Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Radarový letoun sjel při přistání z letadlové lodě, pilot pád vybral

Američtí vyšetřovatelé zpřístupnili video z dramatického březnového přistání radarového letounu E-2C Hawkeye na palubě letadlové lodi Dwight D. Eisenhower. Stroj přetrhl lano, které ho mělo zachytit, sjel z paluby, ale díky mistrné pilotáži nehavaroval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96i69ř33í 26P37a84j47k 8793915250317

Letadlo bylo pod úrovní paluby neskutečně dlouho. :-) myslím, že pilot si stihl i trochu smočit nohy..

0/0
12.7.2016 10:18

V22a17c31l23a30v 88V46a37v94r78a 3177884925627

Ježíš milujte se, nejde o nic.

https://www.youtube.com/watch?v=1DDDpI263qE

0/−1
12.7.2016 1:56

R93o78b13e62r62t 46D85o17l25e70ž27a13l 1594819685786

Dobrý, ale tenhle byl chvilku ponorkou.

https://www.youtube.com/watch?v=KOgrcuJVy-s

0/0
11.7.2016 14:27
Foto

V56o64j68t20ě86c26h 72P16a45v85l73í75k 5244751284628

Byla to jen vlna přes palubu a letadlo pak bylo vyřazeno, protože bylo promáčené slanou vodou - průlezy pro pilota a kopilota byly v tom okamžiku otevřené.

0/0
11.7.2016 14:52

J44i32ř74í 90P68e76c39k62a 6847356102158

Pěkně :-)

+1/0
11.7.2016 13:56

K51a13r85e86l 54V36a10c60h34u34t 9523172619403

No, já teda myslím, že pilot si ten pád teda sám NEVYBRAL - sám by raději volil normální přistání ... ;-) ... ale na to, co se mu stalo, reagoval asi skvěle ... a tak to naštěstí dopadlo OK. R^

0/−5
11.7.2016 13:25

J55a26n 60S22t41o11d93o97l49a 7251590933860

Vybrat pád znamená něco jiného, než SI vybrat pád.

+6/−1
11.7.2016 13:27

J86i86ř39í 56K11a90l72i10n92a 5818864886683

PerfektníR^

+1/0
11.7.2016 13:23

P49e28t12r 20N97ě32m82e17c 4450823450347

Od Rudého práva se tato zpráva na titulce liší jen barvou hvězdy na letadle.. :-/

Jestli tohle patří na titulní stranu nahoru a ne třeba na Technet, tak potěs koště.

+3/−3
11.7.2016 13:17

T22o68m14á56š 14L45i70s94k41a 6220729464944

To víte EU se rozpadá, Euro se hroutí a tak je třeba zvýšit propagandistické úsilí.

+1/−2
11.7.2016 13:20

V94l15a69d67i55m33í77r 34O51b41a54d79á47l15e61k 7711146793519

původně to byla zapadlá zpráva někde dole.... něco asi způsobilo jejií vyzdvihnutí - možná počet přečtení?

+8/−1
11.7.2016 13:24

J55a21n 76S78t14o94d46o77l50a 7271730173150

Vždy jsem rád, když je hlavní zprávou nějaká zajímavost nebo na první pohled banalita. Znamená to, že se zrovna nestalo žádné neštěstí.

+8/−1
11.7.2016 13:26

P38e72t12r 36N77ě46m77e37c 4220563860267

Pro mě jako fandu letectví je to také zajímavá zpráva. Jen její umístění spíš zavání propagandou, stejnou jako kdysi, jen směr se změnil.

+1/0
11.7.2016 13:35

J71a11n 33S97t65o43d69o18l91a 7941490833380

Co je na tom za propagandu? Prdlo jim lano, to by se tenkrát v Sajúzu stát nemohlo. Píšou tam, že nehoda byla způsobena lidskou chybou - také nic, čím by se armáda měla chlubit, a lidé v Sajúzu chyby nedělali. Záludný nepřítel se o něco pokusil, ale šikovnost soldátov KA všechny jejich triky zhatila. To mohla být propaganda, ale tady není nic mimořádného. Chyba personálu a standardní postup při neúspěšném dosednutí na letadlovou loď.

+11/−1
11.7.2016 13:42

V90l63a59d86i98m82í34r 67H47o74l18ý 8414581446357

Přesně tak.

Kdyby vyšel stejný článek, ale o ruském letadle, objevila by se zase v diskusi spousta příspěvků, že se jedná o propagandu s cílem zdiskreditovat Rudou armádu.

Oni ti milovníci Ruska jsou trochu paranoidní.

+4/0
11.7.2016 16:19

K42a72r27e97l 30L90a87n33g44r 2532527600398

Rudá armáda neexistuje od roku 1946.

0/0
11.7.2016 17:24

V46l96a46d77i62m52í49r 55H24o77l35ý 8564141906137

Myslel jsem, že se ke starému názvu zase vrátili.

Ale jak tak koukám na net, máte pravdu, označení Rudá armáda momentálně ruské vojsko nepoužívá.

Je mi celkem jedno, jak si teď říkají, hlavně že jsou pryč a zatím hodně daleko.

Každopádně doufám, že se čtenáři mého předchozího příspěvku neocitli ve zmatku, o jaké armádě vlastně píšu.

+1/0
11.7.2016 17:45

R63a58d89o33v83a34n 81S59ý31k31o84r17a 6984755354510

Zlatý komunisti, co? Znájetě-li vy što ... To byly časy

0/0
11.7.2016 22:46

L55a40d72a 38N10o76v71a63k 4942903857

díky mistrné pilotáži tam přistával neuvěřitelnou rychlostí, díky čemuž urval lano... a pak už nezbývalo než to zkusit vybrat... A jak je vidět, tak i přes zbrždění měl rychlosti dost... a k tomu zpekla štěstí..;-D

+2/−14
11.7.2016 13:00

L86i58b48o72r 73J86a95n29e79č94e62k 4365555215251

Kolik pristani na letadlove lodi mate za sebou? Ja jen abych nejak odhadl vasi kvalifikaci.;-)

+8/0
11.7.2016 13:34

T86o55m41á67š 41Ž55i47t52n82ý 6111730271741

Podle všeho mu frajeři na lodi nastavili brzdný mechanizmus lana na nějaké lehčí éro... Takže to protočil nadoraz a urval.

0/0
11.7.2016 13:55

J81i28ř69í 88J43a94n71o72t81a 2229435223

tak to je borec R^

+6/0
11.7.2016 12:54

M78a15r71e60k 77B46e82n87d61a 5844174636335

mě zaujalo že provoz na letadlové lodi snímá černobílá kamera s nízkým rozlišením. Jasně, Eisenhower není nejnovější loď, ale technické muzeum to snad taky není.

+2/−2
11.7.2016 12:46

J54a40n 20S95t88o72d23o77l54a 7261230433660

Na vojně je vždy všechno jednoduché. I ty nejpropracovanější přístroje jsou pořád jednodušší, než by mohly být. Na co by potřebovali barevné záběry? Černobílý splní účel, vyžaduje jednodušší zařízení, menší kapacitu při zpracování a pro uložení.

+7/0
11.7.2016 13:25

V66á77c29l24a82v 58S55v96o43b68o46d21a 3491949800910

tak to čumím, protože na tom video to vypadá, že už má velmi malou rychlost a ono to přesto letí :-)R^

+5/0
11.7.2016 12:16

P74e29t43r 62T34y19č50k41a 6615852329702

Lehké letadlo.

0/0
11.7.2016 12:22

K98a10r60e55l 47L43a78n26g20r 2422697330158

C2 je premotorovana masina a diky tomu zvladne to co jine ne. Ale hlavne ma jednohridelove motory, jinak uz by se koupali.

+7/0
11.7.2016 12:33

J77i56n96d51ř59i77c32h 27T96ů62m51a 1924102137418

Pod pádovou rychlostí je vám přemotorování málo platné. Není to vrtulník.

0/0
13.7.2016 18:43

I67v77a82n 31M72i32n36a43ř67í85k 8651120612115

Pilot frajer,machr na správném místě!

+4/0
11.7.2016 11:55

V75í64t 86H72r38a29d41i93l 2434205361542

Není to úplně náhoda, pilot přistává pod plným plynem, aby v případě přetržení lana měl motory na maximální výkon. Takže pokud ho lano nezachytí tak by měl následný pád vybrat. Na druhou stranu zbrždění bylo dost výrazné a určitě to nebyl jadnoduchý manévr... R^

+20/0
11.7.2016 11:46

F48i81l13i97p 14N53e42s75p83o51r 6637867128422

To je nejake divne, kdyby pristaval na maximalni vykon, tak z principu nemuze ani klesnout. A vice by se namahaly ty ocelove lana. Nejaky odkaz na overeni informace by nebyl?

0/−4
11.7.2016 12:38

J54a30k62u82b 73N22o29v64o94t85n85ý 1164378730225

Proč by nemohl klesnout s plným výkonem?

Přistává se na cca 80% plynu, tah se řídí natáčením lopatek...

+4/−2
11.7.2016 12:42
Foto

V36l83a48s21t46a 77C86o61u64f87a61l 7577299359905

??? Fakt?

0/0
11.7.2016 13:35

J23a32k84u36b 85N85o72v80o36t61n42ý 1284268170215

tak samozřejmě je tohle značně zjednodušené

+1/0
11.7.2016 13:54

K27a47r15e11l 71L24a79n48g89r 2952767420118

Jakých lopatek? ;-D

0/0
11.7.2016 19:43

J28i84n60d70ř45i69c94h 72T83ů51m46a 1354492207668

Samozřejmě nesmysl.

0/0
13.7.2016 18:46

J84i83ř45í 68T44o56m76e43š 5202230333292

Přistává se vždy na zhruba plný plyn, protože není 100% jistota, že se lano zachytí za hák, může dojít a dochází k odskoku apod, je to strašně složitý manévr přistání na letadlové lodi.

0/0
13.7.2016 11:14

J46i46n89d19ř39i79c17h 76T80ů57m79a 1474252537638

To je velmi nepřesné. Turbovrtulová letadla přistávají obvykle na 20-40% výkonu, záleží pochopitelně na úhlu sestupu, protivětru apod. Po přidánína plný plyn sice letadlo ještě vlivem setrvačnosti klesá po sestupové trajektorii, ale po kruhovém oblouku se začíná zvedat od trajektorie. Své také hraje zpoždění náběhu motorů na plný výkon. V praxi to znamená, že letoun klesne ještě 20-30 m (záleží na typu, zatížení, výkonu motorů atd.) a pak začne stoupat. Takže plný výkon můžete přidat až těch pár metrů nad palubou. Vzhledem k nutnosti krátkého přistání spíše níže než výše.

0/0
13.7.2016 18:54

B14o10h44u40m79i86l77a 17M63a21j63e19r60o88v56á 4597681834

Já když koukám na letiště v NICE tak mám také smíšené pocity jestli nebudu muset doplavat

0/0
11.7.2016 11:05

R65o40m77a77n 65Z23v44ě67ř64i95n58a 9111505787315

tak jsou i horší letiště než Nice :)

+1/0
11.7.2016 11:23

K63a10t44e87ř92i37n15a 76V62ý11b62o57r36n13á 6700769909

Na Madeiře jsem o tom byla přesvědčena.

+2/0
11.7.2016 11:35

V51l58a48d68i66m62í24r 73M42a48t97ě24j15o17v19s20k34ý 2119147824877

To by člověk neřek ́ kolik trollování vynáší ;-)

+8/0
11.7.2016 12:18

A93l71e13š 72Z10e12l22i81n19k38a 1924862336

Putin platí v dollarech ;-D

0/0
11.7.2016 12:41

J59a37n 72P19r94o43f81o73u29s 5945651781486

Všechno ok, ale nemohl se odlepit od hlaviny, neb mu k ní zbývalo několik metrů, jak píše autor článku. To je pro upřesnění... ;-D

+7/0
11.7.2016 11:04

E95m54i48l 26P78r69c71h17a62l 5640750648924

Jako verim, ze Rusak by to dal taky, nastesti aerodynamika nema narodnost ani statni prislusnost. Jsou to smejdi, ale blbce bych z nich nedelal,

+2/−11
11.7.2016 10:12

L62u21d61v59i39k 69S30p28i83n59k81a 1612907190485

a čech, slovák, němec, arab, peruánec, kazach nebo apač a mnoho dalších určitě také.

+16/0
11.7.2016 10:20

P16a29v52e18l 17N30e63d25ě37l70a 5226230274611

moc nechápu smysl toho příspěvku. Co s tím má co společného národnost?

+24/0
11.7.2016 10:51

J51a73n 17H43o39r49a 6297611676

...tak ho to v mládí naučili

+6/−1
11.7.2016 11:03

L44i35b19o27r 76J69a87n43e27č77e62k 4675565445321

Proc v mladi? Cely zivot, jinak si to nedokazu vysvetlit.

0/0
11.7.2016 13:36

T55o85m41á57š 45C32h68r56a17s10t32n17ý 2181534571783

Rus by měl oberličku v absenci parního katapultu v předu lodi, a naopak přítomnosti skokánku na začátku letové paluby ;-D

0/−1
11.7.2016 10:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.