Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Černá skříňka z letu EgyptAir se ozvala, oznámila CNN. Egypt to popřel

Tým pátrající po havarovaném letadle společnosti Egyptair dostal od řeckých úřadů radarové informace a záznam konverzace posádky s dispečery. Stěžejní je nyní pro vyšetřovatele nález černých skříněk a lokátoru. Ten podle CNN vyslal signály společnosti Airbus, která je předala Egyptu. Aerolinky to ovšem v pátek popřely.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85i62n36d93ř14i12c65h 85P75o16d72r74á52z88s20k76ý 6535898845495

Já stále nechápu proč by černá skříňka nemohla vyslat všechna uložená data automaticky za určitých podmínek.

Jedna z těch podmínek by mohla být neočekávaná ztráta nadmořské výšky. Je přeci nenormální stav letadla pokud má být v letové hladině 10 000 m a najednou uprostřed letu je na 5 000. Stačí jen stanovit ty podmínky.

Zase tolik vysílání (i s ohledem na běžný letecký provoz) by to nebylo a raději vyslat občas data pod falešnou záminkou, jak několik týdnů hledat černou skříňku...

0/0
27.5.2016 16:34

R60a54d67a42n 86K36u33b26a87n96t 1583390559720

Článek vlastně stejný.

Zřejmě i diskuse je stejná.

Takže platí, že při dopadu odešle to zařízení informace a to jsme se teď dozvěděli.

0/0
27.5.2016 12:48

T66o30m89á64š 86P87e19l75i38k92á38n 3401250321419

Myslím si že celé neštěstí bude mít zcela banální příčinu. A teď opravdu naprosto z-ignoruju všechny ty ufology, konspirátory a iluminátory.

Co takovej pitomej iPhone, nebylo by to poprvé, ani naposledy co samovolně vzplál (stějně jako jakékoli jiné telefony/tablety/přehrávače a jiné ače). A není to tak dlouho co se podobný scénář povedl na jedné lince viz. "http://smartmania.cz/iphone-6-vzniceni-v-letadle-pozar/". Nebylo by to ani poprvé ani naposledy.

Stačí jen aby byl ve správnou chvíli na správném místě a ...... končíme. Tepelnou stopu při vnitřním hoření uvnitř trupu se nedozví ani satelit.

Já osobně si počkám na závěry vyšetřování, ale o přičinách neštěstí se teď naprosto vůbec nemá cenu bavit. Jen spekulovat. Nicméně tentokrát to může být opravdu i podobná krávovina.

0/0
26.5.2016 15:35

J62i30ř39í 54M75o48r41s93e 7923169772785

1) Koukněte se na ACARS zprávy, co to letadlo odesílalo a popřemýšlejte, kde by asi tak ten iPhone musel být, aby to odpovídalo.

2) Letouny jsou stavěné tak, aby opravdu nehořely snadno, pokud jde o vnitřek. A jsou vybaveny k hašení.

3) Piloti by vyhlásili nouzi a nemlčeli. iPhonem kompletní avioniku neodpálíte, rozhodně ne tak, aby si toho někdo včas nevšiml.

4) Musela tam být dekomprese, podle manévrů, co dělali. V žádném jiném případě by to nedávalo smysl.

+2/0
26.5.2016 15:57

M48i96c78h56a43l 28M79i32l88l86e87r 9126962399832

dovolim si prisolit. Nikoliv konspiraci, ale jeden z moznych scenaru.

Pred nekolika mesici se jeden pasazer pokusil odpalit ve svem sedadle na jedne africke lince. Vybusnina zrejme nebyla prilis silna, bylo to kratce po startu, sice to udelalo mensi diru do trupu, ale letadlo bylo porad jeste relativne nizko, bylo dostatecne ovladatelne a pristalo. Shoda okolnosti vedla ke stastnemu konci letu.

Uz tenkrat se spekulovalo, co by se asi bylo stalo, kdyby se totez stalo v obvykle letove hladine nad 30 000tisic stop a pasazer se odpalil nekde, kde by vybuch udelal vic skod, napr. pobliz kokpitu.

0/0
27.5.2016 11:38

M25i73c14h55a20l 10P84l35e75š29t83i79l 2335351355

No prosím. Kouř v kabině. A ti naši poslanci zákaz kouření neschválí a neschválí.

+1/0
26.5.2016 14:43

P96e57t19r19a 69M77a59l46a94k22o45v10a 1518750420364

jenže oni asi mají strach, že by ty blonďaté milenky, co všichni mají, ten zákon špatně pochopily.....

+4/0
26.5.2016 14:51

J57a45r63o25s29l87a59v 67P77o63l71e12n37s58k48y 5556954629

Uf jsem se zase nachytal abych si precetl clanek kde neni skutecne zadna nova informace :-/

+11/0
26.5.2016 13:53

M88a39r92i87e 69J16a65h37n19o43v73á 5982423584435

Už běží světem teorie, že to letadlo spadlo následkem srážky s meteoroidem. Prý se srážka se Zemí dokonce očekávala a vzpomeňme, že bylo v té oblasti hlášené UFO.

+2/−1
26.5.2016 13:42

P91e36t44r68a 19M16a18l96a51k40o16v16a 1568180460724

a před pár stoletími to předpověděl nostradamus...

0/0
26.5.2016 14:51

M89a14r88i85e 12J43a68h74n57o59v91á 5782263924775

Rusko vydalo výstrahu, která zdůraznila možnou hrozbu letadlům. Meteorit byl identifikován ruskou vesmírnou stanicí v Tádžikistánu. Varování bylo vydáno i pro protiletadlové zbraně v Sýrii s tím, že by úlomky mohly aktivovat poplašné systémy.

American Meteor Society, která sídlí v New Yorku, zaznamenala v době pádu letadla 700 hlášení o pádu meteoru v severovýchodní Americe i Kanadě.

To byl Nostradamus fakt génius.

0/0
26.5.2016 16:32

O31n22d68r44e31j 13H86u86r56k80a 6419518567625

Gravitace ? To by měl Brusel zakázat, než se to rozšíří. EK na tom už doufám pracuje.

+2/−1
26.5.2016 13:33

M98i18c29h72a69l 83P94l52e72š40t58i66l 2685201585

Jasně, ta sekce se jmenuje EKG ;-)

0/0
26.5.2016 14:45

M24a38r80e57k 61F83l93e87k73a24č 1696125264418

Příčinou pádu byla gravitace

+17/−1
26.5.2016 13:14

M14í69r91a 21K21r58a51t71o16c55h19v82í77l 8496389854634

Velmi trefné R^

+1/0
26.5.2016 13:15

P44e75t37r 42Z52d59e92n94ě78k 2154299544

Chytrej a vtipnej jak kolo od vozu.

0/−14
26.5.2016 13:20

T57o10m80á77š 21P67e69l66i55k56á61n 8178513316353

To je casta

0/0
26.5.2016 14:41

M48i78c16h54a59l 86P60l35e36š88t98i61l 2195971265

To letadlo bylo gravidní ? 8-o

0/0
26.5.2016 14:44

O42n52d31ř27e58j 54H37o14r66á80k 8679284181

Ach jo, zase jeden humorista. Ještě tu chybí ta slepice, co pomalu do každé diskuse o katastrofě Egyptair píše, že příčinou pádu byla ztráta vztlaku. Jestli se tu objeví, pozvi ji na rande, budete si se svým oduševnělým a originálním smyslem pro humor určitě rozumět.

0/−2
27.5.2016 2:48
Foto

P86a24v30e90l 30M34a54r26t71i60n69e67k 9955745541873

Technologie radiovych a GPS markeru je mezi nami uz hezkou radku let. Boje se nazyvaji EPIRB a neni to drahe zarizeni ani draha technologie, jednu vlastnim a mam ji kousek ode mne, prisroubovana na prepazce. Problem bude nekde jinde a zrejme nebude lehce resitelny. Mistni diskutujici to opravdu nevyresi. Uz jenom ten naraz na hladinu, kdy casto nevydrzi ani ty cerne skrinky a ted to jeste donutit po tom narazu plavat. Ale tohle je nazor cloveka, ktery vi o soucasnem letectvi prdlajs.

+5/−1
26.5.2016 13:06

P21e16t59r 68T38y23č18k84a 6345712809202

Oni ví proč to nechají spadnout radši na dno. Přece i kdyby to plavalo tak kdo zaručí jak dlouho by to plavalo? Bude to plavat den nebo týden než to najdou. A pokud se to po té době potopí tak to tak rozšíří oblast pátrání, že už to nenajdou nikdy. Je prostě lepší když černé skříňky padnou na dno spolu s letadlem.

0/0
26.5.2016 13:14

J73i49ř72í 91M67o52r47s22e 7683179402845

Ne, tak to není. Pokud by to přežilo a plavalo, tak to ten podstatný údaj vyšle v podstatě okamžitě a jestli se to bude dále pohybovat je už jedno. Nanejvýš by existovala trajektorie, kterou se to pohybovalo a i ta by byla lepší, než nic.

Maják připevněný na letoun to prostě nepřežije, pokud bude ta havárie podobné povahy. Stejně, jako když to napere do skály. Má to smysl u lodi, má to smysl u malých letadel a u velkých tehdy, když například při nouzovém přistání skončí v lese. Ne, pokud padají z kilometru jako kámen.

A v neposlední řadě - EPIRB je určen pro záchranu přeživších, ne pro určení, kdehledat pár tun trsátek na kytaru.

0/0
26.5.2016 14:13

P52e10t70r91a 61M58a61l79a82k25o54v74a 1178590780724

bojka při narazu z 8 kilometrů na hladinu vody má vydržet a být ještě k tomu z materiálu který plave? má mít dostatečný výkon aby vyslala signál? hm....

+1/0
26.5.2016 14:53

J15i44ř66í 57M52o43r51s32e 7873779982535

Nedělejte ze sebe hloupou. Znáte takovou tu věc, co se jmenuje padák?

Mimochodem, vojenské letouny to mají přesně takto, zapisovače odhazují...

0/0
26.5.2016 15:28

J36i42ř29í 14M74o73r25s38e 7523269332745

Ještě k tomu výkonu Petro, PLB to zvládá při velikosti, kdy se vám vejde do dlaně. Breitling to vyrábí vestavěné do hodinek, jen z nich musíte vytáhnout anténu. ;-)

0/0
26.5.2016 15:39

M20a11r37t57i93n 96K83o18ž72í74n 1165336501810

Někde jsem četl, že každé letadlo je povinně vybaveno systémem, který po nárazu odešle souřadnice na družici. Tuším se to jmenuje ELT. I tak to někdy není nic platné.

+1/0
26.5.2016 13:14

P41e19t57r 47T14y83č59k17a 6525502959502

Tak pokud se letadlo rozpadne ještě ve vzduchu tak to nemá co odeslat. Stejně tak ten náraz může být tak rychlý a pro letadlo nečekaný, že prostě nic nestihne. Viz. Air France 447.

0/0
26.5.2016 13:17
Foto

T10o42m44á50š 29P88r21a91x 4473513160934

Navíc v některých případech může vzniknout požár na hladině a i když ne tak často, ale může. Takže podle místních nápadologů musí bójka vydržet přetížení, vysoké a nízké teploty, musí plavat, musí se udržet nad místem havárie, musí vysílat a přijímat data, musí vydržet náraz do hladiny. Podle některých by měla být i dokonce vystřelována z trosek nebo z padajícího letadla a aby měla vrtulky a vlastní palivo. Takže zbývá už jenom umístění v letadle, jeho hmotnost, zabezpečení servis a vůbec by to měl už konečně někdo vynaleznout.

0/0
26.5.2016 13:17

M37i89r93e89k 80T61u35r94e62č91e41k 4163802140212

No tak vzhledem k pancerove obalce a vaze skřínek by ty "vrtulky" se zdrojem byly tak tezke a slozite skoro jako kus letadla. A ted' ty skřínky by tem mely byt dve...

0/0
26.5.2016 13:58

J48i24ř12í 57M86o60r53s96e 7503729322545

Viděl jste někdy dopadat do moře například kapsli s daty a dokonce kdysi filmy nafocenými ve vesmíru? No, kupodivu žádné vrtulky nebyly třeba, protože tu máme padáky... Přežilo to i s obsahem průlet atmosférou a dokonce to i plavalo...

0/0
26.5.2016 14:34

K26a22r58e43l 89T12e62s19t24e88r 9687360901246

Ale potřebujeme extrémně nehořlavý padáky.

0/0
26.5.2016 15:24

J10i86ř17í 11M38o68r25s77e 7713769452935

Ani ne. Nehledě na to, že to není až tak velký problém...

Pro zajímavost - tady máte celý Cirrus SR22 po odpálení CAPS (to je záchranný systém). Sám ten letoun hoří celou cestu dolů...

0/0
26.5.2016 15:34

J28i42ř83í 91M52o27r57s16e 7193829142585

https://www.youtube.com/watch?v=gf8DYXUOai8

0/0
26.5.2016 15:35

P51e13t27r 94B96u58r54d74a 3650725609657

On je rozdíl něco "vystřelit" pro dopravu čehosi na zem, když je nevyhnutelná likvidace mateřského objektu A když to cosi má být prakticky trvalou součástí mateřského objektu s tím, že se to "vystřeluje" jen v případě maxiprůšvihu.

Takže (zjednodušeně) potřebujete katapultážní zařízení, které bude odpáleno dostatečně včas, aby záznam neshořel, samostatně reagující na směr letadla (kdo to má hledat zaryté či potopené) a přitom všem zaznamenávající zvuky a letová data do poslední desetiny sekundy. Jde to u draka, ten je na šnůrce, tak by mohla být z USB kabelu.

0/0
27.5.2016 9:42

J89i49ř43í 62M39o48r49s80e 7973949832305

No, nechci se s vámi hádat, ale pokud bych podobný systém chtěl opravdu řešit, tak tu "bójku" odhodím z letadla, ideálně na principu podobném katapultu nad, nebo vedle letadla už za letu (pádu) a pak z ní vystřelím padák, podobně jako airbag. Technicky je to celé naprosto jednoduché řešení. Detekovat stav, kdy to má smysl složité nebude a i kdyby bylo pár "falsů", je to lepší, než ty následné náklady.

Požár na moři příliš pravděpodobný není. I proto, že na hladině většinou nic nezůstane, je důvod, proč se ta místa havárie hledají tak blbě.

Jenže ono to zjevně nemá smysl řešit, muselo by se kolem toho udělat tisíc schvalování a těch letounů v moři zase nekončí tak moc. Běžné havárie lze snadno nalézt, nebo je stihne ohlásit ELB.

0/0
26.5.2016 14:31

P35e31t46r 51T77y84č15k27a 6825582589352

Cerna skrinka musi byt na palube letadla az do konce.

+1/0
26.5.2016 23:58

M51i29c79h22a32l 69M38i55l81l28e12r 9136822949762

"detekovat" - jaky PASKVIL vyrobeny z anglickeho slova "to detect" = vypatrat, zjistit, odkryt, odhalit, rozeznat....

0/0
27.5.2016 11:30
Foto

P69e42t32r 59J56a29n95o69v75s22k12ý 1968800662428

predstavte si, že si driv lidi mysleli, že když člověk překročí rychlost zvuku, tak že je hned mrtvy a to hlasali vetěí vedci než vy :)) Já bych se pokroku nebál, jen to chce chtít, proč většinou hledaji duvod proč to nejde a ne způsob jak to udelat??? ;-D;-D;-D

0/0
26.5.2016 16:28

O81n40d90ř18e20j 19H68o37r58á38k 8659374481

Jo, tak tady v diskusi na iDnes dáme všichni hlavy dohromady a určitě to vymyslíme. Jsme tu přece jeden expert vedle druhého.

+1/0
27.5.2016 3:00

J16i28ř42í 68M82o17r44s84e 7603979112165

EPIRB (nebo v případě letectví lze také říct ELT, či ELB) mají dnes i malá letadélka a nosí ho s sebou v batohu lidí do hor. Problém je v tom, že skutečně většinou nestihne ten signál vyslat, protože zatímco u vás reaguje na vlhkost, v letectví na náraz a to už je sakra pozdě, pokud je to do vody.

0/0
26.5.2016 14:09

H55o59n14z98a 29N72o57g87a 7498459703221

Je to celé nějaké divné, a až to dopíšu, budete mě pranýřovat...

- po cestě z Paříže do Kahíry spadne egyptské letadlo, jakákoliv domněnka o teroristickém útoku nedává logiku, ani sestřelení protiletadlovou střelou, kdo by to taky dělal, v této oblasti

- doslova pár hodin před tím, se turecké stíhačky setkávají s UFO, jen asi 850km od místa kde se letadlo ztratilo. Ještě dnes se tímto incidentem zabávají různá světová media

- americké satelity, které jsou doslova 24h namířené na oblast Blízkého východu, a jsou schopné odhalit pohyb kdejakého šutru v poušti, nezaznamenají nic zvláštního, žádnou tepelnou stopu nic...

- dle informací ze včerejška ze nadměrně ohříval vnější plášt kokpitu pilota (ale americké satelity nic nezaznanemaly...)

- dle dnešních informací byl údajně na palubě detekován kouř tzn. možný požár na palubě (ale americké satelity nic nezaznanemaly...)

- pátrací týmy v relativně mělkém moři nejsou schopny už týden najít černé skříňky, přestože by měly (alespoň v minulých dekádách to problém nikdy nebyl, a to nebyla dostupná taková technologie jako dnes...)

Taky máte pocit že tu prostě něco smrdí ???

+4/−7
26.5.2016 13:03

M73a83r66t11i14n 73K31o89ž90í57n 1625566791430

Ponožky Aštara Šerana.

+23/0
26.5.2016 13:06
Foto

P23a72v32e56l 31M41a88r12t64i59n64e37k 9385645181483

;-DR^

+4/0
26.5.2016 13:07

J97a70n 56M30o93t98ů50r43e79k 7850762211249

no, vy. :-)

0/−1
26.5.2016 13:07

J96a95k56u29b 84N59o84v65o91t23n38ý 1334718280175

Realativne melke more? Kolem 4 km... je relativne hluboke more.

A satelity vsemocne skutecne nejsou.

+13/0
26.5.2016 13:08

P45e76t45r 65T81y52č58k90a 6105592499232

Najít černé skříňky na dně moře je vždycky trochu problém. 2 dny zpátky byly letecké katastrofy o nehodě SAS v Miláně. Černé skříňky tam hledali pěkně dlouho. A to to letadlo spadlo ještě na letišti. Americké satelity nedetekovali požár na palubě letadla? To jsou ale žabaři.

+5/0
26.5.2016 13:08

J32a87n 75M45o64t77ů86r67e62k 7170182521159

- takových odstavců a pořád jen že "americké satelity nic nezachytili" :)

- teroristi jsou schopni útočit všude, proč né na cestě z Paříže??

- jaké UFO?? a 850 km je docela daleko, ne?

- co je to "relativně mělké"? Víte jak je ta oblaste velká?

0/0
26.5.2016 13:09

J33i81ř16í 57B27r95a31d79a 5425968135505

Lidi, proboha, to úplně tahá oči - satelity nedetekovaly, satelity nezachytily. To jsou ty satelity, ne ti sateliti. Ledaže už to je ve významu ti saláti = ti nechopní salátoteliti.

+5/0
26.5.2016 13:15

J21a39n 71M47o15t55ů69r45e45k 7610772251769

jo, sorry, já vás nechtěl tahat za oči :) - satelity nezachytily!

0/0
26.5.2016 13:21

J73a54r83o60s54l38a68v 91D59r57o69z52d 6433819620277

Pro létající talíř, který projede za večeři celou mléčnou dráhu, je 850 km doslova nic.

Ripleyová by s nima měla hodit řeč.

0/0
26.5.2016 13:38





Najdete na iDNES.cz