Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Paměti černých skříněk letadla EgyptAir jsou poškozené, oprava potrvá

Paměťové jednotky z obou černých skříněk letadla společnosti Egyptair, které se zřítilo v květnu cestou z Paříže do Káhiry, jsou vážně poškozeny a jejich oprava si vyžádá mnoho času a úsilí. S odvoláním na zdroje z vyšetřovací komise o tom v neděli informovala agentura Reuters.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D46a69v95i74d 30K25r32a43j69í70č69e32k 7213413156317

Běžná oranžová skříňka vydrží náraz minimálně 3 400 G a teplotu 1000 oC!

Jako příklad bych uvedl let "West Air Sweden Flight 294" ze dne 8. ledna 2016, kdy to pilot fláknul téměř kolmo, letovou rychlostí, do kamenitého povrchu na severu Švédska.

Letadlo bylo rozprášeno (doslova) do okruhu 50 metrů, oranžové skříňky byly nalezeny a jejich paměť bez problému přečtena.

Co by se pak muselo dít egyptskému letadlu je nad moje chápání.

Odkaz: https://en.wikipedia.org/wiki/West_Air_Sweden_Flight_294

+2/0
20.6.2016 9:31

M95a94r60e82k 57H83r74a12d45i65l 3562287292712

Trošku tomu nerozumím. Skříňky by měly přežít cokoliv a nepřežijí pád do moře?

+2/0
19.6.2016 22:06

O56n43d47ř45e91j 78Z23e36m84a52n 5170884358659

Při té rychlosti není prakticky velký rozdíl mezi vodou a betonem...

PS nerozumím jednomu, proč v těchto diskuzích o černých skříňkách lidi mají za to, že když se jedná o vodu, tak by ten dopad měl být nějak méně pruudcí, měkčí, či co, jen proto, že je to voda. Že by něco jako zkušenost některých elektrikářů u případu Kramný s elektronickou zásuvkou - tolikrát mě to koplo, ale nezabili, ergo elektřina jako vražedný prostředek nelze použít.

0/0
19.6.2016 22:40

M70a82r67e89k 81H75r24a44d92i25l 3852617932932

Ano, toto přirovnání se velmi často uvádí, při té rychlosti to je jedno řekněme pro tělo, letadlo, čili projeví se na ploše.Voda ovšem není projektil, který proniká pancířem. Bortí a trhá na kusy vlivem plošného odporu. Mimoto nevznikne požár a podobně.

+2/0
19.6.2016 23:01

P38a64v67e13l 23O97b23d36r84ž74á49l35e18k 6696194178742

Tam jde hlavně o přetížení, které vznikne při dopadu - při extrémně prudkém zpomalení.

Vzhledem k tomu, že síla odporu prostředí roste s druhou mocninou rychlosti objektu (kdežto hustota prostředí má vliv jen lineární), je u volného pádu z několika kilometrů opravdu zanedbatelný rozdíl mezi dopadem na vodu nebo beton.

0/0
19.6.2016 23:27

L68a58d18a 40N61o96v66a45k 4532563227

letadlo většinou nepadá volným pádem, pokud není rozlámané na kusy...

+2/0
20.6.2016 0:39

O50n32d59ř39e84j 28Z96e30m83a14n 5740364518449

Ano, bývá podstatně rychlejší než kdyby volně padalo.

+1/0
20.6.2016 1:45

D97a92v50i55d 67K54r34a84j49í26č13e84k 7623763666117

Ani potom to není nijak závratná rychlost. Rozhodně nic takového, co by mohlo ublížit pamětem v oranžových skříňkách.

0/0
20.6.2016 9:17

L66a69d51i10s84l62a25v 19Ž50e88n72í87š32e70k 6936314668958

Prosím , nechte elektřinu a elektrikáře na pokoji, evidentně si dodnes myslíte, že bez liščího ohonu a ebonitové tyče to nejde.....

0/−1
20.6.2016 11:01

O63n14d25ř89e84j 12Z87e64m81a42n 5350984648309

Výborně, zkritizuji je, že si myslí blbosti a někdo mě za to zpéruje že o elektřině nic nevím. No to je výborné. Nejste náhodou jeden z nich? To by vysvětlovalo vaší reakci.

0/0
20.6.2016 17:51

J63a82r46o14s84l51a58v 45P76o40l15e78n81s45k61y 5786324809

Ja myslim ze je to hlavne Egyptskych expertech :-P

+1/0
19.6.2016 23:12

M28i65r22e61k 85G76a84j48e22r 5291796819830

Ty cerne skrinky nespadly do more samostatne, ale v letadle. Proto mate pravdu, ze naraz na hladinu by je nemel rozbit. To znamena, ze nejspis doslo v letadle nejprve k vybuchu a pak teprve trosky padaly na hladinu. Ted jen cekame, az experti prinesou prime dukazy stop vybusnin na troskach.

+1/0
20.6.2016 8:19

P51e33t51r 34P49e33š88a45t 9248470278362

... hm to nezní moc přesvědčivě, nic bych nedal za to že něco zametaji pod koberec...

+1/−3
19.6.2016 20:33

P84e83t16r 30Z51d13e12n19ě53k 2794979174

Nejde o opravu černých skříněk, ale o vytažení použitelných dat. Pokud jsou data v háji, je veškerá snaha marná.

0/0
19.6.2016 19:46

P11e96t68r 29B45r38e38j64c93h56a 6622549390

ˇhttp://cestovani.idnes.cz/konec-cernych-skrinek-0uk-/kolem-sveta.aspx?c=A150310_123259_kolem-sveta_tom

Měly by opravdu hodně vydržet. Proto mě taky překvapuje, že jsou tak poškozené. Obě. Někde byl článek, kolik G , atd. by to mělo být, ale zatím jsem ho nenašel.

0/0
19.6.2016 19:35

T21o22m55á43š 44T13a28t93í35č10e91k 5780282690268

Taky nad tím vrtím hlavou. Není to první letadlo, který by se roztříštilo o hladinu ve volným pádu, a že by byly na kusy rozbitý obě skříňky, na to si z Air Crash Investigations teda nevzpomínám.

+2/0
19.6.2016 20:02

D76a72v39i70d 34K44r32a52j64í69č10e84k 7183623416377

Wikipedia - 3400 G.

0/0
20.6.2016 9:33

P31a60v89e39l 89F56o75l18t76á79n 4220752954

Dost mne zaráží evidentně chatrná konstrukce černých skříněk.

http://1gr.cz/fotky/idnes/16/033/org/SKR620e30_MOS260_RUSSIA_CRASH_0320_11.JPG

http://1gr.cz/fotky/idnes/15/033/cl6/BSE5a1f44_PAR301_FRANCE_CRASH_0325_11.JPG

·

Předpokládal bych krapet masivnější konstrukci, když jde o tak důležitý a v případě nehody závažný přístroj. Měla by to snad být jedna z nejpevnějších věcí na palubě letadla. Jestli by to vážilo o dvě-tři kila více už by snad při těch celkových tunách nehrálo podstatnou roli.

Je mi naprosto jasné, že to vymýšlí a konstruují a vyrábí lidé s dlouhodobými zkušenostmi, ale...

+2/0
19.6.2016 19:28

P75e50t27e68r 22B86a31k27i91č 1299949875680

Pamäť je schovaná v tom valcovom objekte z ktorého trčia len prepojovacie káble (v podstate väčší USB kľúč) a je z dosť hrubého materiálu.

Ak by to však pájkovali novou EÚ obľúbenou RoHS bezolovnatou pájkou, tak by sa to mohlo vnútri zničiť bez poškodenia obalu.

+3/0
19.6.2016 19:35

P89e73t44r 27P19e41t92r72á70s27e37k 7392357306963

Prosim, co znamena o 360 stupnu vpravo??

+3/−2
19.6.2016 19:09

P30a93v54e31l 56S56t87r29n81á26d95e74k 4205205389402

Kolem dokola po směru hodinových ručiček, ne?

+7/0
19.6.2016 19:17
Foto

P94e51t31r 65W11a73t58z69k80e 7824335149326

...co je na tom nepochopitelného......

+1/0
19.6.2016 19:17

P88a38v85e66l 34F95o96l74t72á41n 4220122534

No co asi? Udělali kruh ve směru hodinových ručiček.

Během bezproblémového letu asi dost nečekaný manévr.

+1/0
19.6.2016 19:17

P62e10t23e66r 81B61a41k85i42č 1879149635940

Normálne sa to používa (bežná záležitosť), keď chcete zdržať lietadlo na trase, aby ste mali lietadlá na prílete pekne s rozostupmi alebo ak nemáte dosť miesta na trati (krátka vzdialenosť normálne lietadlo klesá 300m za minútu pri vodorovnom lete by na také klesanie potreboval cca 300km) pri vyklesaní z veľkej výšky. Niekde sa používa doprava/doľava o 360 stupňov alebo cirle left/right a udáte mu v minútach koľko mu má ten okruh o 360 stupňov trvať.

.

Ale podľa toho čo sa tam píše to vyzerá akoby s ním niekto komunikoval a dával mu pokyny.

0/0
19.6.2016 19:20

O56n45d83ř50e72j 33Z82e95m92a87n 5190174848239

Tak u ponorek se tomu říká bláznivý Ivan.

0/0
20.6.2016 3:08

M41i65c31h19a18l 63M56i20l57l55e23r 9106702729462

lidove receno: udelali "hodiny"smerem vpravo.

+1/0
20.6.2016 4:50

V55í49t81ě13z38s49l61a89v 32K67l88o28z57í68k 3221149584967

V Egyptě? Těm bych nevěřil ani ň....

+1/0
19.6.2016 19:01

L47a10d30a 21N77o95v98a47k 4452863387

bys jim nevěřil ani pyramidu, žejo...

+3/0
19.6.2016 19:02

P36a72v61e20l 59F46o48l37t14á56n 4730782744

a víte jistě že nejsou jen kašírované?

:-)

0/0
19.6.2016 19:37

T97o51m28á45š 98T51a45t51í64č13e32k 5710262440708

Aha, proto asi dávají pokuty těm, co na ně lezou, aby jim neprošlápli papundekl. ;-)

+3/0
19.6.2016 20:05

P85a13v90e14l 73F61o95l94t37á17n 4970322724

Přesně tohle jsem měl na mysli když jsem to psal.

0/0
20.6.2016 1:18

T76o54m50á73š 31T54a22t36í76č63e47k 5930512850708

Já vím. :-)

0/0
20.6.2016 1:29

L69a38d48i43s11l76a51v 10H64a69š14k22a 4123566901370

proběhne zde korespondenční oprava jako v Rakousku?

+6/−1
19.6.2016 18:56

R11o28s71t73i20s62l58a50v 70M32e44i18s49n52e20r 6321759344

...černé skříňky jsou prakticky nezničitelné--vyjma extrémní teploty--na vodě vesele plavaly celé sedačky, baťohy,,--a skříňky že jsou vážně poškozené?--to spíš vyšetřovatelé už tuší že další pilot navedl letadlo do moře--a tak se v zájmu uklidnění veřejnosti bude jen mlžit a mlžit.... až do ztracena. ach jo...;-€

+6/−6
19.6.2016 18:52

L34a97d68i64s30l94a35v 53H84a13š26k41a 4193786851350

anebo bylo letadlo někým dálkově navedeno na vodu a piloti s tím nemohli nic dělat...

+1/−1
19.6.2016 18:57

L46a74d78a 21N60o16v78a97k 4712783427

to moc nejde, anžto jsou vyšetřovatelé sestaveni ze zástupců několika zemí z nichž některé si vzájemně moc nefandí...

+1/0
19.6.2016 19:02

P42e59t21e59r 80B46a77k31i92č 1689469975760

Posledný prípad keď neboli čierne skrinky použiteľné bolo ruské Su-24 zostrelené Turkami. Fragmenty bojovej hlavice zasiahli oblasť chvosta kde sa nachádzajú záznamníky.

Ale toto by bola strašná špekulácia.

0/0
19.6.2016 19:23

T48o65m76á54š 33T38a22t64í32č24e16k 5440532630728

To je nereálné. Na vyšetřování takovýho vážnýho případu se vždycky podílí minimálně výrobce letadla. Tady jsou u toho ještě Francouzi a Američani taky, tuším. Nesmysl.

0/0
19.6.2016 20:09

L28a28d70a 91N51o62v91a93k 4722533447

béé to je trapné... v dnešní době se současnými technologiemi nedokázat udělat paměť, která odolá žuchnutí letadla do moře....:-/

+9/−1
19.6.2016 18:43

P94e41t57e91r 66B98a76k12i71č 1949389335730

To by mali, ale ako dopadli takto

http://ic.pics.livejournal.com/ne_skazu/3365469/52800/52800_600.jpg

Tak z nich nikto nič nevydoluje.

0/0
19.6.2016 19:29

L42u65d77ě20k 45N15e24k37u82d14a 4137736973534

A zbytek až po turistické sezóně, milé děti.

+13/0
19.6.2016 18:11

L55a23d56a 70N14o11v88a43k 4792173397

na turistickou sezonu můžou letos zapomenout... což ještě zvýší nápor uprchlíků...

0/0
19.6.2016 18:44

T56o16m67á51š 90V77a88l93s 7964588843843

Jeden odborný dotaz. Pád černé skřínky do moře jí zničí? Pak by měl jejich výrobce zkrachovat.

+14/−1
19.6.2016 17:52

I58v66o 39Ž16i22ž37k54a 8273687541301

Pád do moře ne, ale výbuch ji může roztrhat určitě.

+1/0
19.6.2016 18:21

K87a25r33e34l 32H83a98u84p69t80v87o97g55e85l 3903362244794

Je to velmi nepravděpodobné. Záznamníky jsou umístěny v zadní části letadla a trhavina by musela explodovat v bezprostřední blízkosti.

+6/0
19.6.2016 18:30

I10v94o 70Ž38i74ž22k46a 8703817301521

Potom je divné, že po nedávné havárii v Alpách, při rychlosti přesahující 700 km za hod. se úplně zmáčkla deformační zóna skřínky ve směru letu, praskl i její obal a přesto zůstala na rozdíl od cestujících v celku. Dokonce i data bylo možno relativně rychle vyčíst.

+5/0
19.6.2016 18:36

K61a21r87e60l 47H62a74u53p63t70v22o59g98e24l 3103692674824

V článku píšou, že paměti byly vyjmuty a vysušeny. Nemohly být tedy "na maděru". Mohly být nějakým způsobem poškozeny, ale spíš to vypadá, že se někdo z nějakého důvodu snaží "získat čas" .........

+9/−2
19.6.2016 18:51

I30v30o 11Ž40i47ž67k59a 8593587501211

Na stejném zpravodajském serveru píšou, že první skřínka je na kusy:

http://zpravy.idnes.cz/pruzkumnici-nasli-ve-stredozemnim-mori-cernou-skrinku-letounu-egyptair-1lp-/zahranicni.aspx?c=A160616_154201_zahranicni_san

a druhá skřínka je také na kusy:

http://zpravy.idnes.cz/egyptair-druha-cerna-skrinka-letadlo-dsi-/zahranicni.aspx?c=A160617_130913_zahranicni_kha

Spíše se snaží Egypťané mlžit, zprávy jsou značně opožděné a s minimem fotodokumentace.

0/0
19.6.2016 18:57

L86a60d11i78s42l18a68v 98H46a18š32k25a 4813596181870

do hlasování o Brexitu třeba

0/0
19.6.2016 18:58

M45i70r24e73k 52G77a87j61e98r 5511316729300

V Alpach dopadlo letadlo cumakem napred, nikoliv zadni castii.

0/0
20.6.2016 8:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.