Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pád boeingu v Rostově zřejmě zavinil chaos pilotů, tvrdí vyšetřovatelé

K březnové havárii boeingu společnosti FlyDubai v Rostově na Donu, která si vyžádala 62 obětí na životech, vedla nejspíše chyba pilotů. „Posádka se nedokázala vyznat v situaci a přijmout správné rozhodnutí,“ uvedla o předběžných závěrech vyšetřování Mezistátního leteckého výboru (MAK) agentura Interfax.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61a67r85o73s20l42a83v 35J89a48k18u87b77o62v 8982695605107

nejak sa im tam mnozia tie chyby pilotov... Jaroslavl, Polska delegacia, teraz toto...

0/0
9.4.2016 17:38

J18i64n27d14ř85i36c30h 12T21ů70m17a 1834842707618

Nevím, zda je to vina novinářů nebo vyšetřovací komise, ale takto podaný závěr vyšetřování je nebetyčný nesmysl. Go around, neboli přerušené přistání (přiblížení) je standardní technika pilotáže používaná, pokud letoun nemůže přistát z důvodů: a) např. překážky na dráze, b) v určené poloze a výšce není vizuální kontakt s přistávací drahou, c) přiblížení na přistání není stabilizované, tj. neodpovídá (není možno udržet) trajektorie přiblížení, nebo přibližovací rychlost nebo konfigurace (klapky, podvozek atd. letadla. To, že posádka přerušila za extrémního počasí dvakrát přiblížení rozhodně neukazuje na to, že byla v chaosu. Přerušení ve výšce 400 m a vystoupání do 900 m výšky ukazuje, že i druhý go around proběhl pravděpodobně v pořádku. Nepochopitelné je potlačení v této výšce, ale to samo o sobě by k pádu rozhodně nevedlo, naopak by se zvýšila rychlost a tím stabilita a řiditelnost letounu. Jediné, co snad mohlo nastat, že by před dosažením této výšky posádka letoun "přetáhla", snížila rychlost letu až na hranici pádu a to se (pozdě) snažila napravit potlačením výškového kormidla. To by ale komise musela snadno zjistit z údajů letových zapisovačů a také výška 900 m by za normálních okolností měla stačit k vybrání pádu.

+1/0
8.4.2016 22:27

P38e76t41r 44P95e80t43r 7542110520552

Piloti, jak jsem z článku pochopil přerušili přistání 2x a potom okamžité rozhodnutí přistát. Jinak rychlost větru nebyla závratná. Spíše zazmatkovali.

0/0
9.4.2016 6:16

J18i12n58d50ř60i34c84h 55T88ů14m69a 1564802587528

Okamžité rozhodnutí přistát z výšky skoro kilometr a nad letištěm? 8-o Dopravní letadlo není helikoptéra.

0/0
9.4.2016 10:37

J17i30ř22í 28S16c63h46a36u49e85r 5664345633285

No, to že novináři píší bludy, lži a výmysly je už zcela normální, nejenom v tomto případě, vždyť se tak i jmenuje tento plátek - lžidnes... Ale ta zmínka o "chaosu" asi patří k tomu, že v dřívějších "zprávách" se zmiňují o tom, že jeden pilot děla čehý a druhý hot...

0/0
9.4.2016 23:11

J74i19ř26í 60V39i28n28k53l69e19r 1811977390819

Blbost, to byl Putin. EU komise to říkala;-D

+2/0
8.4.2016 13:47

K57a67r29e60l 84V53l73k 7229410828

Tak, tak...;-)

0/0
8.4.2016 14:51

J46i91ř70í 75B18e64n93d10e31r 7363244932539

Na první místo se dostává verze o chaotickém počínání pilotů, neodpovídající nestandardní situaci.

To mi připomímá politiky řídící EU v době migrační vlny. :-)

+12/0
8.4.2016 11:03

K95a50t40e34ř63i59n12a 45V18ý33b63o77r81n66á 6160489199

To je výstižné. Bohužel my jsme v roli pasažérů :(

+6/0
8.4.2016 12:09

D43a24n47i56e51l 44S15p25á81č75i12l 5676625249323

Netahejte všude migranty. Už tak se o tom píše všude. Tento článek je o něčem jiném.

+2/−3
8.4.2016 12:12

A19r54c29h19e61r 39S46p37a68r16t96a36n 7979877610223

Článek je o něčem jiném, ale tohle je (zatím) svobodná diskuze a podle mne je to docela trefné přirovnání, tak běžte hejtovat jinam, třeba na náměstí :) Politiky EU lze opravdu přirovnat k těmto pilotům, chvíli krouží kolem horké kaše a pak vymyslí něco, co se dá přirovnat k sebevražednému střemhlavému letu. Bohužel se obávám že to není z hlouposti, ale zcela vědomé chování (otázkou je proč?). Za chvíli tu budeme mít bezvízový styk s Turkem.... A za dalších pár let to může být rovnou "schengen" s Tureckem... to bude ještě legrace :)

+5/0
8.4.2016 12:43

D81a61n26i20e81l 13S83p81á28č54i86l 5636415309953

Ano, je to svobodná diskuse, tak nechápu, proč mne posíláte jinam ;-)

0/−1
8.4.2016 12:54





Najdete na iDNES.cz