Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V airbusu poslední tři minuty před pádem panoval chaos, naznačují data

Do pátrání po vraku a černých skříňkách zříceného egyptského letadla se v neděli zapojila i ponorka, která může operovat v hloubce až tří tisíc metrů. Agentura AFP se na základě leteckých dat pokusila zrekonstruovat poslední minuty před pádem stroje. Analýza naznačuje, že na palubě propukl požár.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š53t42ě66p70á84n 23M44e87r73t 2709325818876

Nedávno jsem se díval na dokument "letecké katastrofy". a tam přesně tohle bylo. Na toaletě začalo hořet nějaké čerpadlo výkalů(zkrat ve vynutí cívky elektromotorku) a za 10 minut bylo letadlo na zemi a uvnitř komplet vyhořelé. Údajně mělo velký výkon a příkon a bylo poddimenzované. možná všechny po světě nevyměnili. 8-)

0/0
27.5.2016 11:34

M26i21c24h78a40l 40J48a38r50o45š 7954800552665

Trochu divné je, že ACARS nestihl zahlásit následná selhání, při ohni bych očekával pěkný balík. Tohle vypadá na velký problém s elektronikou v kokpitu.

0/0
27.5.2016 7:01
Foto

P96a19v65e91l 98P21o10k49o65r72n35ý 2916334590892

Co my chápeme jako chaos, mohou egypťané chápat jako běžný provoz.

0/0
25.5.2016 12:22

J21o82s72e23f 72Š46e83m13e33l54í41k 7309131120957

Poslední tři minuty před pádem panoval chaos....

Proč mi to jaksi připomíná naše vlády?

0/0
25.5.2016 8:46

V70e88r39o55n47i77k 18C78l33e69w87n76e54r 9515523489

V roce 2015 delala americka FDA kontrolu bezpecnosti anerickych letist a kvalitu prohlidek. Agenti FDA pronesli na palubu tusim 7 z 10 zbrani ... Byl z toho veliky prusvih.

0/0
24.5.2016 14:53

M16i88r47o39s62l33a67v 81Z30i22k16m41u46n66d 6908952467698

Vyčkejte času, v roce 2020 uvede ČT2 další epizodu kanadského seriálu o leteckých nehodách s názvem "Ztracený let 804" ...

0/0
23.5.2016 18:05
Foto

M12i45c62h77a21l 22G13a14n49d53a84l69o38v60i79č 7158359411640

Já nevím, možná je to fakt hloupá otázka, ale to v dnešní moderní době nedokážeme vyrobit nerozbitné černé skříňky, které by bylo následně možné jednoduše najít kdekoliv na naší planetě???

+2/0
23.5.2016 0:42

G72a42b46r31i56e35l 34M70a75r41c65e77l 6913390846484

Ony jsou docela nerozbitné. Problém bývá je lokalizovat, když spadnou do oceánu. Řešení je vysílat data černých skříněk v případě nestandardních situací přes satelit (nebo jinak). Existují hotová řešení, ale z důvodů zvýšených nákladů o ně téměř není zájem. Bohužel..

+9/0
23.5.2016 1:28

J17i85n38d76ř34i35c58h 83P23o96d59r82á54z61s41k41ý 6595408735365

Takže je rozhodně levnější v případě katastrofy ji nechat hledat? To mi hlava nebere...

+1/0
23.5.2016 10:03

J65i23ř15í 51Z86á51h37o71r83a 5743925392539

Ano je.

0/0
23.5.2016 14:46

J22a71n 28L96u63k39á46š 7837623183592

Ano je, pravdepodobnost katastrofy nezavinene vnejsim faktorem typu bomba je 1 ku 1 miliarde.

Navic naklady na hledani obvykle neplati dana letecka spolecnost.

0/−1
23.5.2016 14:57
Foto

P74a50v25e23l 10P33o28k60o65r57n82ý 2936804850892

Asi těch katastrof zase není tolik, aby s to vyplatilo, zároveň by bylo vše asi složitější, náchylnější k poruše. Třeba u aut možná bude povinný eCall (měl již být), ale ten také stojí peníze. A co online sledování auta za jízdy a předvídat tím poruchy?

0/0
25.5.2016 12:26

M82i97r85o10s47l14a30v 39Z42i88k22m44u94n10d 6368522127158

Kdo rozhodne, že se jedná o nestandardní situaci ... a kdy začne ... letadlo "nespadne" nebo nezačne hořet samo od sebe, vždy tomu něco předchází ... a je potřeba znát to, co předcházelo nestandardní situaci, třeba i rozbor dat předchozího letu ... přenos dat do nějakého centrálního serveru on-line, od okamžiku kdy posádka začne s "povinnými úkony" před startem, by bylo ideální řešení ...

0/0
23.5.2016 18:10

R55a76d45i36m 23P71o59l56á41š73e95k 9386773479219

Taky ohnivzdorné, mají přežít několik hodin uvnitř požáru - hořícího letadla, kde je teplota několik set stupňů.

0/0
23.5.2016 6:29

J73i56ř48í 96Z62á69h55o54r21a 5813335862889

letadla padají zřídkakdy. Náklady na jiné řešení jsou zbytečně vysoké. Systém černých skříněk, jak je to teď je více, než dostačující. Případy, kdy se nenašla černá skříňka jsou extrémně vzácně, i přes to, že zemi pokrývají ze 2/3 oceány a že se případně špatně hledají.

0/0
23.5.2016 14:45

J32o59s38e14f 80M88i35k19e53l 2568830236492

Extrémně vzácné, ale extrémně drahé.

0/0
24.5.2016 20:30

J90o71s55e42f 14Š21e74m33e31l53í87k 7549491440107

No, kdekoliv asi ne. Většinou se najdou tam, kde to celé spadne.

0/0
25.5.2016 8:47

R31o33s53t88i84s69l33a81v 45M90e57i88s21n11e29r 6101639824

kecy. kdyby se objevil kouř, piloti by ihned komunikovali.---zas nějaký egyptský magor pilot to navedl do moře, modlil se u toho že alláh je veliký, a teď se to bude jen okecávat. aby se pravda nikdy nezjustila ;-O

+5/−3
22.5.2016 23:56

G22a77b83r98i78e77l 22M21a65r11c16e49l 6593400536354

Nechápu, jak je možné nějakou ne příliš pravdepodobnou domněnku (s ohledem na dostupné informace) prezentovat s takovou jistotou..

+6/0
23.5.2016 1:32
Foto

I86v29o 12P94e38t79e67r88k20a 4506555327629

Myslím si, že je lepší počkat na závěry vyšetřování, než dělat předčasné závěry založené na velmi nedostatečných informacích.

+2/0
23.5.2016 6:24

M31i11c52h34a70l 37M66i25l32l54e75r 9766732139312

a hollywoodskych scenarich;-)

+1/0
23.5.2016 8:17

P75a94u41l 26J45a85r23o98s 2963688540

???

0/0
23.5.2016 9:30

M41i19c93h87a37l 31M89i57l44l98e62r 9256872139852

nevim co se divis, v kdejakem akcnim filmu, jakmile nastanou nejake problemy v letadle, okamzite se nekdo z posadky (pripadne hrdina) zacne prat s vysilackou;-D

0/0
23.5.2016 10:05

P19a64u74l 36J27a64r75o46s 2233258190

To nebyl akcni film,ale havarie ve skutecnosti

+1/0
23.5.2016 10:30

M38i86c76h17a12l 55M65i26l94l57e31r 9436272539862

nejak nechapes postup vlakna. Tak znovu a pomalu.

Ivo Peterka doporucil pockat na zavery vysetrovani nez delat zavery zalozene na nedostatecnych informacich. K tomu jsem dodal "nebo na hollywoodskych scenarich" protoze pokud ti nedoslo, ruzne zdejsi prispevky obsahuji konspiracni teorie odkoukane z holywoodskych akcnich filmu a zalozene na podobnych fantaziich.

Vcetne podivu "proc piloti nevolali MayDay jakmile zjistili, ze je na palube kour". Marnit drahocenne vteriny volanim MayDay v situaci kdy jim nikdo zvenci nemohl pomoci namisto hledanim zdroje a hasenim ohne, je typicky hollywoodsky akcni scenar na efekt, ne postup pri skutecne emergenci.

0/0
23.5.2016 13:42

P25a68u32l 22J78a53r23o58s 2763588340

Michale.opravdu jsem tomu moc nerozumel.Myslel jsem ze ten prispevek je jako tady hodne casto ctu,ze to bylo nahrano v Holywood.Omlouvam se ;-)

0/0
25.5.2016 18:02

M70i50c89h65a72l 79M72i28l91l13e80r 9366962179592

"kdyby se objevil kouř, piloti by ihned komunikovali"

Urcite. Ze vseho nejdriv by volali leteckou kontrolu "na palube hori, prijdte nam to uhasit";-D

Nemyslis, ze kdyz se na palube prijde na kour, je prvnim pocinem zjistik kde a okamzite hasit, lokalizovat nez se vybavovat pres mikrofon s nekym sedicim na kontrole nekolik stovek km vzdalene?8-o

0/0
23.5.2016 8:16

M71i18c38h86a30l 56C81h40a48l16u23p10a 6458640259373

Obojí. Pokud se objeví kouř, tak to podle mě hned nahlásí a zkusí přistát co nejdříve to jde. Do pár minut nemusí být vidět na krok.

0/−1
23.5.2016 12:47

M98i58c76h83a24l 35M38i83l50l70e98r 9616832449412

jo, podle tebe, to je videt. Leda houbelec.

"Aviate - navigate - communicate" je zakladni pravidlo vsech pilotu.

Komunikace ven z letadla je az na tretim miste, pokud nevis.

+1/0
23.5.2016 13:47

M34i15c29h80a15l 30C89h37a77l88u19p51a 6588580799373

no pokud se objeví kouř, tak ze začátku většinou všechno funguje normálně, ohnisko požáru taky moc vidět nebývá. Ale je lepší přistát co nejdřív než se udusit ve vzduchu.

0/0
23.5.2016 14:40

J62i76n74d80ř77i29c32h 44P45o78d53r45á59z56s29k56ý 6135748885935

Nechci být za chytráka, ale kdyby to byl teroristický útok, tak už se k němu někdo přihlásí.... :-/

+1/−2
22.5.2016 22:56

J25a82k19u17b 19R30o98u93s 3153830794342

Nejste za chtráka, jste za hlupáka, nebojte ;-)

0/−4
23.5.2016 0:18

G46a83b18r63i62e14l 82M84a45r35c75e53l 6773300686614

Existují důvody, proč by se k případnému teroristickému činu zatím nikdo nepřihlásil.

0/0
23.5.2016 1:33

J47i83n69d84ř21i78c66h 67P71o56d30r37á39z61s98k28ý 6745268205455

Zatím mne nenapadl ani jediný... tím nechci říct že být nemohou, ale princip terorizmu je šířit paniku a strach a to v co nejkratším možném termínu.

0/0
23.5.2016 10:01

N48o49v21o83s21a40d 47M83i41r64o52s77l34a52v 9458959648849

...ty dedukce a tanečky okolo jsou neuvěřitelné aby se musulmani neurazili ;-O;-O

+1/−2
22.5.2016 22:03

P31e67t27r50a 91M16a83l54a55k82o36v56a 1788610200334

a kteří? ti musulmani co zemřeli nebo ti musulmani, kteří (údajně) mají událost na svědomí?

+2/−1
22.5.2016 22:23

K23a97t71e85ř73i80n40a 82V35ý16b14o51r12n85á 6260129639

Ti, které živí turismus a které tyhle nehody postihnou nejvíce.

+1/0
22.5.2016 22:37
Foto

J88a93r52o27m96í57r 15H98l66u84b63e56k 2836850904671

Chození kolem horké kaše. Všichni vědí, do čeho by mohli vstoupit, jejich nadřízení, novoevropští sockomunisté, jim však dali varování, nic konkrétního, mlžit, mlžit, mlžit. Takže nic nečekejme, protože se vůbec nic nestalo. U MH 17 se taky vůbec nic nestalo, jinak bychom už dávno věděli kdo a proč.

0/−7
22.5.2016 22:03

M11a38r46t33i78n 21K50a36l43e24n84s12k41ý 8515685664331

Proc z toho hned neudelat konspiracni teorii...............mozna zidozednari?

+7/−1
22.5.2016 23:13
Foto

I91v89o 66P67e15t26e50r66k85a 4166955757359

Tohle by šlo říci, kdyby vyšetřování už bylo neuspokojivým způsobem uzavřeno. Naopak je projevem profesionálního přístupu nedělat předčasné závěry na základě nedostatečných dat.

+3/0
23.5.2016 6:26

J50i30ř22í 83L11e57p78š78í84k 8762531255830

na ČT se píše o možné explozi. Uvidíme co z toho vyleze...

+1/0
22.5.2016 21:45

R81a71d12k66a 25K25o96v32á91ř94o34v10á 2943223943666

To co se píše v článku mi přijde absolutně nepravděpodobné a ničím nepodložené. Ten samý den, co havaroval Egyptair, si piloti společnosti Turkish Airlines všimli zeleně blikajícího UFA, které prolétlo asi 2-3 000 stop nad jejich letadlem, při letu do Istanbulu.

To by, myslím, vysvětlovalo tu ztrátu komunikace, kouř a následnou nehodu! Mimozemšťané zřejmě piloty teleportovali k sobě na palubu, aby zde provedli zkoumání lidského druhu. Bohužel, při tom letadlo poškodili, to začalo hořet a všichni víme, jak dlouho dokáže "letět" hořící letoun.

O události informoval mimo svých zahraničních kolegů český seriózní server Novinky, na Idnes se tato důležitá a zásadní zpráva myslím neobjevila.

+2/0
22.5.2016 21:21

R91a14d53a59n 17K72u64b88a57n49t 1213870549170

Až po hokeji.

+1/0
22.5.2016 21:27

J23a23n 51K31r43p78e63c 5286903794782

ze by vybuch na toalete v predni casti letadla, ktera je hned za kabinou pilotu?

+8/0
22.5.2016 21:06

P13e58t34r 87T83. 16D44v82o22ř92á71k 4984648753

Takže nahromaděný metan.

+2/0
22.5.2016 22:59

J18a17n 23K19r74p14e18c 5776833814202

jsem si jisty, ze pozustali by se takovemu debilnimu "vtipku" radi zasmali...

0/−3
22.5.2016 23:29

O57l72d78ř26i12c72h 23K73a80d14ě24r40a 2112725433758

Nic se neví, jenom zdejší "znalci" jsou schopni vysvětlit všechno.

+9/−5
22.5.2016 20:39

J14i41ř24í 50Z23á86h55o34r71a 5503195262759

Hatí jim znalci znalců.

0/0
23.5.2016 14:48

O69l34d74ř51i76c35h 42K65a66d19ě29r58a 2352835703938

???

0/0
23.5.2016 19:41

J75o22z45e41f 37K14o45s69t40e96l70a27n54s54k61ý 8635952979206

Tipoval by som, že sa nejaký muslimák odpálil na záchode. Vo svete je všeobecne známy prípad, keď sa o to chlapík pokúsil medzi cestujúcimi, a tí mu v tom zabránili. Na WC by však mal pokoj a dostatok času na prípravu...

Výbuchom sa potom mohli poškodiť zadné výškovky, čo by vysvetľovalo problémy lietadla.

+11/0
22.5.2016 19:57





Najdete na iDNES.cz