Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Singapurské letadlo muselo nouzově přistát, pak začalo hořet

Letadlo singapurských aerolinií mířící ze Singapuru do Milána začalo hořet krátce poté, co se kvůli problémům s motorem muselo zhruba po dvou hodinách letu nouzově vrátit na letiště, odkud vzlétlo. Nikdo nebyl zraněn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24i97ř68í 60T93e28p35r 4287860655665

Řekl bych že měli plné nádrže. S hořícím křídlem se asi neodvážili vypouštět palivo před nouzovým přistáním.

0/0
28.6.2016 10:24

J78i29ř21í 11T64e44p55r 4857210565545

Kdo to točil? cestující? To je nechali v letadle i po uhašení?

0/0
28.6.2016 10:23

M83i80c60h87a67l 89M74i59l79l54e12r 9666912589142

ad- Vit Hradil: piloti zjistili problem priblizne DVE hodiny po startu, nikoliv hodinu, prosim nehadej se se mnou. Bylo to v ruznych serioznich zahranicnich zdrojich; ja to mam z BBC a avheraldu.... "about 2 hours" = priblizne 2 hodiny

http://avherald.com/h?article=49a58209&opt=6144

"A Singapore Airlines Boeing 777-300, registration 9V-SWB performing flight SQ-368 from Singapore (Singapore) to Milan Malpensa (Italy) with 222 passengers and 19 crew, was enroute at FL300 over the Andaman Sea about 2 hours into the flight..."

0/0
27.6.2016 19:35

K17a36t22e31ř27i10n26a 17D71r69a38h63o13k54o53u86p95i76l68o23v86á 9986151592453

Dle prohlášení EU za to mohl páteční Brexit. :-/

0/−4
27.6.2016 15:54

P53e37t85r 22Z75d62e28n51ě59k 2364289724

Tady je zase hafo chytrejch expertů. Hlavně, že se nikomu nic nestalo!!

0/0
27.6.2016 12:49

J88a38k54u66b 72D88r28n38e36c 9713140354671

To se jako pasažeři nedožadovali propuštění z letadla poté co přistáli a motor začal hořet? To byl výlet nějakejch magorů ne? když hoří jakejkoliv objekt tak je přece primární opustit ho ne? Ještě když to obsahuje takovýho paliva...za mě to byla náhoda že se oheň nedostal k palivu a neodpálil to všechno, bejt tam já tak vylezu klidně okýnkem, protože setrvávat v hořícím letadle bych fakt nezvládl...

0/0
27.6.2016 12:11

K15a88r33e44l 27L18a31n62g85r 2732717400948

Kerosin jako takovy nehori. Hori jen jeho pary. ;-) Navic je otazka co horelo a dle pozaru to byla jen hydraulika z ovladani klapek. Pokud rozhodl velitel zasahu, ze je bezpecnejsi hasit a pockat na schody, je to jeho odpovednost.

+1/0
27.6.2016 12:27

M94i17c20h22a52l 27M35i23l17l47e23r 9556232209862

jak jsem napsal dole odhadem, ze piloti zjistili zavadu kdyz byli nekde v oblasti jiznich Andaman & Nicobar, potvrzuji to letecke bezpecnostni zdroje.

"while in the cruise at 30.000 ft (FL 300) over the Bay of Bengal about 80 miles east of Andaman Islands," v Bengalskem zalivu, asi 80 mil vychodne od Andaman.

Nikoliv tedy pobliz malajsijskeho pobrezi, jak pise Vit Hradil.

0/0
27.6.2016 11:17

M30i18l80o33š 59D54v70o72ř94á16k 8425287966191

otazka je, jak ochotne lidi nastoupi do dalsiho etadla :- )

i kdyz statisticky vzato, ze by exly dve letadla za sebou je hooodne malo pravdepodobne

0/0
27.6.2016 10:27

J12a64n 82H36o77r93s21k28ý 2236280857105

Ano, pravděpodobnost je sviňa. To je jako v tom vtipu: Máte strach, že do vašeho letadla pronese někdo bombu? Vezměte si s sebou bombu svoji. Pravděpodobnost, že v jednom letadle budou dvě bomby, je zcela zanedbatelná.:-)

+9/0
27.6.2016 10:31

J53a97n 50K19r87k 1131967443412

pokud to prvni uz exlo, tak podle podminene pravdepodobnosti je sance u toho druheho uplne stejna :) (mozna i vetsi, protoze porucha muze byt zapricinena mistem/pouzivanim, coz bylo u obou letadel stejne)

+3/0
27.6.2016 10:31

M76i91c48h80a49l 34M43i25l15l20e98r 9376132149822

Singapore Airlines maji velmi dobrou bezpecnostni statistiku.

0/0
27.6.2016 10:43

S40t29a45n26i75s12l93a61v 47K58o11z71d31e84r27k38a 8316627778345

Vše je to o rozhodnutí kapitána a pochopitelně preferuje návrat tam, kde mají aerolinie servisní zázemí. Pokud letěli do milána, blíže byl například Kuala Lumpur, ale buď by museli přebytečné palivy vylétat, nebo vypustit - tady jim to vyšlo tak tak, pro cestující dobře, takže OK.

0/0
27.6.2016 10:19

J71a44n 54H37o68r76s13k17ý 2186860717495

Už se tedy vidím, jak nám pilot oznamuje, že z jednoho motoru uniká olej - a já se pouze obracím na druhé ucho a znovu to zalamuji...

+4/0
27.6.2016 10:17

V93o67j78t68ě66c80h 67H39o81r40s10k32ý 7487617221392

http://avherald.com/h?article=49a58209&opt=6144

Ve skutečnosti nic šílenýho co se týká bezpečnosti cestujících. Ale podívaná nepěkná

+1/0
27.6.2016 10:02

M87i80r76o74s35l78a20v 95V74a17l56e97n97t85a 4537590854613

Pani Johnova asi nikdy neletela, kdyz se tady snazi zertovat na ucet lidi, kteri v tom letadle byli. Vite pani Johovna tohle je nejvetsi nocni mura pasazeru,... zemrit v letadle.

Pan kapitan si zaslouzi vyznamenani. Howg

+1/0
27.6.2016 10:01

A77n63t16o58n70í50n 93Z48e51l41e43n32ý 2884173641736

Asi jste nezažila řvoucího pětiletýho fracka na sedadle za vámi.

0/0
27.6.2016 10:42

A29n36t19o95n24í24n 56Z81e92l59e33n69ý 2404953851496

Pardon, omlouvám se pane Valento, za ženský rod.

0/0
27.6.2016 10:43

M45a86r83i58e 33J39a20h36n80o85v36á 5782623524285

Omlouvám se, ale na koho reagujete? Jen že tu nevidím nikoho s podobným jménem, kromě sebe.

0/0
27.6.2016 18:03

V49í43t 34H66r27a50d88i46l 2624165331642

Vidím v tom dvě zásadní pochybení. Letadlo mělo využít nejbližší možné letiště k nouzovému přistání. A to jak nechali sedět cestující uvnitř letadla, které mu hoří křídlo, tudíž palivová nádrž... Myslím, že se tam odehrálo několik zázraků díky, kterým jsou Ti lidé ještě na živu...

+1/−8
27.6.2016 9:24

P21a26v34e18l 55N54o92v85á12k 1331154491885

Ono když letíte nad mořem, tak třeba i po hodině letu je stále nejbližší letiště to, z kterého jste vzlétl. Ale evakuace zřejmě neprobíhala úplně rychle, jak vidno z videa. No, hlavně že se nikomu nic nestalo ...

0/0
27.6.2016 9:33

V25í81t 25H37r86a76d29i50l 2414835351162

Což po hodině letu ještě samozřejmě nebyly... Letěli podel pobřeží Malaysie a nacházeli se někde v oblasti Penangu, kde leží mezinárodní letiště...

0/−3
27.6.2016 9:52

M38i68c98h55a49l 30M51i98l73l97e19r 9566772809332

po dvou hodinach letu neleteli podel pobrezi Malajsie, ale byli dal, na severozapad od indonezskeho Banda Aceh, nejspis nad jiznimi Andamany & Nicobary

0/0
27.6.2016 10:57

V68í65t 25H26r37a83d76i11l 2674735181742

Po dvou hodinách byli zpět na letišti... aspoň si to přečtěte, když se mnou tak nesouhlasíte...

0/−1
27.6.2016 11:49

M38i14c23h79a42l 97M11i27l85l93e39r 9616122639502

"Ale evakuace zřejmě neprobíhala úplně rychle, jak vidno z videa."

Pasazeri NEBYLI EVAKUOVANI po skluzavkach, ale vystoupili normalne po pristavenych schudkach a se svymi kabinovymi zavazadly na letistni plochu po tom, co hasici uhasili pozar.!!

Pristavene autobusy je pak odvezly do terminalu letiste.

0/0
27.6.2016 10:49

M24a27r72t67i59n 16Š52t59r83y25m67p97l 9318608665401

Samozdrejme. Kazdy krome pilotu by to zvladl lepe. Jako temer vzdy.

+10/0
27.6.2016 9:48

V81í40t 54H22r94a60d28i76l 2584755621472

Ne rozhodně je lepší letět s motorem u kterého hrozí vznícení, nepoužít hasicí systém motoru a doufat, že to dotahánu na mateřské letiště. Kdyby to křídlo začalo hořet o pár minut dřív než dosedli, tak se teď hledali černé skříňky...

0/−2
27.6.2016 9:53

M74a36r62t23i73n 43Š61t83r94y15m57p67l 9848538385631

Pokud vim vypadek jednoho motoru neni zas tak nebezna zavada. Piloti nejspise postupovali podle postupu vypracovanym vyrobcem pro dany pripad. Tedy jestlize nedoslo k pozaru za letu, nebo nemeli od pristroju indicie, ze hrozi bezprostredni vznik pozaru, nemeli padny duvod opoustet bezny postup doporuceny vyrobcem.

+3/0
27.6.2016 10:03

V74í10t 79H65r29a62d56i31l 2564505551632

Ok vzdávám to... Podle mě to, že přistáli bylo velké štěstí...

0/0
27.6.2016 10:11

J97a94n 19F83r53o15l83í57k 6616530335874

Rozhodnutí pilotů bylo riskantní, ale správné. Vrací se na letiště, které zná, má potřebnou délku dráhy a jejich požární výbava je na patřičné úrovni včetně předstihu, který dostali pro přípravu na zásah. Nepovolení výstupu pasažerů během zásahu hasičů je snad největší riziko z hlediska možného výbuchu par v nádrži, ale nakonec vyšlo a ukázalo se jako správné. Těžko říct, kde je lepší zažít takovou explozi. Zda uvnitř nebo venku na skluzavce. Jsou to prostě profíci a klobouk dolů před piloty i personálem.

+4/0
27.6.2016 10:26

M97a81r44t75i81n 86Š36t50r31y63m11p57l 9948958285221

Pokud je mi znamo, strategie neopousteni letadla se zavadela na zaklade nejake nehody, kde prave predcasne otevreni nouzovych vychodu dle zaveru vysetrovani vedlo k mnoha zbytecnym umrtim. Piloti se proto v takovych situacich snazi nejspise zhodnotit, zda je rizikovejsi neprodlene opustit letadlo nebo nechat cestujici sedet. Je asi jen otazkou casu nez se stane, ze situaci odhadnou spatne. Jde proste o jisty hazard. Dopredu nikdo nevi, co je spravna varianta.

+1/0
27.6.2016 12:32

M78a41r66t32i87n 97Š85t10r95y72m24p79l 9698808125311

Vzhledem k okolnostem se da predpokladat ze skutecne mate pravdu v tom, ze meli velke stesti.

Motory u letadel vsak bezne nevybuchuji. Takze riskantni nouzove pristani na prvnim moznem letisti nebo rovne silnici, neni v pripade vypadku jednoho motoru namiste. Statisticky by to velice pravdepodobne vedlo k vetsi umrtnosti pasazeru.

Bohuzel proste neni mozne predvidat vsechny okolnosti a tak lidem nezbyva nez hrat jisty hazard s pravdepodobnosti.

0/0
27.6.2016 12:28

V75o90j66t46ě28c80h 48H69o23r14s42k43ý 7937607881562

Blbý je, že vzletová hmotnost s je o x tun větší než maximální přistávací, takže musej vypoustit přebytečný palivo, než zase sednou. Navíc letadlo chytlo až po sednutí.

0/0
27.6.2016 9:52

V86í71t 78H29r85a10d10i10l 2954445791182

S tímhle souhlasím, ale stejně mi přijde bezpečnější vyhledat nejbližší odpovídající letiště...

0/−1
27.6.2016 9:56

V71o56j79t50ě61c79h 81H14o39r80s92k96ý 7927967191822

Když nejde o let ohrožující okolnosti je bezpečnější palivo vypustit, a neriskovat kolaps podvozku.

0/0
27.6.2016 9:58

V64í51t 15H44r83a67d91i96l 2114815441742

No těžko říct, kolik byla aktuální hmotnost, letadlo bylo obsazené cca z poloviny s ohledem na tento typ... To už jsou spíše dohady, ale mě spíš přijde, že se tam řešila ekonomika a z toho důvodu i návrat na mateřské letiště...

0/0
27.6.2016 10:08

V90o66j49t82ě10c39h 96H65o34r91s80k23ý 7787837271152

Na podobný lety se přidáváa taky dost carga, což přidá x tun. Každopádně rozdíl mezi přistávací a vzletovou hm. je u 773 100 tun, a to je +- váha paliva na podobnej let :-)

0/0
27.6.2016 10:19

V77í80t 36H88r90a27d45i54l 2384445341142

jo souhlasím 777 mám poměrně nízkou přistávací hmotnost... A asi tam to Cargo opravdu bylo, protože by to letadlo asi neposílali do Evropy prázdné...

0/0
27.6.2016 11:51

V64a81l49e79r45i16e 23W71e41b20e95r62o98v52á 1582720697910

Za poslední rok to je minimálně pátý incident s hořícím B777 nebo B767 a zatím to dopadlo naštěstí vždy dobře.

Las Vegas https://www.youtube.com/watch?v=stsMzxKrr6Q

Miami https://www.youtube.com/watch?v=9fRBj2jw3-M

Tokyo https://www.youtube.com/watch?v=x-xhO_N8WkI

Singapore https://www.youtube.com/watch?v=IrNArSYvYbo

O tomto incidentu jste ani neinformovali, přitom z nich byl asi nejvážnější.

Punta Cana , únor 2016, ruský B 777 s 375 lidmi na palubě začal hořet 15 minut po startu ve výšce 6 km. https://www.youtube.com/watch?v=z8W_UtXj8i8,

https://www.youtube.com/watch?v=OM7yQUOzPmg

Nejsem paranoidní, ale tohle už nebude u B777 náhoda.

+7/0
27.6.2016 9:23
Foto

J65i10ř49í 85D29o29b54r54ý 8821725305937

Ne, není to náhoda. Letadla mívají poruchy a novináři o nich rádi píší, protože lidé se rádi bojí.

Statisticky je 777 stále na vrcholu bezpečnosti mezi letadly.

+4/0
27.6.2016 9:37

P54e65t15r 92J11a51n52k10o77v71s70k54ý 9738679849721

Záleží jakou statistiku máte na mysli (oběti, zranění, poruchy, požáry,...). Rozhodně je těch poruch totiž u 767-787 celkem dost a nejsou to banality!

0/0
27.6.2016 9:57

V89o47j68t71ě83c46h 78H33o63r77s62k29ý 7357897321492

Motory Boeing nevyrábí :) V tomhle konkrétnim případě šlo o únik oleje.

+1/0
27.6.2016 9:51

R50o46m65a40n 57K16r51a16t29o69c23h92v38í94l 6226617446804

Hm, také by mě zajímalo čím to je.

Požárů B777 je teda hodně, zda to nebude tím, že typ B777 se už dostává do let (je to už starší letadlo), a ty poruchy tam prostě jsou.

0/0
27.6.2016 9:59

M64a45r14t57i20n 17Š85t80r38y33m87p32l 9748878495311

Nemuze to byt i proste tim, ze jich leta uz celkem hodne?

0/0
27.6.2016 12:33

R13o36m12a53n 25K82r95a61t52o24c32h85v94í68l 6646117846534

Asi ano

Tím pádem bych také čekal více požárů třeba B737 nebo A320.

0/0
27.6.2016 12:54

M35a86r44t91i36n 57Š54t76r77y27m27p96l 9948358525171

Relavatni by bylo zdrejme srovnavat pocet pozaru vs pocet nelatanych hodin. Nebo neco na ten zpusob. Pak by jsme mohli hodnotit, ze napr pozar B777 je 10% pravdepodobnejsi nez pozar na motoru B737 vzhledek k poctu hodin stravenych ve vzduchu. Pripadne ze treba vyskyt pozaru motoru na B737 je jednou za milion hodin a u B777 jednou na 900 tisic hodin....

Ty cisla jsou samozdrejme vycucana z prstu...

0/0
27.6.2016 13:26

M90i84c59h90a65l 80M48i52l15l95e83r 9986852689672

"...Až když vystoupili z letadla a uviděli hořící motor, uvědomili si, jak blízko smrti se ocitli,

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/letadlo-singapur-nouzove-pristani-pozar-fp7-/zahranicni.aspx?c=A160627_080023_zahranicni_bur "

Videl jsem zpravu na BBC News a podle ni a vypraveni pasazera z paluby, se situace odehravala ponekud JINAK!!

V plamenech se ocitlo cele kridlo kdyz pristali. Posadka neaktivovala bezpecnostni skluzavky a pasazerum NEBYLO povoleno vystoupit, protoze k letadlu ze vsech stran prijizdely hasici, pumpovali penu a skluzavky i pasazeri by se jim pletli pod kola. Pasazeri to vsechno pozorovali zevnitr letadla a ti sedici napravo to filmovali na sve kamery a mobily. Uhasit pozar trvalo podle pasazera "asi 5-10" minut.

Teprve potom privezli schudky, pasazeri organizovane v ystoupili z letadla po schudkach se vsemi svymi kabinovymi zavazadly, nastoupili do prirazenych autobusu abyli odvezeni do terminalu.

+21/0
27.6.2016 8:29

P86a46v30e62l 61J85e20ř10á53b97e48k 7151782434547

Je to volba - běhat mezi rozjetými auty hasičů, záchranářů a nebo sedět v rouře na kterou hasiči lijí hektolitry hasící pěny.

Protože všichni fyzicky přežili, volba nechat lidi v letadle byla správná.

Dál raději nepřemýšlet.

+12/0
27.6.2016 8:34

M29i96c42h86a76l 78M51i93l87l53e48r 9916862409722

podle toho co celkem podrobna zprava na BBC News rekla, situace se do posledni chvile nezdala kriticka.Letiste v Singapore melo hasice uz na standby jako rutinu a kapitan zrejme nepocital s potrebou emergencni evakuace. Zadny ohen tam behem letu a priblizeni nebyl, ten se rozhorel az po pristani.

V te dobe uz hasicska auta byla v provozu, rozjela se smerem k letadlu jeste nez uplne zastavilo.

Pasazer rekl, ze kdyz pozar vypukl, videl hasicska auta jak miri k letadlu.

0/0
27.6.2016 8:41

M54a89r18t58i40n 59Š73t72r90y31m80p84l 9158918275741

Takze bezny postup v podobne situaci.

Jen myslim, ze pasazeri byli nechani v letadle z duvodu nebezpeci nadychani se zplodin. Piloti se nejspise domnivali, ze pro pasazery bude za danych okolnosti bezpecnejsi pockat uvnitr trupu do uhaseni.

+8/0
27.6.2016 8:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.