram přihlásila...

„Ukrajinci to nebyli.“ Islámský stát ukázal video z masakru u Moskvy

24. března 2024  14:47,  aktualizováno  17:17

Islámský stát (IS) prostřednictvím zpravodajské agentury Al-Amaq zveřejnil video z pátečního útoku...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

ANALÝZA: Čtyři Tádžici svlékli Putina do naha. Ten musí něco udělat

25. března 2024

Premium Sotva týden poté, co si Putin zajistil páté prezidentské období, masakr v Moskvě rozbil moderní...

Izrael udeřil na severu Sýrie nedaleko skladů zbraní. Nejméně 36 lidí zemřelo

29. března 2024  3:39,  aktualizováno  4:05

Při izraelských náletech nedaleko oblasti Halabu (Aleppa) na severu Sýrie zahynulo podle agentury...

Tajemný pan Pacička z Tábora. Příběh muže, který spojil velké korupční kauzy

29. března 2024

Premium Dlouhá léta byli hlavními tvářemi velkých kauz v Česku kontroverzní podnikatelé z Prahy. Například...

Útok Hamásu byl ozbrojený odpor, řekla ikona feminismu. Ničíte levici, vyčítají jí

29. března 2024

Premium Jedna z nejznámějších feministických autorek, americká filozofka židovského původu z Kalifornské...

Předali si to v Praze. Německý poslanec Bystroň podle BIS přijal peníze od Rusů

28. března 2024  22:03

Německý poslanec strany Alternativa pro Německo Petr Bystroň byl podle české Bezpečnostní...