Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V centru Prahy se srazila tramvaj se sanitkou. Pět lidí se zranilo

U stanice I. P. Pavlova v centru Prahy se v pátek krátce po jedenácté večer srazila tramvaj se sanitkou. Tramvaj po nehodě vykolejila. Zdravotníci odvezli z místa pět zraněných. Provoz byl plně obnoven kolem jedné hodiny ranní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50i48ř40í 53K22r33e54j37č74í89k 2257528284306

Jelikož se v Praze rozmohl nový sport řidičů IAD a tím je jízda na červenou naprosto kdekoliv a kdykoliv, zatímco tramvajáci si něco podobnýho nemůžou dovolit, je myslim o zavinění víceméně jasno.

+1/0
19.6.2016 20:00

P87a37v14e94l 74J41a81n74s76a 2105639881814

eště jednou vopakuju pro hodně málo chápavý autory:

PACOŠBUS NENARAZIL DO TRAMVAJE Z-L-E-V-A!!!!!!

+3/0
18.6.2016 11:05
Foto

M83a21r30i74e 40M39e95t17l87i35c34k71á 9471324161372

Jsem také méně chápavá ;-D;-D;-D Sanita je zdemolovaná na levé straně.....na straně řidiče.....

+1/0
18.6.2016 11:22

J20i56r15k92a 54K18o86c34h 7454984153285

tim padem je poskozena tramvaj na prave strane a pokud narazil DO TRAMVAJE, tak zprava

+8/0
18.6.2016 11:34
Foto

M75a71r39i89e 33M51e70t26l53i24c84k23á 9321224101112

A no jooooo.... je vidět, že jsem po noční ještě nešla spát ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+1/0
18.6.2016 11:37

P78a32v37e19l 75J46a65n52s57a 2945379741334

no jistěěěééé

a vo vo vo vo vo vo votom to je!

0/0
18.6.2016 13:42

K94a39r40e33l 76D41r25d94a 6444472957

Podobná nehoda tady už byla. A nic. Rv

V březnu 2005 zmasakrovala tramvaj lidi na zastávce na Karláku, řidič dostal 4,5 roku a všichni řidiči tramvají začali po Praze jezdit předpisově. Vydrželo jim to 14 dní. Úspěch.

V červnu 2006 to napálila tramvaj do projíždějícího blikajícího hasičského auta na I.P. Pavlova. To zmasakrovalo lidi na přechodu. Studentka přišla o nohy, její manžel po 11 měsících trápení zemřel. Tramvaj jela údajně předpisově, řidič tramvaje pouze brzdil "záměrně" pozdě. Řidič hasičů dostal 1 rok podmínku.

V srpnu 2006 natáčela TV Nova na I.P. Pavlova tramvaje projíždějící velmi často signál "stůj". Otevřelo to debaty jak o řidičích tramvají, tak o změně signalizace.

Přineslo to mimořádné zlepšení bezpečnosti tramvajové dopravy v Praze. Nic se nezměnilo. ;-D

+2/−14
18.6.2016 9:53

M60i89r83o94s71l91a70v 41G18r84o54s22s71m95a52n39n 8162869414

Pane kolego, řidiči tramvají dodržují předpisy nejvíce ze všech účastníků, především pak rychlosti. Za reportáž dostala Nova pokutu od Rady kvůli neobjektivitě. Zákon říká, za jakých okolností může tramvaj či jiné vozidlo projet na stůj, pokud chybí pozor.

+18/−2
18.6.2016 10:34
Foto

M37a23r95i91e 57M83e54t88l54i80c83k15á 9441844411572

V tom bych si dovolila velmi oponovat.... mockrát mne vyzváněla tramvaj, která se rozjížděla bez ohledu na to, že pro chodce na přechodu svítila zelená a to ještě před tím než se tramvaj začala rozjíždět. Boží zážitek je, když doprovázíte osobu se sníženou pohyblivostí, tu na druhý chodník nedostanene v intervalu šesti vteřin, ale tramvaják najíždí a zvoní a zvoní, takže pak dotyčnou osobu deset minut na chodníku dostáváte ze šoku.... Nejsou všichni stejní, ale těch, kteří mají pocit, že oni přeci mají naprostou a absolutní převahu a přednost je dost......

+4/−8
18.6.2016 11:20

B84o62h69u80s65l33a94v 65K47r50á27l67í37k 2341110199186

Máte pravdu - řidičů, kteří nechají tramvaj napříč křižovatkou a jdou pomáhat, je dnes pomálu. Ale mám podezření, že tu chronologii máte poněkud pomotanou. Tramvaj pochopitelně může z druhé strany křižovatky dostat volno už v době, kdy ještě je volno i v některých kolizních směrech, protože například do výhybky v oblouku má omezenou rychlost do 10 km/h, a tedy než se od stopčáry dostane k přechodu na jiné straně křižovatky, může ještě uplynout klidně i 10 sekund, a podobná může být i vyklizovací doba přechodu. Vyklizovací doba přechodu by měla být dimenzovaná i na pomalé chodce, ale s extrémně pomalým chodcem je lépe vyrazit hned na začátku signálu Volno - tím pádem pak máte k dispozici dobu zeleného signálu plus vyklizovací dobu, což určitě je dohromady vždy více než 6 sekund.

Je ovšem pravda, že signál "Volno" podle zákona znamená pouze právo vjet do křižovatky a nic víc - zákon nikomu negarantuje, že v té době nebude mít volno i některý kolizní směr, a už vůbec negarantuje, že chodci a vozidla v kolizních směrech stačí křižovatku opustit tak rychle, aby řidič vjíždějící do křižovatky na svůj signál volno jimi nebyl nijak omezen. Pokud by na křižovatce byla současně ze všech směrů zelená, není to v rozporu se zákonem ani s prováděcí vyhláškou, ale jen a pouze s nějakými technickým standardy.

0/0
18.6.2016 12:32

M12i20r81o64s96l35a21v 26G13r26o59s33s79m20a37n39n 8472669764

Máte to dobře, až na jednu drobnost. Kolizní signální skupiny nemohou mít nikdy volno současně, a to i když by to bylo logicky možné, tedy mezičas vychází záporný. Nelze vyloučit nikdy nic, tedy ani že řidič tramvaje měl stůj a vyzváněl chodce, který měl zelenou. Ale ještě jsem to neviděl. Paní to neviděla mockrát.

+1/0
18.6.2016 12:44

B45o16h75u13s28l39a53v 17K66r85á60l30í78k 2741960419736

To, že kolizní signální skupiny nemohou mít nikdy volno současně, a ovšem ani to, že cyklus signalizace bude mít nějakou logiku, ovšem není stanoveno ani zákonem, ani prováděcí vyhláškou. To zákon prostě jen mlčky předpokládá. Ovšem stejně tak je třeba vždy předpokládat, že občas některý chodec se svou rychlostí všem výpočtům vymyká.

+1/−1
18.6.2016 12:57
Foto

M58a92r87i36e 58M63e62t17l45i41c67k40á 9881374891662

Já nepsala nic o tom že mi má tramvaják pomoci převést babušku přes přechod... ale zrovna na Strossmayeráku je to v podstatě každodenní zážitek. Na zastávce Strossmayerovo náměstí v ulici M. Horákové - směr Vltavská, Čechův most stojí tramvaj a nastupují a vystupují lidé. V té chvíli je pro chodce zelená, tedy vstoupíme na přechod. Ve chvíli kdy jsme za polovinou přechodu lidé donastupují, zavřou se dveře tramvaje a přesto, že vidí před čumákem paní o berlích tak se začne rozjíždět a zvoní a zvoní a zvoní........ Ale paní o berlích vážně nenastartuje motor, aby se uklidila z přechodu zvýšenou rychlostí. Tramvaj se doplouží málem "tramvaj na tělo" a zvoní a zvoní. Vám to připadá jako normální jednání???

+2/−2
18.6.2016 15:09

J34i73ř12í 36K16r63e34j52č27í53k 2397518944796

Normální mi nepřijde hlavně chození na červenou a zrovna na zmiňovaném Štrosu je to všeobecně oblíbená kratochvíle chodců.

0/0
19.6.2016 19:10

M58i81r77o62s79l54a78v 49G85r51o23s94s82m96a85n76n 8762579704

Opravdu jste popsanou situaci viděla mockrát? Kdy, kde?

+4/0
18.6.2016 12:45

K63a54r11e93l 15D67r94d67a 6444182157

O pokutě nic nevím. Uvítal bych odkaz.

Reportáž si zhruba pamatuji. Projíždění "stůj" se tam řešilo podle zákona, tedy ve shodě s tím, jak to komentujete. Dle laiků a redaktorů mohli řidiči normálně zastavit, ale je praxe si ke "stůj" připočítat nějaké ty vteřiny (přesně to budete vědět spíš Vy) - "tramvaj přece nezastaví na fleku" a signalizaci ignorovat. Což je otázka pouhého odhadu a občas se v provozu vymstí.

Našel jsem článek, kde se řidiči údajně řídí podle přepínání signalizace pro chodce či pro auta a podle toho usuzují na svoji "oranžovou". Zmatek v tom dělají křižovatky s dynamickým řízením, které se přepínají nepravidelně. Přijde mi šílené, když řidiči popisují "finty z praxe" a jak podle svých dojmů přepravují "bezpečně" cestující.

Prý se v Praze upustilo od zavádění signalizace "pozor" pro tramvaje. (To tady padlo v minulé debatě.)

A jak tak hledám, našel jsem jen nehodu v Ostravě a články jak od ní dopravní podnik dával ruce pryč...

Tresty za mrzačení a zabíjení lidí v dopravě mi přijdou směšné. Soudy přitom neváhají osolit řidiče aut a hlavně Janouška. ;-)

http://zpravy.aktualne.cz/domaci/smutny-ridic-tramvaje-smrti-odmitl-u-soudu-vypovidat/r~i:article:626334/

+1/−3
18.6.2016 12:57

B34o20h22u64s82l84a61v 36K56r44á86l84í86k 2601220209796

Na automobilu máte jednak zcela jiné adhezní podmínky, ale především je tam brzdný systém zcela nezávislý na systému pohonu, takže brzdit můžete začít okamžitě. U tramvaje přechod z režimu rozjezdu do režimu elektrodynamického brzdění chvilku trvá, skoro vteřinu. Samotná zábrzdná vzdálenost plné tramvaje z rychlosti 40 km/h provozní brzdou může být na rovině a za sucha kolem 70 metrů (to je víc než vzdálenost mezi Legerovou a Sokolskou) - je-li to ze svahu, pak samozřejmě víc Přičemž ani brzdění maximálním stupněm provozní brzdy ještě nemusí být bezpečné - brzdit se musí začít postupně, ne na to hamtnout hned až k podlaze.

http://tram.webzdarma.cz/vozidla/z-t3m.htm

Ve skutečnosti je to přesně naopak. Zatímco podle zákona a provozních předpisů by tramvaj mohla k SSZ přijíždět klidně padesátikilometrovou rychlostí a pokud by 100 metrů před tramvají padly čočky na stůj, řidič by měl ještě právo i povinnost křižovatku projet, protože nemůže bezpečně zastavit. Ve skutečnosti jsou řidiči tramvají učeni a nuceni předvídat, tj. de facto se dívat na souběžné přechody pro chodce a červené panáčky vnímat jako předvěst, že brzy i jim padne stůj. Ale samozřejmě zákon i signální plány SSZ počítají s tím, že tramvaj vjede do křižovatky i několik vteřin po nástupu signálu Stůj.

+5/−1
18.6.2016 13:12

J37i66ř50í 76K80r79e41j35č57í87k 2717938844866

­Tisková zpráva z 23. zasedání RRTV:

Rada na svém 23. zasedání, které se konalo ve dnech 19. -­ 22. prosince 2006 uložila provozovateli CET 21 spol. s r. o. pokutu ve výši 50 000,­-Kč za porušení § 31 odst. 2 zákona č.231/2001 Sb. – povinnost poskytovat objektivní a vyvážené informace, kterého se dopustil tím, že v pořaduTelevizní noviny odvysílal reportážní příspěvek „Řidiči tramvají jezdí často na červenou “ dne 13. srpna 2006 od19.30 hod. na programu Nova a uložila v souladu s ustanovením § 79 odst. 5 správního řádu a § 6 vyhlášky č.520/2005 Sb. účastníkovi řízení povinnost uhradit paušální částku nákladů správního řízení ve výši 1 000,-Kč.

https://www.novinky.cz/kultura/104708-rada-dala-televizim-pokuty-za-pul-milionu.html

0/0
19.6.2016 19:35

R43o40m80a27n 12K82r27a24t10o24c50h10v36í75l 6686237436924

Co se týče nehody v roce 2005 na Karláku, tak tam řidič přepálil rychlost, tudíž rychlost nedodržel.

+2/0
18.6.2016 16:13

P57e25t39r 77V67e37s52e40l79ý 8395355962896

Na Karláku to nemělo nic společného se semafory ani s křižovatkou, ale s nedodržením rychlosti tramvaje při průjezdu oblouke, kdy vykolejil zadní vůz a smetl lidi na zastávce.

V červnu 2006 to napálil hasič do tramvaje nikoliv tramvaj do hasiče. Vaše fabulace o záměrném pozdním brždění je jen trapný pokus o hození viny na tramvajáka. Ona tramvaj není auto a než z rozjezdu začne brzdit, tak je tam poměrně dlouhá prodleva.

Co si pamatuju, tak Nova si s tím jejím natáčením akorát utržila ostudu, protože záměrně natáčela rozjete soupravy, kterým pár metrů před čumákem naskočil signál stůj a to neubrzdíte ani kdybyste se pofekálil. Proto maj tramvaje jiné časování semaforů než auta.

+19/−2
18.6.2016 10:46

P41e71t57r 53V53e16s43e19l36ý 8615235652366

Tak mínusování jste zvládl, Čermák, teď ještě zkuste napsat s čím nesouhlasíte.

+9/0
18.6.2016 10:53

B35o79h53u65s65l43a53v 78K46r68á56l64í72k 2521740719136

Pokud vím, tak na Karláku nešlo o nedodržení rychlosti při průjezdu obloukem, ale při jízdě výhybkou do oblouku. A výhybka jistou souvislost s křižovatkou má.

Jinak ovšem máte pravdu, že tramvajový signál "Stůj" má v podstatě shodný význam jako žluté světlo pro silniční vozidla. Ostatně i pro ně platí, že pokud signalizace není žlutým světlem vybavena, pak červené světlo má význam žlutého světla. (Není-li světelné signalizační zařízení vybaveno signálem "Pozor!"...) Pokud řidič tramvaje nemůže zastavit bezpečně, tak na signál "Stůj!" zastavovat ani nesmí.

+2/0
18.6.2016 12:22

J87i87r12i 33R18u38s78n31o25k 4175102827303

Formalne to byla vina ridice hasicske auta, ale vsichni mistni vedi, ze kousicek od krizovatky je vyjezd hasicu a odspodu jezdiva zachranka. Presto si ridici tramvaji ze sireny nic nedelaji a vjizdeji do krizovatky jako kingove. Oni prece nebudou zastavovat kvuli nejake sanitce nebo nedejboze hasicum.

+1/−6
18.6.2016 14:50

J62i26r21i 40R12u71s85n23o72k 4905532217933

Minusuji tramvajaci? :-) My, co kolem te krizovatky chodime, ci skrz ni jezdime leta, vime sve...

+2/−1
18.6.2016 18:59

R12o10m87a80n 62B68a46r32t73o34š63e12k 3276510745

Jezdí podle předpisů. Kdyby na nejvytíženější trati v Praze měli pro jistotu zpomalit v křižovatce jen proto, že tam "může jet sanitka", za chvíli by tamní doprava zkolabovala.

+1/0
19.6.2016 11:08

J43i50ř35í 53K94r26e16j39č52í41k 2507128844886

Mínusují ti normálnější z nás. ;-)

Nevím co víte vy, ale místní vědí, že na vině byli jednoznačně hasiči. Na tom není nic formálního.

Ve správě DI stojí - Dne 15. 6. 2006 ve 20.53 hod. se v Praze 2 na nám. I. P. Pavlova,křižovatce Ječná a Sokolská, srazila tramvaj č. 6 s autem hasičskéhozáchranného sboru (HZS). Auto HZS se zapnutým výstražným majákemnajelo do boku tramvaje, která jela na návěst dovolující jízdu a převrátilo sena bok. Při převrácení došlo k zachycení a zaklínění dvou chodců(cizinců). Oba chodci a 4 hasiči byli zraněni. Škoda na tramvaji činila 500tis. Kč. Příčinou byl vjezd auta HZS do jízdní dráhy drážního vozidla.

A já doplním, že se hasiči jedoucí na červenou trefili do zadní poloviny 15 metrového vozu, z čehož je asi jasné, že s tím řidič tramvaje nemohl udělat vůbec nic.

+2/0
19.6.2016 19:46

M25i96c58h22a24l 35C77h42a43l54u41p46a 6968880919573

Stůj u tramvají má význam asi jako oranžová u aut. Tramvajím chybí něco mezi volno a stůj, takže rozjetá tramvaj může projet i na stůj.

+11/0
18.6.2016 10:55

B38o84h29u21s79l32a64v 98K25r77á95l70í44k 2491210659606

Přesně tak. Úplně stejně to platí pro auta, resp. všechna silniční vozidla, pokud je někde umístěna dvoubarevná signalizace. Ta smí být použita na přenosných signalizačních zařízeních "při řízení provozu při uzavírkách pozemní komunikace, při práci na pozemní komunikaci nebo z jiných důvodů".

+3/0
18.6.2016 12:35

R43o57m37a14n 88B12a26r95t10o17š80e22k 3586280275

No jistě, čekal jsem, kdy se Drda objeví. A naprosto vždycky za nehodu může tramvaj, i když má přednost, co? Protože je to tramvaj. Kudy Prahou projede, tude stříkají hektolitry krve. A že od roku 2005 jezdí po 14 dnech všichni tramvajáci nepředpisově? Kam na ty fantazie chodíte?

+6/0
18.6.2016 11:59

K47a94r13e65l 82D73r19d91a 6414582967

Ten rozdíl stylu jízdy byl po nehodě na Karláku zřetelný. Nevím na jaký styl jízdy je doprava v Praze normovaná, ale asi to nebude na těch 14 dnů po Karláku. Kdybych to bral podle auta, tak se v Praze s tramvajemi jezdí pěknou "sportovní jízdou".

+1/−2
18.6.2016 13:07

B45o38h17u96s92l42a74v 84K63r40á63l52í48k 2811120249786

Je pravda, že po nehodě na Karláku začali řidiči mnohem důsledněji dodržovat omezené rychlosti, ale navíc ještě dopravní podnik navěsil spoustu návěstí omezené rychlosti na místa, kdy by při jízdě maximální povolenou rychlostí mohlo hrozit vykolejení. Před tou nehodou jezdili zcela předpisově jen puntíčkářští podivíni (stejně jako je to dnes s auty na silnicích), a dnes už rychlosti dodržují skoro všichni.

+4/0
18.6.2016 13:23

R25o83m86a66n 58B77a32r49t46o55š81e86k 3336640945

Abo, nehoda na Karlaáku je důkaz, že všechny tramvaje jsou vrazi.

+1/0
18.6.2016 16:09

M54a91r65e86k 88K13l23u48f46a 3728634864826

Nějak mi to nedává smysl. Na zmíněné křižovatce když má tramvaj signál VOLNO, tak na semaforech svítí pro odbočení doleva červená. Takže mi z toho vychází, že ta sanitka musela jet na červenou, protože i kdyby tramvaj jela už na signál STŮJ, tak by stejně stihla projet ve vyklizovací době křižovatky. Ta je tam dostatečná.

+8/−1
18.6.2016 8:31

R52o63m83a80n 58P40o76l57á71č39e85k 5596849575

Tot otázka...Podle toho jaká to bylo šlupka to spíš bude obráceně...Sanitka jela na zelenou a tramvaják to chtěl stihnout...

Tot i neofiko verze, která prosákla...

+4/−3
18.6.2016 9:04

R56o85m92a97n 40K74r68a96t55o25c24h35v75í11l 6446507936944

Reportér idnes který byl na místě, no já se tam ocitl také.

+1/0
18.6.2016 6:15

K90a48r96e81l 71F11i37l91i87p 3478825620780

Chytrých řečí o saniťákovi co jel na majáky s převozáckou sanitou bych zde nechal. Nejen na této křižovatce je to typický nešvar tramvajáků kteří nemají problém tuto křižovatku projíždět na svých "čočkách" na červenou. Konkrétně zde se mne X krát stalo, že jsem měl oranžou i zelenou a tramvaj hurá do křižovatky. Osobně se pootočím zda takový b.l.b s tramvají se mne neřítí na záda když tudy jedu. další křižovatky kde se tak děje jsou například z Zenklovy doprava k metru Kobylisy, jedete od Bulovky na kobyliské náměstí. U metra Kobylisy když jedete od metra směr Ládví tak tramavaje zleva i zprava nemají problém vjíždět na červenou takže máte zelenou a trmvaj jede před Vámi. Křižovatka u Bulovky, Harfa. Problém bude možná jinde tramvaják totiž musí hlásit i pozdní výjezd kvůli použití záchodu. Pokud je pak v stresu, že by přijel pozdě raději riskne červenou než by chytil pokutu za pozdní příjezd do stanice. Další věcí je pak jízdní řád sám o sobě který se nedá normální rychlostí vyjet zde to platí více pro Autobusy. Stačí se podívat na noční autobusovou dopravu. Vezměte čas, vzdálenost a už nemůžete skoro zastavit v stanici na pobytový čas pro nástup a výstup skoro nic nezbývá takže pak jedte 50 km když máte čas utažený tak na 60 km a více. Už jen toto samo o sobě by mělo být průserem jenže to nidko nahlas neřekne a řidiči busů ti si stěžovat nebudou kvůli práci.

+4/−21
18.6.2016 4:53

M36i14l54a65n 61M53a73j33e21r24č54í18k 1670650334646

- " U metra Kobylisy když jedete od metra směr Ládví tak tramvaje zleva i zprava nemají problém vjíždět na červenou takže máte zelenou a tramvaj jede před Vámi." když jedete od metra Kobylisy - TRAMvajové zastávky, tak:

a) s autem máte přikázaný směr rovně a vpravo (žel i tam nejedou nedodržované), tak proto mají TRAMvaje možnost mít zároveň/současně své volno přímo po Klapkově ul. v obou směrech, protože auta jim nemají co křižovat trasu ( https://www.google.cz/maps/@50.1246882,14.4564679,3a,75y,54.23h,88.1t/data=!3m6!1e1!3m4!1shJPFY1_SjfxzdzwLn_nuog!2e0!7i13312!8i6656)

b) pro TRAM přímo se běžně používá signál volno zároveň s plným zeleným signálem a občas i směrovým (šipkou vlevo - Želivského od metra), a v obou případech platí obecné pravidlo, že vlevo odbočující auto má dát přednot protijedoucím vozidlům a TRAM V OBOU SMĚRECH!!

- " Křižovatka u Bulovky, Harfa. Problém bude možná jinde tramvaják totiž musí hlásit i pozdní výjezd kvůli použití záchodu. Pokud je pak v stresu, že by přijel pozdě raději riskne červenou než by chytil pokutu za pozdní příjezd do stanice." řidiči MHD v Praze musí hlásit pozdní odjezd Z KONEČNÉ, POKUD DO OBRATIŠTĚ NEPŘIJELY POZDĚ = OSTATNÍ ZDRŽENÍ KVŮLI PŘEKÁŽCE/ZDRŽENÍ NA TRASE HLÁSIT NEMUSÍ!!

+11/−1
18.6.2016 6:00

J74a22n 31H45o90r68s45k60ý 2746240907695

Tramvaják, který "riskne červenou" kvůli možné pokutě za pozdní příjezd do stanice, nemá na kolejích co dělat, protože nemyslí na druhé, jen na sebe.

A ten, kdo používá složitá souvětí bez oddělujících čárek, by měl zahodit klávesnici. Z úplně stejného důvodu!

+12/0
18.6.2016 6:09

B47o86h30u24s92l45a86v 30K30r45á81l95í29k 2711790339516

Tramvaják "červenou" nemá - má pouze signál "Stůj", který má stejný význam, jako žluté (oranžové) světlo pro automobily. Tramvaj nemá před semafory stanoveno žádné omezení rychlost, čili smí k semaforu přijíždět padesátkou (ze samostatné trati šedesátkou) a pokud padne signál stůj tak, že už nemůže bezpečně zastavit, tak zastavit ani nesmí! Zábrzdná dráha plné tramvaje jedoucí plnou rychlostí na rovině při dobrých adhezních podmínkách je přes 100 metrů.

http://tram.webzdarma.cz/vozidla/z-kt8d5.htm

To, že při rozjíždění na zelenou se musíte rozhlédnout, jestli ještě nedojíždějí vozidla nebo nedocházejí chodci v kolizních směrech, to je snad samozřejmé, to není žádná křivda. Na plný knedlík bez rozhlédnutí vyráží jenom b.l.b. Ostatně na této křižovatce to máte s autem od stopčáry v Legerově k tramvajovému pásu asi 20 metrů, čili pokud se na zelenou rozjíždíte, tak než tam dojedete, tak ještě může v tramvajovém směru běžet vyklizovací doba.

+2/−1
18.6.2016 12:52

R73a13d45o14s37l22a34v 60K26l87a67u67d93a 5904478614142

Tramvaják neplatí pokutu za pozdní příjezd do stanice, ale za předčasný odjezd ze stanice. Křižovatka na Pavláku je monitorovaná. Tam by si tramvaják nikdy nedovolit jet na červenou.

+16/0
18.6.2016 6:13

J84a34n 93S40m24r32č77k12a 9441399399349

Vemte si židličku,blok a tužku a jeďte si dělat čárky,tam to tramvajáci dělají úplně běžně.

+2/−8
18.6.2016 7:17

B25o29h87u22s18l10a20v 55K64r20á73l95í62k 2751570289626

Židlička, blok a tužka vám pomůžou změřit, jestli řidič z dané rychlosti a vzdálenost mohl bezpečně zastavit? Na to byste potřeboval ještě nějaké dražší pomůcky - záznamové zařízení, tabulku zábrzdných vzdáleností, musel byste mít oči na obou stranách hlavy, abyste si přesně všiml, kde tramvaj byla v okamžiku změny signálu, a ještě byste musel vyhodnocovat obsazenost vlaku a přepočítávat to na hmotnost...

Červené se na té křižovatce řidiče tramvaje vůbec netýká. A signál "Stůj" na čočkách má pro řidiče tramvaje přesně tentýž význam, jako žlutá pro řidiče auta, jen zábrzdné vzdálenosti a zábrzdné doby jsou logicky asi trojnásobné než u aut.

+6/0
18.6.2016 13:18

T36o53m44á44š 25B85í54l39ý 2215590797

A protože je tramvaj červená, pletou si její řízení někteří řidiči tramvají s řízením hasičského vozu;-)

+1/0
18.6.2016 22:44

R66o12m92a81n 93P35o11l67á78č54e84k 5896369165

Zrovna tady bych to viděl na to, že to tramvaják risknul, protože chtěl stihnout projet náměstí najednou...

+1/−2
18.6.2016 9:06

B48o74h59u96s76l47a74v 58K48r17á85l94í89k 2101430439826

Tak především, v Praze jsou všechny křižovatky s tramvajovým provozem vybaveny signalizací pro tramvaje, takže červené nebo zelené světlo neplatí pro tramvaje vůbec nikde. Snad jen někde na vjezdu do myčky.

0/0
18.6.2016 13:14

R95a50d40o87s61l27a91v 11K36l74a88u49d17a 5504628184382

A co jako? Ono je úplně jedno jestli je signál stůj, nebo zahni... když tramvaj jede rovně. Pro tramvajáka je to zkrátka červená.

+1/0
18.6.2016 21:14

K75a21t94e41ř44i21n15a 17V63a84š95á98k45o10v34á 5451712879495

jo, ono zrovna na Pavlaku neni o co stat...v jinych diskuzich se zase pise, jak je ta trasa pretizena a ze se tam i tak tramvaje stosuji - coz je ve spicce pravda, kolikrat se ceka pred zastavkou, nez odjedou dve predchozi a je mozne zastavit u ostruvku.

Pak se proste ridicum nedivim, ze zkouseji hranice...jak jezdi nekteri ridici, snad netreba komentovat...a jestlize na stuj ma rozjeta tramvaj povoleny prujezd (coz je logicke), proste se ta hranice o kousek posune..

Stejne si myslim, ze na to, jaky je tam provoz, je nehodovost docela mala...tech nebezpecnych krizovatek s tramvaji je spousta, napr. cela Plzenska a odbocovani doleva pres koleje je dost horor....

0/−1
18.6.2016 11:03

J95a27k85u56b 67R94o49u72s 3853190414662

To je tak, když se kdejakému mamlasovi z rádobysanitky dá modrý maják. S tímhle tramvaják nemohl nic dělat. V tomhle místě jezdí tramvaje fakt hodně pomalu, podle místa střetu musela tramvaj vjet do křižovatky dávno před tím, než vůbec mohla sanitku zaregistrovat a naopak, saniťák musel tramvaj z dálky vidět. Podle poškození musel valit úplně nesmyslně rychle a ani se nasnažil brzdit.

+8/−1
18.6.2016 4:27

R32o86m60a34n 31K48r51a61t39o35c80h97v42í94l 6126907736634

Také si myslím, že to musela být pumelice jako hrom.

+1/0
18.6.2016 6:15

R13o44m61a23n 22K21r88a63t36o45c93h48v29í97l 6326277726214

Nevíte kdo tam měl červenou.

0/0
18.6.2016 6:36





Najdete na iDNES.cz