Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Blankou projede denně v průměru 62 tisíc aut a číslo stále roste

Tunelovým komplexem Blanka v Praze projelo během prvního půl roku provozu denně průměrně 62 tisíc vozidel. Jeho obliba mezi řidiči stále stoupá, v březnu provoz vyšplhal přes 70 tisíc aut denně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z48d81e93n80ě58k 75D61u97f22e24k 2344614908

Akorát od Baranďáku, po ulici Dobříšská, se dostat do tunelu je teda v poslední době záhul. Jsou puštěný světla, která na zelenou pustí tak 3 auta a pak, když člověk do něj najede jinudy je tam prázdno.

0/0
11.4.2016 10:15

T10o74m76á56š 36Z41e18m85a81n 3595888954555

Blanka je jen jednouz částí pražského Městského - tedy vnitřního - okruhu.

Díky její dostavbě se zmenšil provoz na některých místech a hlavně zrychlil provoz ve značné části Prahy. Pochopitelně na některých místech došlo ke zhoršení - ale to není chyba Blanky, problém byl už dříve, jen byl maskovaný tím, že jiná část Prahy byla ještě neprůjezdnější.

Každopádně je to podobný pokrok jakým bylo otevření jižní části Pražského okruhu R1/D0 - taková ochutnávka toho, jak by se jezdlo po celé Praze, kdyby pošahanci v některých radnicích neblokovali dostavbu okruhů.

+11/0
10.4.2016 18:36

G58a63b67r95i37e86l 47H43o49r32t48e50n 9621179903724

Nejde jen o dostavbu, ve zmíněné P6 zelený odpad protlačil krátce před otevřením Blanky zúžení spojky mezi Kulaťákem a vjezdem do tunelu takovým způsobem, že narostly kolony aut o řád.:-/

+1/0
11.4.2016 7:14

J28i60r97k73a 58P98i92v44e90c 3351723199875

Jak píše Tomáš Zeman, dokud nebude hotový vnější okruh prahy, který neustále blokují nějací "idioti" kteří jenom říkají ať se postaví někde jinde, ale ono není moc kde??? Tak se nedají pořádně řešit problémy v samotné Praze.

0/0
11.4.2016 8:29

P66a31v14e83l 13O27b96d40r25ž86á47l24e56k 6606514378152

Oni i říkají, mají na to krásné mapy - na kterých je za hranicemi Prahy jen bílá plocha. To se to pak krásně kreslí ;)

Druhá věc je úvaha, jestli by někdo po obchvatu Prahy na úrovni Kralup vůbec jezdil?

+1/0
11.4.2016 9:26

J72o33s27e23f 63V97l89t31a96v59s69k33y 3155125231383

Kvuli tomu se snad tunel stavel, aby projizdely auta. Proc tolik podivu ? ;-D;-D;-D

+5/0
10.4.2016 14:22

J55i81r10k44a 65P58i88v92e42c 3121733609595

Proč asi, protože se počítalo s polovičním provozem max. do 50 tisíc za den.

+1/0
11.4.2016 8:30

M11i48l50o16š 84S61e48t91í73k 3139339234620

To je fakt s podivem, že se ti naši odborníci stále nějak míjejí při svých odhadech s realitou. ;-)

0/0
11.4.2016 9:19

R16a67d37e16k 19N84o33v84a11k 9774513929480

Však ono 50tis jezdit bude, až bude stát SOKP od Březiněvsi k Ruzyni

+1/0
11.4.2016 10:15

V23á44c33l80a60v 34J39e70b94a21v28ý 8260299493736

Tak a teď kdy konečně soudruzi omezí magistrálu. Takový vřed v centru města je ukázka světového unikátu. :-P

+2/−14
10.4.2016 14:06

V46l80a78d76i30m13í51r 30H65o35l91ý 8884371746107

Jestli se nepletu, tak omezení magistrály je v plánu.

Až se dostaví aspoň jeden z okruhů.

+5/0
10.4.2016 17:17

T69o98m23á45š 48Z14e67m92a51n 3975838904215

Jaké centrum?

Magistrála vede v trase městských hradeb - co je za magistrálou je periferie - ano i ty slavné (kdysi královské) Vinohrady.

A proto je magistrála nezvytné - funguje jako obchvat nejužšího centra a navíc z něj odvádí dopravu. Blanka není pro magistrálu konkurencí.

+5/−1
10.4.2016 18:27

T56o18m89á89š 44Z58e47m29a98n 3735728454705

*nezbytná

0/0
10.4.2016 18:37

J23a66n 55V68o44j11t95í94š50e29k 6132821115696

Centrum města je ale dneska jinde, než ve středověku a sice na Václavskym náměstí, který magistrála protíná, a v jeho okolí. Tvrdit o Vinohradech, že jsou periferie je docela na palici. Blanka pro magistrálu konkurence samozřejmě je a magistrála je všechno, jenom ne nezbytná. Větší snůšku nesmyslů jste snad ani nemoh napsat.

+1/−3
10.4.2016 22:39

T77o87m37á77š 45M22o40r73a57v45č12í53k 3777366803705

Václavák s muzeem, hlavákem je ještě centrum, ale to co je za ním už určitě ne. Můžete tomu říkat širší centrum. Magistrála rozděluje centrum a jeho periferii.

+2/0
10.4.2016 23:06

L35u50d10v76í89k 11G47a81j63d81o94š26í16k 2885853164432

Blanka není pro magistrálu konkurencí jen do té chvíle, než se na magistrále omezí provoz. V tom okamžiku se konkurencí stane.

0/0
11.4.2016 10:08

T88o69m40á70š 94J36o33r40d49a19n 3192653907

Myslím, že se z magistrály dělá něco co není... Každé velkoměsto světa má svoji 3-4 proudou silnici přes centrum města, třeba Vídeň... A já bych si zas tak neztěžoval, mohli jsme dopadnout jako v Paříži, kdyby byl kůň uprostřed magistrály, jako Vítězný oblouk v Paříži :D

+4/0
10.4.2016 20:43

T33o68m24a79s 92N62o81v33o78t76n50y 1541244626265

To bys do toho světa musel někdy vyrazit.

+2/0
10.4.2016 22:41

J24a67n 68S58l95a19d87k66ý 3491982393

Jééé já tam ještě nebyl;-D

0/0
10.4.2016 13:12

B23l76a45ž50e90j 37M25o71t58y35č12k35a 8947337335200

já taky ne, mně se žádný Blanky nelíbí.

0/0
10.4.2016 13:46

R20a91d89i26m 80V72o16d26ň81a49n60s69k80ý 5441124736799

Pokud místo toho nejezdíte Veletržní, tak prosím.

0/0
10.4.2016 13:59

M63i48l14o87š 38S84e23t38í51k 3149899224410

Klídek, zatím ještě není uzákoněna povinnost jet Blankou. ;-)

+1/0
11.4.2016 9:20

T73o34m71á98š 77J74o58r82d58a49n 3702293677

Co si budeme povídat... Pomohla... Jde o to, jestli to dokončíme tak, jak to před dávnými lety navrhli - tj. Blanka 2 a navazující radiály. Především Břevnovská, která řeší Patočkovu, Vypich i Kulaťák... Ale na P6 ji stoply, takže se tam kolon jen tak nezbaví... A jestli se to někdy všechno dostaví, tak bude v Praze docela pohodový provoz... Samozřejmě kolon se nikdy nezbavíme, ale budou v rozumné míře, které k velkoměstu s 1mil. obyvatel patří... Dělat z Prahy město, kde se budou lidé prohánět na kole, jak si to představují někteří blázni ze Zelených nebo AutoMatu, je utopie...

+23/−2
10.4.2016 12:32

B51l76a55ž89e23j 33M37o55t40y84č28k32a 8807167765860

taky pomohla navýšit počet aut jezdících do Prahy. (ale jinak proti ní nic nemám)

0/−3
10.4.2016 13:37

M38i68r25o13s49l75a35v 97G81r66o36s25s95m15a97n43n 8672699434

Obávám se že pohodového provozu se nedožijeme. Morální životnost silničních staveb je menší než možné tempo jejich výstavby. Bicykly Prahu také nezachrání. Ale zvýšení kapacity veřejné dopravy, hlavně kolejové, která je výkonná, je pro velká města i Prahu ta nejlepší cesta.

+8/−3
10.4.2016 13:48

J46o82s60e89f 65B83r84o42ž49e53k 7763955672811

Kolejová MHD je to nejhorší, co může být. Do už tak velmi problematické infrastruktury zavádí další její snížení vyhrazením části komunikace pro tramvaj. A pokud je vedení uprostřed, tak jsou všude snižovány počty pruhů kolem tramvajových kolejí - není to jen o Vypichu, ale třeba teď naposledy Plzeňská, která po zúžení na jeden pruh a instalací dalších semaforů je nyní naprosto neprůjezdná - a sanizřejmě. se to celé převalilo na předchozí křižovatku a zablokovali tak naprosto všechny nájezdy a výjezdy z tunelů.

A zvýšení kapacity MHD není v současné době zapotřebí, ani zdaleka není využita ta stávající.

+2/−5
10.4.2016 22:01

L95u29d80v54í25k 28G74a50j56d18o56š95í22k 2585353854842

Já tedy nevím, ale na Vipichu s kolejem jsou dva jízdní pruhy v každém směru a na Patočkově bez kolejí taky dva. O čm tedy mluvíte?

Navíc individuální automobilová doprava by měla být ve městech regulována a maximálně omezována. To vám řekne každý urbanista.

Vnitřní okruh je v pořádku, ale přivádět do města z periferie další velkokapacitní komunikaci je naprostý nesmysl. Postup by měl být zcela opačný. Váš přiklad s Plzeňskou je dokladem, že to magistrát chápe lépe než vy.

+1/−1
11.4.2016 10:05

S63t21a71n 39N13o76v77á58k 5297635435844

62.000 aut projede denně tunelem, tím pádem 62.000 aut denně zmizelo z (některých) ulic. To je 38 aut za minutu.

Odpůrci Blanky, co vy na to?

+14/0
10.4.2016 12:30

K54a15r69e68l 42W10a85t26z87k51o 9516687947356

Je to o trochu víc, 43. :-)

+3/0
10.4.2016 12:33

L52u43d69v71í36k 17G62a67j22d84o94š51í91k 2515133944952

Takhle úplně to není, ale máte do značné míry pravdu.

0/0
10.4.2016 12:34

S63t40a65n 12N13o85v37á79k 5577485695954

Jak to? Když pojedu tunelem, nepojedu přes Letnou (nebo jinudy po povrchu). Tady neplatí kvantové jevy.

+4/0
10.4.2016 12:41

L22u69d13v44í76k 33G43a88j57d37o36š31í85k 2915833724892

Nepočítáte totiž s tím, že snadný průjezd tunelem pobídl řadu lidí,aby místo použití MHD sedli do auta. To jsou pak auta navíc. :-)

+3/−1
10.4.2016 12:46

S18t43a23n 91N54o86v37á39k 5337495565414

Nevím, nevím, tomuhle argumentu nějak nevěřím. Nedokážu si totiž představit člověka, který by dal přednost MHD před autem. Resp. autu před MHD jen proto, že je snadný průjezd.

Možná to bude podle pravidla "podle sebe soudím tebe". A já bych to rozhodně neudělal...:-)

+4/−3
10.4.2016 12:54

J91a77n 67V92o71j98t25í91š17e24k 6272681165486

No pokud vám cesta třeba metrem trvá dvacet minut a autem stojíte hodinu v zácpách, tak jedete metrem, ne? A když vám pak postavěj tunel, kterym tam budete autem za čtvrt hodiny, tak přesedláte z MHD do auta.

+3/0
10.4.2016 22:44

S35t14a43n 26N20o11v64á88k 5497155555134

No jo, to bude asi tím, že nejsem z Prahy a o zácpách si tady u nás můžu nechat jen zdát... :-)

Ale zítra mám jet do Prahy a pojedu raději o hodinu dřív. Jedu z R10 do Modřan a slyšel jsem nějaké zvěsti o kolonách u Čeného Mostu. Ale tohle za mne žádná MHD nevyřeší... :-(

0/0
10.4.2016 23:08

T66o81m74á15š 53M83o85r57a64v58č67í38k 3247916683795

Vyřeší. Na Černém Mostě je metro, případně v Počernicích vlak. V Modřanech je vlak taky;-)

0/0
10.4.2016 23:50

P81a92v25e54l 85O16b60d33r94ž17á38l55e76k 6126374618462

Tohle Vaše porovnání ale předpokládá, že dotyčný bydlí ve stanici metra. Jinak k těm 20 minutám musíte připočítat i cestu k metru.

Pak se ten poměr auto/mhd hned začíná měnit.

0/0
11.4.2016 9:31

L67u42d42v27í12k 70G43a81j58d82o76š46í15k 2125273424832

Malý příklad: Trasa Radlice - Prosek.

MHD jede cca 45 minut. Autem po povrchu je to v ideálním případě 30 minut. V zácpě spíše 50 minut. Blankou jste tam za 18 minut.

Jaká bude preference člověka, který jezdí denně tuto trasu před postavením Blanky a po jejím zprovoznění?

+1/0
11.4.2016 1:18

M17i56l89o11š 27S60e30t50í19k 3469549404790

To záleží na daleko více okolnostech, než jen času. Vy berete vlastně jen případ člověka, který si tu jízdu autem může dovolit. Ale ne pro každého platí bezvýhradně, že čas jsou peníze. Většina pražanů, kteří pravidelně jezdí MHD, má nějakou předplacenku (OpenCard, Lítačka, kupón), takže tu cestu má "zadarmo". Autem ho to přijde na slušný peníz. Navíc je tu celá řada dalších omezení - problémy s parkováním, nemůžete si dát ani pivo atd.

+1/0
11.4.2016 9:18

T62o31m15á90š 55Z59e35m62a79n 3325818714375

Ale zase došlo ke zvýšení komfortu cestování - a i to je jasný přínos.

+2/0
10.4.2016 18:29

T32o83m86á89š 15S20o22u91k94u80p 4713455500800

Začnou štěkat něco o dopravní indukci, lživých statistikách a potřebě zklidňovat.

+5/0
10.4.2016 12:36

M22i75r91o34s87l51a77v 30A55n40g23e55r 2675163319362

Že nám pod oknem přibylo 12.000 aut denně.

+3/0
10.4.2016 13:25

M34i18r39o88s38l45a63v 29G40r43o27s86s66m49a43n55n 8142789234

Bylo by odvážné automaticky předpokládat, že díky Blance nevznikly žádné nové cesty autem. Důležité je tedy znát, jak se změnily celkové dopravní výkony.

0/0
10.4.2016 19:00

L85u86d96v92í29k 59G11a38j55d75o58š52í16k 2705673554632

Mě spíš překvapuje, že jsem v Blance už opakovaně viděl kamiony a plně naložené tatrovky, které tam nemají co dělat.

Od čeho je tam kamerový systém? Řeší to vůbec někdo?

+1/0
10.4.2016 12:29

J15i61n52d76ř21i71c92h 53Š33k89o63p15e96k 4675511880925

fotka 9, a 10 - nádherný manévr proti předpisům

0/0
10.4.2016 12:26

S44t48a36n 24N19o39v36á16k 5177535815904

Kdyby se chtělo, je to řešitelné. Semafor na povrchu posunout o 30 metrů zpět a zprovoznit levý pruh z tunelu. Tohle dopravní koumáci nedokoumali.

+1/0
10.4.2016 12:37

L21u25d97v92í78k 49G52a35j45d74o24š14í49k 2945683474332

Samozřejmě. Ta křižovatka je dost problematické. Lidi štve, že se nemohou dostat z Blanky snadno na Břevnov. Vlastně jen kvůli těm bílým pruhům na silnici. Jenže povolit tam při výjezdu z tunelu odbočení vlevo by byl masakr, kvůli kterému by se tunek laždou chvilku zavíral.

Ti namachrovaní, co mají dojem, že jsou chytřejší a důležitější než všichni kolem pak na předpisy kašlou. :-/

+2/0
10.4.2016 12:42
Foto

M58i17c17h63a22l 36P28a29ř48í94z31e25k 8691133286211

Otáčet se v tunelu? To vážně není normální a je jedno jestli je noc, nebo den. Jinak navazující stavby by měli mít absolutní prioritu a řešit ve zrychleném řízení.

+10/−1
10.4.2016 12:21

Z62d22e73n64e21k 27B28e97d62n56a68r 7347326747249

Jednoho jsem vytroubil minulý týden. Naprosto to nechápu. Doufám, že to je na kamerách a někdo to řeší.

Takovejhle člověk podle mně nemá mít řidičák, protože je nebezpečný sobě i okolí.

+9/0
10.4.2016 12:40

R70a87d82i58m 45V73o36d97ň88a78n73s39k53ý 5311194756709

Já se jednou otočil, když jsem asi půl hodiny stál v nehybné koloně u výjezdu na Letnou, kde se hrál fotbal. A dělali to všichni, ono jim moc jiného nezbývalo..

0/0
10.4.2016 12:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.