Diskuze

Lidé nechtějí dělat pro stát. Nástupní plat je mizerný, výběr zdlouhavý

Na ministerstvu dopravy chybějí kvalitní inženýři či právníci, kteří by dokázali připravit stavby nových silnic a oponovat silným protihráčům – stavebním firmám. Jiná ministerstva zase postrádají „ajťáky“ a ekonomy. Státu chybějí i humanitně vzdělaní lidé. Na vině jsou nízké nástupní platy a dlouhé výběrové řízení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VH

Zjednodušit státní systém a rázem by z nedostatku úředníků byl přebytek.

Ale co by potom většina z nich šla dělat?

1 0
možnosti
MK

úředníků obecně nedostatek není. Je ale nedostatek schopných lidí a to všude, nejen v eráru. Na ten to jenom dopadá víc, protože je zoufale neefektivní a formální. Místo odpovědnosti za výsledek se bazíruje na titulech, bez VŠ je i člověk s dvacetiletou zkušeností a fantastickými výsledky pořád druhořadým člověkem i před absolventem nějakého obskurního environmentálního oboru ověnčeného titulem mgr.

Není potom divu, že se tam ti schopní zrovna nehrnou.

2 0
možnosti
AV

A34n24n54a 78V22e28s21e12l91á

28. 6. 2016 11:45

Nezkoušejte to jít na VŘ, nemá to smysl. Vždy je předem vybráno a vy tam budete dělat pouze křoví .

4 0
možnosti
MB

Není nutno - Dehonestovat úředníka. Bez tohoto, by faraon nepostavil své divy. Je ovšem rozdíl, stavět pyramidy a dnešní systém .! Gard se otáčí a původní smysl servisu, mizí. Bohatne ten, který hodnoty netvoří - přerozděluje - reguluje ... Úředník se trápí za směšných 15.000 Kč s VŠ - politický náměstek si kyne hlavně se svou stranickostí- Vykořisťuje zbytek . Čím více lidí závislých na Státu - tím lépe pro Vládnoucí strany. Vzniká přímá závislost, styl je nemravný - Přesto se dostává do volebních programů ! Logicky to nemůže fungovat, ale líbí se to ... (Nemluvím o důchodcích - nemocných) ...

1 0
možnosti
MM

Fakt je ten, že kdyby byla ministerstva rozdělena do měst největšího užití, problém by se trochu vyřešil a věřím, že i náklady na provoz. Příkladně zemědělství do Budějovic, průmysl do Ostravy, sociální do Brna, zdravotnictví Hradec, rozvoj Plzeň apod. Nájmy v těchto lokalitách a platové nároky též jsou jistě nižší.

0 7
možnosti
MK

no to sice asi ano z pohledu hledání kandidátů, ale když byste pak potřeboval s těmi úřady komunikovat, tak abyste si vzal týden dovolenou a jel jednou do budějic, pak do Ostravy.....a to nemluvím o komunikaci úředníků.....ministrerstva musí být na jednom místě, jinak to postrádá logiku....

3 0
možnosti
MK

já bych tedy pro státní správu pracovat nemohl....ubíjel by mě ten stereotyp a mantinely, které svážou vaši práci v mnoha případech na pozici zapisovatele....

2 0
možnosti
JH

J95a43n 24H62á25l21a

28. 6. 2016 10:45

Zajímavé, nízké platy asi jak kde... kolegyně se potkala se známým, přijel v nové X5, hadry od Armaniho, jeho žena to samé a když se ho ptala, co dělá, pousmál se a prohlásil, že ve státním sektoru.

0 4
možnosti
PV

tak v tomhle je to stejne jako v soukromém sektoru. Sef firmy jezdi v X5 a nosi znackovy hadry, delnasove jezdi mhd a nosi hardy od čičmanů ...

2 0
možnosti
JP

Nějaká nová zpráva by nebyla??? Ač jsem mnoho let chtěl a dělal vše pro to, abych se dostal do jistého útvaru státní správy, tak stačilo, aby mi jeden známý z tohoto útvaru ukázal výplatní pásku... Rázem snaha ustala...

6 0
možnosti
BP

B11e38n 80P71a85v96k24a

28. 6. 2016 10:32

No jo, tak když se všechno napercalo do Praglu, tak co se lidi diví?

Jinak být úředníkem má svoje velké výhody a normálně se o to lidi mimo Pragl pomalu perou.

0 5
možnosti
MK

a kam byste to tedy chtěl nacpat ty úřady? nebo mít každý úřad v jiném městě?

0 0
možnosti
PK

Tak hlavní je, že to není povinnost....dělat pro stát.

0 0
možnosti