- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mám pocit, že policisté si neuvědomují jednu věc a to je fakt, že právo přednosti v jízdě není absolutní. To platilo za komunistů a vozidla s absolutním právem přednosti v jízdě měli nejen modrý, ale i červený maják. Obvykle se používalo v vládních kolonách nebo vojenských kolonách. Takže za to 5 leté dítě by jim měl dát někdo po čuni jakkoliv papírově nebo i fyzicky stát se to mně tak dostanou po držce hned napadení nenapadení úřední osoby na děti mne nikdo šahat nebude.
Prostě zase někdo jel jako to zvíře, které někdo z nás jíme v neděli na oběd. Ale je fakt, že když jede policejní vůz, mělo by ho být i slyšet.
Je velkou chybou, že autům k vyžadování přednosti stačí jen "maják". Ten již dnes mají policajti na nízkých osobních autech a dokonce skrytá za okny a jinde. Vládní vozidla mají jen takovou "blikačku" na střeše.Viditelnost takového zařízení velmi malá a snadno se přehlídne. Přednost v jízdě by měla být jen vozidla s řádným osvětlením a zapnutou zvukovou signalizací!
Jo, na týhle křižovatce to není první rána, která je v souvislosti s majákama. Jeden jim uhne a druhej to do nich našije...Lidi viděj že maj zelenou a perou to jako magoři, nenapadne je, že by mohli v křižovatce zpomalit.
Nastudujte si zákon o provozu na pozemních komunikacích.
Občas opravdu nechápu - a toto je jeden z takových případů - za jakých okolností využívají právo k přednostní jízdě.
U nehody je podstatné, aby tam byla včas záchranka, případně hasiči - tito zachraňují životy. Pokud tam policie dorazí o pár minut pozdějí, nic zásadního se nestane.
Tak to se právě pletete, protože policisté jsou ve valné většině případů jako první na místě (díky tomu, že vykonávají hlídku přímo v určeném úseku) a právě do příjezdu záchranářů velmi často poskytují první neodkladnou pomoc, velmi často resuscitaci. Jako policista jsem zažil již mnoho takových situací, kdy jsem u nehody byl, vzhledem k přímému výkonu služby, jako první, a rozhodně, aniž bych se tím chlubil, jsem takto již pár životů zachránil, i včetně první pomoci v podobě resuscitace. Ono totiž v drtivé většině případů okolní svědci nehody často ani nevědí jak mají pomoci, natož aby se k té pomoci odhodlali sami. Jestli jste takovou situaci ještě nezažil, tak až se tak stane (ne že bych to Vám nebo komukoliv jinému přál, není rozhodně o co stát), tak potom uvidíte sám, jak těch několik pár minut, než přijede první sanitka, je setsakra dlouhých, když už necítíte ruce z masáže srdce, kdy už nemůžete popadnout dech a okolo jen postává hlouček ignorantů, kteří ani nereagují na vaše prosby o pomoc...
z vyjadreni mluvciho "...které používalo právo přednosti v jízdě...". je to samozrejme lez. policejni auto NEMA pod zapnutymi majaky pravo prednosti v jizde. ma pouze pravo "přednostní jízdy" coz sice zni podobne, ale je to neco naprosto jineho. bud to "zvrzal" policejni mluvci - coz by znamenalo jeho neuveritelnou nekompetenci, anebo to z neznalosti spatne prepsal autor clanku, cemuz bych se uz divil mene.
Ano, mluvčí pražských záchranářů to na ČT1 pěkně popisoval: sanitka může jet na červenou, ale nesmí dojít při tom k dopravní nehodě. Pokud k dopravní nehodě dojde a zjistí se, že sanitka jela na červenou, viník je právě řidič sanitky, protože on jel na červenou
Projížděl jsem kolem. Policie nezvládla řešení dopravní situace po nehodě. Z Průmyslové se tvořila kolona a zbytečně.
jasně, kolonu vytvořil policajt. stejně jako každý den v této ulici a stejně jako u každé nehody. žádný řidič přeci nezpomalí vzorně co nejrychleji bez koukání objede místo nehody. Opravdu nikdo nečumí co se stalo a jak vypadají ty pomačkané plechy. To by přece žádný řidič neudělal.
Docela by me zajimala statistika nehod policie vs rz. Nehoda/km pod majakem. Z medii to zatim vychází pro policii dost špatně i když jezdi v mnohem obratnejsich vozech.
než o obratnost vozu jde spíš o jeho viditelnost a mnoho řidičů nevnímá ani naplno houkající sanitu za zadkem co střídá různé zvukové signály
Vidím, že někteří diskutující a někteří policajti nechápou zákon a tak jen pro připomenutí - pokud jede auto s majáky, tak může omezit ostatní účastníky silničního provozu, ale nesmí nikoho ohrozit .......... bohužel se obávám, že bude dost těch, kteří neví jaký je rozdíl mezi - omezit a ohrozit ..... a pokud někdo neví toto základní pravidlo, tak nemá na silnici co dělat !
I mezi policajty jsou mladí /co do držení ŘP/ a nezkušení řidiči, kteří snadno podlehnou pokušení, že "maják" jim to vynahradí. A u tohoto případu si myslím, že ho měli zapnutý zbytečně z frajeřiny, protože ta první nehoda v Hloubětíně určitě nebyla tak závažná, aby jej použili a určitě už tam jeli či byli další kolegové. A jak říkal pan Werich - "když nejde o život ,jde o h...".