- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proč při pádu do vody jsou zkříňky, konstruované k pádu na pevninu, na kusy?
Jako by tam přeci jen k výbuchu došlo, při jakémkoliv výpadku motoru by letadlo doplachtilo a nezřítilo se
Od určité rychlosti není skoro rozdíl mezi dopadem do vody nebo na zem. Navíc do vody nedopadly pouze skříňky, ale i zbytek letadla. Za zničením skřínky tak nejspíš stojí kolize z dalšími troskami při dopadu.
S tim doplachtenim bych byl byt Vami opatrny, pokud proudive letadlo ztrati vztlak v dusledku poklesu tychlosti, pada volnym padem jako kamen a je s nim skoro vzdy amen
Přemýšlel jsem, co je to proudivé letadlo. Pak mi to došlo, krásné kouzlo nechtěného. :-)
Tak to je nepravda, letadlo i velké proudové plachtit umí. A320 má kolem 17:1 lift-to-drag ratio, což znamená, že za 17 jednotek vertikálně "zaplatí" jednou jednotkou vertikálně. Takže pokud mu to vypne třeba v 10km tak doplachtí až 170km daleko. A případy, kdy velké proudové letadlo doplachtilo na letiště se už staly.
No a pravdu máte oba.. Jen oba popisujete dvě rozličné situace.. Při ztrátě dopředné rychlosti následuje ztráta vztlaku a pád - pokud pilot nepotlačí, či nepřidá na tahu motoru/ů (nesrovná letadlo) nezíská dopřednou rychlost a letadlo udělá báác.. Pokud dopřednou rychlost má a pouze přijde o tah motoru/ů (přičemž ovládací prvky letadla fungují), může klouzavým letem pokračovat.. To jste asi chtěli říct, nemám pravdu?
ano plachtit umí, pokud jen vypadnou motory. ale pokud je narušena konstrukce / aerodynamika / ovladatelnost stroje, tak toho moc nenaplachtí.
asi takhle: paraglide plachtit umí. pokud se nezamotají šňůry.
I dopravni letadlo samozrejme muze plachtit. Porucha motoru a ztrata vztlaku jsou dve ruzne veci.