Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Let z Dubaje čelil silnému větru. Proč nezavřeli letiště? diví se svědek

Boeing společnosti FlyDubai, který se v sobotu časně ráno zřítil v Rostově na Donu na jihu Ruska, čelil při přistání silným poryvům větru. Vyplývá to z informací svědků, vyšetřovatelů i guvernéra oblasti. Druhý pokus o přistání se stal letu s 62 lidmi na palubě osudným. „Říkala jsem si, proč při takovém počasí není letiště zavřené?“ popsala špatné podmínky jedna ze svědkyň události. Vítr prý cloumal i s osobními auty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31a23r38o26s61l21a95v 36P64u92m26p66a 6987350861809

Posádka byla asi hodně slabá. Jsou videa, kdy na letištích to fičí tak, že při přistání si myslím, že letadla pilotují kouzelníci. Škoda zbytečně vyhaslých životů. Vina je na posádce , špatně vyhodnotila svoje schopnosti a umění přistát. Doufám, že se s podobnou posádkou v letadle nepotkám.

+1/−2
20.3.2016 18:58

F24i31l62i81p 35V31a19l77d94e24r 1988978294754

Na podobná tvrzení bych byl hodně opatrný. Vyšetřování sotva začíná a vy máte jasno na základě nějakých domněnek. Rv

+1/−1
20.3.2016 21:08

L39u41d30ě43k 44C38h36r34á12s95t80e54k 5854284532646

Jenže ono je to obvykle pravda. Jen naprosté minumum nehod v dnešní době má čistě technickou příčinu, kdy posádka ani při dodržení stanovených postupů nemohla havárii odvrátit. Ano, stávají se závady, někdy i dost vážné, ale ve většině případů jsou posádkou řešitelné a důkladně procvičované. Takže i takové situace jdou na vrub posádkám a je to hodně přes 70% nehod. Takže se dá s velkou mírou pravděpodobnosti už teď říct, že hlavní příčina je u posádky.

+1/0
21.3.2016 0:17

H10a27n19a 16M52a41d49l52o28v10á 3132604305464

Někde jsem četla, že těsně před prvním přistáním 737 přistálo a pak i odletělo jiné letadlo.

+2/−1
20.3.2016 11:54

J22o96s16e87f 62V84l45t64a90v58s54k88y 3295655101793

.......zrejme neni ruska sprava letist schopna odhadnout letove podminky. Ono taky prijde na to, jak je letiste vybavene pro extremni podminky. Rusko je v upadku.

0/−6
20.3.2016 11:48

I44v90o 33Z40d24e80b88o23r32s96k90ý 3763251440351

Ani s Jílkem dohromady už to nenapravíte. Uvědomte si, že to nezvládla ani zkušená propagandistka Barochová.

+1/0
20.3.2016 12:02

L13u64d83ě82k 48C96h64r68á28s44t36e60k 5614634222826

Letové podmínky vyhodnocuje posádka letadla na základě meteorologických informací. Ne letiště...

+2/0
20.3.2016 15:57

J52i47ř64í 21J37í89l31e40k 7182929646648

Proč? Protože Rusko....

+2/−7
20.3.2016 9:40

K68a49t55e32ř78i85n63a 80V26ý41b47o36r64n22á 6790539379

Americké letadlo s arabskými piloty...:-/

+4/−3
20.3.2016 11:02

J61i68ř84í 17J34í76l79e23k 7472239436538

chyba ruského letištního personálu;-)

+2/−5
20.3.2016 11:29

L55u41d98ě74k 58C93h79r37á81s76t58e12k 5354164272846

Ruský letištní personál řídil letadlo dálkovým ovladačem? To snad ne :-) Jinak kdybys nevěděl, rozhodnutí o přistání/nepřistání dělá kapitán, ne letiště.

+2/0
20.3.2016 15:58

P72a76v51e85l 79M41o95r79a85v44e72c 1754185414717

Určitě to nebyl jediný faktor, vždy při pádech je faktorů víc ale určitě bych netvrdil že za to mohla obsluha letiště, podíl tam být mohl ale pilot vždy vyhodnotí zda může přistát.

0/0
20.3.2016 22:21

L37u51d84ě15k 36C88h62r84á73s10t78e90k 5364154972696

Samozřejmě, právě naopak je velmi nepravděpodobné, že by na tom mělo letiště nějakou spoluvinu. Pokud předali kapitánovi správné meteorologické informace, tak tím jejich podíl končí už je výhradně na zodpovědnosti kapitána, jestli se v daných podmínkách rozhodne přistát nebo ne.

0/0
21.3.2016 0:11

J61a38r74o45s91l66a93v 24P45u28m88p24a 6317140281509

Hodnocení mělo být červené, omlouvám se.

0/0
20.3.2016 19:02

M15i38c73h83a30l 22M57i82l23l66e22r 9796612149532

odkdy je Spanel Arabem? To vas ucili v Rusku?;-D

0/0
20.3.2016 11:32

J79i45ř12í 23J79í66l35e37k 7702569706688

Řek

0/0
20.3.2016 11:33

M17i10c48h62a68l 81M38i85l96l41e24r 9486492799902

ne.

Cituji z Gulf News :

"The United Arab Emirates’ General Civil Aviation Authority (GCAA) said there were 2 female and 5 male crew members. Their nationalities were 1 Cypriot, 2 Spaniard, 1 Russian, 1 Seychellois, and 1 Columbian and 1 Kyrgyzstani. It is understood the pilots were Cypriot and Spanish."

Piloti Kypran a Spanel, zbytek posadky ze Spanelska, Ruska, Seychell, Kolumbie a Kyrgizstanu. Celkem 2 zeny, 5 muzu.

0/0
20.3.2016 11:51

F32i34l53i24p 61V41a74l18d77e29r 1898488824794

Ještě jednou upřímnou soustrast pozůstalým.

...

Podle těch nesrovnalostí kolem počasí (slabý déšť, viditelnost dobrá, vítr střední síly, v nárazech trošku orkán/uragán; pilot se ptal, jak to vypadá za oknem a dostal odpověď ve stylu "Eto charašo") se však obávám, že to bude jako analogie na dříve zmíněný vtip:

Pilot: Tak jak je to s tou rychlostí větru dole?

Věž: Dole 12, maximálně 18 m/s v nárazech. Nahoře snad máte bezvětří.

Pilot: To není možné, při prvním pokusu o přistání jsme se málem rozsekali o ranvej, jak to s námi házelo.

Věž: Jo vy myslíte VENKU????

+2/0
20.3.2016 9:18

J10o13s36e59f 52M50i82š74k13o53v97s33k27ý 9558481301628

V článku mi nesedí informace o síle větru. Jednak se tvrdí, že dosahoval rychlosti 50km/h a v nárazech až 70km/h a o pár řádků níž, že to byl vítr o síle orkánu a to by bylo přes 115 km/h. Platit asi bude první údaj, protože při orkánu se už přistání rovná sebevraždě. Je to věcná chyba novinářky, která by si takových rozporů měla všimnout a poskytovat ověřené informace.

+9/0
20.3.2016 8:42
Foto

P72ř98e74m13e13k 26H41o19m37o42l90a 5698425775426

Koukam, ze pani odbornice vyndala z clankj ten blaboo, ze krouzili aby vylitali palivo. :-P

+3/−1
20.3.2016 8:23

E54v16a 96J38a87n88o95u39š18k57o31v10á 7264388232285

je to tam: "Před druhým pokusem letoun dlouho nad letištěm kroužil, aby spotřeboval palivo". Proč blábol? ;-)

0/0
20.3.2016 8:58

J69i57ř65í 26J48í18l75e96k 7852939496258

Přéma by raději nouzově přistával s plnou nádrží

0/0
20.3.2016 9:42

F18i90l14i69p 74V64a77l21d58e20r 1428738764694

Vy jste někde zaznamenal informaci, že by FZ981 přistával nouzově? Že by během té víc než hodiny kroužení (respektive ještě předtím) hlásil pilot nějaké problémy?

+2/0
20.3.2016 10:28

J65i55ř80í 25J25í79l23e23k 7312229766608

když se pilot snaží před přistáním zbavit paliva, tak očekává, že to nebude hladké přistání za standardních podmínek

0/0
20.3.2016 11:35

L93a46d39a 10N51o92v48a80k 4302263527

když se pilot snaží přistávat za silného nárazovitého větru.., rozhodně neplýtvá palivem, protože ho může ještě na několik dalších pokusů zatraceně potřebovat..., případně na přelet na jiné letiště... Palivo se vypouští pouze při nouzovém přistání z důvodu poruchy stroje, případně pokud je letadlo krátce po vzletu, kdy má plné nádrže a překačuje přistávací hmotnost...

+3/0
20.3.2016 11:57

L60u35d61ě59k 11C69h59r24á91s49t78e51k 5304254692786

Kdyby neočekával normální přistání, tak by letěl na záložní letiště. Palivo se úmyslně vylítává v jediném případě, když by byla hmotnost letadla přes limit hmotnosti pro přistání, případně kdyby šel na nouzové přistání např. bez podvozku. Nadměrná hmotnost je po tříhodinovém letu už vyloučeno, zvlášť když bylo letadlo osazeno sotva z 1/4 a o nouzové přistání se nejednalo, žádnou závadu nehlásili. Tudíž očekával možná pracné, ale normální přistání, jinak by do toho nešel. Kapitán si fakt neřekne "můžu sice letět na záložní letiště, ale nechce se mi, tak to risknu tady a jelikož se možná rozttřískám, tak pro jistotu vylítám palivo" :D Navíc to úmyslně vylítané palivo by mu chybělo, kdyby se přeci jen rozhodl přerušit přistání a letět na záložní letiště. Vypadá to, že se skutečně rozhodl přerušit přistání, ovšem už se mu nepodařilo pokračovat v letu.

0/0
20.3.2016 16:24

K68a12t93e69ř90i92n24a 69V41ý81b57o67r49n34á 6940489499

Nemohl letět raději někam, kde nefouká vítr?

0/0
20.3.2016 11:03

J12i30ř89í 62J30í21l53e70k 7972839206258

záleží na informacích, které mu dole dali...

0/0
20.3.2016 11:36

I93v18o 84Z80d23e78b78o35r56s61k66ý 3203901280291

Můžete si je poslechnout na liveATC.

0/0
20.3.2016 12:01

L21u90d73ě67k 54C39h12r28á94s79t25e48k 5894504972916

Mohl, ale počasí bylo nejspíš v limitech, tak neletěl.

0/0
20.3.2016 16:25

L19u13d54ě47k 72C72h85r36á54s26t22e91k 5504624782716

O žádné nouzové přistání nešlo. Nevím jak jste na to přišel...

0/0
20.3.2016 16:17

L11u90d41ě78k 33C26h65r85á90s89t89e11k 5964394872846

A proč by měl spotřebovávat před přistáním palivo?

0/0
20.3.2016 16:16

M58a68r57t17i46n 80Z56l48a15t47u22š37k26a 8197774420101

Je to neštěstí

Ale zaujalo mě "v letadle bylo 55 lidí a 7 členů posádky". Kdo tvořil posádku, když to nebyli lidé?

+3/−4
20.3.2016 8:09
Foto

P53ř47e98m18e28k 67H92o47m68o55l81a 5828845385256

7 clenu posadky jsou lide, to asi kazdemu dojde. Samozrejme by bylo lepsi napsat 55 cestujicich a 7 clenu posadky. Ale pak by nejaky rejpal mohl protestovat, ze i clenove posadky cestuji ;-D

+6/−1
20.3.2016 8:25

J38i37r43i 80O14s71v34a30l43d 2925734856147

Děkuji Anně Barochové za expertní analýzu případu. Nechtěla by přejít do jiné sekce iDNES a psát třeba o tom jak upéct dort nebo pěstovat květinky?

+12/−1
20.3.2016 8:06

J37o68s81e22f 56N10o53v91á88k 6763390102649

tak ona je převážně odbornicí na oslavu imigrace. z toho důvodu jezdí do uprchlických táborů, aby svým oslavám dodala punci toho "já tam byla, já to viděla, a co vy kritici". akorát si odskočila okopírovat a přeložit pár informací ze zahraničního tisku o pádu letadla. To víte, víkend, službu drží jen pár redaktorů.

+3/−1
20.3.2016 9:21

F69r76a35n74t65i29š19e96k 98S88c75h95l37i38c28h27t64s 9255532811875

Boží zásah ve hře?

Podle cestovky "Nataša turs" a pojišťovny "Ingosstrach", není tato událost pojistným případem, kdy by rodinám obětí mělo být vyplaceno pojistné z cestovního pojištění. Jedná se totiž o "nešťastný případ"( obyčejně malinká písmenka na smlouvách, jindy též tzv. "boží zásah", na který se pojistka nevstahuje).

Společnost Flydubai se rozhodla vyplatit rodinám obětí 20 tisíc USD. Spolu s 1 mil. RU od státu je to jistá kompenzace.

Meteorologové tvrdí, že v okamžiku pádu bylo v místě katastrofy tzv. tryskové proudění již ve výšce 600 m. Rychlost větru byla 30ms-1( 104kmh-1) ve výšce 600 a 45ms-1( 162kmh-1) ve výškách 5-7000 m, což je síla vichřice až uragánu( nikoliv hurrikánu!). Spodní okraj oblačnost byl již ve výšce 300-600 m nad zemí.

+2/−2
20.3.2016 7:54

F19i98l72i68p 35V83a84l32d49e59r 1138808484124

Můžete prosím uvést zdroj těch meteo-informací? Ne že bych vám nevěřil, jen si to chci porovnat s informacemi, které dostával pilot od věže..

0/0
20.3.2016 7:59

F56r93a68n36t53i75š17e37k 79S15c26h29l71i34c74h33t61s 9845272751595

http://www.rbc.ru/society/19/03/2016/56ed06669a7947608155272a?from=main

http://www.rbc.ru/society/19/03/2016/56ed26209a7947e1a8562549?from=main

Doplním, že se právě provádí druhotný průzkum místa neštěstí, a letiště nebude otevřeno dříve, než v první polovině pondělí, snad v 10h, ale až po odstranění všech následků katastrofy z přistávací dráhy a zařízení letiště.

0/0
20.3.2016 8:06

F77i61l15i40p 45V34a73l59d38e71r 1258878364714

Děkuji.

0/0
20.3.2016 8:19

F32r95a87n10t15i80š80e28k 67S52c15h22l59i57c25h97t28s 9625722521785

RBK je dosti solidní ruský zdroj. Patří Prochorovi.

0/0
20.3.2016 8:27

V41á62c95l18a51v 42J77o51n43á10š 8402453622513

Cestovní pojištění slouží k úhradě zdravotní péče v zahraničí. Jelikož většina cestujících byli Rusové a stalo se to na ruském území, cestovní pojištění je k ničemu....

0/0
20.3.2016 8:45

M37i72c84h21a93l 77M58i93l62l34e32r 9736252439402

zalezi samozrejme na kazde jednotlive pojistovne.

Cestovni pojisteni obvykle plati na dobu cele CESTY - tj.od odjezdu z domaci adresy do navratu na domaci adresu, tedy vcetne cesty letadlem nad vlastnim uzemim.

+2/0
20.3.2016 9:12

A53n62t25o83n91í89n 42Z91e90l63e47n13ý 2764333521746

Protože jí to co? Politicky myslí!

0/0
20.3.2016 7:39

A76n96t16o87n34í42n 50Z77e73l29e47n10ý 2704853761276

Patřilo pod p.Seidla o kousek níž.

0/0
20.3.2016 7:43

R43a21d88e47k 25T60o69m60š93ů 3795933572561

Největší náraz větru je hlášen z času 03 UTC a to 22 m/s. Jinak v tu dobu (kolem nehody 00:50 UTC) foukalo průměrně kolem 10 m/s, je to dost, ale letadla v takovém větru běžně přistávají, záleží hlavně na směru větru.

0/0
20.3.2016 7:22

J73a80r69o20m59í54r 75K19r55á15l 4210219474199

A v jaké výšce ? Ono u země může být vánek, ale ve 100 metrech už to pěkně fičí.

0/0
20.3.2016 9:13

M71i52c42h31a15l 85M30i68l65l43e14r 9596252379542

prohlaseni z Dubaje: letadlo proslo plnou bezpecnostni kontrolou pred 2 mesici v jordanske bazi

http://www.thenational.ae/uae/flydubai-plane-underwent-full-safety-check-two-months-ago

0/0
20.3.2016 5:44

M92i54c47h91a31l 10M48i76l89l21e40r 9116172869152

pro Ludka Chrastka, ktery tvrdi, ze neexistuji bezpecnostni predpisy, ktere by uzavrely letiste kvuli bource.

EXISTUJI. Mam to z opakovane praxe, primo v nastale situaci, bylo ohlaseno pri cekani na letisti v rozhlasovem oznameni ("letiste uzavreno kvuli bource") nebo na palube stejnymi slovy ohlaseno kapitany letadel ruznych spolecnosti, s nimiz jsem letel.

Totez rika manzel kamaradky me manzelky - kapitan Emirates, leta ted s A380, drive A340.

Nebezpeci zasahu bleskem na plose letiste: nejde o letadla, ale o moznost zasahu pozemniho personalu bleskem -soferu tahacu, vozicku se zavazadly, pojizdnych schudku a dalsiho personalu primo na plose letiste.

Zasah bleskem take hrozi pasazem a posadkam, pokud by pri bource jejich letadlo nebylo u zakotveno u gate ale na volne plose letiste, kam se musi pristavit schudky na nastup nebo vystup z letadla (Dubaj, Frankfurt, Viden, Londyn Heathrow atd atd)

+1/0
20.3.2016 5:32

M77i35c76h51a96l 18M61i58l88l71e35r 9146252359152

oprava: Zasah bleskem take hrozi pasazerum

+2/0
20.3.2016 5:33





Najdete na iDNES.cz