Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pilot opakovaně vzdoroval rozkazu. Chtějí se mě zbavit, hájí se u soudu

Pilot policejní letecké služby Tomáš Škrabálek stanul ve středu před soudem pro neuposlechnutí rozkazu. Přečinu se podle státního zástupce dopustil, když opakovaně odmítl odevzdat doklady ke kontrole. Obžalovaný vinu popřel a popsal vytrvalou snahu nadřízených přimět jej k opuštění útvaru. Soud jednání odročil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O36t43t35o 93H56a80l92í60ř 9943237738986

To zavání dobrou šikanou:-P

+2/0
5.5.2016 9:17

T64o98m55á22š 92C40h30r81a12s26t53n14ý 2711444751783

Na střet v 200km/h vypadají ty auta ještě dobře...

0/0
5.5.2016 8:43

J55o91s73e92f 17K55a44r48f27í22k 7342535476660

Kolik pak tomu pilotovi je, že nezná známou poučku "Držet ústa a krok"

Toto platilo za Komančů a platí to stále;-)

btw - doufám, že ten co na něj podal to oznámení za obohacení je už před soudem za křivé obvinění...

+3/−1
5.5.2016 8:14

E70v15a 92R48o56c78c32o 6248230489719

Je načase to změnit. Ne všichni vyrostli za komančů a ne všichni snesou nespravedlnost ! A je to dobře. Přizdisráčů tu máme dost.

+3/0
5.5.2016 8:44

J83a34r26o81s89l84a46v 26H81e49j31n98a 4167201199

Hlavně, pane Karfíku, že umíte číst.

"... 42letého letce ..."

+1/0
5.5.2016 9:10

B63l16a94ž79e16j 75M43o44t55y47č20k32a 8867967555400

tady jde zřejmě o konflikt mezi dvěma muži, přičemž jeden je kamarád ředitele;-)

+4/0
5.5.2016 7:52

R78o34m31a32n 31K28o66n36e37č86n36ý 4654278483

Mě by třeba zajímalo,nevím Teda jak je to u PCR,ale já když jsem třeba při zaměstnání studoval vysokou,tak jsem měl studijní volno,čímž mi vznikl závazek asi 30000kc,který jsem měl uhradit pokud bych školu neudělal,kdyby jo byl závazek pracovat 5 let u firmy.Podepsala se smlouva s tím,ze kdyby mě zaměstnanec vyhodil pro nadbytečnost nebo z organizačních důvodů,nárok na vrácení peněz by zanikl,což se taky stalo.Firma připouštěla,ale že strany zaměstnavatele.Tady je to vlastně stejná situace

0/0
5.5.2016 6:16

P16a86v38e47l 24R25u29s 9428428949490

Pane Konečný, dle tvého příspěvku to na vysokou nevypadá. To je strašné, jak píšeš, tak sedmá ZDŠ?

0/−7
5.5.2016 7:41

J88o69s43e78f 61K59a29r35f19í51k 7732845866860

btw - koukám, když lidem dojdou logické argumenty a nebo nemají nic k tématu, tak alespoň hrdinně urážejí lidi, že nepíší přesně podle pravidel jazyka českého.

.

Jo a pane Ruse, váš slovosled a větná stvaba... No teda na vašem místě bych se místo kritiky ostatních zamyslel nad vlasním projevem;-)

+10/0
5.5.2016 8:20

T45o49m67á52š 28V49e77s27e16l41ý 5335938480819

ale tak zase na Rusa je jeho čeština velmi slušná ;-)

+1/0
5.5.2016 9:41

Z40d21e46n91ě35k 81S42t57r33n56a75d 1375170396189

Co si to ti zaměstnanci dovolují, vyhazovat někoho z práce. Ještě že je firma připouští :-)

0/0
5.5.2016 8:32

J95i41ř11í 50M59o78r75s60e 7883249552715

Nejsem právník, ale proč je v článku v boxíku "Neuposlechnutí rozkazu" rozebírán § 375 trestního zákoníku, jež je součástí Hlavy 12 (Trestné činy vojenské), Dílu 1 (Trestné činy proti vojenské podřízenosti a vojenské cti)?

Článek je o zaměstnanci policie, nikoli armády.

0/0
5.5.2016 4:15

P70e63t11r 55S67p20á47l94e97n15k81a 2583142545877

Policista neni zamestnanec. Policie i Hasicsky zachranny sbor jsou polovojenske organizace

0/−1
5.5.2016 6:07

A25d20a75m 89N41ě47m19e19c 4105313521881

Vážený pane Morse,

vyjmenované trestné činy vojenské podle hlavy XII. trestního zákoníku se vztahují na "příslušníky bezpečnostních sborů", tedy rovněž na policisty. Taxativní výčet těchto činů (mezi nimiž je neuposlechnutí rozkazu) naleznete ve výkladových ustanoveních – konkrétně se jedná o § 114 odst. 4 písm. c) trestního zákoníku.

S pozdravem

Adam Němec

0/0
5.5.2016 12:23

J12a63n 59P56a77v79e19l70k93a 3317111184271

Místo oficiální formy stačilo napsat: koukejte, jak jsem chytrej.

+1/−1
5.5.2016 12:42

A44d20a89m 58N52ě45m15e90c 4595493221331

Touché. Pan Morse mi napsal také e-mail s tímto dotazem, na který jsem mu odepsal a jeho obsah zkopíroval do příspěvku, aby si ho mohli přečíst i druzí. Máte ovšem recht – měl jsem změnit jeho formu.

Jinak panu Morsemu děkuji za připomínku, lehce jsem upravil text v rámečku, aby nebyl zavádějící.

0/0
5.5.2016 13:49

J23a34n 61C53i11g34l24e31r 7448401470584

Fízlové jednou, fízlové vždycky...

+1/−4
5.5.2016 0:37

S13e77i93d82l 92P93e19t67r 1721711125984

Divná to dnešní doba .. 8-o

Dříve bylo automaticky za neuposlechnutí rozkazu v době míru degradace a mnohdy i vyhazov, v době války pak kulka ...:-/

+3/−13
4.5.2016 23:10

J28a50n 78Š16e83s21t14á19k 3438549669844

JASNĚ,třeba Martin Dzúr by se s ním vůbec nebavil, a letěl by jako špinavej hadr;-D

0/0
5.5.2016 0:13

P19e49t30r 75H92o94f34e13r71e41k 9542732515313

ted jeste dodat nejake statistiky o tom, kdo tu klulku za valky dostal a od koho... Myslim si, ze tech velitelu, kteri vydali sebevrazedne rozkazy (treba v Japonsku) moc neprezilo, pokud nekdo z jeho jednotky vystrelil prvni... Myslim, ze se to podobne delo v Ruskych i Nemeckych jednotkach...

Ale clanek byl o policii, ne o vojsku.

0/0
5.5.2016 0:26

D96a65v40i54d 59M50a32l62i34n60a 1540183460323

Jen se modlím, aby nějaký takový teoretický znalec létání ve velitelské funkci ještě nenařídil v rámci úsporných opatření létat třeba jen s polovinou paliva a při každém "visení" vrtulníku nad místem vypínat motor! :-) Přece "rozkaz je rozkaz"!

+7/−2
4.5.2016 22:48

Š36i37m25o58n 21F19o73r53s73t 5426740771466

teoretický znalec létáni ve velitelské funkci s 8 000 hodiny náletu na vrtulnících ty chytrolíne...

0/0
5.5.2016 18:23

D97a36v86i94d 15M64a62l24i48n78a 1880933260613

Jen tak vyhodit půl mega, aby ho potom propustili! Že tam neposlali toho kapitána, co mu mile sdělil, že je na přes ústa? To jsou vztahy v posádce, kde se musí jeden na druhého spolehnout? A zadržovat pilotní denník? Vždyť je to jeho výkaz práce! Navíc jsou jisté povinné nálety! Jak je má potom doložit, když si v nich listuje nějaký papaláš, co se v tom ani nevyzná? No tam musí být dobrý brajgl!

+34/−2
4.5.2016 22:40

J56i25ř69í 30S83c57h12m76i43d25t 5950613414565

Jestli to tam funguje stejně jak jinde ve státní správě, tak na vrcholné posty se dosazují lidé podle stranických knížek atd. a profesní kvality jsou až na x-tém místě, tak se tomu vůbec nedivím;-)

+25/0
4.5.2016 23:40

P53a90v96e78l 81T13r33o35j46a64n 7493532839175

Souhlas, tak to vždy bylo a bohužel i bude.

+2/0
5.5.2016 6:18

E87v58a 36R63o94c56c27o 6378140219899

Bohužel...

0/0
5.5.2016 8:46

L29u44d31ě91k 70N98o52r32e15k 5703566813195

.... kdo ví kde je pravda?

+6/−3
4.5.2016 22:19

J22i22ř38í 30S77c14h80m40i72d94t 5870843884415

pokud vyhrává jeden soud za druhým, tak to taky o něčem vypovídá a to určitě nemá stejné možnosti jako žalující strana:-/

+28/−1
4.5.2016 23:41

J66o83s39e25f 86C84h88o62d68o11u42n75s65k96ý 4301786459410

To je divný. Když nás posílá podnik na periodickou prohlídku, tak dostaneme ty lejstra 3x. Jedno si necháme, ostatní odevzdáme. Nedovedu si představit důvod, proč bych jim ty doklady neodevzdal. Co tam na nich může být tak strašně tajnýho?

+3/−9
4.5.2016 21:59

P75a27v51l81a 28T95o59m98á40š58o55v48á 9425175814668

Ony doklady o záznamu letů, průkazy letové způsobilosti apod. nejsou jaksi to samé jako papír o prohlídce u doktora :-P tady jde o to, že když mu je zadrží, tak on pak nemůže nic, je to jako by vám sebrali řidičák

+19/0
4.5.2016 23:01

J84a48n 74Š55e68s95t29á59k 3538369869124

no a hlavně nemá potvrzení o nalítaných hodinách, jak to jednou papaláš hodí do koše, tak nemá nic

+7/0
5.5.2016 0:15

J48i82ř20í 93M58o56r18s71e 7893849652435

Předně - každý svéprávný pilot si logbook zálohuje. Scannuje si jej, fotí si stránky, nebo si vede elektronickou kopii, protože v dnešní době není povinnost, mít logbook v papírové podobě, podstatné je, aby z něj bylo možné doložit dostatečně věrohodně, že to skutečně odlétal. Mít jen jeden papírový originál je nesmysl, profesionální pilot tahá s sebou logbook na cesty a kdo z nás ještě nepřišel o zavazadla?

Dále - není problém si logbooků vést více, dokonce se to doporučuje, pokud pilot létá například více tříd letounů, současně vrtulníky a letouny, atd. Nikdo pilotovi nebrání vést si policejní a civilní lety samostatně.

Jakýkoli logbook lze rekonstruovat, pokud existuje alespoň hrubý přehled, kde pilot v dané době létal. Záznamy jsou totiž vedeny nejen v osobním záznamníku, ale i u zaměstnavatele a dále v dokumentaci k letounu/vrtulníku. Není problém si podle těchto pokladů rekonstruovat osobní záznamník. Hodně pomohou právě kopie stránek.

+4/0
5.5.2016 3:02

J65a86n 53P40š16e29n67i35č92k97a 2210818143892

"Záznamy jsou totiž vedeny i u zaměstnavatele a dále v dokumentaci k letounu/vrtulníku. Není problém si podle těchto pokladů rekonstruovat osobní záznamník. " Takze v tomto pripade jsou vedeny u "zamestnavatele" a u "zamestnavatele" (PČR neni zamestnavatel v pravem slova smyslu), ktery je ve sporu s pilotem a jaksi mu nic dat nemusi. Takze terie o rekonstrukci je pekna, presto v tomto pripade narazi. Napriklad na neochotu "zamestnavatele"

+2/0
5.5.2016 7:18

J72i79ř96í 90M37o90r18s56e 7603579482605

Logbook už znovu vysvětlovat nebudu, viz níže, nejde o žádnou katastrofu, je to jen pakárna.

Medical samozřejmě JE de-facto "papír o prohlídce u doktora", ve skutečnosti je to přeložený kus papíru, na titulní straně je státní znak, pár nadpisů a vysvětlení oč jde, na druhé straně jsou iniciály držitele, na třetí je seznam omezení (například brýle), datum vydání, razítko vydávajícího lékaře a podpis, na čtvrté data získání jednotlivých tříd osvědčení, znovu datum vydáni, datum posledního EKG, datum posledního audiogramu. Mezi tím jsou různé vysvětlivky a varování.

To je celé. Kopii lékař předává na úřad, není problém zajistit duplikát. Už proto, že pilot musí mít svůj medical (jako i další doklady, licenci, průkaz radiotelefonisty, pojistky atd.) vždy při letu u sebe, není problém o něj přijít.

Zadržet mu jej zaměstnavatel rozhodně nemůže, může mu je pouze nevrátit, ztratit, ale "zadržet" je z hlediska práva úplně jiná věc.

A možná nevyplazujte jazyk, když už teoretizujete o tématech, o kterých toho zjevně moc nevíte. ;-)

+1/−1
5.5.2016 3:24

R89a85d97e20k 76T10o82m41š88ů 3805523882521

Je hezké si tu právně slovíčkařit ohledně zadržení a nevrácení případně ztracení. Fakt je ten, že ani jedno z toho asi úplně v pořádku není, ač může být daný člověk potížista.

+2/0
5.5.2016 6:34

M34o67j61m18í49r 70M38o89t68y83č38k73a 3972565734340

Tajnýho nic, ale letový deník je něco jako kniha jízd u služebního auta (až na to že se vztahuje k pilotovi a ne letadlu). Knihu jízd taky vedete jen jednou a když přijdete o originál, máte se zaměstnavatelem docela problém. Tady je to opačně. Když by přišel o originál(-y) pilot tak není schopen doložit jisté povinné položky a může přijít až o pilotní průkaz.

+2/0
5.5.2016 0:20

J18i36ř95í 91M54o38r81s36e 7823319212985

Zápisník zrekonstruujete z další dokumentace a o pilotní průkaz samozřejmě přijít nemůžete. Ten, i všechny následné kompetence získáváte až právě po prokázání kvalifikace, včetně povinně odlétaných hodin v dané roli atd. Budete mít (do doby, než to znovu složíte) jen komplikované prokazování praxe pro případné další kvalifikace, nebo o prokazování určitých specifických věcí, které se prokazují průběžně, například obhájení typových kvalifikací a pod. I obhájení pilotní licence, v případě neprokázané praxe neznamená nic jiného, než přezkoušení.

0/0
5.5.2016 3:07

J71o10s90e36f 18K47l13a32t 3569477213851

Asi ten pán bude opravdu na rozbití huby

+3/−24
4.5.2016 21:47

P19e70t31r 12H69o45f77e52r18e17k 9792542555963

doufejme, ze az priste dostane rozkaz rozbit hubu nejakemu J. Klatovi, tak ze uz neodmitne a hrdinsky po socialisticku rozkaz splni bez reci!!!

+19/−2
4.5.2016 21:55

J96o94s85e34f 35K28l59a39t 3279677913111

Jo jo pane Hofereku,taková je život.Přeji vám příjemné sny.

+1/−1
4.5.2016 22:36

J64a59n 52Š51e76s70t24á20k 3818839179794

no ještěže jste mu neposlal nějakou Klatbu;-D

+4/0
5.5.2016 0:16

L66u46b52o67š 89M64a29r46e80k 1212505186451

Ve všech firmách je problém zbavit se potížistů.

Doufám, že se jim to podaří.

+3/−19
4.5.2016 21:47

P31e22t92r 35H79o53f63e19r67e80k 9282102655393

Jiste, a jakysi Marek mu cele pulmilionove skoleni v USA plus dalsi vzdelani a plat rad zaplati ze svych dani... Kdyby mel Marek nejake IQ, tak by byl radeji doufal, aby se pripadni 'potiziste' do policie nenabirali a ne se snazit vyhazovat az po te, co mu danovi poplatnici zaplatili jeho drahe letecke vzdelani...

Marek, kolik te stal tvuj letecky prukaz v CR (nebo v USA) ??? Nebo sis to taky nechal proplatit danovymi poplatniky, ze tady tak 'rozhazujes' statnimi penezi? Asi platis malo dani... at muzeme zaplatit dalsiho pilota... Dekujeme, Vase policie...

+11/0
4.5.2016 22:05

J19i39ř45í 25S23c86h16m67i87d74t 5900483624475

někdo není dost kamarád, tak ho vystrnadíme, což o to, však to školení nejde z našich kapes, alespoň můžu poslat lepšího kamaráda do USA na školení, však to zase někdo zaplatí, tak proč né:-/

+6/0
4.5.2016 23:47

J54o30s52e19f 44Š15o55l58t31e83s 8114398530693

Tak ono se není čemu divit. V situaci, kdy máme naprosto přerostlý velitelský kádr jak v armádě, tak i v policii a v podstatě nemá kdo vykonávat normální práci, protože maj všichni frčky.

+22/−1
4.5.2016 21:36

L97u65k34á67š 34A35d20a17m45e95c 6360309390637

V armádě je na 10900 vojáků 8500 důstojníků ;-D

+3/0
4.5.2016 22:14

D33a27v44i41d 90P25e63š47e37k 3183651608830

a vite proc je takove mnozstvi dustojniku?

0/0
4.5.2016 22:36

J60o17s60e23f 82Š43o45l69t32e50s 8334248360373

Protože bagr.

+1/0
4.5.2016 22:48

F47r83a56n81t23i74š91e34k 14L49u68p48í37n16e59k 8371256126732

Az bude valka a povolaji odvedene, tito dustojnici nam budou velet :)

0/0
4.5.2016 23:11

J51i59ř10í 83S81c53h85m92i92d10t 5750203274635

komu budou velet?8-okdyž dnešní mladí muži nedrželi zbraň v ruce, vdyť by ani neuměli napáskovat zásobník;-)než by se něčemu naučili, tak je po válce, vždyť nejsou ani odvody, tak se ani neví kdo je a není zdravotně způsobilý;-Dale pobavil jste;-D

+2/0
4.5.2016 23:53





Najdete na iDNES.cz