- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je to o znalostech rozmaru přírody a minimalizaci budoucích škod. U nás se nestačím divit co kde si lidi postaví v místech, která jsou exponovaná na přírodní škody až katastrofy. Příkladem jsou železniční náspy, která byly vybudovány za RU ve výšce, ve které si člověk řekně, že to je zbytečně vysoko, pak ale přijde extrémní povodeň a kupodivu to jediné co je nad vodou a nebo nejméně zničené jsou železniční koleje.
Teď je to o hodně lepší než před dvaceti lety, protože máme poměrně nedávnou a dobře zdokumentovanou zkušenost. Obcházelo se leccos a lecjak, protože si každý přece pamatoval, jak to vypadá, když se na jaře rozlije voda a kam až dojde.
Bydlím v oblasti, kterou prošla povodeň v roce 1997.
Ony i ty železniční náspy z R.U. byly postaveny za čerstvé paměti z povodní.