- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Moooc pěkný a věcný rozhovor. Hlavně je objektivní a pravdivý.
Přesně tak, maturita se dává za vytrvalost. Nic jiného ani ředitelům SŠ nezbývá, když chtějí naplnit stavy studentů, aby dostali od státu více než potřebné příspěvky na počet žáků.
Představte si střední školu, kde by maturitu neudělalo třeba 20 maturantů, tak ředitel ví, že nábor pro příští školní rok bude velmi špatný, neboť se rychle rozkřikne po okolí, že ta SŠ je moc přísná a rodiče raději hledají školu jinou.
Dokud se financování škol nezmění, bude zájmem všech pedagogických pracovníků střeních škol, aby maturitu udělali všichni.
Tento způsob financování má za důsledek i to, že náboráři SŠ jezdí po ZŠ a nabízejí maturitu i žákům, kteří vycházejí s průměrem známek 3,0 i horším a opět proto, aby znáborovali co nejvíce studentů a splnili tak přání ředitele. Z tohoto pokřivení zase vyplývá nedostatek žáků na SOU, kde se nábory nedaří, neboť rodiče, ač ví, že jejich syn nebo dcera nejsou studijní typy, dají na náboráře a dětem sdělí, nebudeš přece učněm, když ti tady nabízejí maturitu.
Dříve bylo takovým nepsaným pravidlem, že ti co měli známkový průměr na ZŠ do 2,5, mohli uvažovat o střední škole s maturitou a ti ostatní většinou odcházeli do učebních poměrů.
Dnes je tato dlouhodobá pokřivenost školské soustavy vidět v důsledku, že státním i soukromým firmám chybí vyučení řemeslníci a pomalu se vytrácí i živnostníci.
Na středních školách jsou mraky studentů, co na maturitu nemají. Když jsem to viděl na vlastní oči, dost mě to překvapilo. Ovšem všichni ji udělají, někdo se smiluje na soukromých skolach jsou prachy až na prvním místě, atd. Mturita v ČR pro mě nemá hodnotu jakou by měla mít.
Hlavně by se maturity měly zase vrátit kam patří, to jest na střední školy a na učilištích ponechat výuční listy. Kdo maturitu potřebuje, může si udělat na příslušné střední škole nástavbu.
To není jen o flákání studentů. Pokud maturitu na škole neudělá 30% studentů, vypovídá to i o úrovni vyučujících. Pokud na to někdo nemá, nebo fláká studium, neměl by být vůbec připuštěn k maturitě. Ty roky studia před maturitou jsou vlastně sítem, kterým by měli projít jen ti, kteří jsou k maturitě připraveni. Zbytek by tím sítem neměl projít.
„Na středních školách je bohužel řada žáků, kteří na maturitu opravdu nemají,“
To má pravdu. Maturita, kterou má (takřka) každý, je bezcenná.
To je debata...s titulkem nutno souhlasit.
Všeobecný rozhled ano,ale pro běžný život jsou ty"křížovkářské" termíny nadbytečné.
Jinak, zdá se, nemají dnešní mladí dostatečný přehled ani v zeměpisných či dějepisných pojmech.A tak dále.Proč?
maturitu zrušit. je to přežitek, který je k ničemu, prtž z gymplu se stejně nechodí do práce a kdo chce na VŠ musí se i tak učit na zkoušky a makat.
Dva roky po matuře jsem češtinu slátala na 86% (češtinu dále nestuduji). Čas mi stačil bohatě. Nicméně ..... test z čj není o znalostech, jako spíš o tom vysedět jej. Státní maturita není o znalosti, nýbrž o strategii. Pokud se jí dobře naučíte, je to v pořádku.
Mnoho věcí mi zde přišlo zbytečných. Pokud někdo chce studovat učitelství, žurnalistiku, proč by neměl mít vyšší úroveň? A proč někdo, kdo je výborně technicky nadaný se má na češtině trápit? Jsem pro znovuzavedení dvou úrovní, ale ve stylu, že by musely VŠ spolupracovat - Chcete jít na pedagogiku? Automaticky vyšší úroveň čj. Chceš na ČVUT? Tak proč maturuješ z jazyka a ne z matematiky?
Nejsem proti státní maturitě z češtiny a matiky. Je ale blbost dle nich nabírat na VŠ. Za mě byly přijímací zkoušky ještě z odborných předmětů. Které tak pročistily mnoho těch co šli na školu jen kvůli titulu.