Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Labské údolí přibude na chráněný seznam, aby země nepřišla o dotace

Kaňonovitou krajinu údolí Labe od Litoměřic až po Hřensko zařadí Česko na seznam evropsky chráněných území Natura 2000. Rozhodla o tom vláda, která tak chce omezit hrozbu Evropské komise, že Česká republika přijde o část evropských dotací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O25l89g97a 46P54a42v93l42í71k87o81v17á 6974688877592

Taková šaškárna: "aby země nepřišla o dotace". Nechutné zneužívání evropských peněz - pak se nelze divit, že se o nás hovoří jako o těch, kteří peníze berou, ale závazky plnit nechtějí.

0/0
3.5.2016 10:55

M42a59r24t25i84n 96T23o58m23á14š 9936738115

Je smutné, že zastavovat klientelismus a zakázkové chutě musí Brusel a nezvládnou to čeští politici sami. A také je smutné, kolik lidí je ještě schopno podlehnout PR těch byznysových lotrů.

+3/−1
3.5.2016 7:14

R87o41s38t36i44s58l38a36v 75S97i88k57s37t83a 7922873328

Klidně to tam zařaďte, údolí je to krásné a o jezu u Děčína nebo kanálu u Přelouče se tady v naší Čechýji bude stejně ještě dalších 20 let jen mluvit ;-D tempem, jakým stavíme dálnice, jezy, poldry apod. nás dalších min. 20 let nemusí štvát, že se Porta Bohemica stala chráněným územím a mezitím se uvidí, co jak (a kdyby, tak se ochrana může za 20let zrušit, to stejně již žádné dotace brát nebudeme).

+1/0
2.5.2016 22:53
Foto

J95i76ř77í 66B13a76b55i11n64s40k91ý 7837869418381

loďní doprava má nejmenší vliv na přírodu

+4/−5
2.5.2016 21:24

J10o68s69e98f 50N78o71v34á39k 2302152835264

Sama lodní doprava ano - ale vodní díla, co se kvůli ní musí postavit a podstatě změní životní prostředí v řece již jaksi ne.

+5/0
2.5.2016 22:18

P36a69v39e64l 34J80e96ř95á33b30e37k 7601802424937

není to tak pravdivé.

Stačí se podívat, co se kvůli lodní dopravě vytěží hornin, změní koryto řek, přestaví krajina apod.

Když se podíváte na Labe - tak dnes skoro původní koryto není, je maximálně napřímené, protože lodičky se v meandrech nemohly vytočit. Stačí se podívat na staré mapy, třeba Císařské otisky, nebo na dnešní letecké snímky a je značně patrné, jak se tok Labe napřímil, respektive, jak se zrychlil odtok vody z naší oblasti, změnily břehové ekosystémy apod.

Takže - vliv na přírodu nelze hodnotit jen množstvím přepraveného zboží na jednotku nějakého paliva, ale i zásahy do původní krajiny.

+4/0
2.5.2016 22:23

L97u43b91o20š 57R29y37c25h33n88a 1819278151521

A kolik myslíte ,že tam bydlí lidí na víc okolo toho Labe. Než v dobách císařských otisků.?

0/0
3.5.2016 7:01

J37i82n70d70ř83i38c13h 32Š54k31o16p56e12k 4715461770225

a taky je nejvíce závislá na počasí. Viz minulý rok.

Postaví jezy a kde do nich seženou vodu, když průtok je malý ?

+2/0
3.5.2016 7:05
Foto

J47i87ř50í 71B34a53b85i20n68s98k24ý 7617909608101

pochybuji že něco okysličí vodu víc než jez :-) co se týče ryb no tak chtěl bych vidět toho odvážlivce který by si dal k obědu rybu z Labe pod Ustím a největší důvod bude asi to nebezpečí velké vody protože než dorazí do němec mají sasíci dost času se připravit a pokud někdo propaguje železnici no tak si zkuste zapojit seismograf pár kilometrů od trati podél Labe a nevyjdete z překvapení jak pozitivní má ten megavybrátor vliv na tu krásnou přírodu

+4/−3
2.5.2016 21:23

J79o77s59e95f 89N40o89v70á58k 2322802655834

Pod jezem možná. Nad jezem nikoli. Tváříte se jako odborník, ale říkáte blbiny.

+4/0
2.5.2016 22:20

O67n37d80ř42e79j 37H59o53r27á36k 8449164691

No jo, takže tady máme cenné přírodní území evropského významu, které jsme se zavázali chránit, ale stejně si to raději vybetonujeme, protože je to přece NAŠE. Proč si taky nevyhodíme do vzduchu pár historických památek? Taková díra do země místo Týnského chrámu by měla šmrnc, a aspoň to pořádně nandáme těm chudákům z OSN, co by nás chtěli drze poučovat, že ten pitomej kostel má nějakou kulturní hodnotu. Přece musíme všem předvést, že takovýhle diktát si nenecháme od nikoho líbit.

+2/0
2.5.2016 20:58
Foto

J55i34ř39í 79B74a28b11i92n88s38k79ý 7157969308171

stačí si pár let počkat a dočkáte se

+1/0
2.5.2016 21:12

J97u78l23i12u71s 29P35u11f70l43e28r 9214330499

Vážený pane běžte se podívat do NP České Švýcarsko na Dolský mlýn ze 16 století. Pod praporem takových jako jste Vy je odsouzen k "romantické zříceníně" až do ztracena. Nějak nekoresponduje s budovanou pseudodivočinou. Tak co vlastně chcete páni ekologové? Nějak si to mezi sebou ujasněte.

+1/−3
2.5.2016 21:31
Foto

J36i59ř32í 60B82a69b43i46n28s52k15ý 7477829738471

Vážený pane tato země je zde miliardy let a dokázala si poradit s ledačíms , před pouhým tisícem let zde nebylo prakticky vůbec nic a co se týká toho Dolského mlýna tak pokud by v době jeho vzniku ochránci přírody a ekologové měly co mluvit do řízení země tak by určitě nevzniknul , oni ho totiž postavily proto že ho potřebovaly nikoliv proto aby zde zůstala nějaká památka ! naši praotcové se řídily zdravým rozumem a užitečností projektu víte R^ na rozdíl od dnešních ochránců přírody

0/−4
2.5.2016 21:37

J51o62s74e39f 39N45o29v57á31k 2142972355974

Naši předkové se řídili takovým rozumem, že např. v 18. století došlo v podstatě k celkovému odlesnění hor a Marie Terezie musela přikázat zalesňování. Atd...

Bez befelu shora šla vždy příroda do kytek - jen dříve neměl člověk tolik prostředků na její likvidaci, jako dnes.

+2/0
2.5.2016 22:25

P37e18t41r 98K89i69e49b12e29l 8814452467462

Co se deje s Dolakem????

0/0
2.5.2016 21:40

J63u42l93i58u65s 80P52u36f33l90e65r 9464920199

Nic. Čeká se až spadne.

0/0
2.5.2016 22:00

P89e40t74r 39K78i71e18b47e89l 8434732487922

..aha, takže plácáte blbiny :(..no nic

0/0
2.5.2016 22:44

J14a97n 48P42e92k92a 5923983653

Dobrá zpráva pro lokalitu, špatná zpráva pro ČR .. jsme pod diktátem EU.

+1/−4
2.5.2016 20:47
Foto

J37a54n 41C53i55b11u84l50k43a 9522758390229

Boj o labskou vodu začal první naší prohrou. Jestli tu jde o ekologii, tak o tu německou.

Ekologie a lidská práva jsou osvědčené páky "vyšších zájmů", o nás jde vždy až nakonec a jestli vůbec...

+3/−4
2.5.2016 20:09

T88o16m16á67š 73B54y94d13e25l91s42k58ý 8320341510

všechno je zkloubit,ale jenom lidé musí chtít. Vyjádření k problému jsem provedl níže, takže stručně. Nejde jenom o vyšší zájmy, neochota loďařu přejít na jiný typ lodí na přepravu materiálů je hlavní příčina

+1/0
2.5.2016 20:18

J32a53r10o26s89l74a60v 12B33a39t64i90s88t58a 1326147494374

Koukám,,odborník v konstrukci lodí".Lodě jsou už dávno přizpůsobeny řece.To co tady vykládáte o neochotě loďařů přejít na jiný typ lodí je čirá demagogie.Žádné jiné typy nízkoponorových lodí nejsou,než ty,co zde již jezdí.Vy ,,ekologové"ale dovedete pobavit.

0/−1
2.5.2016 22:52

J67u36l53i85u86s 35P34u20f28l33e39r 9494200959

Každá lumpárna je zabalena to těch nejušlechtilejších a nejsladších vět. Tito hlasatelé svého moudra mají bohužel zástupy věřících. Jak v náboženství tak v pseudoekologii. Normální ekolog by tleskal každému kamionu, kterého se zbaví. Tady se vymýšlejí a zdůvodňují rádoby vědecké pseudoekologické zdůvodnění o stojatých vodách a slabému okysličení vody. Aťse tito mudrcové jdou podívat jak se vaří voda za lodí.

0/−1
2.5.2016 20:23

P77e59t97r 20K98i75e22b31e24l 8544142437432

Pokud se vykaslem na ekologicke argumenty (pocet druhu ryb, kolisani hladiny, ovlivneni spolecenstev nejen ve vode apod.), tak vsechny studie potvrdily, ze jde o ekonomicky nesmysl a hlavne nemci jasne deklarovali, ze zadne zmeny ve splavnosti delat nebudou...

+2/0
2.5.2016 20:28

J89u13l23i65u68s 38P19u93f65l25e78r 9664220909

Takových studii jsem viděl hza bolševika hektary.

0/−2
2.5.2016 20:30

P64e63t41r 77K92i89e53b94e20l 8974342937502

Napr. VUT v Brne: "Autoři studie pod vedením Zdeňka Dufka mimo jiné uvádějí: „Pokud se z dálnice a železnice na vodu převede predikované množství zátěže, tak pokles v zatížení dálnice a železnice bude pouze marginální, protože stávající objemy přeprav po dálnici a železnici jsou o jeden až dva řády vyšší než predikované objemy po vodě. Proto z hlediska kapacity souběžné dálnice i železnice nemá investice do splavnění řeky Labe význam.“Podle nich by miliardové investice do vodních dopravních staveb na Labi mohly sloužit nanejvýš jako alternativa při uzavření dálnice nebo železnice nebo jako strategická rezerva pro případ války.Studie také zjistila, že pokud by nákladní vodní doprava na Labi úplně skončila, tak by to česká silniční a dálniční síť a železniční tratě vůbec nepocítily. Na státní hranici do Německa by totiž hypoteticky došlo ke zvýšení počtu kamionů za den asi o šest procent, tj. o 300 kamionů, anebo ke zvýšení počtu vlaků o dvě procenta, tzn. o pět párů vlaků za den".

+3/0
2.5.2016 20:37

J61u55l14i38u40s 81P90u89f29l24e20r 9724790819

Labe nefunguje a nemůže fungovat protože je v Děčíně málo vody. Bylo pár let kritických pro lodní dopravu. Loděnice dáváme do zběru protože jsme odvykli lodní dopravě. K posouzení si s dovolením nechám svůj náhled, protože posudky zejména k dopravním stavbám jsem zatím nezažil bez manipulece s fakty. Jednou jim dokonce vyšlo že voda teče do kopce.

0/0
2.5.2016 20:48

P86e83t93r 82K40i42e62b30e66l 8594222357492

...to je ovsem argument, s kterym se neda polemizovat. Preji pekny vecer.

+1/0
2.5.2016 21:15

L53u46b18o12š 67R44y43c68h42n20a 1209498351391

Už staří Římané věděli že voda dokáže téci do kopce. ;-(;-(;-(Pro některé nepochopitelné, chápu.[>-][>-]

0/0
3.5.2016 6:59

L10u73b43o27š 67R30y20c71h17n36a 1149518631181

Protože tu plavbu už zazdili před 15lety. Když se uhlí ze severních čech začalo vozit ČD, aby neměli ztrátu (mají ji stejně) a po silnici. Prostě Němci to nechtějí. Tak si poradili takhle. Objem dopravy na Labi je téměř nula. Zeptejte se kteréhokoli jezného. Proto mě udivuje těch 6% Mluvte o kapacitách ,které by šli jinak přepravit po vodě. Pak ty čísla bude mít pan Dufek jiný.R^

0/0
3.5.2016 6:56

K97a34r47e78l 27B56l50á46h82a 1155176151459

Jak jsem už napsal dříve: nejsem schopen posoudit, zda by ten jez škodil nebo ne. Asi u nás nejsou žádní odborníci, kteří by to mohli posoudit. Proto musí přijít vrchnost z Bruselu a přikázat nám to. Ta je přece nejchytřejší a ví mnohem víc než my, co nám prospěje!

Teď jenom čekám, že přijde příkaz zbourat vltavskou kaskádu, protože tam určitě taky byli živočichové, které bychom měli chránit. No a ta příroda tam taky byla moc hezká ... takže zbourat a vrátit tam ty krásné peřeje.

+3/−10
2.5.2016 19:25

K47a28r50e83l 71V89o16h32n30o91u25t 4948679290437

Jak by to vypadalo pod Ústím, víme. Stačí se podívat nad Ústí.

+5/0
2.5.2016 19:35

K73a10r74e63l 91B79l60á44h84a 1725706181829

Já nechce polemizovat o tom, jestli je to či ono řešení lepší. Chtěl jsem jenom říct, že si myslím, že bychom o tom měli rozhodovat sami. Ten příklad s Vltavou byl samozřejmě "přitažený za vlasy" ale chtěl jsem na tomto příkladu poukázat na to, že příště může přijít jiný příkaz, který bude daleko za hranou. A co pak uděláme? Pánové Tomáš Bydelský 8010 , Lukáš Šmahel 27424 , Daniel Reichel 8993 , Ota Kinc 69826 to asi moc nepochopili (nevadí, snad to příště pochopí)

0/−2
2.5.2016 20:14

T59o37m59á21š 59B24y73d33e88l85s30k78ý 8720111740

co jsem nepochopil . Vím, že tento problém se řeší už 20 let. Druhá strana nechtěla ustoupit nikdy, pouze povídala svoje verze. Pokud se lidé domluví s těmi druhými, jde věc řešit normálním způsobem. Obě strany sporu musí v něčem ustoupit, aby došlo k dohodě. Jinak to prostě nejde

0/0
2.5.2016 20:21

K14a55r62e32l 87B30l13á18h14a 1415516521679

Koukám, že ani po vysvětlení jste to nepochopil. Já nechci řešit jestli jez ano nebo ne. Mě vadí, že nám "Brusel" diktuje třeba to, že nemůžeme mít na výrobku napsáno "Pomazánkové máslo", že nemůžeme rozhodnout co udělat s kusem nějaké krajiny, že nemůžeme mluvit do toho, kdo k nám přijde a koho budeme muset živit ... atd. Ale k tomu vašemu spodnímu příspěvku jsem vám dal plus ... protože se mi líbil.

No nic, nechte to být :-).

+1/−2
2.5.2016 21:26

J67a15n 97H98e28l97l49e70r 9638645836

Brusel diktuje ... a moravákovi zas vadí, že Praha diktuje, a občanovi Bubenče vadí, že Praha 6 diktuje ...některým manželům pak vadí, že manželka diktuje.

vždycky někdo diktuje, i ve svobodné a demokratické společnosti

0/0
3.5.2016 10:43

T17o15m68á50š 21B88y42d23e16l58s68k80ý 8260181850

jsem trochu v obraze, tato věc se táhne už hodně dlouho. jez měl zvýšit přilivovou vlnu pro lodě. Vtip celé věci je v tom, že přilivová vlna přirodě podél řeky spíše škodí. To je jako by jste si vypouštěli rybník najednou do své zahrady, kde jinak teče malý potůček. proto se to nehodí tento jez stavět. Jenom pro lodní dopravu. Němci jsou stále proti tomu, aby jsme toto stavěli, protože jim to může ohrozit ekosystémy u nich. Přitom řešení celé situace je v něčem jiném.

Ukazatelé změn na zlepšení plavby po Labi je i v tom, že je nutno čistit plavební dráhu. Další možná věc je i ta, že by se měli stavět jiné typy lodí, na kterých se přepravuje materiál. Mého mladšího času proběhly na Labi testy jiného typu lodí, které i po naložení maximálního zatížení měly malý ponor. Loďaři na toto nechtěli přistoupit a trvali na stavbě jezu. jez taky neřeší jak se ryby z moře dostanou proti proudu do třecích míst, Prostě u jezu dostanou stopku a rybáři utřou

+2/0
2.5.2016 20:15

P94a38v34e51l 16J28e72ř30á64b31e79k 7311792544137

U jezu lze vytvořit rybochody, takže se nějaký rybička přes něj dostane. Ale u Spolany stejně si další plavání proti proudu rozmyslí a hodí polohu břichem nahoru.

Ale jinak souhlas - existují i jiná řešení, než jez. Jenže ta se nelíbí.

+1/0
2.5.2016 22:18

L35u42b90o96š 47R79y25c43h67n92a 1529188391611

Moře je od Litoměřic hodně daleko přílivová vlna skončí min,.. v Drážďanech.

Jez měl zvýšit a hlavně ustálit hloubku vody v Labi v obdobích sucha a nízkých průtoků, která by umožnila plavbu.

Jde o zatopení břehů. které se stejně při zvýšených průtocích zatopí. Chápu ,že tam v některých místech jsou biotopy, které jsou významné, ale ochrana v naší české podobě připomíná spíše zelený teror.

Kdo to jednou zažil pochopí o čem mluvím.

V současných českých a moravských podmínkách je vyhlášení Natury prakticky zákazem stavby jezu.

Hloupé je ,že si zákaz vynucují Němci ,aby nám zamezili přístup do jejich přístavů (Hamburk) a znemožnili zlevnění dopravy materiálů a zboží ,které po Labi jde dopravovat. EUEURvRvRvK čemu asi dálniční známky v Německu? Už jsou na pořadu dne.

0/−1
3.5.2016 7:24

J18o45s26e81f 20T22r53ö41g39l 8239762886426

Sláva, alespoň něco.

Nechápu, proč do toho TOP 09 rýpe, byla taky ve vládě, která zařazení neprosadila (nebo možná nezařadila na program vlády).

+1/−3
2.5.2016 19:15

R48a84d88i18m 21S42i61m54u43n47e34k 2200470246234

v přírodě se vyskytuje spoustu přírodních jezů... řekl by někdo, že jsou snad neokologické? k vodním dílům mám jedinou výhradu.. a to sice maximální možné zajištění migrace ryb... vysazovat úhoře nad přehradami a pak je nechat rozemlýt turbínou považuji za maximální cynismus

+1/0
2.5.2016 19:10

J89o82s22e75f 63T89r13ö22g43l 8149962436906

Přírodní jez ovlivňuje řeku jen na krátkém území. Smyslem tohoto umělého jezu mělo být zvýšení hladiny v celém úseku od předchozího jezu, tj. de-facto eliminaci relativně rychle proudící (a tím i lépe okysličnené) vody.

+2/0
2.5.2016 19:17

R80a10d61i82m 69S90i82m94u81n13e43k 2960960986634

rychle proudící neznamená nemusí být zase tak více okysličená... tak tam místo parem bude víc kaprů...jsou stojaté úseky řek snad neekologické?

+1/−1
2.5.2016 19:20

J12o78s56e10f 73T39r28ö48g40l 8639232776576

To samozřejmě nejsou, ale jsou jsou jiné (a tím jsou tam i jiná společenstva). A jiný podobný úsek horního toku řeky v ČR není a v Evropě je jich pomálu. I proto je to Evropsky významná lokalita.

+1/0
2.5.2016 19:26

R80a76d73i16m 45S27i62m62u46n72e36k 2760320406944

fajn.. ale my tam potřebujeme nechat proplouvat lodě.... jak říkám, parmy nebo kapři... mně by se taky samozřejmě líbilo, kdyby tam tekla dravější velká řeka...

0/0
2.5.2016 19:33

P10e19t41r 66K92i13e58b41e35l 8494432267502

...prave ze nepotrebujem.

+1/0
2.5.2016 19:47

J81o22s52e16f 77T14r46ö10g36l 8689892606816

Nijak zásadně tam lodě nepotřebujeme - lodní doprava systematicky klesá a se splavností Labe (počtem splavných dní) to nesouvisí. Nákladní dopravu doslova drtí konkurence železnice i kamiony po nové dálnici. Lodě tam budou moci plout dále, pokud bude dost vody. Mimochodem za zlomek ceny jezu by se daly nakoupit moderní lodě s menším ponorem, které proplují i při nižším stavu vody.

+1/0
3.5.2016 0:00

J10a48n 41Z83a72h96r16a87d53n39i54k 3804200637761

To jste nedomysleli !!kde se nyní budou otáčet ty obří čínské kontejnerové lodě ? hmm ?;-D

+5/0
2.5.2016 18:29

R28a42d80e94k 83J45a22h64n 8596837705545

Ty budou jinde. Na tom novém kanálu Zeman- Peking.

+8/−1
2.5.2016 18:35

J35o57s98e81f 71T76r42ö31g57l 8929932656696

Ty stejně neprojedou Drážďany - nevejdou se pod historický most.

0/0
2.5.2016 19:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.