- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jsem opravdu překvapen, úloha s cenou knihy kterou vyřešilo jen 48 % maturantů to je přeci sestavení jednoduché rovnice pro základní školy, zrovna tak úloha další s čerpadly kterou nevyřešilo 84% maturantů, to je jednoduchá logická úvaha.
Já mám opravdu dojem že úroveň školství za posledních 25 let velmi a velmi poklesla a přitom v MF Dnes na stole vidím titulek Děti jsou chytřejší než před 20 lety, osobně to na svých potomcích jaksi nepozoruji.
„V matematickém testu je spousta úloh, kterým já říkám technický balast. To, co trénují, už umí každý trochu chytřejší mobil.
No tak toihle je typická ukázka degradace mladé populace. Je to děs a hnus!
Proboha! Co to je "matematicky" přemýšlet? - viz název článku. Kvůli tomu je příspěvek vrcholně škodlivý.
to jsou úlohy k maturitě? já bych tedy řekl, že je to tak 6. třída ZŠ
Mimo asi dvou otázek bych to přirovnal k našim přijímačkám na průmyslovku.
Kdo zvládne dril, zvládne matematiku. Jenže dnešní studenti věnují matematice sotva desetinu času, který tento obor potřebuje. V tom je skutečně problém
Takže maturita z matematiky je dobrovolná a nedá ji čtvrtina maturantů? A co až bude povinná? Tento stát zřejmě rezignuje na "produkci" zdravotních sester a učitelek v MŠ
opravdu nechci, aby mi nejaky roztok, ktery mi pak vpichne, michala sestra, ktera nezvladne ani matiku zakladky. Protoze 0.5% roztok je precejenom neco jineho nez 0.05%
My se na stredni ucili i derivace a integraly z toho jsem se klepal jen at si to nevytahnu, jestli pulka lidi nespocita ani tohle to je hodne ubohe...
To už si opravdu děláte z lidí srandu, příklad „Petr s Radkem si chtějí koupit stejnou knihu.... " To má být příklad pro středoškoláka, to vypočítají i děti ze základky ...
Obávám se, že dnes děti ze základky již takovéto "těžké" příklady nepočítají! Proto maturita vypadá a dopadá tak jak dopadá.
Tohle jsem zažil ve fyzice na vysoke škole. Ze střední jsem nesl cekem obstojné známky, hned v prvním semestru mi bylo jasné že je něco špatně. zadání úloh bylo najednou bez různých pomůcek a dodaných hodnot a vše se řešilo v obecné rovině. Totálně jsem se v tom ztrácel a mnoho ostatních při zkouškách taky, soudě podle absurdního množství taháků, které si vyráběli.
no je fakt, že se zadáním "řešte nejprve obecně, pak s dosazením konkrétních hodnot" mělo ve fyzice dost spolužáků problém - a to i na gymplu před 20 lety...
A kde je problém? Ve studentech? nemyslím si, že by byli zásadně jiní. Já vidím problém ve vzdělávacím systému. pokud není pedagog, který umí žáky naučit matematicky přemýšlet, tak kde se to mají naučit?
Vladimíre - stěžovat si na kantory je nesmysl - prostě ne všichni lidé mohou získat maturitu ....... já maturoval cca před 30ti lety a třeba matiku jsem se učil tak , že jsem si během vyučování dělal poznámky a doma počítal - pochop, že když něco chceš musíš pro to něco udělat a neschvalovat vinu na všechny okolo !