Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jen drobné poškození, hájí majitel stav autobusu před neštěstím v Srbsku

Majitel cestovní kanceláře, jejíž pět klientů nepřežilo v noci na úterý havárii autobusu na srbské dálnici, popírá, že by se vůz během předchozí cesty střetl se zvířetem. Poškozený a provizorně vyspravený igelitem a páskou prý byl od květnového výjezdu do Paříže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L93u60k51a57s 36Z56m96i15z87i98k 8542333120758

Já myslím že čert vem přelepený plech. Na druhou stranu můžu sebejistě konstatovat, že do Řecka to dle NR 561/2006 dvěma řidičům prostě nevýjde. Ani kdyby se rozkrájeli, tak to za 2*10 hod jízdy (21h "výkonu") nestihnou . A když vidím ten typ autobusu, je mi jasné, že má ještě analogový tachograf.

0/0
26.6.2016 16:27

P37a32v93e89l 46K12ř64í53ž 8847861220409

No jestli jde jen poškozený plech, není z toho poškození potřeba dělat drama, protože to by na nic nemělo mít vliv. Příčina ale bude evidentně někde jinde...

+3/0
26.6.2016 6:59

J47a63r39m39i52l 54K56v39ě58t73e95n 7663848669182

Si stěžujou, ale měli spíš připlatit, protože namísto autobusem se vraceli plachetnicí.

0/−6
26.6.2016 1:45

D58a97v18i73d 91P85ě41c16h 1882547504

Jak velký sobec musí člověk být, aby něco takového řekl. Když má autobus byť jen sebemenší požkození, tak ho měl vyřadit z provozu a dát hned spravit. Přece jenom do něj na několik hodin vložil životy mnoha lidí.

+5/−14
25.6.2016 23:37

T75o63m45á94š 18K43u75c58h56a10ř 3757721278621

Lze pochopit, že to udělá a riskne, ale je to s vědomím, že pokud se to provalí, může z toho být průšvih.

0/0
26.6.2016 0:01

V36a36š15e78k 93Ř46í12h15a 2453623428392

Tohle právě nelze pochopit a ukazuje to jen na naprosto neodpovědného člověka, který by vůbec neměl mít možnost podobného podnikání.

0/−1
26.6.2016 11:35

V88o46j52t21a 47L67e83j17s97e41k 1311895589749

I letadla, kde jsou naroky na bezpecnost i jejich kontrola vyrazne vyssi, mohou letat s urcitymi poruchami. A zrovna chybejici kryty nekde na trupu nebo treba porucha jednotky APU, ktera slouzi k nastartovani motoru podobne jako baterie v aute, jsou pripustne prodalsi provoz. Takze bych z poskozeni pantu nejakych dvirek na buse nedelal tragedii.

+8/0
26.6.2016 8:35

V92a32š51e81k 35Ř89í21h65a 2593353368942

A pak ta letadla padají jako hrušky. Viděl jste někdy kontroly Lufhansy ?

0/0
26.6.2016 11:36

J17i48n69d28ř81i61c77h 53Š39k15o44p61e18k 4875191640935

nesmysl. Jsou poškození, která mají vliv na jízdu a která jsou jen estetický problém.

+1/0
26.6.2016 11:57

K15a24m30i29l94a 18K81a93l80e17n48s77k79á 9926847217728

Na funkci to jistě vliv nemělo a s nehodou nesouviselo, nicméně mi přijde podivné, že v dnešní době nemají 2 měsíce náhradní díl....

+11/0
25.6.2016 20:57

R76o68m37a23n 48P37o79l30á21č87e86k 5886729465

Pokud máte atypické auto, tak proč ne... A i třeba ve Škodě stojí výroba aut s automatem, protože nejsou DSG skladem a čeká se na ně i několik měsíců...

+2/−1
25.6.2016 21:00

R80a55d71o53s21l15a74v 21K39l87a34u11d54a 5394758584212

Škoda na něco čeká několik měsíců?8-o To spíš nestíhá plnit objednávky.

+1/0
25.6.2016 21:01

R59o49m45a21n 50P36o79l66á86č50e97k 5836309945

Jeden čas to bylo. Prostě nebyli automatické převodovky a tak se na objednané auto čekalo i několik měsíců.

+1/0
25.6.2016 21:03

T14o17m69á67š 31B18u49r73a 4162966644

Vtip je v tom, že takováto - zde zřejmě banální estetická vada na kráse - MÚŽE indikovat eventuální riziko skrytých závad pocházejících z předpokládaného incidentu. A ty potom mohou zapřičinit zákeřné tzv. šlus-defekty. Takové vozidlo opravené po nějaké nehodě se tváří jako neviňátko ale uvnitř něho může tikat časovaná bomba v podobě poškozené součástky, která zpravidla selhává nečekaně a mívá fatální následky (třeba prasklý element řízení, nebo podvozku, atd ...)

Já bych už jenom z tohoto důvodu takovým cestovadlem tak dlouhou cestu nepodstoupil. Nehledě na komerční stránku věci, kdy v tomto případě zřejmě dodavatel své závazky vůči odběrateli nevypořádal plnohodnotně.

+1/−2
25.6.2016 22:24
Foto

B49á88r46a 81T50u54č61k75o36v49á 2374355406292

Jenže to by se nezměnilo tím, že by někdo vyměnil poškozený kryt vepředu. Kdyby to vyměnili, Vy byste nic nepoznal. Na základě čeho byste si pak do cestovadla nesedl?

+7/0
25.6.2016 23:14

T90o86m34á63š 76B36u18r92a 4292926834

Pěkná filipika. Obracíte gard.

Samozřejmě, že když nepojmu díky takovéto nebo obdobné skutečnosti podezření, pak usednu. Záruka na život jako taková obecně neexistuje. To je riziko podnikání - zde přežití. A právě proto se snažím vůči podobným situacím obezřetný.

0/0
26.6.2016 1:44

T70o53m50á71š 85B43u48r55a 4202866904

Pardon: vypadlo mi tam pomocné sloveso.

0/0
26.6.2016 1:52

J29a14r10m53i32l 54K67v64ě78t44e37n 7123278619482

Já nevím co frfňáte. S autem z bakelitu se dá projet celá Afrika! ;-)

+5/0
25.6.2016 20:43

R51a30d37o30s56l68a53v 97K78l11a21u14d50a 5164888784292

Z bakelitu těžko:-P

+2/0
25.6.2016 20:46

R41o98m66a30n 63P33o14l63á34č64e23k 5496429505

A z čeho je trabant?;-D

+1/−2
25.6.2016 20:49

R32a19d46o90s28l27a88v 40K31l75a16u30d51a 5204498264572

Z duroplastu.

+2/0
25.6.2016 21:00

T89o64m18á70š 27B93u28r87a 4952336664

Bakelit byl byl lidový název pro jeden z prvních plastů vyráběných v ČSSR za bolševíka. Šlo o lehký ale relativně křehký syntetizát typicky stolicově hnědé barvy, který byl pro civilní účely poprvé snad užit jako materiál na kliky k vnitřním dveřím. A také těla telefonních aparátů se z něj svého času vyráběla - pokud si dobře vzpomínám.

Karoserie Trabbiho byla vylisována a vytvrzena ze zcela jiné matérie laminátového typu (textilní kostra + syntetická pryskyřice), disponující neuvěřitelnou odolností vůči vibracím. Ovšem při destrukci se lámala na tisíce drobných kousků. Odtud obecné úsloví "zrušit na trsátka".

+4/0
25.6.2016 21:56
Foto

B31á14r39a 58T46u60č87k93o13v24á 2704615396112

Ne. Bakelit je umělá pryskyřice připravená již v roce 1907 belgičanem Baekelandem a široce používaná již mezi válkami, dnes nejznámější jsou asi skříně k lampovým rádiím. Také mám jedno doma.

+2/0
25.6.2016 23:20

T77o90m24á42š 80B92u23r18a 4162336834

Pokud jde o genezi původu této umělé hmoty, máte zcela nepochybně pravdu. Já si jen vzpomínám na to, jak nám tento tehdy údajný výdobytek socializmu byl prezentován ve škole.

0/0
26.6.2016 1:48

L34u78b14o24m27í13r 31S93a31z18e27č46e56k 7829908325553

Termín umělé hmoty je vůbec jedno z vadných označení. Co je na tom umělého? Pokud budete jednotlivé složky brát jako takové tak se jedná o látky. Pokud je chemickou nebo fyzikální cestou nějak spojíte je to umělá hmota? U většiny termoplastů se užívá plasty (mnozí nesprávně igelit), u termosetů (bakelit) to je složitější.

0/0
26.6.2016 10:17
Foto

D22a43v29i13d 77H68o49m13o14l54a 4252392539233

I tak Vám ve škole lhali, neb z bakelitu se u nás vyrábělo dávno před 2. světovou válkou. Dodnes mám jak na půdě, tak v užívání, výrobky, které dědeček prodával ve svém obchodě a byly z bakelitu, jako např. kapesní svítilna, mlýnek na pepř a jiné koření Tramp (vyráběli bratři Ouhrabkové, dnes firma Lodos, už ve 20. letech) atd.

0/0
27.6.2016 8:37

T96o15m74á22š 80T82a79t85í21č49e66k 5170912590548

Bakelit za komančů spíš už jen dožíval...

0/0
25.6.2016 23:54

T66o58m88á70š 67B94u72r13a 4792556204

Ano. Ovšem bylo to zde velmi rozšířené "dožívání". Neb na vývoj čehokoliv se tehdá příliš netlačilo. Investovalo se spíše do propagačních monstrakcí typu První máj, MS hokej a podobně. Tedy do toho, co nás před Světem mohlo okamžitě zviditelnit.

0/−1
26.6.2016 1:57

L63u21b23o58m15í63r 77S94a29z40e81č70e20k 7489748365313

Proto jsme měli vždy tolik výzkumáků?

0/0
26.6.2016 10:18

T79o46m69á75š 89B58u47r94a 4352686854

Výzkumáky byly. Zhodnotím-li to výsledky jejich práce, pak jejich účel tkvěl (jako i v jiných oborech) především v samotném zaměstnávání osob. Vzhledem k investovaným prostředkům toho světově uplatnitelného příliš nevybádali. Co mne teď v rychlosti napadá, jsou pouze Silon a gel dr. Wichtreleho (kontaktní čočky). Obé bolševikem zašmeleno na tehdejší Západ za pár fufníků.

0/0
26.6.2016 15:03

J27a34r11m93i66l 70K29v67ě71t62e43n 7123398969402

Tak oni i soudruzi v NDR udělali občas chybu. ;-)

0/0
26.6.2016 15:09

M23a83r87t78i31n 91R67a50m 9331434841432

Pane majiteli, jezdil byste s takhle "opraveným" svým soukromým autem?!

+7/−5
25.6.2016 20:30

R73o61m74a62n 79P94o90l76á94č38e87k 5146499295

Spousta lidí jezdí ;-D.

+8/0
25.6.2016 20:52

R17a63d68e45k 43H40o78d58a44ň 9636177551463

Vzhledem k tomu že to není funkční část, a že to zřejmě byl problém sehnat, patrně ano. Vy ne? Přece jen to není Oktávka nebo Passat aby byly náhradní díly v každé dědině.

+8/0
25.6.2016 20:52

T93o58m82á77š 60J80a36n54í16r96e98k 8630177476299

S panem Ramem bych nechtel nekam jet ... ani jako znamy a uz vubec ne jako dopravce:o) Kdyby mi hodinu pred odjezdem na dovolenou rekl, ze se nikam nejede, protoze od nakladaku odletel kaminek a udelal mu dulek v kapote a auto bude nechavat 14dni v servise na vymenu a lakovani ..... tak by asi dulek v kapote byl zahy jeho nejmensi problem:o)))

+3/0
25.6.2016 20:59

T45o83m95á82š 39J12a84n14í80r86e98k 8540637256269

Proc ne? Promackl jsem si na parkovisti trochu blatnik (cirka na stejnem miste jak ma ten autobus) .... vypada to blbe, ale prece nedam 30 tisic za novy blatnik a lakovani na starou oktavku? Jde o bezpecnost a jestli to jede, ani na jedno nema promackly blatnik sebemensi vliv! Jak auto vypada z venkuy je mi uprimne naprosto jedno. Spis vypovida neco o lidech, co hned s kazdym skrabaneckem jedou do servisu a 2x tydne to myjou:)

Co se tyce toho promackleho bocniho krytu autobusu, jiste neslo a ani nemohlo jit o nic vazneho, kdyz byl predek v pohode. A kdyz je servis neschopny sehnat nahradni dil vcas, tak mel jako majitel udelat co? Zrusit lidem zajezd jenom proto, ze ma trochu podreny autobus a nevypada to moc pekne?:o))) Takovy podnikatel by to asi daleko nedotahl .....

+11/0
25.6.2016 20:56

R21o55m33a58n 96P28o21l60á36č33e22k 5736109665

Jsme na tom stejně. Taky pár oděrek na autě je, jedna promáčklina, ale zbytek je naprosto ok. To radši investuji do jiných věcí.

+3/0
25.6.2016 20:58

T69o81m35á91š 59K22u59c66h33a26ř 3437191548111

Jako že vám to taky upadává a máte to polepené lepící páskou, jo? :-P

Nějakej ďolík se s tímto asi dost dobře srovnávat nedá.

Navíc takováto "oprava" páskou by se jistě nelíbila ani policii, protože stav, kdy plech drží na místě páskou je prostě nepřípustný. Nelze vyloučit, že plech například za jízdy neodletí a někoho nezraní.

+2/−1
25.6.2016 22:08

T89o60m36á72š 39K88u84c52h40a58ř 3507111348331

Mimochodem, nevím, jakou tam máte díru, ale stačí tavná pistole, kus drátu a reverzní kladívko (lze snadno vyrobit) a spousta promáčklin se dá vytáhnout a dostat do slušného stavu prakticky zadarmo.

0/0
25.6.2016 22:41

M69a59r27t38i83n 46K21o15z73á61k 4144120669537

Za nový blatník na oktávku dáte i s lakovnou tak osm tisíc.

0/0
25.6.2016 23:14

T32o17m24á86š 72K19u70c74h95a49ř 3447211818261

On píše o zadním. Ten je samozřejě blbost měnit, pokud není na šrot.

0/0
25.6.2016 23:19

A51l76e50š 58J87a36n96á72č97e15k 3353184886843

Do Řecka busem? Vždyť last minute na Řecké ostrovy letadlem se dá sehnat klidně i za 3 -5000,-- za osobu. Asi účastníci zájezdu co neumí lovit last minute na netu a koupí si za draho pár denní road trip nějakým křápem po EU :-)

+2/0
25.6.2016 20:13

R86a73d67o36s32l40a30v 33K43l62a37u24d62a 5934638774922

Jsou lidé, kteří se létat letadlem bojí. Nejsem si ale jistý jak na tom budou po tomto autobusovém zážitku.

+2/0
25.6.2016 20:18

R71o64m94a62n 95P20o55l23á39č55e58k 5186199615

To pojedou na kole do Žlutých lázní;-D

0/0
25.6.2016 20:53

M64a30r84t86i31n 80K17o88z50á94k 4284430879307

Nevím, jestli je to o moc bezpečnější.

0/0
25.6.2016 23:14
Foto

J73i73ř13í 19H30e21r62m52á93n31e90k 4636222222910

To spíš naopak, Tam se cyklisti chovají jak sebevrazi.

0/0
25.6.2016 23:57

T83o71m24á33š 10B72u93r76a 4172416964

To máte pravdu, ovšem - světe div se - existuje cestováníchtivá klientela, co last minute jako produkt odmítá. A zřejmě ví proč. Ale řešit to autokarovou dopravou přes půl Evropy? Zřejmě se jedná o zájemce, kteří hlavně v dopravě tam a zpět spatřují hlavní atrakci zakoupeného produktu. Dovedl bych to pochopit: ve svých ranně pubertálních letech jsem k dané věci zaujímal obdobný postoj.

0/0
25.6.2016 21:15

B84o81h23u10m44i61l32a 34M49a64j52e49r87o96v98á 4217351624

Zkusila jsem jednou Paříž autobusem za 3000 před 12 lety, následný rok stála letenka 2000 zpáteční na ten strašný zážitek 16 hodin bez spánku a úplně zničená nezapomenu a tak jsem se přestala bát lítat .........

0/0
26.6.2016 6:50

I95v67a67n 94U95h65l33i13r 6209861562792

Nevím když vozím turisty po Evropě tak bych asi měsíc nejezdil s oblepeným autobusem protože minimálně hodně blbě to vypadá a vypovídá o kvalitě té firmy. To že měsíc čekali na náhradní díl je hodně blbá výmluva.

+16/−3
25.6.2016 20:03

J96a95n 76N33o36v79ý 3398923869387

Ne každá firma si může dovolit odstavit autobus kvůli každé estetické prkotině.

+4/−9
25.6.2016 20:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.