Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čidla v airbusu před pádem detekovala kouř, hledají se černé skříňky

Na palubě letadla společnosti Egyptair byl krátce před jeho zřícením detekován kouř. Podle expertů to však nemusí nutně znamenat požár či explozi. Oblast pádu airbusu ve Středozemním moři prohledávají od rána letadla a lodě celkem šesti států.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66i17n16d80ř92i60c79h 29T75ů13m50a 1754112337808

No, jestli jste tak citlivý na přesnost výrazů, tak čidlo nemůže ani signalizovat, ani varovat, zaznamenat či hlásit. Čidlo je snímač.

0/0
23.5.2016 2:39

O71t22a43k51a76r 73Š40p15a53č38e69k 5321822942879

Čidla v airbusu před pádem ?detekovala? kouř.

To se vy pisálkové ani trochu nestydíte za svou češtinu?! Máte vy vůbec maturitu z českého jazyka? Chodili jste vůbec do českých škol? Prosím vás, co je to za sloveso- "detekovat"? Anglické "to detect" může mít v češtině mnoho významů, ale nevíte-li si rady s překladem, dáváte najevo, že čeština je vaše slabá stránka. V dané souvislosti čidla mohou zaznamenat, hlásit, signalizovat, varovat a podobně, ale detekovat? Uchylujete-li se ve své jazykové nemohoucnosti k primitivnímu počešťování anglických výrazů, dělejte to alespoň důsledně a napište "detektovala". Ale ani to vám nedochází. Od vámi vynalezené "detekace" je už jenom krůček k defekaci, což asi nejlépe symbolizuje vaše zacházení s češtinou.

Fuj, hanba iDnes i ČTK !

+2/−1
22.5.2016 2:40

M13i20c80h93a91l 81M88i55l67l34e18r 9726182759932

zlozvyk pouzivani anglicismu kde existuji dobre ceske vyrazy, je bohuzel na idnes rozsiren. Snad nejhorsi je to v rubrikach pro damy v souvislosti s modou.

Chapu pouziti tam, kde treba v ramci technologickeho rozvoje je tezke najit dostatecne vystizny cesky vyraz a jeden se bez anglickeho vyrazu neobejde. Ale jinde se jedna o lenost, neznalost, modu, pripadne pokus o radoby svetackost.

+1/0
22.5.2016 4:06

O89t57a98k23a10r 20Š55p25a32č44e34k 5201912492569

100% souhlas. První případy bezdůvodného používání anglicismů jsem zaznamenal k mému velkému překvapení záhy po listopadu 1989 u Václava Havla. Podezírám, že pokusy o rádoby světáckost jsou u mnohých pisatelů kompensací vlastních komplexů méněcennosti, respektive příznaky jejich křečovité snahy o zviditelnění a uznání coby vzdělance.

0/0
22.5.2016 4:47

O69t48a80k20a67r 85Š55p65a56č62e48k 5341752822839

100% souhlas. První případy bezdůvodného používání anglicismů jsem zaznamenal k mému velkému překvapení záhy po listopadu 1989 u Václava Havla. Podezírám, že pokusy o rádoby světáckost jsou u mnohých pisatelů reakcemi na vlastní komplexy méněcennosti, respektive příznaky jejich křečovité snahy o zviditelnění a uznání coby vzdělance.

+1/0
22.5.2016 4:50

P82e15t40r 37Ž58á75k 1668712535289

Od zacatku se mi bomba na palube nezdala a vypada to,ze jsem mel pravdu.

0/0
21.5.2016 17:07

R92a28d40a47n 32K43u18b44a98n47t 1623170619220

Tak určitě. A proč se vám to zdá?

0/0
21.5.2016 17:09

R54a64d80a26n 39K27u14b25a86n72t 1683660479480

Na mě to působí jako následek exploze. Mimo jiné jedna obchodní loď hlásila pád hořícího předmětu.

0/0
21.5.2016 17:33

P31e62t50r 17Č42e87j34k77a 7206655189982

Nemůžu si pomoct, ale fotky těch trosek na mě dělají dojem, že se to rozpadlo už ve vzduchu..... :-/:-(

0/−1
21.5.2016 14:51

J41a71k63u38b 28S12ú88k10e20n53í59k 3792976844617

Náraz o hladinu obvykle letadlo roztrhá...

+4/0
21.5.2016 15:34

M54i78c19h83a80l 36M74i56l73l69e52r 9506532229222

naraz na hladinu z takove vyse je totez, jakoby letadlo narazilo na betonovou zed. Proste se roztriska. Vzpomen si, v jakem stavu bylo letadlo Germanwings kdyz to napalilo do skaly. Voda z te vyse bohuzel neni zas tak o moc mekci.

0/0
21.5.2016 16:26

J92i27n86d20ř25i24c24h 76T28ů18m86a 1494632697188

Vzhledem k tomu, že na ACARS šla série informací o závadách nesouvisejících systémů to vypadá na průšvih (patrně požár) v avionice. Ta toaleta už byla pravděpodobně porucha signalizace nebo se tam dostal kouř z avioniky.

0/0
21.5.2016 14:09
Foto

J71i97ř57í 16D97v13o62ř91á48k 5565909280508

Nejsem odborník přes elektroniku ani letectví. Ale pokud : Záznamy jsou totiž systémem ACARS přenášeny automaticky.

Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/na-palube-letounu-egyptair-byl-pry-pred-padem-detekovan-kour-prs-/zahranicni.aspx?c=A160521_080819_zahranicni_zt

Proč ten systém nezlepšit , a používat ho jako " druhé černé skříňky " ?

+2/0
21.5.2016 13:40

P25e34t83r 12M88i94c38h44a13l 2780754731152

Možná proto, že by to vyžadovalo souvislý datový tok. Tohle vysílá jen chybová hlášení.

0/0
21.5.2016 13:42

K25a48r75e19l 37L26a49n75g65r 2882587150648

Zaplatíte pak za letenku o x tisíc více? Asi ne, že?

0/0
21.5.2016 13:44

J31i73ř75í 70M85o40r22s34e 7803899732835

Časem určitě, ale dnes to ještě není úplně reálné.

Ale čemu nerozumím je, proč tam prostě není kopie dat v nějaké kapsli, která se v okamžiku, kdy už je naprosto jasné, že to nedopadne dobře, odpálí a bude schopna plavat na hladině. Uvnitř nějaký ELT, který dá vědět, že se něěco stalo, polohu a pak ještě nějakou dobu bude navigovat pátrače.

To fakt ani dnes s našimi technologickými možnostmi nejsme schopni vyrobit bójku, co přežije pád z výšky do vody a nepotopí se?

0/0
21.5.2016 13:53
Foto

O69n87d94ř12e55j 58V81a96r69o86š22č25á81k 3674417223

Prachy.....

0/0
21.5.2016 15:12

G84a93b60r17i40e13l 64H26o19r31t88e11n 9891449373534

Bójka není problém, ten spočívá v nárocích na spolehlivost toho systému mimo situaci, pro kterou by byl určen. Velmi zjednodušeně řečeno nesmí spustit, dokud letadlo skutečně neovladatelně nepadá a to, i když to tak možná nevypadá, není rozhodně jednoduché poznat.

0/0
21.5.2016 15:27

T72o62m78á44š 52Š16t78r75i42g32n96e88r 9611907760341

Zoberte si ze len jeden moderny motor lietadla ma 5000 cidiel ktore vygeneruju datovy tok niekolko GB/s. Vyrobcovia motorov maju spraveny uplink a tieto data zbieraju. Bigdata z realneho nasadenia im totiz pomahaju vyvynut lepsie motory. Cele lietadlo ma tych cidiel nasobne viac... ale pre aerolinky nepredstavuje ziadnu pridanu hodnotu aby mali real-time data o tom ze prietok vody na toalete cislo 3 u lietadla X vzrastol za poslednych 10 minut o 4.5%. Ak chcete prenasat len zaujimave data (pozicia, rychlost, vyska, identifikacia), tak budete duplikovat uz existujuci system - transponder

0/0
21.5.2016 21:54

R32o81m31a26n 72K64r61a79t85o14c66h28v15í18l 6436897526694

Koukám letadla posílají informace bez ohledu na posádku a téměř o všem.

Mohla posílat informace z černých skříněk.

0/0
21.5.2016 13:33

J18i13ř91í 98M88o87r14s97e 7263639782415

Streamovat audio z pilotní kabiny ještě nějakou dobu asi jednoduše nepůjde. Ale uvažuje se o tom, že naopak ony černé skříňky mohly později streamovat svůj obsah těm, kdo je hledají, takže by spoustu dat šlo zachránit i tehdy, pokud by se skříňka nenašla.

0/0
21.5.2016 13:38

R44o87m15a26n 46K38r64a50t48o15c44h73v35í19l 6256367166334

OK, napadá mě, posílat věci z těch černých skříněk.

0/0
21.5.2016 13:41

J29i15ř89í 71M13o71r36s15e 7283529832385

No a tam je právě to audio, které je často tím rozhodujícím, co určí důvod havárie.

Základní data obsahují i ty ACARS zprávy. A posádka může posílat i manuálně zadané zprávy.

0/0
21.5.2016 13:58

R75o55m63a48n 75K12r76a66t12o98c26h26v60í92l 6766857746694

Myslel jsem on-line posílat z letadla pryč.

0/0
21.5.2016 19:51

K82a24r36e23l 90L51a35n26g45r 2312867700818

A budete pak platit místo 500 usd za letenku 1000? Asi ne co? ;-) On takový datový přenos přes satelit něco stojí. Vzhledem k tomu, že letadel jsou ve vzduchu tisíce, by to nebyla levná sranda ta data uchovávat a zpracovávat.

0/0
21.5.2016 20:30

R10o12m71a13n 66K17r33a19t98o19c54h40v51í29l 6256117296574

hm

0/0
21.5.2016 20:44

J98a91r36o10s57l22a40v 34H76e77j93n12a 4747931989

"se úřady rozhodly projít pod drobnohledem 86 000 lidí"

Písálci, to jste se zase vytáhli.

+1/0
21.5.2016 13:14

F42i19l91i50p 93N66e40s43p27o63r 6977347928432

To je stale stejna pisnicka. Uz to slysim: nevi se kde je vrak letadla, nemohou se najit cerne skrinky, zrejme jsou hluboko na dne oceanu, detektory zachytili falesny signal z more, zacinaji dochazet baterky v cernych skrinkach, pravdepodobne dosly baterie v cernych skrinkach, ale je moznost ze jeste tyden budou vysilat protoze jsou preddimenzovane, cerne skrinky uz nevysilaji. Vzdyt je to stale to stejne, nebo ne?

0/−3
21.5.2016 13:02

J52o43s88e45f 73N74o39v56á33k 6333770112909

středozemní není oceán a baterie jsou předimenzované. ale jinak máš pravdu

+2/0
21.5.2016 13:05

R22a34d76a88n 27K14u46b84a87n81t 1823650589730

hledat 40 m hliníku v 2000 m v sedimentech dá zabrat.

0/0
21.5.2016 13:14

M97a92r56i23e 33J94a60h11n48o46v77á 5512263964515

Náhodou, v jednom z článků psali, že se to letadlo zřítilo do oceánu ;)

0/0
21.5.2016 22:49

F95i67l73i14p 49N35e95s42p74o26r 6507367838772

30 dnu pro baterie se ti zda predimenzovane?

0/0
22.5.2016 1:08

J44a95k87u59b 51S44e95m31e84r40á32d 2487956361351

a s tim ze rano slunce vychazi a vecer zapada problem nemas?

+3/0
21.5.2016 13:24

F92i59l39i42p 45N61e84s50p90o41r 6337717188782

Jde o to, ze se sluncem nic nanadelas. Zatimco treba cerne skrinky muzes vylepsit daleko vic. Mohli by treba plavat na hladine v samonafukovacin clunu atd...

0/0
22.5.2016 0:47

K59a13r50e55l 66L85a74n12g10r 2402487210888

Hodně utopická představa. V praxi neproveditelné.

0/0
22.5.2016 0:49

J95a63n 96F22i41a10l44a 7524547725869

Některé stále stejné pohyby mě baví.

0/0
21.5.2016 17:48

J19a80r23o37s94l70a80v 89V75o81l20n61ý 4334917285902

Mohla to být ta zadní okna,napřed posuvné a pak i pevné.To mohlo znamenat dekompresi,museli by rychle dolů a mohlo by to to letadlo roztrhat.Něco podobného

se už stalo.

0/0
21.5.2016 12:19

K31a55r65e31l 53L78a10n32g36r 2652337160498

Jaká zadní? R - right, L - left. Jediné otevíratelné je v pilotní kabině a opravdu ve výšce ho kontrolní mechanismus nedovolí otevřít.

0/0
21.5.2016 12:21

R96a29d45a75n 54K84u84b94a97n29t 1893780259280

smysl pro humor ON/OFF

0/0
21.5.2016 12:31

R70a14d41a51n 55K20u56b65a51n31t 1453310849740

Pardon až teď jsem četl dole info od pana MÜLLERA.

Zaujala mě závada na přečerpávání paliva.

0/0
21.5.2016 12:43

P73e39t75r 34M15i45c90h96a24l 2620134121492

Možná myslel zadní v kokpitu.

0/0
21.5.2016 12:58

J75a12r83o61s88l12a32v 89V75o70l23n12ý 4694287225542

První varování tam bylo,námrazové okno R posuvné,pak po tom kouři i

pevné.Nemám tušení,kde ta námrazová okna jsou,R jsem si přeložil jako

rear-zadní, blbost.Určitě máte pravdu.Jo,a to,že najednou odlétla skla

v pilotní kabině,už se stalo.Při výměně tam dali špatné šrouby.

0/0
21.5.2016 13:13

R71a45d77a59n 78K59u16b31a75n25t 1213260319370

krátké šrouby.

Na záchodech jsou malá kulatá okénka a taky je tam jakýsi odsávací systém. Z toho by mohla být ona dekomprese.

Nevím jak funguje to čištění hajzíku, ale pokaždé je to pěkný průvan.

0/0
21.5.2016 13:23

K39a66r93e30l 54L42a61n55g73r 2172827140548

anti ice - je rozmrazování.

0/0
21.5.2016 13:26

J27i31ř62í 69M66o41r27s63e 7563819352335

To nejsou "námrazová okna". Je to hlášení, že došlo k poruše vyhřívání okna na pozici kopilota.

+1/0
21.5.2016 13:31

J64i85n62d33r59a 44S38t68e31p38a60n56e95k 6202396509268

potom nekam let :-/:-/

0/0
21.5.2016 11:43

J27i56ř96í 19M92o73r13s21e 7673389892965

No... můžete také vyrazit pendolínem, po trati plné přejezdů, tak oblíbených polskými řidiči kamionů, naložených ocelovými plechy...

+7/0
21.5.2016 13:13

R72o52m13a69n 70K19r13a91t33o45c55h36v18í43l 6876797456514

dobrá reakce

0/0
21.5.2016 13:34

J20a44r18o70s81l77a24v 64J35a95n64s60a 5167416680972

Kdyby klesal na bezpečnou výšku tak by měli piloti letadlo po dekompresi pod kontrolou ale určitě by problém komentovali s letištěm. Takhle to vypadá na neřízený pád.

0/−1
21.5.2016 11:15

L22u34k67á32š 59S63l13á42n81s39k75ý 4601663817396

Nemyslím, mohlo dojít k velké poruše elektroniky, která mohla zničit audio spojení a řízení. Ale to je stále jen spekulace.

0/0
21.5.2016 11:51





Najdete na iDNES.cz