Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sezona uzavírek. V létě bude na silnicích nejvíc komplikací v historii

Léto bude pro řidiče zkouškou nervů. Opravovaných úseků a s tím spojených dopravních komplikací bude nejvíce v historii. Dlouholetá modernizace dálnice D1 se letos odehrává na pěti úsecích najednou. Pro srovnání, za oba roky 2014 a 2015 se opravily a zprovoznily „jen“ čtyři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V29i95l74é72m 59B92a75r60á83k 4696507109906

Denně jezdím po D2 z Hustopeč do Brna. V níže uvedeném úseku probíhaly výměny svodidel. Napřed v 8-11,4 km a teď se posunuly na hned na následující úsek.

Je to tristní. Buď někdo demontuje svodidla nebo vytrhává keře nebo zatlouká nové stojny nebo montuje nová svodidla.

Nikdy se nedělají tyto práce naráz (na úseku 3-4 km) ani to nedělá více part.

A to nemluvím o tom, že se mohlo dělat v noci (když pominu výškové usazování svodidel). Proč se nedělalo v noci?

+1/0
6.6.2016 13:36

M61i50r35o11s83l32a65v 22U55r71b59a51n 1576617861419

nejsem si jisty, ale mam takovy dojem, ze jsem pred casem zaregistroval, ze se nesmi delat vicero nesouvisejicich praci v jeden okamzik na stejnem miste. ale mozna se pletu

0/0
9.6.2016 19:37

J31a86n 80P14a69v14e69l36k39a 3407491164381

Jestli by nebylo lepší snížit rozpracovanost na polovinu a tím i počet uzavírek. Ty "technologické přestávky" jsou v Čechách moc dlouhé.

0/0
6.6.2016 12:49

J34a27n 98P77a10v55e89l22k66a 3147781634551

Stejně tak pod cedulí "Musíme to opravit" by často měla být dodatková tabulka"protože minule jsme to zfušovali".

0/0
6.6.2016 12:57

V73a33š25e30k 11Ř40í87h29a 2623813698952

Nojo říditel skansky na Ministerstvu dopravy už se projevuje.

+1/0
6.6.2016 11:53

D30a57v79i97d 71R53y81c58h83e30t54s59k73ý 9576151960280

Ťok ma na starosti jenom to aby nekdo kdo se 6 hodin varil na D1 ve 40 stupnich a deti uz mu omdlevaji potom nejel 90 na osmdesatce.

+1/0
6.6.2016 11:38

R63o82b11e49r24t 40B46a21l18a39b19á27n 9182713442

Stavba nového mostu. 1. týden (tedy 5 dnů) stržení,komplexní likvidace a odvoz toho starého. Následovalo více než dvouměsíční období klidu, kdy jediný pohyb na staveništi obstarávali hlídači, střídající se nejprve v přistaveném osobáku, později v přivezené stavební buňce. Stížnosti a připomínky investor odbýval tlachy o technologických lhůtách a hlavně "nebojte se, všechno stihnem v termínu". A opravdu. Najela technika s lidmi a po necelých šesti týdnech bylo všechno hotovo. Přestřihla se páska, poplácalo se po ramenou a tři dny před termínem šestnáctikilometrová objížďka skončila.

+1/0
6.6.2016 11:30

J39a81k79u97b 19K24r94o60u96p15a 5714527778643

Nezapomeňte si nakoupit kamery, abyste mohli měřit na co nejvíce opravovaných úsecích...

0/0
6.6.2016 11:12
Foto

B56r53o34n90i11s97l98a68v 55G16a26b43r85y63š 2232729411

Zlaté vlaky... ;-D

0/0
6.6.2016 11:10

M74a58r20t30i90n 76H17a86l13á68š31e13k 2440522868674

V Torontu se opravuje 401, jedna z největších dálnic na světě v noci, pruh po pruhu.:-P

+2/0
6.6.2016 11:06

T56o60m85á84š 35K17u73c44h70a35ř 3737801748371

Problém je v zadavateli a povolování neoprávněně dlouho trvajících uzavírek. Dávají (prodávají) zakázky firmám kamarádů, kteří na takový objem prací nemají kapacity. Nutně jim pak musí současně povolit uzavřít komunikaci na nesmyslně dlouhou dobu. Po většinu doby pak na stavbě nikdo není, přestože se nejedná o nutnou technologickou přestávku. Jezdit v koloně kolem takových "oprav", kde většinou není nikdo, nebo nudící se jeden chlap s koštětem a druhý s lopatou je k pláči.

+1/0
6.6.2016 10:46

L40u46k33á72š 95Š93l67e43h64o75f27e13r 1963389765649

Dokud bude hlavním kritériem pro výběr vítěze výběrového řízení cena, termíny se nijak nezkrátí...

0/0
6.6.2016 10:53

T21o62m38á75š 39K12u37c87h15a67ř 3837741588651

Ano, tak to je. Normální člověk, který chce provést práci kvalitně a rychle by si zpravidla z opatrnosti nejlevnější firmu nevybral. A když, tak jen jedou a poučil by se.

0/0
6.6.2016 11:00

T13o35m22á75š 37M84a79r70t55í92n10e22k 2955198665329

Povím Vám takový příběh.

Jde o stavební firmu. Ta firma dělá na stavbě přibližně 12 hodin denně, od pondělí do soboty. Nestane se, že byste mimo polední pauzu viděli jediného dělníka, jak někde kouří, zevluje nebo chrápe. Všichni makají jako šrouby, dokud jim dvanáctka neskončí.

Pohádka? Kdepak, zateplení fasády na našem paneláku. Platí se za odvedenou práci, nikoliv za čas. To pak dělníci makají, když jim zevlování nic nepřinese. A teď mi řekněte, proč BY to nemohlo fungovat i na dálnici? Rv

Natáčejte prosím na dálnicích v létě videa (ne)opravovaných úseků a posílejte je na ŘSD. Třeba se něco změní. Lepší než neudělat nic. ;-)

0/0
6.6.2016 10:40

L20u44k66á16š 24Š20l51e98h97o38f18e45r 1673389195919

Na každou stavbu je harmonogram. A ten firmy ve většině případů dodržují. Takže ŘSD s tím asi problém mít nebude.

0/0
6.6.2016 10:42

A84n98t71o90n90í31n 10S91v83o49b17o45d75a 3264163279302

Jen nesmí nastat vícepráce :-(, což je běžný stav

0/0
6.6.2016 10:53

T82o56m49á17š 52M50a92r82t22í77n98e75k 2435128275839

Neměl byste někdo přehlednou mapu plánovaných uzavírek, když už ji nezveřejní idnes? Už se těším na letní cestování po republice...

0/0
6.6.2016 10:33

V17i37l95é47m 75B40a88r43á74k 4316747139166

Na www.uzavirky.cz resp. www.rsd.cz. Ale moc na to nespoléhejte, není žádná povinost to tam dávat. EU zaplatila a Češi to zase švejkují.

+1/0
6.6.2016 10:48

M32i80c31h89a25l 84S80l69a83v41í58č78e18k 1779538102269

Pokud se to bude opravovat jako výpadovka z Ústí na Teplice, tak potěš koště. Na cca 2k úseku se nejprve objevila cedule ŘSD "Musíme to opravit!" Odfrézováno bylo rychle, za pár dnů. Pak se půl roku nedělo nic a pak byl v rozmezí 10-14 dnů položen koberec a nastříkáno značení. Ale došlo k technologickým "vylepšením". Díky nesmyslně položeným retardérům a šikmým vodorovným čarám se značně snížila průjezdnost. Tam, kde si automobil odbočující vlevo v pohodě najel na střed a ti jedoucí rovně jej v pohodě objeli vpravo, tam dnes zablokuje jízdní pruh a jen při trochu vyšším provozu se tvoří zbytečné kolony.

+1/0
6.6.2016 10:29

J50o46s88e61f 68B88r19o79ž54e52k 7673155422311

Zrovna minulý týden došlo opět k zneprůjezdnění Michelské ulice. Začali dělat plynovou přípojku. Ne v ulici - v chodníku. Ovšem ulici si zabrali pro sebe a postavili tam dvě auta - termoska na kafe a posezení je přece to nejdůležitější a stojí za uzavírku na dlouhé týdny, co tam budou chodit.

+1/−1
6.6.2016 10:20

V75i89l75é89m 95B76a84r28á27k 4456237329946

Stěžovat si, bombardovat radnici i RWE, dát jim tam ceduli ..zde (ne)staví RWE....

0/0
6.6.2016 10:50
Foto

K47a67r67e61l 45S43u58c80k 9377239541632

Menší ukázka jak to dělají v Americe, postříkáme asfaltem, nasypeme štěrk a zajezdíme. Práce na jeden den a zvládnou tak celé kilometry. Bohužel když u nás nějaký idiot plánoval kanály prostředkem silnice tak se to bohužel nedá použít všude ikdyž na nějakých silnicích by to určitě šlo. https://www.youtube.com/watch?v=WHO007_wnTo&ab_channel=BearCatVideos

+1/0
6.6.2016 10:19

M90i22c20h70a42l 22S63l51a20v82í87č41e87k 1569338402319

U nás jsem tuto technologii zažil a div jsem nepřišel o gumy i podběhy.

+1/0
6.6.2016 10:31

P29e53t47r 46Š92i71m21ů85n89e32k 7711834495477

Mě baví, že i na stavebních strojích musí mít vlající vlajku ;-D;-D

0/0
6.6.2016 10:38

M76a31r36t14i64n 74M57i84š32o 3592794847639

Bodejď by nebylo milion uzavírek, když je pracovní doba od devíti do pěti a pak na stavbě není ani noha. V cizině jsou standardem tři směny a uzavírky (opravy) se počítají na dny nebo týdny. U nás na měsíce až roky.

+3/−1
6.6.2016 10:16
Foto

Z79d35e72n87k19a 27J58a18v69ů17r27k97o49v97á 6830517895919

přesně tak,dělají na jednu směnu v pracovních dnech...při tom dvojsměnný provoz by se v létě dal zvládnout,nebylo by třeba osvětlení...no,jenže to by museli na to mít více lidí a proč by to dělali,že

0/0
6.6.2016 10:19

T66o69m44á21š 19K61u51c67h65a73ř 3447301878651

Když si firma, co má jefen bagr a zaměstnává 15 Ukrajinců nabere zakázky - pět současných oprav, tak jsou rádi, když tam chodí dva maníci s lopatou, natož naplnit dvě směny. :-/

0/0
6.6.2016 10:39

K18a17r41e60l 27N43o61v65á90k 8390176242183

No právě. Čekal bych, že opravy se dělají hlavně v létě, protože se později stmívá - a tudíž mohou pracovat déle. Ale kdepá ;-)

0/0
6.6.2016 10:37

L16u25k76á73š 42Š42l66e23h24o29f67e26r 1213469515619

V létě se opravy dělají kvůli teplému počasí, to vás nenapadlo? 8-o

0/0
6.6.2016 10:38
Foto

Z84d73e48n28k60a 89J42a65v33ů34r55k40o10v77á 6150147945529

větší"chuťovka" je D5

+1/0
6.6.2016 10:02
Foto

P45a52v88e98l 11T87r30n52ě92n87ý 4728438158966

jj mi vyprávějte - dns od loděnic na Prahu prozměnu opravují svodidla na krajnici :-(

0/0
6.6.2016 10:05

M19i14r16o65s67l94a57v 25M82e20d 3504186

Během loňského roku jsem si (v souvislosti s uzavírkami) několikrát říkal, že horší už to být nemůže. No, zmýlil jsem se - jak vidno, skutečně platí pořekadlo, že nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř. Já nezpochybňuji nutnost oprav, nicméně nějaká koordinace by nevadila (aby se nestávalo, že jedete po objížďce objížďky objížďky) a navíc mi připadá, že čím novější rekonstrukce vozovky, tím horší kvalita - v nedalekém okresním městě dělali nový povrch silnice a první výtluky (přesněji ďoury jako kráva) se tam objevily ještě než silničáři stačili namalovat vodorovné značení a koleje od kamiónů tam jsou po dvou letech provozu stejné, možná ještě větší, než před opravou (aby toho náhodou nebylo málo, na silnici byl nedávno po nějakou dobu opět omezen provoz, jelikož se podél ní budovala cyklostezka odnikud nikam).

+3/0
6.6.2016 9:54

T86o36m22á45š 24K63u30c67h10a98ř 3727841718601

Mně to přijde, že záměrem není opravit, ale opravovat/kasírovat. Kdyby to firma opravila kvalitně, neměla by za chvíli do čeho píchnout.

Další co se děje je, že když uzavřou silnici na několik měsíců, tak hustota dopravy/kamionů je taková, že dojde k úplnému zničení objízdné trasy (nebo pruhu dálnice). Takže po jedné opravě musí zase opravit objízdnou trasu/pruh a tak stále dokola. :-/

+3/0
6.6.2016 10:05

J97o18s96e53f 92B88r28o57ž30e95k 7713485452981

Záměrem je co nevíc zblokovat dopravu. Zavřou 15-20 km, pak tam pošlou dva lidi a hotovo. To co se všude na světě opravuje dva týdny je u nás na půl roku.

+1/−1
6.6.2016 10:17
Foto

J94i29ř68í 77B58a91b11i92n39s56k73ý 7197239468961

jsem rodák od Teplic v Čechách , když jsem šel do první třídy ZDŠ začala se plánovat stavba dálnice z Teplic do Prahy , když letěl Gagarin nad republikou už se začalo ,,stavět,, dneska je mi 62 a dálnice z Teplic do Prahy ještě není hotová !

+4/0
6.6.2016 9:39

M20i41r31o92s17l96a48v 28M38e27d 3614886

Tak to není nic neobvyklého - pocházím z Havlíčkova Brodu a od mých dětských let (jsem ročník 60) se plánuje obchvat tohoto města a já začínám pochybovat, že se po něm někdy svezu.

+3/0
6.6.2016 10:00

T38o16m25á73š 74K27u31c72h79a39ř 3937351798591

Poprvé jsem letos na D1 narazil na to, že několik metrů před zúžením jsou na silnici úzké šikmé hodně vystouplé lišty. Nevíte k čemu jsou dobré? Na to, aby to drclo před zúžením a probudilo spáče je to moc blízko konce pruhu a taky jsou hodně vysoké. Na to, aby se měnil pruh už před nimi jsou zase příliš málo vidět (a taky až na poslední chvíli, když je zakrývá auto před vámi). Ve výsledku pak řidiči zmatkují, někteří je přejedou a jiní zase mění pruh už před nimi, takže vzniká slušný chaos, protože každý má jinou představu o tom, kde má měnit pruh/ zipovat. :-/

0/0
6.6.2016 9:27

M14a78r50t79i82n 75K80ř60í20ž 9643502550387

používají se běžně a docela dlouho, obvykle u nich bývá blikající kužel - ale proč jsou tak daleko před zúžením, taky nevím. Ale řacha je to pořádná, když to trefíte.

+1/0
6.6.2016 9:58

R12a56d11e40k 60N96o12v71a86k 9244813979910

Používají se právě pro to, aby upozornily spěchálisty nebo nepozorníky na konec pruhu, ale také pro bezpečnost pracovníků kteří dělají na stavbě/rekonstrukci.

Stalo se bohužel mnohokrát že nepozorní řidiči smetli vozy údržby a zabili nebo těžce zranili stavebníky.

Výhodou je že jsou přenosné a dají se bez montování rychle položit.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1020819-silnicare-na-dalnici-chrani-plastove-pasy-na-uzavirku-durazne-upozorni

+2/0
6.6.2016 10:07

T90o73m26á79š 46K94u23c57h91a68ř 3777571438851

Dík za odkaz, ale stejně jsem to nepochopil. Pokud se má měnit pruh už před zúžením, má tam být především nějaké jasně viditelné označení a případně až za ním lišta. Tak to ale u Brna nebylo, ty lišty nalepili tak 40 m před zúžením bez jakékoli jiné cedule, takže to tu funkci neplní. Cca 80% řidičů je vidělo na poslední chvíli a odmítalo přejet a v panice se cpali do pravého pruhu. Tam ale řidiči něměli tušení, že se už budou chít zařadit ti z končícího pruhu tak brzy a vznikaly kolizní situace.

+1/−1
6.6.2016 10:19

T18o77m94á60š 33K29u87c29h26a78ř 3987421388761

Děkuji za mínus, ale ani z odkazu není jasné, jestli se ta lišta má přejíždět, nebo ne. A jiné značení tam nebylo, až na konci pruhu. Ona je totiž vysoká cca jako střešní lať a má ostrou náběžnou hranu, takže je to pořádná šupa i při nízké rychlosti a kdo ji vidí, tak se snaží ji nepřejet a zmatkuje.

0/0
6.6.2016 10:52

A86l26e64š 67J81a90v83ů17r43e39k 2272549410800

kolik km je celkově "zúženo", mezi Prahou a Brnem ? 70km ? 100km ?

0/0
6.6.2016 9:11

J19i86r33i 82R27u21s93n93o90k 4625582787133

cca 30

0/0
6.6.2016 9:55

J71i57r47i 80R13u66s46n69o74k 4145192757523

Ale spis o neco min. 29->34, 49->56 a jeste jedna mezi Jihlavou a Brnem, ktera ma do 9 km.

+1/0
6.6.2016 9:57

L11u10k43á65š 42Š78l86e17h19o38f54e26r 1253279815929

Celkem jich je 5 - 29->34, 49->56, 134->141 (novinka), 162->168, 178->182. Celkem 29 km.

0/0
6.6.2016 10:38

K35a11r18e12l 87S22o58c95h58ů24r86e94k 2200436819235

Vzpomínám na to, jak se zdůvodňovala oprava D1 (a její cena), jak k tomu byly jakési animace. Pokud vím, tak se mluvilo o rozšíření o nějakých 70 cm, aby mohly po celou dobu opravy fungovat 2+2 jízdní pruhy. Během oprav od Brna na Vyškov toto odjakživa nedodržují a jezdí se v lepším případě 2+1, v horším 1+1.

0/0
6.6.2016 9:08

J16a73n 19L93u59k35á30š 7797913943612

To totiz teprve budujou to rozsireni.

0/0
6.6.2016 10:04

R28a91d64e87k 49N63o76v49a13k 9104733639880

Reko D1 se děje od Mirošovic po Kývalku, kde se kromě modernizace rozšiřuje o 2x 75cm (Celkem 28m).

U oprav D1 Brno - Vyškov, resp. D2 Brno - Břeclav nebylo v projektu počítáno s rozšiřováním dálnice.

+1/0
6.6.2016 10:16

M50a46r16t28i90n 91L96u74k55e41š 3196501171875

Uzavírky jako takové jsou jednou částí problému v dopravě. Tou druhou a z mého pohledu významnější částí je chování řidičů a zoufalá neschopnost mnohých z nich pochopit ta nejzákladnější pravidla.

Klasika je to u řazení do jednoho jízdního pruhu - v naprosté většině případů se vytvoří kolona v pravém jízdním pruhu, do které se řadí kamiony a největší pitomci z řad řidičů osobních aut. Zkušený řidič ujede ještě třeba další kilometr v levém jízdním pruhu a zařadí se dle pravidla zipu až těsně před ukončením levého pruhu.

Dalším neduhem je neschopnost řidičů rozjet se včas v koloně - pitomci zásadně čekají několik vteřin, než auto před nimi ujede cca 30 metrů - a pak se rozjedou i oni.

A nelze vynechat oblíbené pozorování co se děje v okolí, zejména pokud je například v protisměru bouračka - to se pak pitomci nemohou vynadívat a své vozidlo pěkně téměř zastaví, aby jim neuniklo, "co že se to tam mámo stalo.."

A tito pitomci, o kterých píšu, pak přirozeně nejvíc nadávají na neschopné silničáře a pomalou cestu na chalupu ;-)

+7/−1
6.6.2016 9:05

J98o79s38e20f 92B59r39o14ž93e35k 7473405432921

Dálnice a opravy na ní jsou jedna věc. Ovšem stejně se všichni zaměřují jen na D1, taková D5 Praha-Plzeň skoro trvale zúžená do 1 pruhu je věc druhá. Ano, opravují jeden mostek. Zavřou kvůli tomu 20 km. Oblíbené je také sekání trávy - nejlépe v pondělí v ranní špičce. Oprava svodidel - věc která v Německu je vyřízená za 2 dny trvá na D5 dva měsíce.

A pokud se nejedná o dálnice, je situace ještě horší. Zavření půlky jižní spojky současně se zúžením Smíchovského okruhu, zablokováním výjezdu na D5, zneprůjezdnění Vypichu a Evropské naprosto blokuje západní část Prahy.

Za všechno tohle nemůžou řidiči, to je nejspíš úmysl co nejvíc znepříjemnit život lidem.

0/0
6.6.2016 10:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.