Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prahu opustila „Labská princezna“, zdymadlo i most jí byly těsné

Z nábřeží Edvarda Beneše v pátek brzy ráno odrazila téměř stometrová loď Elbe Princesse. Kvůli jejím rozměrům museli rejdaři snížit výšku lodi, do plavební komory Praha-Štvanice se vešla natěsno. „Labská princezna“ by letos měla Prahu navštívit ještě třináctkrát, cesta do Berlína ji trvá devět dní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89a16n 42K96o78h30l 4443657711284

Bývaly časy, kdy bylo v Praze princezen plno.. dneska už tam není jediná :-/

0/0
2.5.2016 18:20

L42á24ď20a 85V61r92a62n67ý 7188908628627

Nádherná loď.

Musí to být docela příjemná pohodovka. Řekl bych i pro mne lepší než mořské výletní lodě.

+1/0
30.4.2016 2:24

M10i69c76h49a29l 82M51i14l42l15e82r 9906672109102

kazdy typ "vodnich zajezdu" ma sve plusy a minusy.

Na tech morskych se daji urazit vetsi vzdalenosti a videt exotictejsi mista. Na zamorske lodi je mnohem vic mist na vyber kde jist, pit, kde a cim se zabavovat. Zajezdy jsou podstatne levnejsi, ale je na nich mnohem vice pasazeru. Ovlivni je nepriznive pocasi, morske boure, vysoke vlny, ackoliv kapitani delaji vse pro to, aby se oblastem s momentalne vysokymi vlnami vyhnuli. Jak to udelal kapitan nasi lodi v 2011, kdyz zmenil trasu zajezdu kolem Noveho Zelandu kvuli 10metrovym vlnam. Namisto kolem jizniho cipu NZ a navstevy fjordu na jihozapade jsme se z Lyttletonu otocili na sever a vzali to smer Australie plavbou Cookovou uzinou mezi obema ostrovy, kde vlny byly "jen" 5.5m a to uplne stacilo!

Ricni zajezdy jsou pohodove, spis lazo plazo, mene lidi, ale i mene povyrazeni na palube a mnohem mensi vyber jidel. Zadne vlnobiti ani morske boure, ale muze je nepriznive ovlivnit prilis nizky nebo naopak prilis vysoky stav vod na evropskych a jinych rekach.

Behem stredoevropskych zaplav v 2013 se na lodi mezi Amsterdamem a Budapesti plavila moje teta a kdyz dosahli Rakouska, museli plavbu prerusit a odstehovat se do autobusu. Ty je prepravily po silnici do Budapesti a pak dal do Prahu pro ty, kteri meli v zajezdu 3 dny v Praze. Pak museli dostat nahradu za nedokoncenou cestu. Vloni bylo pro zmenu na nekterych usecich mezi Amsterdamem a Budapesti malo vody a pasazeri museli v jednu dobu cast cesty absolvovat v autobuse (myslim, ze to bylo v useku na Mohanu), nez se nalodili na dalsi lod na Dunaji a dokoncili cestu.

My mame za sebou prozatim 8 zamorskych zajezdu a letos na podzim mame v umyslu zkusit Amsterdam - Budapest na ricni lodi, tak budeme mit moznost porovnat.

0/0
30.4.2016 6:41

M10i62c73h44a94l 93M27i41l93l24e11r 9636192849462

oprava: nez dosahli Rakouska

0/0
30.4.2016 6:42

L44á36ď16a 71V29r39a11n60ý 7248668858367

O mořském cestování na plovoucích hotelech jsem poprvé uvažoval před cca 10 lety. Nakonec jsem od toho ale upustil, když jsem si přečetl itinerář a moc mne to nezaujalo. Většině zábavy co se tam provozuje se vyhýbám i na souši :-). Nakonec by mne zůstal jen bar.

Zato říční hotel to je něco jného, pěkně si sednout dát si kafíčko, moselské a k tomu jen něco k zakousnutí a pořád je na co koukat. Odpovídat mávajícím dětem, sledovat cvrkot na břehu ...

A to že se někde zdržíme jen krátce? Narozdíl od moře, nevadí. Když se mne tam bude líbit, tak dojedu jindy po souši a ubytuji se na pár dní.

No prostě pohoda. :-)

Hodně štěstí na vašich vodních cestách ať slaných nebo sladkovodních. Třeba jednou poplujeme proti sobě. ;-)

+2/0
30.4.2016 10:22

M40i29c28h61a92l 73M80i17l38l87e28r 9156752589172

morske zajezdy provozuje velky pocet lodarskych spolecnosti a itineraru je nespocet, navic v mnoha castech sveta. V tom mnozstvi je mozne najit idealni itinerar - podle delky cesty, navstivenych destinaci, chuti a kapsy kazdeho pasazera. Jsou k dispozici i zajezdy za lidove ceny.

Co se tyce zabavy na lodi - k dispozici je tolik programu a tolik ruznych aktivit, ze je mozne rici, ze kazdy pasazer ma moznost si udelat dovolenou podle vlastnich chuti a zajmu. Nikdo ho do niceho nenuti. Clovek prijde na lod, usadi se v kabine (nejlepe s balkonem), vybali jednou na celou cestu a je panem sveho casu. Jist a pit muze kdykoliv, prakticky 24/7, spat take. Plati, ze cim vetsi lod, tim vic atrakci.

Nam vyhovuje nejlepe lod mensi az stredni velikosti, 600- 2000 pasazeru a velikosti od 30tisic do 100 -110 tisic tun. Zalezi na trase a destinacich. Napr. kolem Francouzske Polynezie byla nejlepsi Tahitian Princess (30tisic tun a 600 pasazeru), dnes tam jezdi jeji sesterska lod Pacific Princess. Na delsi cesty je zas lepsi vetsi lod.

Samozrejme, ze cim vetsi kolos, tim vic vychytavek, ale my necestujeme s detmi, tak nepotrebujeme Disneyland, horolezecke steny, megaskluzavky, kluziste na brusleni ani obchodni mall s mnoha obchody, tudiz nas ty velke lodi nijak nelakaji. Nase dosavadni cestuy vedly nejvic do Tichomori, kam mame z Australie nejbliz, podel zapadniho pobrezi Australie do jihovychodni Asie a take jednou ve Stredomori mezi Benatkami a Barcelonou. Manzelka by priste chtela na zapadni pobrezi USA a Aljasku.

0/0
30.4.2016 14:29

M34a68r49t50i33n 30K46a55r40á92s37e68k 1578984119594

hmm, nízká hladina na přirozené řece a ještě navíc zvednutá jezy. Kolikpak vody asi bude v plavebním kanále, Dunaj-Odra-Labe, když i v řekách je jí málo?

+1/0
29.4.2016 13:06

Z76d19e66n86e22k 75V61r18b88a 8389765183557

Moc jí tam být nemusí - průtok vody umělým kanálem o pevně dané šířce stačí udržovat na "ekologickém" limitu (aby tam voda nesmrděla) a výšku hladiny lze téměř vždy plně regulovat. Technicky lze umělý vodní kanál i úplně uzavřít a vypustit, i když prakticky to nepřichází v úvahu kvůli ekologii. U řek to je složitější, protože koryto řeky není umělá vodní stavba - je zbytečně široká kvůli občasným vyšším stavům a tok ani nelze plně regulovat, natož třeba i úplně uzavřít. Nedostatku vody bych se rozhodně neobával, spíše to je za současných deficitních rozpočtů ekonomický nesmysl. Jako investice do budoucna v době hojnosti bych to bral.

0/0
4.5.2016 17:26

M18a11r95t70i31n 75K90a73r26á61s16e93k 1728864679644

Před dvěma roky mi technicky úplně vypustili Elblagsko Ostrodský kanál s lodními výtahy v Polsku, takže jsem se tam na něj jel podívat dost zbytečně. Samozřejmě na webu nebyla žádná informace o tom, že bude celý rok bez vody. Takže ano, jde to. Jen mi přijde dílo takového rozsahu o dost složitější udržovat zavodněné, než třeba Baťův kanál, který je víceméně dalším ramenem Moravy. Zvlášť na rozvodí, kde se to bude muset napájen z nějakých malých zdrojů.

0/0
5.5.2016 14:40

P14a33v18e36l 38H50e94k 8197716943581

Měli ste na ni přilepit štěnici, aby byla znát její aktuální pozice. Jak rychle pluje a v kolik večer má být v Litoměřicích?

0/0
29.4.2016 9:34

L16e41o60š 94E53x38n10e32r 6916418973357

"Labní princezna" nemá GPS, dle níž by se dala vystopovat? 8-o

0/0
29.4.2016 9:36

P32e20t85r 60B56r60i91x 5491881932

Ty ceny jsou samozřejmě pro nás děsný. Ale loď je opravdu krasavice, fakt nádhera. R^

+3/0
29.4.2016 9:30

J52a84r15o67s80l27a66v 15D85r97o35b27n83ý 6416658667617

s platem 100 USD na den je to normální

+1/0
29.4.2016 10:12

M65i72c63h74a33l 16M96i85l26l52e89r 9476582789552

ehhhhmmm.... tak USD 100 na den by nejenze nekoupilo zajezd na ricni zajezdni lodi, ktery vyjde v prumeru na USD 500 za osobu /den (USD 1000za kabinu/den, pokud se to nekoupi ve sleve), ale ani znacne levnejsi morsky zajezd na jedne z podstatne vetsich morskych lodich, kde prumerna cena zajezdu s ubytovanim v prumerne kabine s balkonem vyjde tak USD150 az 230 na osobu a den. V tom je zapocitana strava a zabava, ale ne piti, espresso kava, koktajly, vylety a specializovane restaurace.

Predpokladam ale, ze mozna mas na mysli, ze z platu USD 100 na den se lepe na takove zajezdy setri a v tom mas pravdu.

0/0
29.4.2016 10:48

D69a22n87i75e89l 84M56u81n65z85a54r 1989988152356

$ 100.00 NA HODINU,... ZA $ 12.50 NA HODINU BYSTE DO BERLINA JEL V NECKACH!

0/0
29.4.2016 16:54

M53i94c89h97a36l 75M34i28l29l77e17r 9816642749752

recenze lodi

http://www.rivercruiseadvisor.com/cruise-companies/croisieurope/elbe-princesse/

0/0
29.4.2016 13:24

L67a37d28i79s57l71a52v 88A76n76d18r89l97e 8876771166969

Ta cena za devíti-denní plavbu je docela raketa,ale jen z pohledu běžné české výplatní pásky. V Německu a ve vyspělé části Evropy je to jedna výplata.

+4/0
29.4.2016 9:14

P79e89t97r 94S56e60j52k 3783442924683

No měl jsem představu že přenos bude třeba do Mělníka, nebo aspoň pod Prahu.

Pane Horský a aktualizovat článek s odkazem na celé video odjezdu by nešlo?

Ani nechce věřit, že někdo nechce věřit pohonu kolesy- a díky tomu, že jsou 2 na bocích jimy může i kormidlovat. To nečtete, nevidíte v TV jak lodě teď desítky let, nemůžou jezdit kvůli nízké hladině Labě a 20let dohadujou o stavbě jezu v Děčínské soutěsce, proto-že české lodě a nákladní plavba jsou již téměř zlikvidované. Přečtete si si komentáře na:

http://slowtv.playtvak.cz/unikatni-primy-prenos-lodi-do-hamburku-d9i-/lodi-do-hamburku.aspx?c=A160401_112359_hamburk_plap -jak už v těchto dnech je sucho a musí je přetahovat KOLESOVÝ remorkér.

a odkazy na csplo. Třeba loni mohli lodě plout JEN 53 DNÍ !!!

+1/0
29.4.2016 8:45

J96a81n 13H90o16r88s28k26ý 2796290577625

Rozhodně nešlo!;-D

+2/0
29.4.2016 9:39

M10i15c23h30a27l 84M36i40l50l71e19r 9116732769792

pekny clanek.R^

Pod jinym je v diskuzi nekolik povzdechu o cenach zajezdu takovou lodi. Jak jsem napsal, ricni lodni zajezdy po Evrope nabyvaji na popularite a provozuje je uz cela rada spolecnosti.

Protoze se jedna o malou kapacitu v porovnani se jejich morskymi "kolegynemi", zajezd ricni lodi pri podobnem rezortovem standardu vybaveni a podobne urovni sluzeb a inkluzi jako u morskych, proste stoji podstatne vic, prepocitano na pasazera.

Pro predstavu "Grand European" zajezd Amsterdam - Budapest 15dni/14 noci na lodich spolecnosti Viking (200 pasazeru) stoji mezi GBP 10 595 (pribl. 368 000 CZK) na OSOBU v nejluxusnejsi suite a v nejzadanejsi dobe, cervnu.

Minimum je v listopadu a minimalni cena za kabinu nejnizsiho stupne ( s okenky vbudovanymi tak, ze je z nich videt ven prakticky jen ve stoje) je GBP 2695 na OSOBU (93 700CZK v prepoctu). Podobne ceny jsou u jinych spolecnosti, ktere poradaji ricni zajezdy v Evrope - APT, Scenic, Avalon, Tauck a dalsi.

Tohle jsou zakladni ceny. Viking ale ohlasil asi pred 2 mesici slevy na nektere zajezdy, ktere usetri pasazerum priblizne 50 az 70 000 CZK na osobu. I tak je to velmi drahe.

Pro predstavu jak takovy "Viking longship" vypada, tady je link

http://www.vikingrivercruises.com.au/ships/longships/index.html

Chtel bych jeste dodat, ze zajezdy davaji pasazerum moznost si je prodlouzit 3 dennim pobytem v ruznych evropskych mestech. Napr. ty, ktere ktere zacinali ci konci v Budapesti nebo ve Vidni davaji pasazerum nabidku 3 denniho pobytu v Praze po zajezdu nebo pred jeho zacatkem. Doprava mezi Prahou a Vidni/ Budapesti je obvykle vlakem, nekdy autobusem. Prazsti hotelieri a vubec turisticky prumysl tak vydelava i na ricnich zajezdech na Dunaji.

+11/0
29.4.2016 8:24

P20e76t75r 10S22e78j83k 3913932724263

Včera v článku slibovali přímý přenos vyplutí a cesty, tak stále čekám na"přímý přenos", že aspoň začne od Hlávkéva mostu, aniic, přenos jako je jako je na:

http://slowtv.playtvak.cz/unikatni-primy-prenos-lodi-do-hamburku-d9i-/lodi-do-hamburku.aspx?c=A160401_112359_hamburk_plap

ane jen krátké video s článkem - toje přeci reportáž ata nemá s přímím přenosem nic společného. Docela velké zklamání. RvRv

+1/0
29.4.2016 8:23

J83o18s68e60f 35V77o32l37f97í89k 4438395349923

Tak nevím, já jsem přímý přenos sledoval od vyplutí, přes plavební komoru až za Negreliho viadukt.

+1/0
29.4.2016 8:26

I17v61a 27Z34i71k12e27š39o19v18á 2491144288446

"Kvůli svým rozměrům museli rejdaři snížit její výšku" - tak to nemá chybu. Co to proboha pracuje na úžasné iDnes za úžasné redaktory? Pane Hrone, vraťte se laskavě do základní školy a naučte se používat přivlastňovací zájmena!!

+13/0
29.4.2016 8:20

J26a22n 28H57o11r11s28k70ý 2896450407775

Viděla jste někdy živýho rejdaře, že jste si tak jistá, že to je špatně napsáno?;-D

+4/0
29.4.2016 8:27

J46o78s89e75f 47V51o17l15f26í65k 4668315709983

Co je na tom divného? Lodníci - rejdaři mají přes dva metry, nevešli by se (nesehnutí) pod most, tak uřízli horní palubu lodi.

+6/−1
29.4.2016 8:28
Foto

J53a98r60o21s31l59a87v53a 80K76a25d80l33a91s88o90v37á 9880404338798

Přesně.

+2/0
29.4.2016 9:51

M60i28l41o12š 62D20v39o66ř59á54k 8955867116561

nebude ta akce nejaká propagace od Penty za nově pořízený Deník?

Že by ten průjezd zdymadlama a nízkým profilem na cestě mohli propagovat jako "Vltava - Labe - Press" :- )

+2/0
29.4.2016 8:12

A28r19n77o24š80t 89S92t96á22r60e65k 4272250255354

Nechce se mi věřit, by to poháněla opravdu kolesa... by byli majitelé sami proti sobě. Nejsou tam jen na parádu?

+1/−9
29.4.2016 8:03

M37a77r89t47i28n 92H79o29u19b68a 6483581859308

kolesa jsou na reku lepsi, nez sroub.

i nejvetsi ceky remorker Beskydy nema sroub, ale koleso

+6/0
29.4.2016 8:21

J32o28s93e31f 44M69i80š58k74o59v42s86k63ý 9168791451448

Jak je v článku uvedeno - díky tomu může mít loď nižší ponor. Je to také šetrnější k živočichům. Lodní šrouby vše co se k nim dostane rozmydlí. Majitelé určitě zvážili pro a proti a zvolili výhodnější variantu.

+4/0
29.4.2016 8:22

P94e23t41r 31S76e15j48k 3813632484883

Ani nechce věřit, když tomu někdo nechce věřit. To nečtete, nevidíte v TV jak lodě teď desítky let, nemůžou jezdit kvůli nízké hladině Labě a 20let dohadujou o stavbě jezu v Děčínské soutěsce, proto-že české lodě a nákladní plavba jsou již téměř zlikvidované. Přečtete si si komentáře na:

http://slowtv.playtvak.cz/unikatni-primy-prenos-lodi-do-hamburku-d9i-/lodi-do-hamburku.aspx?c=A160401_112359_hamburk_plap -jak už v těchto dnech je sucho a musí je přetahovat KOLESOVÝ remorkér.

a odkazy na csplo. Třeba loni mohli lodě plout JEN 53 DNÍ !!!

+2/0
29.4.2016 8:35

O68n54d41ř41e16j 75Č89a41p70k95a 6791541533784

V podmínkách, v jakých pluje tahle loď (klidná voda a poměrně nízká rychlost) je koleso snad i účinnější. Nevýhodou proti šroubu je velikost.

+1/0
29.4.2016 15:32

M13a39r14e40k 39T72u48r72n33o53v44e53c 7985542230546

To je na počest Michala Kolesy.

+1/0
1.5.2016 22:44

J48a80n 31M91i89c29h28á11l80e86k 3260475733485

Pěkné.

+4/0
29.4.2016 7:59
Foto

Z25b67y87n52ě73k 74M44e51l33i74c50h94a31r 9865957615769

zas nějaká lidová masová zábava...

+2/−6
29.4.2016 7:45

J44a28n 26H56a97v33r60d87a 2828216131598

Copak, nějaká strana nebo odbory vám vsugerovala, že masa má na vše nárok a všechno je k něčemu jen když je to pro masu?

Btw., na takovou jízdenku pravděpodobně nikdy mít nebudu, přesto jsem nadšen, že takový projekt někdo realizuje a tedy nějaká "malá masa" zaplatí.

Nezávidím (tedy kromě "pozitivního záviděni" těch pohledů na tu přírodu z řeky).

+8/0
29.4.2016 9:41

M51i55c10h98a84l 37M75i65l55l80e47r 9206962579552

vis, ne kazda dovolena je urcena jako zabava pro masy, ani neni financne stavena tak, aby se ji zucastnily masy lidi. Proste nekdo dela tury spojene s pobytem pod stanem a varenim na cestovnim varici, nekdo cestu do Chorvatska s pobytem v apartmanu, kde si sam vari, nekdo jezdi na zajezdy do Thajska, Egypta ci Turecka all inclusive....no a na druhem konci skaly jsou ty nakladne dovolene. Zadne z toho neni nic spatneho a hlavni je, aby si to kazdy uzil podle sve chuti a kapsy a aby si na to vydelal poctivou cestou.

Komousove propagovali falesne rovnostarstvi, ackoliv si ti vysoce postaveni uzivali zivota na vysoke noze, zatimco se snazili lid vtesnat do nejnizsiho spolecneho jmenovatele. Kdo z lidu vybocil z jimi nastaveneho standardu, stal se predmetem pomluv a zavistivych utoku od nekterych pokrivenych charakteru. To by v Cesku uz melo byt davno passe.

+1/0
29.4.2016 11:00

B50l94a97ž41e14j 28M20o81t29y57č91k26a 8447367645890

tak jsem to zdymadlo nestihl, škoda.

0/0
29.4.2016 7:32

J63i40ř90í 80J28a49n94o45t58a 2309955303

brzy ráno je pro mě kolem 4 ranní, no v Praze to mají tak nějak jinak ;-D

+5/−3
29.4.2016 7:28

R62a80d15o58s50l76a19v 91K84l78a98u41d41a 5734808514922

Když jsem v Praze pracoval a hlavně pařil, tak čtvrtá ranní byla pro mě pozdě v noci:-)

+11/0
29.4.2016 7:36

M21i41l38o89š 90D83v79o16ř75á36k 8115987616811

jednak je patek, to znamena, ze uz je vikend. a jednak - den zacina v devet, ne? to pred tim je noc... :- )

+5/0
29.4.2016 8:04

V82l31a88d28i48m51í42r 74D67l26o71u14h83ý 2404582490543

to je zase informace bez který bych nevypil kafe

+1/−9
29.4.2016 7:24

J67a53n 52H47o88r67s40k71ý 2956350527745

Takovou pochvalu ovšem musíte poslat adresně autorovi. Nám ostatním jsou vaše stravovací pobídky šumafuk.:-)

+1/0
29.4.2016 8:19

M49a18r92t32i96n 25H20o52u55b42a 6983591459728

co je zrejme ten duvod, ze to musis komentovat

+4/0
29.4.2016 8:22

J21a28n 85H98o48r56s36k81ý 2436550197435

Proč se "ELBE PRINCESSE" překládá jako "Polabská princezna"? Polabí (dle Wikipedie: "pruh území podél řeky Labe mezi městy Jaroměř a Lovosice") je v češtině přeci jenom trošku něco jiného než Labe.

+1/0
29.4.2016 7:15

M93i62c58h55a51l 26H89r10o27n 5187780807853

Labská princezna, polabská prinzena, princezna Labe... Je to jen mnou zvolený volný překlad, nic hlubšího v tom nehledejte. Nicméně nejste sám, koho to zaráží, takže uznávám, přesvědčili jste mě. Změním to...

+8/−1
29.4.2016 7:25

J25a48n 95H97o35r54s91k12ý 2256560217845

Tak můj příspěvek smažte, ať teď nevypadám jako že jsem si prásknul.;-D

+2/−2
29.4.2016 7:31

M96i86c94h48a66l 74H47r23o63n 5307570937983

:-) Myslím, že to ostatní pochopí...

+3/0
29.4.2016 7:34

A89n82t69o45n55í13n 48N15e22b33u18ž39e83l17s10k27ý 7415789166460

Chápu dobře. Vy jste to psal. Kdy bude v Ústí nevíte?

0/0
29.4.2016 7:36

M69i53c39h93a61l 59H43r41o67n 5327930907123

Všiml jsem si vašeho stesku níže, snažil jsem se to zjistit, abych vám odpověděl, ale bohužel také bez úspěchu. Minimálně nesdělím konkrétní čas, ale odhadnu: dnes má loď dorazit do Litoměřic, zítra odrazí dále směr Bad Schandau a dále na Drážďany. Odhaduji tedy, že v Ústí by mohla plout někdy během sobotního dopoledne.

+2/0
29.4.2016 7:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.