Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Egyptská armáda objevila trosky airbusu. Našly se i ostatky cestujících

Egyptské námořnictvo objevilo trosky letadla EgyptAir, které se v noci na čtvrtek zřítilo ve Středomoří. Asi 290 kilometrů severně od egyptské Alexandrie se v moři našla sedadla, zavazadla cestujících i lidské ostatky. Nyní se pátrá po černých skříňkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V36l52a18s37t82i17m61i84l 35Č70e23c23h 6130494301175

Chtěli byste letět s tou egyptskou společností?

0/0
23.5.2016 12:14

M15i82c60h23a50l 16M81i93l13l23e27r 9446412869662

tady je odkaz na kour na palube - nejdriv v jedne z toalet, pak v "avionic bay" pod kokpitem a o 3 minuty pozdeji vysadily vsechny systemy letadla.

Podle Philipa Bauma z Aviation Security International Magazine, to nejspis nevypada na unos nebo rvacku v kokpitu, ale spis pozar technickeho puvodu, kratke spojeni nebo pozar nasledkem bomby.

Philip Baum, the editor of Aviation Security International Magazine, told the BBC that technical failure could not be ruled out.

"There was smoke reported in the aircraft lavatory, then smoke in the avionics bay, and over a period of three minutes the aircraft's systems shut down," he said.

"That's starting to indicate that it probably wasn't a hijack, it probably wasn't a struggle in the cockpit, it's more likely a fire on board. Now whether that was a technical fire, a short circuit, or whether it was because a bomb went off on board, we don't know."

0/0
21.5.2016 6:08

M23i91c21h32a86l 25M83i24l17l34e11r 9516672209432

http://www.telegraph.co.uk/news/2016/05/20/egyptair-crash-body-parts-and-luggage-found-at-wreckage-site-of/

0/0
21.5.2016 6:09

M50i25c77h51a89l 35K34u82c11h30t69a 6243334684892

Jo!;-DR^

Pokud informaci "nejmenovaného egyptského zdroje" potvrzuje i sám velký Miller (a pochopitelně dokládá odkazy na "světový tisk" ), tak musí být pravdivá!!!

0/0
21.5.2016 8:59

M27i53c48h13a10l 30M90i27l43l91e30r 9676532879482

Je znamo, ze cim vetsi hlupak, tim vice mu vadi lide chytri a znali veci. Cim vetsi jejich znalosti nebo mira informovanosti, tim vic to hlupaky stve.

Ti ponekud chytrejsi mezi nimi aspon vedi, ze mlceti zlato, ale cim vetsi hlupak tim vic se proste musi ozvat nahlas. Ne nadarmo se rika, ze prazdne sudy nejvic duni.:-P

0/0
21.5.2016 9:09

M64i24c82h69a72l 12K65u89c95h40t87a 6183204124262

Zlatá slova...

0/0
21.5.2016 9:34

M10i59c55h27a17l 57M12i63l19l22e58r 9966442599682

tve sudy uz nejspis spustily v tvem okoli zemetreseni;-D

0/0
21.5.2016 9:37

M66i80c94h61a65l 55K41u62c94h86t60a 6633514714222

Jako vždy máš pravdu! Snad jen to okolí bych pojal poněkud šířeji...

0/0
21.5.2016 9:40

L22u80d24ě26k 90F70u22x36a 9806890614597

Teroristé? Ehm, ti by se už bili v prsa a chlubili svou "statečností":-/ Vysmál bych se všem těmhle hrdinům, co se nebojí zabíjet civilisty včetně žen a dětí a ještě si kreténi myslí, že je za to bůh miluje........... .

Tipuju to na nehodu, technické selhání. Obzvlášť pokud jsou pravdivé ty podivné manévry letadla těsně před pádem.

0/0
21.5.2016 1:23

M72i57c23h14a31l 39M37i72l17l23e57r 9466702689952

mluvi se o zprave vyslane systemem o kouri v jedne z toalet na palube, ale nebylo potvrzeno

0/0
21.5.2016 4:36

M59i40r55o92s60l90a96v 98S77v82o27b68o96d53a 3541234702136

to vynoreni jsem prehnal z osmi metru to bude s krvi z usi pri potapeni bez pristroje, s pristrojem nevim jake budou nasledky, ale predpokladam, ze budou horsi :)

0/0
20.5.2016 20:36

M94i67r15o80s81l38a33v 24S97v14o97b32o77d55a 3311734622956

co se tam pise o podtlaku? to je jedina vec kterou nechapu a neverim tomu, ze se clovek nedokaze nadechnout z kyslikove masky ve ctvrtinovem tlaku oproti normalnimu a o tom tam nic neni

0/0
20.5.2016 20:04

J34i96ř11í 67M74o57r45s31e 7133709392285

Berte to tak, že máte na palubě zhruba čtrtinu, možná i více lidí, kteří v tom okamžiku spí. Dekomprese nemusí nutně vypadat jako ve filmu, kde to vysává z kabiny věci i lidi. Pokud budete ve výšce kolem 35,000 stop a dojde k dekompresi, mají pasažéři a posádka zhruba 30-45 sekund užitečného vědomí, pak už neudělají nic. Dokonce i pilotům se při troše smůly stává, že hypoxii nepoznají včas a pak už je přiliš pozdě.

A ještě jeden detail - masky pro pasažéry nejsou schopny dodávat dostatek kyslíku pro delší pobyt v podobném prostředí, jsou pouze pomůcka, takže se musí klesat. Navíc si je určitá část pasažérů sundá, protože začnou mít pocit, že nefungují.

Nadechnout se z nich dokážete, v tom problém není.

0/0
20.5.2016 20:51

M62i10r85o42s74l10a90v 78S57v27o69b45o91d92a 3101554142716

ja vim, souhlasim s Vami. O filmovych dekompresich jsem nikdy neuvazoval. Chapu i kondenzaci pri prudkem snizeni tlaku, jen proste nechapu to jak tu je nize tvrzeno o tom vydechnuti do vysavace a nikde jsem o tom nic nenasel, takze tomu tvrzeni neverim a stale si myslim, ze kdyz ma clovek pristup ke kysliku tak spise zmrzne nez, ze by se udusil, samozrejmosti je okamzite klesani, ale to jsou minuty, takze to musi byt neskutecne peklo.

Nicmene si to s panem nevysvetlime, ale problem se spanim z toho mit nebudu :)

0/0
20.5.2016 21:20

L46u33d90ě57k 87F73u12x36a 9926560454597

Víte, proč mají stihači na sobě přetlakový oděv? Proč jim nestačí kyslíková maska?

0/0
21.5.2016 1:24

K34a62r83e79l 51H97a46t44v79a30n81i 2824477176360

Pretlakovy odev nema s nedostatkem kysliku nic spolecneho. Ten odev brani prelevani krve v tele pri prudkem manevrovani, zejmena zamezuje odkrveni mozku.

0/0
21.5.2016 4:39
Foto

M64i75r81o56s89l27a41v 33S16t37e14i21n21e40r 4480172440426

Vyzvednutí černých skříněk nebude lehké. Podle námořní mapy:

http://map.openseamap.org/?layers=BFTFFFFFFTF0FFFFFTTT

je 280 km na sever od Alexandrie hloubka dost přesně 2000m.

Pravděpodobně tam ale nejsou silné proudy, takže se vše může podařit.

0/0
20.5.2016 19:55

R96a91d16a61n 22K50u12b18a68n90t 1263500179200

Ještě by mě zajímalo jak daleko pípák vysílá pod vodou. Je tam i přes 3000

0/0
20.5.2016 19:57

J80i46ř46í 60M20o98r55s42e 7913399772515

Záleží na typu a podmínkách. Řekněme, že rozumně lze očekávat tak 4-6km.

+1/0
20.5.2016 20:19

T46o86m34á14š 40Š22t47r50i50g24n30e12r 9621407540801

U AF-447 sa vedelo ze spadlo do oblasti velkej ako cele stredozemne more. A predsa nasli a vytiahli cierne skrinky z hlbky 4km. Tu je vrak uz zrejme lokalizovany (alebo velmi skoro bude), takze staci k nemu poslat UUV ktore dno preskuma a skrinky vyzdvihne.

0/0
20.5.2016 21:45

M57i50c16h64a29l 93H39a73u92f 4878969455861

Souhlasím se všemi, kdo píší, že to vypadá na dekompresi, následné klesání na "hladinu přežití" a pak pád. Pilot asi dělal co mohl, ale rozpadlo se mu to pod rukama;-(

+3/0
20.5.2016 18:45

R64a98d75a83n 69K13u24b82a64n59t 1133130669690

Takže bomba?

0/0
20.5.2016 18:58

M65i26c44h97a78l 53H74a83u51f 4328239325521

Buď a nebo technická chyba. Nebylo by to poprvé, co letadlu uletěl, vinou nulové údržby, kus trupu za letu nebo uletěly vrata nákladového prostoru a propadla se podlaha atd.

+2/0
20.5.2016 19:08

R57a60d20a52n 25K11u62b84a25n53t 1283910369400

Keller o tom mluvil. Ty letadla jsou nerozbitná. Nerozbitná ve smyslu takových následků.

0/0
20.5.2016 19:56

J96i92ř89í 13M60o61r34s73e 7573589892275

Teď vám nerozumím. Všechno je "rozbitné". Zejména, když vám třeba "v servisu" omylem někdo použije "ne úplně vhodné šrouby" atd.

+1/0
20.5.2016 20:22

R90a22d79a57n 53K69u47b60a66n32t 1533170869110

Mám na mysli postupy oprav, dodržování předpisů a celkovou jednoduchost letadla.

0/0
20.5.2016 20:50

J13i83ř50í 71M25o15r52s23e 7763909602295

Přiznám se, že to pořád ještě moc nechápu, zejména s odkazem na "Kellera", moje chyba, nejsem v obraze. Ale i dokonale servisovaný letoun může selhat, všechno je to jen technika a ti, kdo to opravují jsou jenom lidé. Navíc, letoun lze dostat mimo jeho technologické limity, například chybou pilota, lze jej poškodit v intervalu mezi prohlídkami a pak najednou něco selže. Bude to podvozek? Nějaké táhlo? Nebo praskne hadice od hydrauliky? A i když to nebude nic podobného, mohou zamrznout pitotky (klidně i všechny) a piloti nepochopí, co se děje atd.

A jedna věc, která se objevila v poslední době - ono se nikdy vlastně nepočítalo s tím, že existují kutilové, kteří mají takřka nelimitovaný přístup k technologiím, takže například komunikace transpondérů s okolím není vlastně nijak autentikovaná. To znamená, že pokud budete mít v letounu antikolizní systém, který je používán autopilotem, je velmi dobře představitelná situace, kdy mu někdo podvrhne zvenčí informace o překážce (překážkách) v kolizním kurzu a pak bude docela zajímavé sledovat, co s tím ten palubní systém udělá...

0/0
20.5.2016 21:02

R61a69d28a82n 13K61u61b97a19n50t 1153670109580

Uff to se mi ani nechce věřit, že by někdo zasáhnul do řízení. Teď se o tom uvažovalo v souvislosti s Lubitzem. Ale hacknout to?

Nechtěl jsme se rozepisovat, měl jsem na mysli pravděpodobnost. Nic jiného při 5% množství informací ani nelze dělat. To letatdlo prostě není rizikový typ, letecká společnost není na indexu a servisování je na úrovni i v mnohem horších oblastech.

Z toho dovozuji pravděpodobnost lidské chyby a nebo plechovka od limonády jako minule.

0/0
20.5.2016 21:09

J53i75ř72í 74M49o82r25s58e 7573509332845

Sázím na plechovku.

0/0
20.5.2016 23:21

J43i83ř74í 77M44o87r95s34e 7173769422825

Jo a ještě k tomu "hacknutí" - to je zatím teoretická rovina, protože se na to přišlo bez praktické ukázky. Nicméně - pasivní antikolizní systém funguje tak, že poslouchá okolní komunikaci a čte odpovědi transpondérů radarům, takže zná pozice okolního provozu a může spočítat, zda jde o kolizní kurz. Aktivní je schopen se kolem sebe těch transpondérů ptát. Pokud budeme vysílat fiktivní "odpovědi", můžeme teoreticky *CAS systému namluvit, že přímo proti němu letí shluk objektů na kolizním kurzu a je otázkou, jak se pak zachová.

Zejména, pokud by žádný pilotnebyl v daném okamžku v kabině, což zní šíleně, ale ano, už i tohle tady bylo, bohužel. ;-(

0/0
20.5.2016 23:29

R29a90d54a88n 91K62u77b81a71n66t 1613750499120

Hloubka v místě dopadu se pohybuje mezi 2000 až 3000 m

https://twitter.com/MarineTraffic/status/733649680098168833/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw

0/0
20.5.2016 18:24

M50i77c13h13a21l 76S59l28a28v77í32č40e15k 1269708742509

Teorií spousta, spíše mne zaráží, že se nevěnuje příliš pozornosti manévrům letadla před pádem. Zejména ztrátě výšky. Rozhodně nejsem expert, ale budí to u mne dojem, že došlo k náhlé dekompresi (ať už z jakýchkoli příčin) na palubě letadla a piloti se jej snažili dostat na výšku, ve které se dá dýchat. Ona totiž kyslíková maska v 11 km nepomůže. Je to v podstatě opačný příklad potápění. A bez okysličení mozku přichází bezvědomí velice rychle.

+3/0
20.5.2016 16:21

M76i43c89h54a57l 38M35i66l94l71e50r 9226762329972

vzhledem k oznameni vysetrujicich uradu, ze zadna z moznosti neni vyloucena a vsechny se berou v uvahu, potencialni technicke problemy letadla se nadale zkoumaji. Ze to clanek vyslovene nepise, to neznamena, ze se to nedeje.

+3/0
20.5.2016 16:28

M38i42c46h28a30l 14S64l64a32v11í72č76e65k 1609578602219

Ale ano, to beru a jsem si tím i jist. Mne jen zaráží neustálé zdůrazňování možnosti teroristického útoku a vylučování technické závady.

0/0
20.5.2016 16:37

M96i25c83h42a58l 56M91i48l76l45e26r 9156192159512

eventualita teroristickeho utolku prece dava v diskuzi i panum novinarum moznost cele rady uvah a zaveru;-);-);-)

Mnohem vic nez selhani techniky nebo chyba pilota.

+1/0
20.5.2016 16:41

M54i34r12o72s78l52a53v 45D21v77o66ř53á84k 9615680167475

Egyptské letadlo ztracené nad Sinají padlo za oběť teroristům.

Airbusy mají pověst spolehlivého stroje,já si pamatuji jen jeden,ztracený z technických příčin - francouzský stroj který havaroval 1.června 2009.

To jsou důvody,proč teroristický útok považuji za pravděpodobný.

+1/0
20.5.2016 17:03

M21i39c25h60a47l 65M79i84l54l78e53r 9686472599222

spis bych v teto fazi pouzil vyraz "pravdepodobnejsi"

0/0
20.5.2016 17:05

M94i30r31o41s58l84a80v 67D52v79o71ř64á90k 9125170867175

Mně to vyjde na stejno,ale pokud na tom trváte,nemám námitek.

+2/0
20.5.2016 17:07

M39i78r92o79s89l90a16v 67D32v86o34ř72á10k 9765720287545

P.S.

Jeden byl ztracen kvůli pilotovy ale to nebylo chybou nýbrž úmyslem německého pilota kterému "hráblo".

+1/0
20.5.2016 17:06

J58i63r39i 37K57o62s39t70k71a 2798742116872

tento let air france nespadl kvuli technicke zavade. zamrzly pitotky (coz bylo docela bezne), bohuzel piloti to nepoznali a poslali letadlo k zemi.

+1/0
20.5.2016 19:16

L47i90b45o38r 68Ž65ů42r15e39k 2243726360968

Air asia loni před rokem - skoro totéž jako Air France. Jedině spouštěč jiný (pitotky nebyli příčinou pádu Air France, pouze prvotním spouštěčem který k neměl vést k tomu k čemu vedl).

+1/0
20.5.2016 20:53

K55a94r51e13l 98H45a46t53v52a57n79i 2804267636190

Ti Francouzi spadli v Atlantiku kvuli zamrznutym snimacum tlaku (= rychlosti) vzduchu (pomerne mala zavada) a naslednym "zamrznutim" pilotu.

0/0
21.5.2016 4:42

M27i20r41o66s43l13a86v 81D64v47o14ř61á22k 9535340257635

Také se pak dělala opatření.Pitotova převádí tlak proudícího vzduchu na údaj o rychlosti letadla a to je údaj životně důležitý.

Tady to docela srozumitelně popisují :

https://cs.wikipedia.org/wiki/Pitotova_trubice

0/0
21.5.2016 12:56

J31i64r82i 75K29o76s75t64k50a 2398932436642

tak dekomprese mohla nastat jak po vybuchu bomby tak po technicke zavade. kdo vylucuje technickou zavadu?

0/0
20.5.2016 19:06

J56i52ř12í 32M87o29r82s15e 7913939682235

Otázkou je, jaká technická závada by způsobila dekompresi a SOUČASNĚ znemožnila posádce veškerou možnost komunikace.Tj. včetně například nastavení squawku 7700. A neberu, že neměli čas, letěli ještě dost dlouho, jsou tam dva piloti a nastait to je otázka pár sekund.

Mimochodem, přesně tohle by mne v článku zajímalo - jestli ten radarový kontakt ke kondi byl čistě jen pasivní, nebo ještě dostávali data z transpondéru.

0/0
20.5.2016 21:09

M65i94c83h34a98l 28R41e25j59z60e79k 5436967435641

A co asi bela ta kyalikova maska nez okysliceni? A potopeni? Fakt nejsi expert ale keci mas dost.

+1/0
20.5.2016 16:47

M12i91c73h92a47l 98S89l60a58v88í64č14e42k 1579388692249

Asi mam keci, ale zkus si dat do pusy hadici od beziciho vysavace , vydejchni a pak se zkus stejnou rourou nadejchnout. Uvidíme, kolik kyaliku vdechnes. Pote si zopakuj cestinu a pak uz budes se budes moci seznámit s fyzikou a pojmem tlak.

0/−1
20.5.2016 16:59

M62i42r21o80s79l26a39v 75D12v48o96ř90á31k 9885890847275

Budete se divit,ale kyslíku bude dost.Jinak by nefungovalo dýchání "z úst do úst".

0/0
20.5.2016 17:09

M13i98r30o75s74l87a74v 43D34v45o43ř23á98k 9665300897645

Ještě jedna připomínka : kritizujete něčí češtinu a klidně napíšete keci místo kecy. :-/

0/0
20.5.2016 17:13

M79i64c32h82a32l 75S43l26a45v59í91č68e36k 1989748292249

Zareaguji na oba vaše příspěvky najednou. Začnu tím druhým. Keci, stejně jako kyalik a chybějící diakritiku jsem použil schválně, abych se přiblížil stylu pana Rejzka. Skutečné chyby jste si nevšiml. Ta je v neodmazání prvého budes, vzniklé při úpravě stylizace mé poslední věty.

A nyní k prvému příspěvku. S fyzikou na tom budete podobně jako pan Rejzek, pletete si podtlak s přetlakem. Při dýchání z úst do úst vháníte (tlačíte) vámi vydechovaný vzduch do plic bezvědomého. Podtlak vzduch z plic "vytáhne".

0/0
20.5.2016 18:00





Najdete na iDNES.cz