Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letounu L-159 u Kolína odpadl kryt kabiny, bitevníky několik dní nelétaly

Poněkud nečekanou prověrkou schopností prošel před týdnem pilot bitevního letounu L-159, když se mu nad Kolínem ve výšce tří a půl kilometru uvolnil a odpadl překryt kabiny. Pilot s dvoumístným strojem přistál, letouny L-159 kvůli incidentu čtyři dny nelétaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L25a77d10a 85N41o81v45a38k 4432813717

mimochodem onehdá mi odpadla kabinka u modelu větroně a bylo to poněkud neovladatelné....:-P

0/0
17.6.2016 15:23

S64e44i37d56l 64P19e31t55r 1591761145634

:-) jestli to nebude tím, že tomu větroni chybí 30 kN tahu ...;-D

Ale vážně - hej těm chlapcům rozhodně nebylo a to i po přistání, protože když 159 "oduzemnili" už po 4 dnech tak je to buď jasná chyba pilota (omylem odpálený kryt) nebo pilota a mechanika (nekorektně zavřený před startem, což by ale nemělo správně jít)

+4/0
17.6.2016 15:46

L94a45d90a 79N40o82v11a11k 4622603327

no každopádně se dost změní aerodynamika toho stroje.. Mimochodem ten větroň má elektromotor, jehož výkon v poměru k hmotnosti éra je asi výrazně výkonnější, než u té L159...:-P

0/0
17.6.2016 16:25

O16l73d49ř15i18c31h 21J13a40n84e94č33e45k 8719256373641

to si nemyslím, jde přeci o zrychlení a to asi model větroně větší než bitevní letadlo nemá

0/0
17.6.2016 16:31

L22a82d43a 64N21o23v14a50k 4492123147

hm.. asi prasknul ten gumicuk, kterým je to přidělaný...

+1/0
17.6.2016 15:21

V55l41a80s19t13i21m30i81l 24K13u23č33e48r73a 5722789984210

Cabrio, však je léto

+1/0
17.6.2016 15:16

M55a17r25t54i46n 87B78r27e67j94c59h44a 3644680292171

Tak to byl kabrio - let s plnou parádou. ;-D

0/0
17.6.2016 15:05

J56a97r13o85m30í33r 51N42o22v61o98t59n93ý 6891473444

;-D ... pilot pak celej večer čistil helmu od nalepenejch much.

+1/0
17.6.2016 14:36

O14l38d93ř93i87c11h 94J92a39n84e53č35e32k 8799476533131

až na to, že mouchy v takové výšce zpravidla nelétají ;-D

0/−1
17.6.2016 16:16

J40a27n 73S74l23a90d31k65ý 3821412843

Pane pojďte, budeme si hrát;-D

0/0
17.6.2016 14:36

J87i29r32i 76F56i24n39k 6357739357288

Je léto a na léto je L-159 kabrio ta nejlepší verze.R^

0/0
17.6.2016 14:27

T55o13m20á56š 45P79a25č19e42s 2238542557637

Tady v tom článku to není, ale v tom na Nově bylo napsáno, že dopadl tuším 50m od toho vlakového koridoru, co vede u Kolína. To taky mohlo skončit slušným průs..švihem

0/0
17.6.2016 14:12
Foto

J72a72n 69W90i47r71n38i15t68z19e14r 8198614757770

Já vím. Přišlo mi, že to je tak vzácná událost - a ještě by se musel asi trefit přímo na vlak, což navzdory hustotě provozu na koridoru je pořád velmi malá pravděpodobnost - že je to trochu nadbytečná dramatizace.

Což samozřejmě neznamená, že bych nebyl rád, že se nikomu nic nestalo.

+1/0
17.6.2016 14:46

S17e49i21d78l 77P22e70t69r 1631651555514

Těch pár duralových profilů by vlak schrupl jak malinu ani by o tom mašinfíra nevěděl ..

+1/0
17.6.2016 14:47

O49l72d97ř70i43c72h 68J14a83n54e48č87e11k 8959236853931

nemyslím, průšvih by býval byl, kdyby to bývalo někomu spadlo na hlavu nebo na auto, ale kdyby to spadlo na koleje, asi by se vcelku nic nestalo. jo, mohlo to přetrhnout trakční vedení, ale to je trochu jiná kategorie.

+1/0
17.6.2016 16:18

P16a46v82e13l 47J12o92s11e74f 77M50ö11r12t15l 9359911302877

Tak vida, v naší army je také bordel, ne nepodobný tomu, jaký byl v ČSLA a konečně i v RA. Kdopak si zapomněl přitáhnout ten pověstný "šteft", aby "nespadl do trýbu".? Možná velitel letiště[>-]

0/−6
17.6.2016 14:01

S41e69i48d70l 46P91e71t92r 1621111335774

No velitel letiště určitě ne, ale lze se domnívat, že mechanika co je usazoval ani velícího pilota asi zrovna povýšení nečeká ...

Jsme jen lidi a každý občas udělá botu. Ale hlavně, že to byť se štěstím dopadlo dobře !:-)

+1/0
17.6.2016 14:53

K80a98t84e75ř57i28n71a 48V11ý70b15o69r67n94á 6280129809

Asi chytil kamínek. Snad má čelní sklo připojištěné.

0/−2
17.6.2016 13:52

P22a94v80e18l 80P26a55ž45o10u89t 3403531483907

Tak u V3Sky se taky nesměly za jízdy pootevřít dveře jinak je vzal vítr.........

+1/0
17.6.2016 13:48

P77a96v95e51l 26J35o57s16e29f 81M85ö70r64t78l 9139501732687

Jo, ale její "bojová životnosti" byla tak 48 hodin - v případě střetu s imperialistickým vetřelcem.[>-]

0/0
17.6.2016 13:58

M22i23l87e37n95a 72N27o68v30a22n28s80k17a 4572317239909

Je hezké, že pilotovi se nic nestalo, ale co by se dělo, kdyby kryt spadl na zem, a rozbil dům, auto, zranil (nedejbůh zabil) člověka? To opravdu panuje v letectvu takový "pořádek", že létají stroje, z nichž odpadávají za letu podstatné součásti?! Předstartovní kontrola nezjistí? ;-€

+1/−18
17.6.2016 13:48

P69a97v75e85l 54B90e16r75a97n 9315207600

Budete se divit, ale občas "odpadávají" i celá letadla... Kontrola, nekotrola... :-/

+3/0
17.6.2016 15:19

O76l42d59ř26i70c41h 35J13a49n11e33č34e56k 8159456873481

jak často se něco takového stává? myslím, že je větší pravděpodobnost, že Vás nebo Váš dům zasáhne blesk, než část letadla.

po silnicích jezdí spousty strojů, z nichž něco odpadává, anebo jezdí kudy a jak nemají - a ty přitom způsobují spousty úrazů, mnohdy smrtelných. jaktože se s tím nic nedělá? ;-€

+2/0
17.6.2016 16:22

V74i38k48t50o86r 42N52á97r82o66ž32n80ý 3619962508

Klika , že to spadlo u Kolína do pole. Několik dní poté měly létat na leteckém dnu v Mladé Boleslavi...

+2/0
17.6.2016 13:44

J16a17n 53R79y67c64h45l25i95k 9206518681733

To se občas stává i v lepší společnosti - http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?t=1292

Jinak co se pamatuju, jeden cabrio (se tak cestou na přistání hlásil) měl bird strike a přišel o canopy asi v osmi kilometrech. Nebyl jsem schopen dohledat.

0/0
17.6.2016 13:41

M51i38l49a55n 28T37ů33m92a 4717209883987

Aniž bych chtěl nějak kritizovat, krásné mi přišlo to "výšce tří a půl kilometrů nad Kolínem" : )

Nová fyzikální veličina.

+7/0
17.6.2016 13:35

M17i27c87h74a13l 31M86i13n81a27ř49í60k 9642296829388

Tak k tomu si jeste musis pripocist kolik metru nad morem kolin je aby to bylo spravne.

0/0
17.6.2016 13:38
Foto

J22a52n 40W44i73r77n55i53t26z76e62r 8348734577440

Autor - tedy já - žije v podhůří jedněch českých hor. Kolín je pro mě skoro v úrovni moře... :-)

Ale máte pravdu, tři a půl kilometru by bylo férovější. (Byť s tím tedy Kolín pohne o 200 metrů, no. Ale dík za upozornění.)

+1/0
17.6.2016 14:36

M95i63l79a60n 47T56ů50m91a 4877639653917

To je v pořádku, napsané to bylo správně, jen se to dalo přečíst i takovýmto způsobem : )

Prostě jen kouzlo nechtěného.

0/0
17.6.2016 14:46

O34l88d88ř89i98c53h 94J79a28n79e54č35e39k 8709446573361

nechápu, co Vám na tom přijde tak směšné (Váš komentář se aspoň tak tváří). jedna věc je v letectví nadmořská výška, druhá výška nad terénem. a pokud se to stalo nad Kolínem, tak nechápu, proč by autor nemohl napsat "3,5 kilometru nad Kolínem".

když někdo napíše "20km západně od Prahy", tak je to taky špatně, když zeměpisná délka se udává ve stupních od nultého poledníku?

0/−2
17.6.2016 16:15

M62i39l34a81n 53T95ů84m67a 4457809713597

Tak jestli se výška udává v letectví třeba 2km nad Budějovicemi, v tom případě je vše OK : )

+1/0
17.6.2016 16:19

O51l80d17ř84i31c64h 37J85a62n79e77č77e26k 8259196543311

já fakt nechápu, co s tím máte za problém. standardně se udává 'letová hladina' (flight level - víte vůbec, co to je?). v nižších výškách výška nad terénem. pokud se normuje na normální atmosférický tlak, tak i nadmořská výška. ale pokud se referuje o nějaké konkrétní události nad nějakým konkrétním bodem v terénu, tak fakt nechápu, proč by to mělo být špatně.

0/−1
17.6.2016 16:27

F75r22a91n65t28i10s36e66k 52K45u91b14i41k 9181235180684

Opravuji FL 100 -ted rozumis?

+1/0
17.6.2016 16:30

M37i72c27h53a49l 79M30i49n16a81ř60í56k 9652376869408

To bylo v tv ve zpravach pred tydnem.

Nejen objektivita, ale i aktualnost zprav tady pokulhava.

+1/0
17.6.2016 13:34
Foto

J45a69n 68W78i92r33n79i80t28z78e29r 8448814317710

Nedozvěděli jsme se to bohužel dříve.

Pokládáme ale za férové informovat naše čtenáře o tom, co nám přijde, že by je mohlo zajímat (tady byl aktualizační prvek, že už alky zase létají, ten před týdnem v TV být nemohl) - a ne se spoléhat na to, že "už to viděli v televizi".

Ale samozřejmě by bylo lepší mít to dříve, o tom se nepřu.

+1/0
17.6.2016 14:38

L63a68d56i87s45l36a77v 35M41a71t26u22l28a 3741209860172

Nejspíš byly k obědu fazole... ;-D

+1/0
17.6.2016 13:25

P14e73t94r 48M54i39c74h14a92l 2450344701602

Naštěstí dobrý konec. Ale nechtěl bych, aby mi ten překryt padl za záda.

0/0
17.6.2016 13:19

M84a66r83e20k 95M86a18h48d50a13l 9667433369165

Nový L-159 Cabrio?

+34/0
17.6.2016 13:01

J75a21r61o15m17í91r 21K40r17á35l 4330189394809

;-D Jistě. Na léto je to ideální. ;-D

+2/0
17.6.2016 13:05

E83r52i89k 52L64e80v85i58n37s17k78ý 8321774673635

Uz nevedi, jak ty zbyvajici prodat, tak zkouseji nove verze karoserie.

+2/0
17.6.2016 13:11

J70a38r14o28s32l98a91v 40H40o27r78á49k 6543597585864

No jasne. Chteji to prodavat do Iraku, pro tamni pocasi je to jako delane. :-))

+2/0
17.6.2016 13:32

M86a57r36e64k 96B22e23n78d55a 4300260839

Posmál jsem se ;-DR^

0/0
17.6.2016 13:43
Foto

H53o36n83z23a 52T75r45u96s28i89n17a 9810900220596

Na incident upozornila jako první TV Nova? Člověk by čekal že si toho jako první všiml pilot, ale světe div se... R^

+14/−2
17.6.2016 12:46

H35o84n40z41a 98D78v30o90ř74á51k 1134655583245

"Chlapi, teď říkali na Nově, že někomu z vás upadnul kryt kabiny!! Kdo o tom něco ví?"R^;-D

+6/0
17.6.2016 13:19

M35i72c12h81a18l 86M13i42n65a96ř77í24k 9602686969498

Zatim nikdo, on upadne az za pet minut.

+1/0
17.6.2016 13:36

O53l73d84ř61i87c92h 24J87a27n14e32č45e19k 8709496193861

Tak hlavně bylo štěstí, že to spadlo do pole (kde zrovna nikdo nepracoval) a ne někam do zástavby.

Ve výšce 3,5km pilot, obzvláště voják, nemůže mít s dýcháním problém - v takové (nadmořské) výšce se létá s větroněm nebo i na paraglidu bez jakékoliv dýchací techniky. Takže jde jen o to, aby mu ten proud vzduchu neutrhl hlavu, resp. jak píší v článku, aby šlo při bezpečné rychlosti letadlo ovládat.

+4/−2
17.6.2016 12:45

T82o91m27á15š 98K81u34ž56í92l29e43k 1621836272615

Přesně - jde o rychlost a taky o hubu.

0/0
17.6.2016 13:31

L93u34d96ě38k 80N96ě35m41e58c 5235641142634

Už jste někdy zkoušel dýchat při větru ke dvěma stům km za hodinu? Myslím, že byste měl problém i v obyčejné vichřici.

0/−2
17.6.2016 13:56

O67l32d93ř57i67c37h 76J75a78n44e53č91e59k 8149946723791

s "obyčejnou vichřicí" v nadmořské výšce kolem 3000m mívám co do činění celkem často. příjemné to není, ale fungovat se v tom dá bez technických vymožeností.

měl jsem na mysli řídký vzduch v takové výšce, když už je v článku řeč o dýchacím přístroji. ano ta rychlost proudění je podstatná - ale zas armádní pilot má helmu, takže to je trochu něco jiného, než když stojíte ve vichřici a přes tvář máte maximálně šátek.

0/0
17.6.2016 16:11

L34u42d85ě70k 51N83ě72m20e38c 5885561592684

No... takže mi tím vlastně dáváte za pravdu. Zmiňoval jste původně létání bez techniky. Což by byl při výrazně vyšší rychlosti velký problém. Samotná výška by nebyla až tak rozhodující.

0/0
17.6.2016 16:20





Najdete na iDNES.cz