Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bulhaři se chystají nakupovat stíhačky, staré migy zmodernizují

Bulharská vláda schválila tři nové zbrojní programy v celkové hodnotě 1,4 miliardy dolarů. Chce za ně pořídit nové nadzvukové letouny, modernizovat dosluhující stíhačky MiG-29 a nakoupit také několik hlídkových plavidel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87a30n 94B17l40a27n22a 3326735974

No jo Bulhaři nemají chemika Kalouska, ten supersoniky MIG 29 vyměnil s Poláky za vrtulníky, za dluh u CCCP se letka mohla doplnit a nemusely se utrácet miliardy za Gripeny.

+1/−2
7.4.2016 16:41

J13i19ř69í 35H88a14v60á70č24e58k 1733230843

Mig29 v pohodě létají dodnes a my je museli již před řadou let skoro zadarmo vyřadit a shánět předražené náhrady :-(((

+2/−8
7.4.2016 13:49

J96i64ř27í 97B55r47o73ž 5749535402917

Nevyjadřujte se k něčemu o čem nemáte ani ponětí. Žádné předražené díly nekupujeme, veškerá údržba a provozní náklady jsou zahrnuty v nájemní smlouvě.

MiG-29 byl provozně drahý, s velmi nespolehlivou servisní základnou po skončení záruční doby, protože po rozpadu SSSR v Rusku nic nefungovalo. JAS-39 je oproti němu jako BMW proti Š100.

P.S. Vím o čem mluvím, jsem z oboru.

+5/−1
7.4.2016 14:25

J93i30ř77í 26K13ü77h49r 2880376600156

Tuším, že nějaké servisní heblo pro migy 29 připadlo po rozpadu slovákům. Takže by byl servis těch strojů ještě dražší.

+1/0
7.4.2016 14:48

M54i62l18a51n 15L98u97k66e16š 8487730452971

Možná ještě stojí za zmínku fakt, že na životnost draku letadla bylo potřeba vyměnit oba motory. Jinými slovy, "skvělý stroj", který se majitelům skvěle prodražoval, jako kdyby vám v autoservisu řekli, že si k autu musíte po polovině životnosti karoserie dokoupit ještě jeden motor. Nemluvě o zastaralosti avioniky. Ale to pana Hlaváčka nezajímá, ten si radši přečte česká média a je spokojený se svou pravdou...

+1/0
7.4.2016 18:54

M52i22c29h66a83l 98M33a59l77á76t 7406686361443

Lítat v MIG 21 je sebevražda, natož v něm bojovat.

To má tak zastaralou techniku, že by pilot ani nevěděl kdo, kdy a z jakého směru ho sestřelil.

0/0
7.4.2016 13:37

J67i45ř18í 83K84ü34h91r 2190636880136

A vy s tím máte nějaké zkušenosti a nebo jen tak melete?

Kolega na tom létal, tak se ho mohu zeptat na jeho názor.

+1/0
7.4.2016 13:39

M42i74r76o86s34l53a30v 83C79a73n89k58a82ř 2159388368543

Ano, je to letoun ze 60.let minulého století, tenkrát patřil ke špičce. Leccos se dá zachránit pokročilou avionikou, ale ve srovnání se současnými typy by už neobstál. Otázkou je, kdo nebo co by bylo soupeřem, např. Turci také měli donedávna ještě Phantomy, to by byl více vyrovnaný dogfight.

+3/0
7.4.2016 13:44

J76a84n 77B82l78a63n39a 3306965634

no před 25 lety to byl ještě slušnej letoun , ale chemik je zašantročil

+1/0
7.4.2016 16:42

M88i21l16a42n 57L39u62k51e34š 8567710532331

Phantom a dogfight? Víte, o čem mluvíte?

0/−1
7.4.2016 18:56

M20i83r55o69s77l86a35v 78C56a96n46k41a78ř 2219308628203

Proc ne, je to tezka a neobratna mrcha, ale v zasade lze jit do manevroveho souboje s cimkoli, i s F15 kou treba. Rozdil je jen v sanci na uspech.

+1/0
7.4.2016 19:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.