Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ostatky z letu MS804 napovídají o explozi, znělo z Egypta. Úřad to popřel

Egyptští vyšetřovatelé se domnívají, že během letu MS804 mezi Paříží a Káhirou strojem otřásla exploze. Uvedla to agentura AP s odvoláním na člověka, který zkoumal ostatky cestujících. Šéf vyšetřovatelů zprávu krátce poté popřel. Rozporuplné informace jsou pro vyšetřování pádu egyptského letadla typické.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T21o75m34á36š 56B91u12r47a 4292106664

Dosavadní mediální výstupy odpovědných egyptských činitelů nejsou buď vůbec žádné, nebo si vzájemně protiřečí - alespoň dle médií. Připomíná mi to chaos a neprofesionalitu při šetření záhadného umrtí manželky a dcery pana Kramného egyptskými úřady. Zřejmě to bude takový milý tamní kolorit.

0/0
25.5.2016 4:08

N10o13v65o77s23a78d 79M78i35r69o45s44l31a90v 9258729888989

...ještě něco.ať se jedná o Londýn,Curych, Amstrdam...veškerý pomocný personál jsou na těchto letištích buď Arabové z větší části a menší procento jsou Indové no a jejich přístup k této práci je znám ale to už záleží jak se poučili z poslední katastrofy z Egypta a bordelu na letišti...a mimo to se divím,že se toto ještě nenakouslo u Kramného...jak se jedná o nějaké motlitby je pro vše ostatní konečná..;-O;-O

+2/−4
24.5.2016 15:51

M37a49r34t17i45n 22Š37t48r54y50m31p96l 9738928425721

No a ted si predstavte ty nadavky a padajici politicke hlavy, kdyz by jste na letistich za nekolikanasobny plat zamestnal mistni a naklady se promitly do cen letenek....

Ono velka cast nasi zapadni vyspelosti a zivotni urovne by bez levne pracovni sily byla fuc....

+4/−2
24.5.2016 15:56

P86e94t76r 93M36a39r55e22č27e72k 1753401129448

Není pravda. Jaký několikanásobný plat?

0/0
24.5.2016 16:17

M40a28r22t48i91n 60Š41t91r66y53m50p73l 9348388565381

Kdyz bezny cech nejde kopat prikopy, protoze za ty penize... a tak to delaji pristehovalci... tak kdyby tu praci chteli dat nekomu mistnimu, museli by zvednou platy, jinak by jim chybela pracovni sila.... v pripade, ze by nechteli zamestnavat pristehovalce...

Nebo proc myslite, ze v urcitych profesich pracuje tolik cizincu? Vetsina cechu by takovou praci za ty penize nedelala..... Myslite, ze to je v zapadnich zemich jine?

0/0
24.5.2016 18:33

P94e51t12r 58M14a29r95e93č71e96k 1923221889728

Oni nějací politici měli v programu garanci nízkých cen letenek? :-D

+3/0
24.5.2016 16:22

M45a95r46t20i19n 12Š83t35r11y80m41p93l 9388338535611

Ne. Ale jak se zdrazuje.....

0/0
24.5.2016 18:27

P15a26v64e88l 76N33e38d53ě39l21a 5326280754931

vy se motlíte? 8-o

+1/0
24.5.2016 15:57

P66e28t12r 92M17a53r37e24č29e54k 1533681509308

Pravda , pomocný pozemní personàl to je na západě opravdu kapitola sama pro sebe. Je jen otázkou času kdy začnou padat letadla častěji.

+2/−1
24.5.2016 16:20

N26o19v90o72s49a20d 91M75i57r10o94s21l67a91v 9798969798659

...já vím,že se blíží dovolené ale toto už zavání státním bordelem...nebo je i toto organizovaným bordelem...;-O;-O

+1/0
24.5.2016 15:34

L59a16d24i22s91l44a25v 10F33r90y96d20r44y17š82e17k 9363299308594

Jeden, pod podmínkou anonymity uvedl, že bylo vytaženo na 80 částí těla, aĺe ani jedna "celá"(paže, hlava..), tak jestli je to pravda, tak to musel být"masakr".:-(:-(:-(

+2/0
24.5.2016 15:24

M77a64r12t90i70n 12K96r94a85l 7443430323737

Asi myslel celé tělo. To snad není možné, aby ani jedna hlava nezůstala pohromadě... :-/

+1/0
24.5.2016 15:51

R87a19d44a16n 14K27u55b56a49n85t 1113780479640

slušnej chaos ti Egypťani.

0/0
24.5.2016 15:12

J86a38n 59H65á59l76a 8295865930137

Podle sledu hlášení z ACARS mi to spíš připomíná situaci (také už se to stalo), kdy díky např. špatné izolaci nebo překrytí kabelů dojde k zahoření nekvalitní izolace a oheň poškodí ovládací prvky - ale zase jednak materiály v dopravních letadlech, tedy v těch novějších, splňují velmi přísné normy a i kdyby vypukl klasický požár, piloti by měli dost času minimálně vyslat nouzovku, pokud by tedy nedošlo k požáru přímo v některém z hlavních el. uzlů. Nebo že by zápalná bomba? Nic, jen tu spekulujeme a důvěryhodných zveřejněných informací je pomálu.

+1/−3
24.5.2016 15:06
Foto

M32i50r88o46s30l23a88v 56S74t45e55i97n48e11r 4320122740126

Veškeré kabely jsou jištěné automaty, takže přetížení zkratem včas vypnou. Všechny důležité systémy jsou pojištěny zdvojením, takže výpadek se přemostí přepnutím na rezervní vedení. Pokud však izolace odhoří ohněm zvenčí, dojde k dalekosáhlým zkratům nejrůznějších systémů, aniž by to pojistky nějak omezily. Kolem toalety probíhají zřejmě důležité kabely, takže jako místo, odkud zahájit útok, je toaleta velmi vhodná. Agenti na letišti tam mohli umístit časovanou bombu, nebo tam mohl jít sebevrah. Hořlavinu nebo výbušninu mu tam mohli připravit třeba už v Tunisu. Snad pomůže dále, hledat motiv v složení pasažérů. Křesťané, Židé, Alawité nebo šíité jsou v Egyptě ohrožený druh.

+3/−1
24.5.2016 15:22

J37a78n 11H22á33l46a 8195665350787

Jenže náhodný zkrat při úderu blesku je něco jiného, než zkraty vzniklé hořením, kdy může dojít k několikerému opětovnému dotyku nahých drátů, ale hlavně k vyřazení palubního počítače a měřící techniky - a v ten moment je to v háji, protože v kokpitu nefunguje nic a nic neovládáte.

+1/0
24.5.2016 15:26
Foto

V83l54a54s10t25a 40C83o62u38f18a36l 7367969539145

Ale pořád máte nouzovou sběrnici a na ní připojené systémy a rádia. Navigační i komunikační.

0/0
24.5.2016 15:28

J11a19n 88H88á58l43a 8575125260597

Otázka je, zda vedení té sběrnice nejde spolu s ostatním. S ohledem na to, že se podobných případů stalo už několik si skoro myslím, že ano - vezměte si průřez trupu dopravního letadla a teď kam s těmi kilometry kabeláže, kterou tam potřebujete nacpat - tomu, aby v některých místech vedla stejnými prostory, se nevyhnete.

0/0
24.5.2016 15:35
Foto

V25l12a19s27t51a 36C62o87u19f72a29l 7907549819185

Nejde. Nouzová bateriová sběrnice jsou v praxi dva tlusté kabely, které se v radioúseku vyvedou na svorkovnice. Napájení k jedničkovým systémům se pak rozvádí kabely, které končí ve společném svazku kousek před konektorem. Baterie se instalují co nejblíže k radioúseku.

+1/0
24.5.2016 15:40

J26a68n 72H65á75l11a 8805565180317

A jak je teda možné, že už k tomu několikrát došlo? Resp. bavíme se o stejné třídě letadel, tzn. velká osobní, ne nějaké biz jety, nebo turbopropy pro nákladní dopravu?

Já osobně, v tomhle konkrétním případě, tipuji nekvalitní, nebo nevhodný materiál na izolaci, který tam dali při opravě a na druhém místě teroristický útok. Ale vařím z vody, jako každý tady.

0/0
24.5.2016 15:56
Foto

V37l30a76s75t45a 35C52o37u50f10a37l 7737459859805

Ano, bavíme se o velkých letadlech. Vyhořelou kabeláž jsem v letadle viděl. Došlo k tomu tak, že praskla objímka, kterou se kabeláž přichytává ke konstrukci. Vibracemi se prodřela izolace a konstrukce je (-), tak došlo ke zkratu. U stejnosměrné sítě to docela jiskřilo.

+1/0
24.5.2016 16:04

M72a47r86t80i83n 20H63u17l80a41k 1735831450500

Strach dostanu, kdyz ctu prispevky v teto diskuzi.

+3/−1
24.5.2016 14:47

K58a43r55e11l 94L24a16n85g21r 2732467750628

No vidíte. Nejlepší je sledovat za letu reakce pasažérů na otevřené křídlo (klapky) jak tam občas steče voda a jejich obličeje, pro někoho normálka a někdo je z toho mimo. Poznáte tak kdo létá a ví, že se to stává běžně.

0/0
24.5.2016 16:16

I81r80e52n33a 86P84l12a62c93h74e33t20k73o22v95á 1436704516170

Tohle je daň za lepší multikulturní společnost. V žádném případě se nesmíme nechat odradit drobnými neúspěchy a musíme pokračovat ve vytyčeném směru. Politika Angely náš vzor

0/−7
24.5.2016 14:46

I85r90e66n80a 71P49l71a73c86h36e22t44k18o57v58á 1346984886500

Malá daň..

0/−1
24.5.2016 14:47
Foto

M95i60r47o95s48l79a76v 84S49t92e88i76n13e94r 4670752220256

Důležité je, že ti rozhodující činitelé létají zásadně speciály, k těm se žádný muslim nedostane. Ale i speciál může spadnout, viz Smolensk a Poláci. Už generál Milan Štefánik byl sestřelen nebo znehodován, politikové si prostředky nevybírají.

Obávám se, že Egypt ztratí opět mnoho turistů a ti byli dosud podstatnou položkou ve státních příjmech. To by ovšem jako motiv neohrozilo pařížské muslimy- tady musí být důvod jiný.

+1/0
24.5.2016 15:29

P98a79v82e25l 20L25e36p80e40n25k62a 5246871955543

Pokud by byl potvrzen výbuch způsobený trhavinou, tak bych to viděl na dost velký průšvih. Letadlo odlétalo z Paříže a tam bych předpokládal dost prověřený letištní personál. V Egyptě to bude s personálem horší. A že by si letadlo přivezlo bombu již z Egypta, aby pak následně bouchlo na zpáteční cestě je také dost nepravděpodobné.

+2/0
24.5.2016 14:36

P29e54t56e48r 94S27m11u94t64n31ý 2795960580183

Proč je to nepravděpodobné?

+1/0
24.5.2016 14:37

P49a49v80e45l 19L10e18p66e80n49k32a 5686661485613

Můj úsudek. Dát do letadla trhavinu a čekat, že projde další destinací zvyšuje riziko, že se útok nemusí povést. Např. letadlo z nějakého důvodu může zůstat nějakou dobu na zemi. Těch důvodů by bylo asi více.

+4/0
24.5.2016 14:49

P31e34t15r92a 31M83a49l21a37k26o97v97a 1848280930394

tak tak, navíc je vyšší riziko odhalení nálože při prohlídce a nakládce na druhém letišti, nejistota s časováním trhaviny (ledaže snad použijí spínač podle tlaku vzduchu, ale jak ten pozná že jde až o druhý a ne první let?), odpálení na dálku také nepřichází asi do úvahy kvůli vzdálenosti etc.

0/0
24.5.2016 14:55
Foto

V27l77a72s90t74a 81C77o78u94f46a61l 7737169259365

Podle tlaku vzduchu? Dobrý výkon. Na dálku? Víte, že HF stanice mají dosah 3000-5000km? Jak to ale připojit na anténu, která má délku kolem 5-9m?

+1/0
24.5.2016 15:02

M59i61r42o42s95l74a14v 36Z34i98k38m52u29n20d 6128322477858

Kombinace dvou spínačů, tlakový + časový ... plechovku od nápoje lze v nákladném prostoru umístit tak, že se bez čuchacího pomocníka nenajde ...

0/0
24.5.2016 15:24
Foto

V19l15a90s93t57a 85C48o55u36f96a84l 7317759149225

Kdybych tohle dělal, tak skutečně raději použiji VHF rádio, viz. níže. To je avionika. V letadle se ztratí a nikoho nenapadne, že může zabít.

0/0
24.5.2016 15:26
Foto

M89i47r45o51s85l97a64v 23S50t47e91i46n39e58r 4670922230236

Podle všeho tu bombu, pokud se to prokáže, mohli umístit uklízeči už v Tunisu, řízení malým počítačem je dnes jednoduché, 80% migrantů jsou ajťáci, jak tvrdí německý ministr práce. Počítač může detekovat výšku, může i jeden cyklus vynechat a spustit až na to druhé dosažení výšky.

V toiletě zřejmě jsou vhodné skrýše, třeba odpadková nádrž.

0/−2
24.5.2016 15:37

J86o95s19e44f 64M14i56k93e49l 2488160506122

Na to stačí obvod za cca 5 Kč - čítač.

+1/0
24.5.2016 15:53

P33e33t39r38a 71M65a79l61a87k54o91v49a 1568650490194

trhavina je stále méně pravděpodobná...navíc se nikdo k atentátu nepřihlásil....

0/0
24.5.2016 14:38

G96a68b13r70i17e87l 17M12a54r82c41e94l 6903570266164

Proc je mene pravdepodobna?

0/0
24.5.2016 14:41

P98e44t67r 22N98o30v94o37t42n60y 1971510271

Protože to tvrdí Malakova. :-)

+1/−1
24.5.2016 15:02

M94a17r48t16i83n 52Š78t13r79y94m44p26l 9378828885331

Pri vybuchu na palube vetsinou dochazi k destruktivnim skodam. V takove situaci by letadlo nejspise letelo a nahle by proste zmizelo. Zadna hlaseni o kouri apod.

Samozdrejme muze i po explozi na palube letadlo pokracovat v letu a nekdy i nouzove pristat. Ale neni to prilis pravdepodobny scenar.

0/0
24.5.2016 15:03

J84a69n 40H38á85l49a 8215965360207

To zas tak úplně není, protože výbuch v zav. prostoru naruší "jen" ovládací prvky a tlakový trup, výška, tlak a rychlost pak už práci dokončí, takže k celkové destrukci letadla dojde postupně, nikdy ne najednou (tolik výbušnin tam prostě nepropašujete).

+1/0
24.5.2016 15:23

M75a72r74t37i55n 89Š65t84r59y74m92p88l 9178158465131

To je pravda. A na to sem prave narazel. Po naruseni trupu je celkovy kolabs otazkou vterin. To je defakto okamzite.

Pokud bychom to brali precizne, tak samozdrejme okamzitou destrukci nezpusobi ani dostatek vybusniny.

0/0
24.5.2016 16:04

K29a49r33e95l 71L46a15n14g57r 2892677230408

747 na Havaji přišlo o kus trupu - pilot přistál. Nedávno https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20160202-0 taky nespadlo. A takových případů je hodně.

Takže pokud něco takového chcete udělat musíte vědět kam to dát, aby to udělalo smrtelné škody na technice.

+1/0
24.5.2016 16:22

M54a94r50t78i73n 75Š15t37r51y48m54p60l 9518328235391

Ano, jsou i takove pripady. Vysledek ovlivnuje defakto vse. Ale pripadu, kdy by letadlo zustalo pohromade po vybuchu naloze na palube nejaky delsi cas neni mnoho. Alespon co me je znamo.

0/0
24.5.2016 18:30

J95a62n 34H90á82l29a 8715735400487

Prověřený personál? Na francouzském letišti? Víte, kolik je mezi letištním personálem v Paříži muslimů? A protože by šlo o fašismus, rasismus atd, tak je musí přijmout, když projdou nepříliš sofistikovaným šetřením na úrovni otázky "jste terorista, nebo ne?".

+2/−1
24.5.2016 15:21

M38i67c70h79a64l 31M51i53l15l79e51r 9196422389402

najdi si zpravy o lustracnich cistkach na francouzskych letistich a odebrani bezpecnostnich prukazu desitkam zamestnancu jen na CDG v prosinci 2015.

0/0
25.5.2016 8:22

J74o77s11e77f 44M29i23k91e73l 2618370426312

Ještě nikdy mi někdo fundovaný neodpověděl na otázku, proč se na taková letadla nemontuje nějaká speciální bójka-vysílač, která by při pádu letadla do vody zůstala na hladině a začala vysílat nouzový signál, který by eventuálně mohl rovnou obsahovat i souřadnice z GPS, případně i další informace. Nalezení bójky by bylo téměř okamžité nebo maximálně v řádu hodin (podle dosahu a míry sofistikace vysílače). Zařízení, s kterým by si poradil i zkušenější amatér, cena při sériové výrobě max. pár desítek tisíc korun!

+4/0
24.5.2016 14:16
Foto

V57l34a33s76t47a 35C46o47u65f71a82l 7337189969275

Letadlo má ELT. To stačí.

+1/0
24.5.2016 14:22

M43a86r85i29e 95M60a17l51a 8705944956284

Tak to zkuste vysvětlit v Malajsii, jak je takovýto systém dostatečný. ;-)

+3/0
24.5.2016 14:30

M25a74r95t27i37n 87K30o95ž79í55n 1745706171910

Tam by myslím nepomohl ani systém navrhované bójky.

0/0
24.5.2016 14:35

M28a54r36i32e 95M58a85l74a 8175464696494

A třeba zrovna ano.

0/0
24.5.2016 14:36





Najdete na iDNES.cz